![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gedachten zijn vrij ?
Ja en neen, zeker ? Ik koop een geweer, want ik wil jou doodschieten. Ik ga ergens waar ik denk dat jij zult passeren, op de loer liggen, met wapen schietklaar. Maar jij passeert die dag toevallig niet. Is dit een gedachte geweest ? Moet dit maatschappelijk getolereerd worden? Of de volgende stap: ik schiet, maar mis. Bwa, ik heb eens in de lucht geschoten. Zomaar een gedachte, eens in de lucht schieten .... Wel, beste forumvrienden en nog betere forumvriendinnen: op slinkse manier afspraken maken met jonge kinderen, beneden de wettelijke leeftijd, met als overduidelijk doel en intentie om ze te misbruiken, zou strafbaar moeten zijn. Volgens mijn persoonlijke mening. En de flikken hun taak, volgens mijn persoonlijke mening, is om dergelijke pedofielen te vangen, vooraleer er een slachtoffer dreigt te vallen. Net zoals men tijdig een bord met snelheidsbeperking plaatst aan een kleuterschoolke, en daar op tijd en stond een flitsende flik naar toe stuurt, zo vind ik dat ook met die pedofielen. En naast de pedofielen, ook nog met een paar andere misdrijven natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw antwoord zal aantonen in hoeverre u werkelijk in uw goede zaak gelooft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien ik geen fluit versta van zijn post, ben ik geneigd hem of haar te benoemen tot:
'Geen Licht' ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De wet laat overigens al ruimte om in te grijpen alvorens een misdrijf voltrokken is indien er een begin van uitvoering is en de poging strafbaar is gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(het leven is wel moeilijker geworden; vroeger kreeg je als kind tenminste eerst nog een reep chocolade ...) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf me toch vragen stellen bij de leeftijd van 15 jaar. Als iemand van die leeftijd kan beslissen over leven of dood (zie euthanasiedebat, waar ik trouwens achter sta), waarom zou een 15-jarige dan niet vrij kunnen beslissen om seksuele handelingen te stellen met een meerderjarige?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk verschillen tussen de relatie van een 15 jarige met een 18 jarige enerzijds, en anderzijds van een 15 jarige met een 45 jarige. Wie zich daarbij vragen stelt zoals jij blijkbaar, riskeert toch buiten de normen van onze cultuur te vallen. Zo vraag ik me wel af nu, of er iets niet mankeert bij jou. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat 'grensgeval' wordt nu eenmaal in dit filmpje voorgelegd. Ik vind het gewoon frappant dat een 15-jarige wel kan beslissen zijn leven al dan niet voort te zetten, maar geen beslissingen kan maken over zijn seksuele integriteit.
Het is nu eenmaal realiteit dat een deel van 15-jarigen seksueel actief is. Als je dan een criterium van leeftijdsverschil hanteert, waar is de grens dan? Max. het dubbele van de leeftijd van de minderjarige? leeftijd + 5 jaar?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 27 maart 2014 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, meisje van (zogezegd) 15 heeft vooraf tegen man gezegd dat ze seks met hem wil. De man heeft haar ook niet misleid omtrent zijn leeftijd of zijn burgerlijke staat. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de bomma heeft gesproken
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest, ivm seks door jeugdigen, snap je blijkbaar niet dat de leeftijdsgrens iets formeels is, maar altijd getoetst wordt door het element 'misbruik'. Afijn, ik heb de indruk dat je te categorisch denkt om hier eigenlijk iets fatsoenlijks wezenlijks te kunnen bijdragen. In mijn ogen natuurlijk en tegenover mij natuurlijk. Anderen moeten maar oordelen voor zichzelf. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel volledig akkoord met je bemerking ivm leeftijd. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg net dat die misbruiktoets in casu een negatief resultaat geeft. In het filmpje van Pownews gaat het over een 15-jarige die expliciet en voorafgaand instemt seksuele betrekkingen te hebben met de man in kwestie. U gaat bovendien steeds uit van een relatie tussen 2 mensen. Seks is in de huidige samenleving niet noodzakelijk het consumeren van een relatie, maar is in vele gevallen slechts een 'genotsmiddel'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Aan morte-vivante en schoof, en met betrekking op de opmerking van zeus dat 15-jarigen het concept 'seks' al goed vatten, verklaar mij dan eens waarom er dan zoveel tienermoeders zijn? Pubers vatten maar al te snel dat seks genot met zich meebrengt, maar sommigen blijken achteraf toch met de gebakken peren te zitten. Volgens mij overschatten jullie het verantwoordelijkheidsgevoel van tieners, en vooral van pubers, zwaar. Pubers zijn in eerste instantie gedreven door hun hormonen, en zijn dan ook op zoek naar pleziertjes op korte termijn. Daaarbij overzien ze de gevolgen maar al te snel. Het is zoals een puber die weet dat hij de volgende dag een examen heeft, maar toch heel de dag verkwanselt door te gamen met zijn vrienden. Pubers moeten vooral in die periode dan ook in het gareel worden gehouden. Het heeft zelfs in de krant gestaan maanden geleden, dus nee, ik hang hier niet zomaar de oubollige oma uit. Ik heb trouwens zelf een puberend zusje, dus ik maak wat ik hierboven heb beschreven, van dichtbij mee, ook al toont zij zelf nog geen interess in seks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |