![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HOORT men de wekker nog tikken in sommige syndicale middens? Gaat men echt wachten tot hij afgaat? Of denkt men echt dat ,als men de bedrijfsleiding kan "dwingen" tot toegevingen,("overwinning" voor de stakers,ik zie het al voor me op het nieuws) die de kost nog duurder maken,dat Lanxess Belgie nog 5 jaar zal meegaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeg of laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet noodzakelijk.......
Antwerpen heeft troeven,er zijn gegronde redenen waarom een chemisch bedrijf daar gevestigd is...Loonkosten hoeven niet het grootste deel van die kost te zijn in dergelijke zeer technische omgevingen,maar ze kunnen al jaren niet langer verwaarloosd worden. Er zijn,behalve kost,nog redenen te bedenken waarom een bedrijf zou kunnen afbouwen... Een vertrouwens breuk bijvoorbeeld. Dergelijke conflicten kunnen te maken hebben met een veranderde sociale en politieke omgeving in een natie.Het wordt ruiger."Verworven" rechten worden een doel op zich,en ten koste van anderen die niet in "de club" zitten.Een bedrijf heeft daar geen tijd en geen geld voor. Laatst gewijzigd door kelt : 21 april 2014 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op vraag van de overnemers van het bedrijf even terug gekomen. En ik moest hier toch weeral papieren komen invullen. Ze smeekten om een crisismanager maar ondanks hun vrij mooi aanbod heb ik geweigerd. Ik kon toch maar enkele dagen hier in België blijven. Mijn eerste eis was minstens 30% van het volk direct buiten smijten. En daar waren ook vakbondsafgevaardigden bij. Maar dat durven ze niet dus na de mijn eerste eis was het al gedaan met praten.
Mijn voorspelling daarna aan hun was dat ze eind 2014 niet zullen halen zonder terug de zweep er op te leggen. Bezuinigen en minder werkvolk. De overgebleven mensen moeten inleveren en in een hogere versnelling gaan. De vakbond kan gaan roepen en tieren. Doen ze dergelijke maatregelen niet dan is het binnen enkele maanden voor iedereen daar gedaan. Een bedrijf dat meer dan 20 jaar heel winstgevend was en jaarlijks groeicijfers had. Maar met ijzeren hand werd geleid en waar een werknemer goed betaalt werd maar niet moest zagen of buiten. Op minder dan 4 maanden zo goed als in de afgrond geduwd. Omdat de werknemers geen nummer maar een persoon werden. En de vakbond baas is geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk blijft het in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vakbonden hebben dus een "grote overwinning" behaald daar bij Lanxess....
Ondertussen sprak men over de radio over de barsten in het vakbondsfront (ACLVB die niet gelijk spoort met ACV en beslist niet met ABVV),maar vooral een indruk van de ernstige breuklijnen bij het personeel(er zijn "dingen" gebeurd in die 7 weken staking).... Nu zal de fabriek een week nodig hebben om op te starten. Men mag ook opschrijven dat ze binnen 5 jaar dicht zal zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 april 2014 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit wordt op termijn een bloedbad voor de Europese chemische industrie. In de eerste plaats voor het duurste land met de duurste, minst flexibele en meest staking grage arbeiders. Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 april 2014 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vandaag.be/binnenland/152...worldline.html
De werknemers bij worldonline zijn "hooggeschoold" en ze moeten ook wel beseffen dat een eventueel BEDOELD platleggen van het netwerk voor internationale betalingen ......niet tolereerbaar zal zijn...NIET tolereerbaar. Ik denk dat ze dat exact 1 keer gaan doen,zo een staking met sabotage,..1 keer. Misschien is Belgie niet zo een goede "zetel" meer.......Het gaat tenslotte om het vinden van een plaats waar technologie en mensen samengebracht kunnen worden bovenop verbindingslijnen.... Tussen de regels door meen ik te mogen ontwaren dat hun "bazen",van ATOS eigenlijk al bezig zijn aan het desinvesteren... Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2014 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja,kon ik dit draadje van een jaar geleden weer opvissen...en verder zetten alsof er NIKS veranderd is...(o ja...er is nu een eerder centrum-rechtse regering maar essentieel tapt "het middenveld" nog steeds uit hetzelfde vaatje....)
Terwijl op dit moment havenarbeiders ervoor zorgen dat de grote vakbondsbetoging in Brussel vandaag toch niet zonder sporen afloopt(tradities zijn er om in ere gehouden te worden) kunnen we even over het gedrag van "het middenveld" nadenken... Gisteren zagen we dus hoe ernstig kijkende heren met brillen op zogezegd "geschokt" zaten te kijken naar brieven die over en weer geschreven en gepubliceerd werden. Ze zagen er "frontale aanvallen" en "bedreigingen" in... KINDEREN zijn het,GROTE KINDEREN... Ik hoop dat de regering gewoon verder doet wat ze denkt te moeten doen,en,jawel,tot op zekere hoogte net als de vorige regering,zich steeds minder aantrekt van de middenveld-peutertuin... Met een beetje goede moed (of misschien wel Thatcheriaanse vastberadenheid) wordt iedereen er beter van..werknemers en werkgevers. Misschien een sneertje toch naar Rudy het Leeuwke :Vandaag zal de sociale zekerheid wegens het werkverlet weeral tientallen miljoenen euro's mislopen.... Goed nieuws edoch: De NMBS gaat een absolute topdag tegemoet. Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2014 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel verdient een voetballer bij Barcelona , hoeveel uren per maand werkt die daarvoor en hoeveel mensen stelt die tewerk????? Dus serieus blijven hé. Laatst gewijzigd door TREBRON : 6 november 2014 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze productie gaat al 5 jaar naar Korea. Het was dat of de boeken dicht. Laatste wapenfeit van de délégués was , omdat er geen overuren op voorhand aangevraagd waren de machines stilleggen voor nog 20 minuten werk. Daardoor geraakte de vracht niet aan de haven en werd de boot gemist. Nu altijd op tijd geleverd en degelijke kwaliteit. Van de 185 werknemers blijven er nu nog 11 over.
Laatst gewijzigd door TREBRON : 6 november 2014 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus stop maar met ondernemers hier als filantropen te gaan voorstellen.
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() karikaturale voorstellingen zijn blijkbaar het enige dat je aan het debat kan toevoegen.
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lees post #56 nog eens...
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |