Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2014, 11:52   #41
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is geen probleem en er is helemaal niets verkeerds met verschillende gemeenschappen in een land te leven. De Franstaligen die in Vlaanderen leven en de Vlamingen die in Franstalig België leven, voelen zich er prima. Het is juist een rijkdom met verschillende talen en culturen in een land te leven.
Die kunnen zich na de onafhankelijkheid nog steeds hier leven en zich prima voelen. Ik denk niet dat we qua 'culurele rijkdom' veel verschil zouden merken, daarbij, Wallonië is niet ver moest je heimwee krijgen.

Citaat:
Wat Vlamingen zoals u willen, is een bekrompen Vlaanderen zonder anderstaligen en met enkel en alleen "pure Vlamingen". Maar dat is een utopie.
Ik wil niet alleen pure Vlamingen, ik wil gewoon een onafhankelijk Vlaanderen. Geloof jij nu echt dat ik alleen pure Vlamingen wil of probeer je mij zwart te maken? Ik zie niet direct waarom ik daarover zou liegen.

Citaat:
Het is juist op antwoord van uw bekrompen Vlaams-Nationalisme dat de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen zich massaal moet versterken. Dat een bepaalde Vlaanderen anti-Franstalig is, on s'en fout! Begrepen? On s'en fout!
Nee, ik snap het niet, kan je het nog eens herhalen aub? Volgens mij ben jij zo'n agresief ventje dat denkt agresief te mogen zijn omdat hij 'de waarheid' in pact heeft.

Laatst gewijzigd door Snerror : 25 maart 2014 om 11:53.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 11:52   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Kan je dat even dubben in het frans, kwestie van niet als bekrompen nederlandstalige over te komen, en met een openheid naar andere culturen toe, zodanig dat iedereen kan zien dat er ook nog zoiets bestaat als een franse cultuur, weliswaar beperkt, daarin geef ik je gelijk, maar toch een overblijfsel uit de pre-napoleontische periode dat een goede voedingsbodem heeft gevonden in zwart-afrika.
Waarom zou ik dat in het frans moeten dubben? U hebt heel goed verstaan wat ik zei.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 11:56   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vooral het feit dat ik me even goed in mijn land in Vlaanderen als in Franstalig België voel. Nooit hebben we rekening met het Vlaams-Nationalisme gehouden en nooit zullen we er rekening mee houden.
Daar wringt het schoentje Everytime. De juiste bewoording is : 'Nooit hebben we rekening met de Vlamingen gehouden en nooit zullen we er rekening mee houden.'

Samengevat :
De Vlamingen in Wallonië moeten Frans spreken om er met de Franstalige bevolking te kunnen communiceren. De Franstaligen die in Vlaanderen komen moeten door de Vlamingen in het Frans aangesproken worden om te kunnen communiceren.
Oud 25 maart 2014, 12:03   #44
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Goed artikel over tweetalig Vlaanderen en ééntalig Wallonië.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/wa...on-134925.html
Oud 25 maart 2014, 12:09   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar is de tijd dat je je Fransman waande ipv Belg, én dat je op dit eigenste forum zelfs loog dat je al naar jouw douce France was verhuisd?

Wat heeft je van gedacht doen veranderen, Everytime? Je job in Vlaanderen en de idee dat je naar het buitenland moet als je "naar huis" gaat in een door Frankrijk aangehecht Wallonie?

Of is het de zekerheid dat La Wallonie niet de plak zal kunnen zwaaien in Frankrijk zoals ze dat gewend is in La Belgique?

Of is het het verlies van de jaarlijkse miljardentransfers uit Vlaanderen als je geliefde armoezaaiers van landgenoten hun Belgische nationaliteit verliezen en Fransen worden?
Ja dat is waar, dat herinner ik me nog.
Verdorie Knuppel gij hebt een goed geheugen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 12:11   #46
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

[quote=andev;7072548]Waarom niet cadeau geven voor een symbolische euro?
QUOTE]

Frankrijk vindt 1 euro te duur.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 12:40   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom niet cadeau geven voor een symbolische euro?
Hetgeen we vanaf dan kunnen uitsparen zal meer dan een serieuze cadeau zijn.
We geven niets cadeau, een redelijke prijs + 65% van de schuld en dan 50 jaar herstelbetalingen aan de Vlaamse staat.
Oud 25 maart 2014, 12:51   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Komaan Hollande doe es een poetinske

Het is niet zo moeilijk, laten we eerst het recept van Poetin herbekijken:

Citaat:
Hoe Poetin de Krimcrisis aan de Russen verkoopt

Het Russische perspectief omtrent het conflict met Oekraïne verschilt fundamenteel van het westerse, schrijft Mary Dejesvki in de Irish Independent.

‘Poetins standpunt weerspiegelt een binnenlandse consensus die wil dat, hoewel Oekraïne onafhankelijk is, zijn natuurlijke plaats binnen de Russische invloedsfeer ligt en dat Moskou onmogelijk kan kijken hoe het Westen samenzweert om het daaraan te onttrekken.

Poetin kan Janoekovytsj alsnog opofferen... maar het feit dat deze laatste democratisch verkozen werd, de manier waarop hij werd afgezet (door straatprotesten), en door extreem-rechtse elementen in de massa (binnen Rusland voorgesteld als een meerderheid), maken dat het nieuwe regime in Kiev - in de ogen van Moskou - Oekraïne’s Russischsprekende bevolking in gevaar kan brengen.

Dit mag dan al niet de waarheid zijn, het is een voorstelling van zaken die vele Russen, die in het Sovjettijdperk zijn opgegroeid - Poetin inbegrepen - geloofwaardig vinden - geloofwaardiger alleszins dan de westerse versie van verlichte betogers die een despoot wilden afzetten in het belang van de natie.’

bron
Vervang Poetin door Hollande, Oekraïne’s Russischsprekende bevolking door België's Franssprekende bevolking en de extreem-rechtse elementen in de massa die binnen Rusland voorgesteld zijn als een meerderheid, ook binnen Frankrijk voorstellen als een meerderheid.

De tekst gaat dan als volgt:

Citaat:
**********************PARODIE OP ARTIKEL HIERBOVEN**********************

Hoe Hollande de Walloniëcrisis aan de Fransen verkoopt

Het Franse perspectief omtrent het conflict met België verschilt fundamenteel van het Europese:

‘Hollande's standpunt weerspiegelt een binnenlandse consensus die wil dat, hoewel België onafhankelijk is, zijn natuurlijke plaats binnen de Franse invloedsfeer ligt en dat Parijs onmogelijk kan kijken hoe Europa samenzweert om het daaraan te onttrekken.

Hollande kan Di Rupo alsnog opofferen... maar het feit dat deze laatste democratisch verkozen werd, de manier waarop hij werd afgezet (door straatprotesten), en door extreem-rechtse elementen in de massa (binnen Frankrijk voorgesteld als een meerderheid), maken dat het nieuwe regime in Brussel - in de ogen van Parijs - België’s Franssprekende bevolking in gevaar kan brengen.

Dit mag dan al niet de waarheid zijn, het is een voorstelling van zaken die vele Fransen, die nog in het Napoleontisch tijdperk geloven - Hollande inbegrepen - geloofwaardig vinden - geloofwaardiger alleszins dan de Europese versie van verlichte betogers die een despoot wilden afzetten in het belang van de natie.’

**********************PARODIE OP ARTIKEL HIERBOVEN**********************
Oud 25 maart 2014, 14:22   #49
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ah, ik mis het Vlaams Republikeins Leger & Flandria Ta Askatsuna.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 16:22   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Daar wringt het schoentje Everytime. De juiste bewoording is : 'Nooit hebben we rekening met de Vlamingen gehouden en nooit zullen we er rekening mee houden.'

Samengevat :
De Vlamingen in Wallonië moeten Frans spreken om er met de Franstalige bevolking te kunnen communiceren. De Franstaligen die in Vlaanderen komen moeten door de Vlamingen in het Frans aangesproken worden om te kunnen communiceren.
En waarom spreekt U die Franstaligen dan niet aan in Uw taal ?? Zo zal het nooit veranderen natuurlijk...want zelfs al doet die Waal zijn best dan schakelt de Vlaming ontdaan van ieder taalbewustzijn toch over op zijn gebrekkige Frans....Vraagje ....denk je als een Franstalige naar pakweg Engeland of Duitsland gaat wonen daar ook in het Frans zal worden aangesproken om te kunnen communiceren ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 17:07   #51
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Samengevat :
Hoe gaan deze zaken in andere landen met een Franstalige gemeenschap, zoals Zwitserland ?
Oud 25 maart 2014, 17:14   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En waarom spreekt U die Franstaligen dan niet aan in Uw taal ?? Zo zal het nooit veranderen natuurlijk...want zelfs al doet die Waal zijn best dan schakelt de Vlaming ontdaan van ieder taalbewustzijn toch over op zijn gebrekkige Frans....Vraagje ....denk je als een Franstalige naar pakweg Engeland of Duitsland gaat wonen daar ook in het Frans zal worden aangesproken om te kunnen communiceren ??
Beter lezen wat er staat. Antoon herhaalt hier namelijk de woorden van Everytime. Nergens kan jij uit opmaken dat hij op het Frans overschakelt om Franstaligen tegemoet te komen die het vertikken om een woord Nederlands te spreken in het nochtans eentalige Vlaanderen, of het tweetalige Brussel. Ik doe dat trouwens ook niet. Ik vind het zelfs gewéldig om stuntelende Franstaligen in Vlaanderen te woord te staan in het Nederlands.
Oud 25 maart 2014, 17:21   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hoe gaan deze zaken in andere landen met een Franstalige gemeenschap, zoals Zwitserland ?
Zwitserland is geen land waar Franstaligen hun taal aan een meerderheid van anderstaligen hebben proberen op te dringen zoals dat in België wél het geval was. In Zwisterland wordt de meerderheid ook niet vergrendeld door de minderheid zoals in België. Noch vinden ze het opportuun om één taalgroep faciliteiten te verlenen in andermans taalgebied. Ik denk dat de Zwitsters daardoor goedgunstiger tegenover elkaar staan op gebied van taalgebruik dan de Vlamingen.
Oud 25 maart 2014, 17:27   #54
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Aldus de Fransman.
Naar analogie met mijn Krim-topic: misschien moeten we Wallonië aan Frankrijk verkopen.

Prijs? Wat de zot ervoor geeft, zeker. Met Hollande zitten we dan wel goed.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 17:29   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Naar analogie met mijn Krim-topic: misschien moeten we Wallonië aan Frankrijk verkopen.

Prijs? Wat de zot ervoor geeft, zeker. Met Hollande zitten we dan wel goed.
Ik heb de indruk dat jij een hele andere Duisteren Duikboot bent dan in mijn vorig forumleven? Klopt dat?
Oud 25 maart 2014, 17:31   #56
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat jij een hele andere Duisteren Duikboot bent dan in mijn vorig forumleven? Klopt dat?
De vorige versie schertste er ook wel eens op los.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 20:46   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter lezen wat er staat. Antoon herhaalt hier namelijk de woorden van Everytime. Nergens kan jij uit opmaken dat hij op het Frans overschakelt om Franstaligen tegemoet te komen die het vertikken om een woord Nederlands te spreken in het nochtans eentalige Vlaanderen, of het tweetalige Brussel. Ik doe dat trouwens ook niet. Ik vind het zelfs gewéldig om stuntelende Franstaligen in Vlaanderen te woord te staan in het Nederlands.
Dan geef ik je gelijk...Ik doe dit ook altijd en spreek in de eerste plaats mijn taal in Vlaanderen en Brussel. Als ik voel dat de tegenpartij haar best doet dan probeer ik hier en daar een beetje te helpen ...

Maar uiteindelijk zouden mensen niet direct een taal moeten kunnen spreken vind ik maar wel enkel begrijpen ....ik zie dit al regelmatig bij politieke debatten en persoonlijk vind ik dat een perfecte oplossing.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 21:16   #58
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
In Wallonië spreek ik nooit Nederlandstaligen aan in het Frans als zij mij aanspreken. Onmiddelijk in het Nederlands. Ik zeg hen meteen dat ik liever Nederlands hoor dan het zwijnenfrans dat ze produceren. Het is direct stil aan de overkant.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 22:44   #59
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Wallonië spreek ik nooit Nederlandstaligen aan in het Frans als zij mij aanspreken. Onmiddelijk in het Nederlands. Ik zeg hen meteen dat ik liever Nederlands hoor dan het zwijnenfrans dat ze produceren. Het is direct stil aan de overkant.
Wij hoeven dat niet te doen, want een Waal spreekt zelfs geen zwijnennederlands.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 22:46   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Jij bent dan ook de Waalse Robin Du Bois.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be