Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 10:19   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Als u de zon niet ziet schijnen; schijnt ze dan, of niet?
Uiteraard schijnt die, maar ik heb nieuws voor je...

Jij bent de zon niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 11:12   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De gedachten zijn vrij ?
Ja en neen, zeker ?

Ik koop een geweer, want ik wil jou doodschieten. Ik ga ergens waar ik denk dat jij zult passeren, op de loer liggen, met wapen schietklaar. Maar jij passeert die dag toevallig niet. Is dit een gedachte geweest ? Moet dit maatschappelijk getolereerd worden?

Of de volgende stap:
ik schiet, maar mis.
Bwa, ik heb eens in de lucht geschoten. Zomaar een gedachte, eens in de lucht schieten ....

Wel, beste forumvrienden en nog betere forumvriendinnen: op slinkse manier afspraken maken met jonge kinderen, beneden de wettelijke leeftijd, met als overduidelijk doel en intentie om ze te misbruiken, zou strafbaar moeten zijn. Volgens mijn persoonlijke mening.
En de flikken hun taak, volgens mijn persoonlijke mening, is om dergelijke pedofielen te vangen, vooraleer er een slachtoffer dreigt te vallen.
Net zoals men tijdig een bord met snelheidsbeperking plaatst aan een kleuterschoolke, en daar op tijd en stond een flitsende flik naar toe stuurt, zo vind ik dat ook met die pedofielen.

En naast de pedofielen, ook nog met een paar andere misdrijven natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 11:27   #43
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is mij ook duidelijk, dat u eerder een pedofiel zijn gangen zou willen laten gaan; dan preventief die pedofiel in elkaar te timmeren ... Zeer fraai. Blijft u ook maar meteen uit de buurt van mijn kinderen ...
Vraagje: als er iemand op straat naar u 'pedofiel!' roept, gaat u dan zichzelf preventief in mekaar timmeren?

Uw antwoord zal aantonen in hoeverre u werkelijk in uw goede zaak gelooft
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:51   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft uw naam niet gestolen ...
'Klein licht' ...
Aangezien ik geen fluit versta van zijn post, ben ik geneigd hem of haar te benoemen tot:
'Geen Licht' ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 maart 2014, 13:18   #45
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Feitelijk is dit zo, maar wetten kunnen veranderen.

Het is toch totaal krankzinnig dat we eerst moeten afwachten tot iemand daadwerkelijk de daad heeft gepleegd, voordat wij hem kunnen pakken.

Waar is het principe "beter voorkomen dan genezen" dan?
Wetten kunnen veranderen dat is waar. En hoe ga je dat voornemen omschrijven en hoe ga je dat voornemen aantonen en bewijzen. Wie zegt dat de verdachte niet van gedacht ging veranderen? Je kan iemand pas straffen indien hij een daad stelt, niet omdat hij overweegt een daad te stellen.
De wet laat overigens al ruimte om in te grijpen alvorens een misdrijf voltrokken is indien er een begin van uitvoering is en de poging strafbaar is gesteld.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 15:42   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Wetten kunnen veranderen dat is waar. En hoe ga je dat voornemen omschrijven en hoe ga je dat voornemen aantonen en bewijzen. Wie zegt dat de verdachte niet van gedacht ging veranderen? Je kan iemand pas straffen indien hij een daad stelt, niet omdat hij overweegt een daad te stellen.
De wet laat overigens al ruimte om in te grijpen alvorens een misdrijf voltrokken is indien er een begin van uitvoering is en de poging strafbaar is gesteld.
De daad is: zich uitgeven als minderjarige, converseren met een minderjarige op zodanige wijze dat deze misleid moet worden, communicatie die neigt naar erotische sfeer of naar een fysieke afspraak met een minderjarige, terwijl daar helemaal geen maatschappelijk aanvaardbare grond voor is (dit laatste als een soort bescherming voor weet ik wie die toch correct zou handelen, vb. een onderzoeker ... bla bla ...)

(het leven is wel moeilijker geworden; vroeger kreeg je als kind tenminste eerst nog een reep chocolade ...)

.

Oud 27 maart 2014, 16:57   #47
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De daad is: zich uitgeven als minderjarige, converseren met een minderjarige op zodanige wijze dat deze misleid moet worden, communicatie die neigt naar erotische sfeer of naar een fysieke afspraak met een minderjarige, terwijl daar helemaal geen maatschappelijk aanvaardbare grond voor is (dit laatste als een soort bescherming voor weet ik wie die toch correct zou handelen, vb. een onderzoeker ... bla bla ...)

(het leven is wel moeilijker geworden; vroeger kreeg je als kind tenminste eerst nog een reep chocolade ...)

