![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zit nog altijd te wachten op wat die Vlaamse identiteit wel mag wezen.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Woont u in een hol, 10 meter onder de grond?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2014 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan dat soort zever geen gebrek, maar slechts een zeer zwakke methode om geen antwoord te moeten geven.
Wat moet ik zien? Wat vlaggenzwaaien in de koers en 20 man op wandel langs de Ijzer?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 maart 2014 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Blijf maar rustig met beledigingen gooien in de hoop dat niemand doorheeft dat het een poging is om de vraag te ontwijken.
Citaat:
Verder voel ik mij ook vrij 'Limburgs', of althans, ik voel een vrij grote verbondenheid met dit gebied, alsook de historische graafschappen (en prinsbisdom) ten Zuiden en Oosten van hier (zoals Luik en Luxemburg).
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze vraag stel je beter in mijn audiëntiezaal. Audiëntie bij Ke Nan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan er ook niets aan doen dat hij het Nederlands niet in voldoende mate beheerst en het woord niemand niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- de restaurants en cafés als onderdeel van de belangrijke eetcultuur - bier - bourgondiërs - 's avonds koken voor het gezin from scratch - blijvend streven naar gelijke rechten voor man en vrouw - mannen die vrouwen respecteren - gesloten van aard maar toch gastvrij eens vastgesteld is dat de gast een waardige gast is - proberen mensen te woord te staan in hun eigen taal - naar de markt op zaterdag - fietstochten maken met het hele gezin - terrasje doen van zodra de eerste zonnestralen zich laten zien - mannen naar de bakker op zondagmorgen - frietkot en de frietkotsnacks - allergisch aan regeltjes van de nanny state - plantrekkers - compromissen sluiten - op zondag naar bomma en bompa - vrouwen die mee gaan werken en mannen die mee het huishouden doen - rijdend kippenkraam - koffiekoeken - leven en laten leven - geweldloos - met alles kan gelachen worden, geen heilige huisjes - bescheiden Niets hiervan is excousief vlaams maar de aparte onderdelen maken wel de vlaamse cultuur voor mij. Voeg gerust dingen aan de lijst toe!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur is de geschiedenis van een volk, en de Vlaamse geschiedenis gaat o.a over de arbeidersstrijd en emancipatie waar de sterke sociale zekerheid zoals we ze nu kennen bijvoorbeeld een onderdeel van is. Meer dan frieten en stoofvlees dus, maar misschien moet dit wel worden opgenomen in de cursus inburgering! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 maart 2014 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom waren we ook zo'n aantrekkelijk land want zij kenden dit niet, in hun cultuur bestaan enkel beperkte recht voor de ambtenarij.Binnen die culturen bestaat brede solidariteit niet, familie is het vangnet. Stellen dat zij daaraan bijdroegen is gewoon niet waar. Ik ben het er ook niet mee eens dat wij moeten ondergaan en geen keuze zouden hebben, en niet zouden mogen sturen, nu kijken we toe hoe onze cultuur voor een stuk vernietigd wordt omdat de sociale zekerheid, maar ook emancipatie van bijvoorbeeld vrouwen wordt uitgehold,en ja, migratie hangt daarmee samen, omdat wij vooral armoede importeren. Ik zeg niet dat we een fort moeten zijn, geen migranten moeten toelaten, maar wel dat migranten moeten participerenen dit binnen een bepaalde tijd aan de arbeidsmarkt, en indien dit niet lukt, hun toekomst niet hier kan liggen. De "vraag" passeert gewoon de draagkracht van het hele sociale systeem, juist omdat er vaak een culturele achtergrond is met grote afstand tot onze cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En af en toe worden ze massaal buitengeschopt, neem er vrede mee, migratie is van alle tijden in alle richtingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt misschien stellen dat ook de nazi's ons veel bijgebracht hebben destijds qua organisatie, efficiëntie enz Als was het dan met het uitroeien met bepaalde groepen mensen, zoals sommigen nu "de ongelovigen" liever allemaal een kopje kleiner zouden maken en onze gebieden gewoon overnemen zodra ze met genoeg zullen zijn! Verder invoeren, dat zootje... Misschien zie ik één en ander over het hoofd en kun jij ons eventjes herinneren aan de "bijdragen aan de cultuur van Vlaanderen" van sommige van die migranten? Niemand heeft hier een keuze? Zeg nooit "nooit"! Laatst gewijzigd door andev : 16 maart 2014 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |