Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2014, 21:09   #41
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Ik denk een islamitisch geelke.
Oud 31 maart 2014, 21:52   #42
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Hoe zou dat nu komen dat de jonge mensen zich niet veilig meer voelen op straat?

Misschien is de titel wel beetje verkeerd gekozen, het gaat niet om 'het bang' zijn maar de straten zijn gewoon niet veilig meer.

Getto vorming, bendevorming, diefstallen, banditisme in het algemeen, het gaat vlotjes in stijgende lijn al beweren sommigen van niet.

Ik prijs mij dan weer gelukkig, meegemaakt te mogen hebben, dat je 's nachts om eender welk uur ' op een veilige manier' een stapje in de wereld kon zetten, zonder het risico gelopen te hebben, overvallen te worden laat staan in elkaar geslagen, bestolen te worden.

En het gaat echt niet over jongeren alleen hoor, want ik zie dat hier in de buurt heel goed de laatste tijden, mensen cocoonen meer en meer, blijven binnen na snel even naar de winkel gelopen te zijn deur op slot punt

Ik hoop dat men er uiteindelijk eens een deftige oplossing gaat voor zoeken zodat onze jongeren niet 'bang' hoeven te zijn tijdens een uitje.

Hallo! politici, wakker blijven aub
U bent vergeten te vermelden dat er te weinig geflitst wordt.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 22:27   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
huh nu ben ik een Afrikaanse ongedoekte .. ? lol, ik zou zeggen "ask six want die heeft me gezien en kan beamen dat ik niet zwart ben" maar ja, die is hier niet meer, dus ..

Neemt niet weg dat ik een geelke ben en geen jigabootje hihihihi
hewelja, geelke dan hé.
Voor die blanke racistische Fransen maakt dat niet veel uit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 23:02   #44
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Vraag is of het 20 of 25 jaar geleden echt veiliger was op straat, vooral 's nachts. Vraag is of jongeren niet gewoon minder kl... aan hun lijf hebben dan wij toen.
Voor ik uit België verhuisde, zo een 30 jaar geleden, ging ik soms midden in de nacht op mijn ééntje een stukske eten in de buurt rond het Zuid Station in Brussel. Je vond daar toens Griekse restaurants die heel laat open bleven. Nooit speciale moeilijkheden gehad daar.
Vandaag zou ik daar niet aan beginnen. De situatie is daar gewoon veranderd. Het IS er gevaarlijker als vroeger. En dat is maar een voorbeeld, op veel plaatsen is dat zo.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 23:05   #45
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je waart waarschijnlijk eerder op de Lemonnier of de Stalingrad. Dat zijn inderdaad eerder "Noord-Afrikaanse buurten". Niet de meest veilige buurt, maar als je daar al bang zijt, blijf je beter uit Brussel weg...
Vind jij het normaal dat mensen zich in het buitenland wanen, in hartje Brussel ? Los van bang of niet bang zijn ?
Oud 31 maart 2014, 23:06   #46
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope. Ik weet zeker dat het de Anspachlaan was. Het desbetreffende restaurant heeft daar 1 van de 2 ingangen.

En waar schrijf ik dat ik bang was? Ik voelde me alleen niet in Blegië. Moet ik me dan onveilig voelen in Marakesh of Byzantium?
In Marrakech ben je waarschijnlijk veiliger dan in hartje Brussel. Dieven vliegen daar het gevang in.
Oud 31 maart 2014, 23:11   #47
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen, in de jaren '80 was het heel plezant om als kind in Brussel rond te lopen. Je riskeerde enkel dat er een bom ontplofte, een geldtransport met oorlogswapens in uw straat werd overvallen, of nog dat je in de Delhaize op vrijdagavond omver werd geschoten.

