![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien Kraftwerk en aanverwanten, dat is redelijk 'blanke' muziek, ook al weet ik niet of Kraftwerk ooit zou bestaan hebben mocht de 'pop' niet bestaan hebben. Moeten we eens aan Ossaert vragen. Ook sommige garagerock/punk en hardrock varianten zijn exclusief blank, maar het blijft maar de vraag in hoeverre die zouden bestaan zonder de invloed van de rauwe blues. In de Metal wordt trouwens gretig inspiratie gehaald uit muziek uit andere culturen. Maar in ieder geval: skinheads die naar ska luisteren zijn héél grappig. Laatst gewijzigd door dejohan : 9 september 2004 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() White Manz World van Tupac
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() rap en R&B zijn inderdaad eerder primitieve oerwoudgeluiden.
hoogstaande muziek is jammer genoeg niet meer mainstream. nightwish zie je tegenwoordig wel af en toe op tmf maar daar blijft het dan ook bij. wie niet wil verzuipen in die commerciële pulp zoals rap en R&B kan ik het genre folkmetal/powermetal enz. aanraden. veelal klassiek geschoolde muziekanten met een gevoel voor hoogstaande cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En een electronische jambee, die naar het schijnt 80.000 jaar oud is, hebben ze zopas opgegraven in Zaïre. En als klap op de vuurpijl hadden ze 10.000 jaar geleden al MTV aan de Ivoorkust.
![]() Laatst gewijzigd door herr fritz : 9 september 2004 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet vervelend doen, maar de oervader van de trance stijl kunnen we gerust terugvinden in de Duitser Claus Schulze. Die in de jaren 60 en 70 als inspiratiebron werkte voor toenmalige startende grootheden als Kraftwerk enzo. dat er een zijsprongetje is gemaakt met New beat en house, is meer te wijten aan de artistieke vrijheid, die nadien commercieel is uitgebuit.(zoals vele muziekstijlen)
Als ik de 2 nummers Timewind en Beiroet Return beluister, dan doe ik dat met volle concentratie. Maar om te twisten over smaken, dat gaat ,niet ,smaken verschillen. En gelukkig maar, anders werd het een saaie eenheidsbrij.
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft iemand American History X gezien?
Vooral toen die skinhead in zijn hol kreeg was grappig... omdat het een skinhead was!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() r-b is dat die neger muziek zo van "hey yo look at my i am gay and thats o.k."?
Ik weet het niet dus vraag ik het maar. Macho en macha gedoe met klatergoud en tetten die tegen de beeldbuizen plakken waarvan je denk "ochere hebben die meiskes nu GEEN opvoeding gehad?" pff zagemuziek hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En van techno weet ik ook niets, behalve dat het gemaakt was door enkele gasten die een vaste stek hadden in de bocacio en voor de lol op de vroegere generatie computers er zo maar wat op los compileerden. Kenden trouwens geen nood muziek en wisten het verschil niet tussen een blokfluit en een viool. (hebben ze zelf nog verklaard!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet je dat kunnen om goede muziek te maken? Btw lol @ oorsprongverklaring techno, 1 van de grappigste die ik tot hiertoe gehoord heb. ^^
Laatst gewijzigd door Eternity : 9 september 2004 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Techno is ontstaan in Chicago Detroit en New York, ni in "Den Boccacio". Maar: De Boccacio speelt wel een belangrijke rol in het ontstaan van de New Beat (een kruising tussen Acid House en Industrial, op een traag tempo gespeeld), wat de moeder is van de Hardcore. De door ons allen zo uitgelachen New Beat is verantwoordelijk geweest voor een heel nieuwe tak van electronische muziek, de ironie wil dat een van de traagste vormen (New beat) uitgegroeid is tot de mega aggressieve en snelle hardcore. En hoewel ik dit kutmuziek vind, vind ik het straf dat het feit dat België zo'n belangrijke rol gespeeld heeft in het ontstaan van deze en andere electronische muziekgenre's overal in de wereld onderkend wordt, behalve in de België zelf. België is niet alleen een bier land, België was en is ook de bakermat electronische muziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() pfffffffft....
"stromingen", "genres",.... waarom al die heisa over ééndagsvliegen? over die behangpapiermuziek? (wc-papiermuziek, zo u wenst) geef het een paar honderd jaar en niemand spreekt er nog over. (en wellicht gelukkig maar)
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
GA NOG WA MENSEN VERBRANDEN, NEEM HET GELUID OP, EN ZET DAT OP DE ETHER. Laatst gewijzigd door Koriander : 10 september 2004 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben trouwens al die rap en r&b beu buiten af een toe een goe groepke de echte muziek komt vooral van de jaren 80 |
|
![]() |
![]() |