![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere partijen hoor je niet vaak dergelijke afzeik. En dat terugfluiten kan je op twee manieren interpreteren, nietwaar........ Ik beschouw dat als de verborgen agenda verborgen houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Vlaams Blokker verwerp ik trouwens dergelijke standpunten. Ook dat is een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer toch ook niet dat het verwekken en daarna verstoten van bastaarden een verborgen agenda verraadt van het koningshuis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 9 september 2004 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Omdat jij het bent mag je nog eens proberen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Opinieartikel GVA Laatst gewijzigd door Kaal : 10 september 2004 om 08:14. Reden: Link aangepast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Even je geheugen opfrissen. In het najaar zouden de Grondbeginselen van het VB terug herschreven worden, ik zeg wel zouden want dat staat nog niet vast. Tot zolang blijft de stichtingsacte van de partij van kracht. Omtrent Brussel kan ik dit uit de Grondbeginselen citeren: "Het Vlaams Blok eist dat alles, wat bij het ontstaan of in de loop van de geschiedenis van de Belgische staat Vlaams, Nederlands was, ook terug bij Vlaanderen en de Vlaamse gemeenschap komt. Het Vlaams Blok bevestigt uitdrukkelijk dat Brussel en zijn randgemeenten tot Vlaanderen behoren. Het einddoel hierbij is: Brussel Vlaamse stad, Nederlands naar wezen, taal, cultuur en uitzicht. Vanzelfsprekend krijgt Brussel, hoofdstad van de komende onafhankelijke staat Vlaanderen, als hoofdstad van Europa een bijzonder statuut. Als overgangsmaatregel eist het Vlaams Blok de vastlegging van de nationaliteit te Brussel op basis van objectieve criteria van afstamming. Taalfaciliteiten mogen in de toekomst nog alleen aangewend worden om gedenationaliseerde Vlamingen te Brussel en in de 19 gemeenten, en in de hierboven gemelde gebieden, terug aan te passen aan de Nederlandse taal en cultuur en hen zo tot volwaardige leden van de Vlaamse gemeenschap te maken. Overal elders worden ze afgeschaft."
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Wat zal het worden als het VB een verstandige voorzitter krijgt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.meervoud.org/cgi-bin/arti...men=tastenhoye Laatst gewijzigd door PAJOT : 12 september 2004 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen het is toch niet moeilijk : bijna alle landen in Europa hebben taalkundig of anders minderheden. Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen geen franstalige minderheid binnen zijn staatsgrenzen mogen hebben zoals bv. Brussel/Bruxelles
en Walenland/Wallonie ? Flandre Francophone/Fransvlaanderen ? (vul aan met andere rijke gebieden..)
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() Wat voor dwaas idee is het om die persoon te vergelijken met Hitler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In een land met 10 miljoen inwoners heb je echter een beetje meer stemmen nodig om een meerderheid te vormen, zeker de grote meerderheid van belgie houdt zich met belangrijkere zaken bezig. Werkgelegenheid, economische vooruitgang, volksgezondheid en sociale zekerheid zijn de serieuse thema's waar men zich op moet concentreren indien men vooruitgang wil boeken. Daar zijn negen miljoen belgen ernstig mee bezig. Dat ene miljoen is te onbelangrijk om over wakker te liggen, een oogje in het zeil houden, dat is wel nodig men mag het bruine gevaar niet onderschatten. Maar 1 miljoen op 10 is geen reden tot paniek een beetje verlies heb je altijd. |
|
![]() |
![]() |