.
In casu had de man zich niet uitgegeven voor minderjarige (lokmeisje weet dat hij getrouwd is), de minderjarige wordt hier ook niet misleid.

Ik blijf me toch vragen stellen bij de leeftijd van 15 jaar. Als iemand van die leeftijd kan beslissen over leven of dood (zie euthanasiedebat, waar ik trouwens achter sta), waarom zou een 15-jarige dan niet vrij kunnen beslissen om seksuele handelingen te stellen met een meerderjarige?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:12   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
In casu had de man zich niet uitgegeven voor minderjarige (lokmeisje weet dat hij getrouwd is), de minderjarige wordt hier ook niet misleid.

Ik blijf me toch vragen stellen bij de leeftijd van 15 jaar. Als iemand van die leeftijd kan beslissen over leven of dood (zie euthanasiedebat, waar ik trouwens achter sta), waarom zou een 15-jarige dan niet vrij kunnen beslissen om seksuele handelingen te stellen met een meerderjarige?
Jij zoekt blijkbaar graag de grenzen op van het toelaatbare.
Er zijn natuurlijk verschillen tussen de relatie van een 15 jarige met een 18 jarige enerzijds, en anderzijds van een 15 jarige met een 45 jarige.

Wie zich daarbij vragen stelt zoals jij blijkbaar, riskeert toch buiten de normen van onze cultuur te vallen.

Zo vraag ik me wel af nu, of er iets niet mankeert bij jou.

.

Oud 27 maart 2014, 17:21   #49
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Dat 'grensgeval' wordt nu eenmaal in dit filmpje voorgelegd. Ik vind het gewoon frappant dat een 15-jarige wel kan beslissen zijn leven al dan niet voort te zetten, maar geen beslissingen kan maken over zijn seksuele integriteit.

Het is nu eenmaal realiteit dat een deel van 15-jarigen seksueel actief is. Als je dan een criterium van leeftijdsverschil hanteert, waar is de grens dan? Max. het dubbele van de leeftijd van de minderjarige? leeftijd + 5 jaar?
Oud 27 maart 2014, 17:32   #50
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat 'grensgeval' wordt nu eenmaal in dit filmpje voorgelegd. Ik vind het gewoon frappant dat een 15-jarige wel kan beslissen zijn leven al dan niet voort te zetten, maar geen beslissingen kan maken over zijn seksuele integriteit.

Het is nu eenmaal realiteit dat een deel van 15-jarigen seksueel actief is. Als je dan een criterium van leeftijdsverschil hanteert, waar is de grens dan? Max. het dubbele van de leeftijd van de minderjarige? leeftijd + 5 jaar?
Kinderen horen op die leeftijd nog geen seks te hebben. En al zeker niet met iemand die driedubbel zo oud is als zij. Wat voor perverseling ben jij niet, zeg!?

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 27 maart 2014 om 17:32.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 19:44   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt blijkbaar geen barst van het filmpje begrepen. Het ging om iemand die zich voordoet als een minderjarig kind en dan keek wie er op zou toehappen. Daar komen dan stalkende reacties op van een 56-jarige pedofiel die haar constant berichtjes blijft sturen hoe graag hij sex met haar wil hebben en dat omdat ze nog zo jong is. Niets grensgeval hier, een gore 56-jarige pedo.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:06   #52
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar geen barst van het filmpje begrepen. Het ging om iemand die zich voordoet als een minderjarig kind en dan keek wie er op zou toehappen. Daar komen dan stalkende reacties op van een 56-jarige pedofiel die haar constant berichtjes blijft sturen hoe graag hij sex met haar wil hebben en dat omdat ze nog zo jong is. Niets grensgeval hier, een gore 56-jarige pedo.
De site zegt zelf "Het lokmeisje stelt zich voor als de 15-jarige Lisa. Zij sprak met de man af om samen seks te hebben. Toen de man kwam opdagen voor dit afspraakje, wisten Daan en Danny de 56-jarige pedo te confronteren."

Kortom, meisje van (zogezegd) 15 heeft vooraf tegen man gezegd dat ze seks met hem wil. De man heeft haar ook niet misleid omtrent zijn leeftijd of zijn burgerlijke staat. .
Oud 27 maart 2014, 20:38   #53
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Kinderen horen op die leeftijd nog geen seks te hebben.
de bomma heeft gesproken
Oud 27 maart 2014, 21:19   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je misprijst de ernst van het lijden van een minderjarige die in een toestand komt dat hij/zij zo'n beslissing zou moeten nemen ... ik vind dat bijzonder laag van je.

