Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2014, 21:04   #41
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Naief? Geteisem zijn die rascisten en fascisten van weleer, een nieuwe generatie van dit kankersoort zien we nu weer.
2
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 21:12   #42
cato

Standaard

Citaat:
Probleem met Wilders is dat men niet door heeft dat op de keper beschouwd een dictator in huis wordt gehaald.
De partij bestaat slechts uit 1 lid. PVV senaatsleden in 2e kamer kunnen bijvoorbeeld zelfs niet eens vragen stellen welke niet door Wilders vooraf goedgekeurd zijn.
Dit is veel erstiger dan het gezeik over Marokkanen.
Facisten hebben geen probleem met een dictator.
Dat is juist hun ideologie.
Ze hebben lak aan democratie.

In de vorige eeuw hebben we verschillende dictators in Europa gehad.
Italie, Griekenland, Spanje,Portugal, Duitsland en in Oost Europa communistische dictators
Hopelijk kan de EU ons beschermen tegen de opkomst van dit soort immorele ideologieën en bewegingen.

Laatst gewijzigd door cato : 21 maart 2014 om 21:13.
Oud 21 maart 2014, 22:17   #43
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Facisten hebben geen probleem met een dictator.
Dat is juist hun ideologie.
Ze hebben lak aan democratie.

In de vorige eeuw hebben we verschillende dictators in Europa gehad.
Italie, Griekenland, Spanje,Portugal, Duitsland en in Oost Europa communistische dictators
Hopelijk kan de EU ons beschermen tegen de opkomst van dit soort immorele ideologieën en bewegingen.
Het is juist de EU die zich als dictators gedragen, bovendien is volksverraad hun handelsmerk. Dus weg ermee !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 22:19   #44
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is juist de EU die zich als dictators gedragen, bovendien is volksverraad hun handelsmerk. Dus weg ermee !
Met zo'n uitspraken geraken dergelijke partijen zelf wég.

Marine weet wel waarom ze haar papa niet nadoet.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 22:32   #45
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nee.
Een cordon sanitair betekent de democratie afschaffen omdat die ons nu even niet goed uitkomt.
2!!!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 23:44   #46
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

PVV explodeert: dertien politici breken met partij
Oud 21 maart 2014, 23:53   #47
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem met Wilders is dat men niet door heeft dat op de keper beschouwd een dictator in huis wordt gehaald.
De partij bestaat slechts uit 1 lid. PVV senaatsleden in 2e kamer kunnen bijvoorbeeld zelfs niet eens vragen stellen welke niet door Wilders vooraf goedgekeurd zijn.
Dit is veel erstiger dan het gezeik over Marokkanen.
Dat doet hij omdat hij geen vertrouwen heeft in zijn leden. Hij heeft schrik dat ze de macht willen grijpen en ze onderling gaan beginnen ruzie maken, net als toen bij het LPF.

Dus voor democratie moet je niet bij het PVV zijn. En gezien de voortdurende leegloop en de verhalen die vervolgens buitenkomen, is een stem voor deze one man partij weggegooid.

Laatst gewijzigd door nickb : 21 maart 2014 om 23:54.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 00:00   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het establishment is wijs genoeg om geen tijd meer te steken in iemand die een tweederangsfiguur is geworden. Wat hij altijd geweest is, maar das een ander verhaal.
Wie is volgens u dan wel dat "establishment"? Namen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 00:02   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dat doet hij omdat hij geen vertrouwen heeft in zijn leden. Hij heeft schrik dat ze de macht willen grijpen en ze onderling gaan beginnen ruzie maken, net als toen bij het LPF.

Dus voor democratie moet je niet bij het PVV zijn. En gezien de voortdurende leegloop en de verhalen die vervolgens buitenkomen, is een stem voor deze one man partij weggegooid.
Het is juist eens goed voor de Nederlandse democratie als er veel stemmen richting PVV zouden gaan. Dat zou heel wat politici wat nederiger stemmen, waardoor ze bijgevolg eens uit hun ivoren toren kunnen komen.
Oud 22 maart 2014, 00:12   #50
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is juist eens goed voor de Nederlandse democratie als er veel stemmen richting PVV zouden gaan. Dat zou heel wat politici wat nederiger stemmen, waardoor ze bijgevolg eens uit hun ivoren toren kunnen komen.
Dus je zou voor Hitler stemmen om de andere politiekers een lesje te leren? Want erg veel verschil zie ik niet tussen die twee gekken.
Oud 22 maart 2014, 00:18   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Dus je zou voor Hitler stemmen om de andere politiekers een lesje te leren? Want erg veel verschil zie ik niet tussen die twee gekken.
Dan kan ik u slechts een bezoek aan de oogarts aanraden. Hoogdringend.
Oud 22 maart 2014, 07:46   #52
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat:

PVV'ers geven Wilders toch nog een laatste kans

Waar het eerder op de avond nog zeker was dat het grootste deel van de PVV-fractie van de Provinciale Staten van Flevoland en bijna alle PVV-raadsleden van de gemeente Almere zouden breken met de partij, lijken ze daar toch weer van terug te komen.
ANP

Ophef rond Wilders

Zij geven Geert Wilders toch nog een kans om afstand te nemen van zijn uitspraken over Marokkanen van woensdag.
Dat heeft Statenlid Chris Jansen vrijdagnacht gezegd. ''Zowel met de acht raadsleden als met de vier Statenleden is vrijdagavond afgesproken dat zij uit de partij zouden stappen. Dat ze dan nu de bal weer bij Wilders leggen nu het nieuws naar buiten komt, is jammer'', aldus een teleurgestelde Jansen.

Vrijdagavond laat maakten de Statenleden Joram van Klaveren (die eerder op de dag als Tweede Kamerlid uit de PVV stapte), Gerben Laagland, Willem Boutkan en Irene Joosse met een verklaring via persbureau ANP bekend dat ze achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders ''niet het onze'' is.

Volgens Chris Jansen, het Statenlid dat de partij samen met Jasper Kok wel trouw blijft, betekende dit dat ''zij zich alle vier afscheiden en dat zij alleen of als groep verder zouden gaan''. Later op de avond ontkenden zij dit en lieten ze weten het af te laten hangen van de reactie van Wilders.

'Niet definitief'

Ook in de Almeerse gemeenteraad maakten acht van de negen raadsleden in eerste instantie bekend op te stappen. Wederom zou alleen Jansen als raadslid overblijven. Maar ook deze acht PVV'ers besloten later dat deze keuze minder definitief is dan eerder op de avond was afgesproken en Jansen dus naar buiten bracht.

Voor Statenlid Jansen is het ''zo klaar als een klontje'': ''Ze wisten op voorhand dat er druk zou worden uitgeoefend als dit bekend zou worden. Nu geven ze Wilders toch nog een kans. Maar hij gaat hoe dan ook geen afstand nemen van zijn uitspraken.''

Oorsprong van alle ophef is de speech die Wilders woensdagavond hield op een partijbijeenkomst na de gemeenteraadsverkiezingen. De PVV-leider vroeg zijn aanhang of zij "meer of minder Marokkanen in Den Haag willen". De zaal scandeerde daarop dat ze minder Marokkanen willen. "Dan gaan we dat regelen", antwoordde Wilders.

Prominenten

De PVV heeft heeft sinds de gewraakte uitspraken van Geert Wilders een reeks aan prominente figuren zien vertrekken. Donderdag stapte Kamerlid Roland van Vliet op, vrijdag kwam daar Kamerlid Joram van Klaveren bij. Ook het Haagse raadslid Chris van der Helm keerde Wilders de rug toe.

PVV-Europarlementariër Laurence Stassen heeft vrijdagavond besloten om de PVV te verlaten. Laurence Stassen kan zich niet verenigen met de uitspraken van Geert Wilders over Marokkanen.

Oud-PVV-Kamerlid Louis Bontes zei vrijdag tegen NU.nl dat partijleider Geert Wilders de reden is dat de PVV momenteel uit elkaar dreigt te vallen.

Alles over de onrust rond de PVV in ons dossier

Door: ANP/NU.nl
http://www.nu.nl/geert-wilders/37328...tste-kans.html
Anderzijds zie je hier weer de onbetrouwbaarheid van de partij en mensen. Bij mij is "een man, een man-een woord, een woord." Vergeet maar dat Wilders excuus doet, het zou verbazen als hij het wel deed. En dan nog, om zijn positie te redden en de club bijeen te houden of uit overtuiging dat hij te ver is geweest?
Volgende verkiezing helemaal niet stemmen op geen enkele club. Mensen die een land willen besturen moet betrouwbaar en integer zijn.
Oud 22 maart 2014, 08:24   #53
cato

Standaard

De uittocht is begonnen.
citaat Trouw:
Ook de leider van de PVV in het Europees Parlement, Laurence Stassen, verlaat de partij. Ze stapt bovendien uit de Provinciale Staten in Limburg. Dat heeft ze vrijdagavond laat gemeld. Aanleiding zijn de uitspraken van Wilders over Marokkanen.

'Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV', laat Stassen weten.
Oud 22 maart 2014, 08:59   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De uittocht is begonnen.
citaat Trouw:
Ook de leider van de PVV in het Europees Parlement, Laurence Stassen, verlaat de partij. Ze stapt bovendien uit de Provinciale Staten in Limburg. Dat heeft ze vrijdagavond laat gemeld. Aanleiding zijn de uitspraken van Wilders over Marokkanen.

'Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV', laat Stassen weten.
go with the flow.... Als er morgen weer een hetze komt omdat Wilders zegt "ik wil meer Nederlanders" dan kan de rest van de lafbekken het afstappen.

Het gros van de mensen uit de steden (niet de plattelanders of de groene randbewoners) zien hun steden verloederen, ontheemden. Waarom zou in Almere de PVV net negen zetels hebben gehaald? Omdat ze vinden dat de vuilbakken op dinsdag moeten worden opgehaald? of omdat de kiezers vonden dat de PVV gelijk had met het ijveren voor minder migranten, en dus ook minder criminelen en minder Marokkanen.
Alleen mag je het niet zeggen.

De PVV leden in Almere plegen zuiver kiezersbedrog als ze nu net de partij de rug toekeren waar de kiezer voor heeft gestemd.
Het zijn dus lafbekken en opportunisten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:07   #55
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
go with the flow.... Als er morgen weer een hetze komt omdat Wilders zegt "ik wil meer Nederlanders" dan kan de rest van de lafbekken het afstappen.

Het gros van de mensen uit de steden (niet de plattelanders of de groene randbewoners) zien hun steden verloederen, ontheemden. Waarom zou in Almere de PVV net negen zetels hebben gehaald? Omdat ze vinden dat de vuilbakken op dinsdag moeten worden opgehaald? of omdat de kiezers vonden dat de PVV gelijk had met het ijveren voor minder migranten, en dus ook minder criminelen en minder Marokkanen.
Alleen mag je het niet zeggen.

De PVV leden in Almere plegen zuiver kiezersbedrog als ze nu net de partij de rug toekeren waar de kiezer voor heeft gestemd.
Het zijn dus lafbekken en opportunisten.
Die mensen hebben wellicht geen goesting om ondergedoken en met bodyguards te leven uit angst voor Marokkaanse messentrekkers.
Ze bewijzen door hun vertrek dat Wilders gelijk had : de haatzaaierij en het terreur van Marokkanen en ander islamitisch uitschot overheerst, de dhimmies plooien, zwijgen of zalven om hun eigen vel te redden.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:15   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Die mensen hebben wellicht geen goesting om ondergedoken en met bodyguards te leven uit angst voor Marokkaanse messentrekkers.
Ze bewijzen door hun vertrek dat Wilders gelijk had : de haatzaaierij en het terreur van Marokkanen en ander islamitisch uitschot overheerst, de dhimmies plooien, zwijgen of zalven om hun eigen vel te redden.
Ik heb al verschillende oproepen gelezen op Facebook in de aard van :

"Waar zit Volkert als je hem nodig hebt"
"Wanneer komt Volkert vrij"
"Schaf de beveiliging van Wilders af"

DAT is om schrik van te krijgen. De hordes hersenloze linksen, opgehitst door de verliezende partijen en de censuur die in één richting wordt toegepast.
Hopelijk komt het opnieuw tot een proces, kunnen de lafbekken zien wat ze gaan doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:18   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DAT is om schrik van te krijgen. De hordes hersenloze linksen, opgehitst door de verliezende partijen en de censuur die in één richting wordt toegepast.
Hopelijk komt het opnieuw tot een proces, kunnen de lafbekken zien wat ze gaan doen.
Schijnbaar heeft een deel van Nederland niets geleerd uit de moord op Fortuyn en Van Gogh.
Oud 22 maart 2014, 09:28   #58
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het wordt steeds duidelijker wat het échte gevaar voor de samenleving is: De compleet losgeslagen muilkorfcultuur van de poco's.

Foute meningen mogen met geweld bestreden worden. Op dan niveau van beschaving zijn we intussen beland.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:28   #59
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Effen raden : geen hersenloze linkse die verontwaardigd is over deze bedekte oproepen tot moord op Wilders? Ze zijn al dermate gedhimmiseerd dat ze de islamitische cultuur van geweld en terreur al volledig geïnterioriseerd hebben.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:44   #60
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Effen raden : geen hersenloze linkse die verontwaardigd is over deze bedekte oproepen tot moord op Wilders? Ze zijn al dermate gedhimmiseerd dat ze de islamitische cultuur van geweld en terreur al volledig geïnterioriseerd hebben.
Hersenlozen zijn diegenen die enkele geselecteerde, individuele, emotionele, provocatieve en primaire slogans toeschrijven als zijnde het standaard denken van een veel grotere groep mensen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be