Voor de rest, ivm seks door jeugdigen, snap je blijkbaar niet dat de leeftijdsgrens iets formeels is, maar altijd getoetst wordt door het element 'misbruik'.

Afijn, ik heb de indruk dat je te categorisch denkt om hier eigenlijk iets fatsoenlijks wezenlijks te kunnen bijdragen. In mijn ogen natuurlijk en tegenover mij natuurlijk. Anderen moeten maar oordelen voor zichzelf.

.

Oud 27 maart 2014, 21:21   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen horen op die leeftijd nog geen seks te hebben. En al zeker niet met iemand die driedubbel zo oud is als zij. Wat voor perverseling ben jij niet, zeg!?
Dat kan wel jouw mening zijn, maar de realiteit ...

Wel volledig akkoord met je bemerking ivm leeftijd.

.

Oud 27 maart 2014, 22:01   #56
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Je misprijst de ernst van het lijden van een minderjarige die in een toestand komt dat hij/zij zo'n beslissing zou moeten nemen ... ik vind dat bijzonder laag van je.

Voor de rest, ivm seks door jeugdigen, snap je blijkbaar niet dat de leeftijdsgrens iets formeels is, maar altijd getoetst wordt door het element 'misbruik'.

.
Ik misprijs het lijden van een zieke minderjarige helemaal niet. Ik stel gewoon vast dat de beslissing om het leven te beëindigen, van een hogere orde is dan het beschikken over je seksuele integriteit. Ik ben bovendien van mening dat een doorsnee 15-jarige maar al te goed het concept seks kan vatten, inclusief al de gevolgen er aan verbonden.

Ik zeg net dat die misbruiktoets in casu een negatief resultaat geeft. In het filmpje van Pownews gaat het over een 15-jarige die expliciet en voorafgaand instemt seksuele betrekkingen te hebben met de man in kwestie.
U gaat bovendien steeds uit van een relatie tussen 2 mensen. Seks is in de huidige samenleving niet noodzakelijk het consumeren van een relatie, maar is in vele gevallen slechts een 'genotsmiddel'.
Oud 27 maart 2014, 23:56   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De site zegt zelf "Het lokmeisje stelt zich voor als de 15-jarige Lisa. Zij sprak met de man af om samen seks te hebben. Toen de man kwam opdagen voor dit afspraakje, wisten Daan en Danny de 56-jarige pedo te confronteren."
Fout (bekijk misschien eerst het filmpje eens). Zij logt zich gewoon als een 15 jarig meisje op een random chatbox en die kerel meldt zich en vraagt of ze echt 15 is en zegt dat hij seks met haar wil hebben. Hij bleef dit herhalen, waarop zij dan toehapt.

Citaat:
Kortom, meisje van (zogezegd) 15 heeft vooraf tegen man gezegd dat ze seks met hem wil.
Zelfs als dit zo was (wat niet zo is) dan nog is het strafbaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 23:59   #58
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Aan morte-vivante en schoof, en met betrekking op de opmerking van zeus dat 15-jarigen het concept 'seks' al goed vatten, verklaar mij dan eens waarom er dan zoveel tienermoeders zijn? Pubers vatten maar al te snel dat seks genot met zich meebrengt, maar sommigen blijken achteraf toch met de gebakken peren te zitten. Volgens mij overschatten jullie het verantwoordelijkheidsgevoel van tieners, en vooral van pubers, zwaar. Pubers zijn in eerste instantie gedreven door hun hormonen, en zijn dan ook op zoek naar pleziertjes op korte termijn. Daaarbij overzien ze de gevolgen maar al te snel. Het is zoals een puber die weet dat hij de volgende dag een examen heeft, maar toch heel de dag verkwanselt door te gamen met zijn vrienden. Pubers moeten vooral in die periode dan ook in het gareel worden gehouden. Het heeft zelfs in de krant gestaan maanden geleden, dus nee, ik hang hier niet zomaar de oubollige oma uit. Ik heb trouwens zelf een puberend zusje, dus ik maak wat ik hierboven heb beschreven, van dichtbij mee, ook al toont zij zelf nog geen interess in seks.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 00:15   #59
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan morte-vivante en schoof, en met betrekking op de opmerking van zeus dat 15-jarigen het concept 'seks' al goed vatten, verklaar mij dan eens waarom er dan zoveel tienermoeders zijn?
Hoeveel tienermoeders zijn er dan zoal in België?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 00:26   #60
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoeveel tienermoeders zijn er dan zoal in België?
In 2012 waren er 1069 vrouwen/meisjes tussen 15 en 20 die moeder werden http://www.faranet.be/nieuws/de-tren...ders-en-minder, 831 daarvan waren tussen 18 en 20 jaar oud
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be