Het is algemeen geweten: vroeger was alles beter.
Je bent écht aan het zeveren, vent !
Oud 1 april 2014, 00:27   #48
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
huh nu ben ik een Afrikaanse ongedoekte .. ? lol, ik zou zeggen "ask six want die heeft me gezien en kan beamen dat ik niet zwart ben" maar ja, die is hier niet meer, dus ..

Neemt niet weg dat ik een geelke ben en geen jigabootje hihihihi
Ok,kgeef mn ongelijk toe.De buurt rond het Brusselse Zuidstation is niet onveilig.Dus stuur gerust uw dochters op.Er zijn geen problemen.Alles kaat kgoed.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 00:36   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch dikwijls een probleem met die jongeren tegenwoordig.
Die zijn idd vaak bang. En ze maken elkaar dan ook nog eens bang voor van alles.
Dat ligt voor het grootste deel aan hun beschermende opvoeding.
En het gebrek dat ze nooit enige militaire dienst hebben gedaan dikwijls.
Hoewel dat verklaart niet alles. Massa mensen hebben geen schrik en hebben ook geen militaire dienst gedaan.
Maar voor de bangerik zou het wel wat helpen.
Oud 1 april 2014, 00:38   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Voor ik uit België verhuisde, zo een 30 jaar geleden, ging ik soms midden in de nacht op mijn ééntje een stukske eten in de buurt rond het Zuid Station in Brussel. Je vond daar toens Griekse restaurants die heel laat open bleven. Nooit speciale moeilijkheden gehad daar.
Vandaag zou ik daar niet aan beginnen. De situatie is daar gewoon veranderd. Het IS er gevaarlijker als vroeger. En dat is maar een voorbeeld, op veel plaatsen is dat zo.
Ik vond brussel noord altijd wat interessanter.
Oud 1 april 2014, 01:23   #51
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Hoe zou dat nu komen dat de jonge mensen zich niet veilig meer voelen op straat?

Misschien is de titel wel beetje verkeerd gekozen, het gaat niet om 'het bang' zijn maar de straten zijn gewoon niet veilig meer.

Getto vorming, bendevorming, diefstallen, banditisme in het algemeen, het gaat vlotjes in stijgende lijn al beweren sommigen van niet.

Ik prijs mij dan weer gelukkig, meegemaakt te mogen hebben, dat je 's nachts om eender welk uur ' op een veilige manier' een stapje in de wereld kon zetten, zonder het risico gelopen te hebben, overvallen te worden laat staan in elkaar geslagen, bestolen te worden.

En het gaat echt niet over jongeren alleen hoor, want ik zie dat hier in de buurt heel goed de laatste tijden, mensen cocoonen meer en meer, blijven binnen na snel even naar de winkel gelopen te zijn deur op slot punt

Ik hoop dat men er uiteindelijk eens een deftige oplossing gaat voor zoeken zodat onze jongeren niet 'bang' hoeven te zijn tijdens een uitje.

Hallo! politici, wakker blijven aub
Tja... dat is wat men moet hebben he; bange, hoogopgeleide en volgzame zombies. Bang van alles; bang van werkloos te zijn, bang van de opgedreven criminaliteit; bang van uit de sociale boot te vallen (shop untill you drop), bang van de medemens en alles wat volgens de TV fout is,...
Zo (kunstmatig) bang dat ie bereid is alle privé en vrijheden op te geven voor een kunstmatig maar vals gevoel van veiligheid.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 01:31   #52
giserke
Banneling

Standaard

Is bekakt geen betere omschrijving?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 06:15   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oei, nu gaat het ineens over een restaurant...
Neen, het ging over de muntthee en koffie met gruis op de hindernisbaan van chaotisch geplaatste terrastafeltjes.
Waarbij mensen hier de schrandere opmerking maakten dat het niet de Anspachlaan kon zijn.
En daarop reagerde ik dat de reden van de wandeling over die laan een restaurant gelegen aan die laan was. Het restaurant zelf was halal. So what?

Citaat:
In een topic over bange jongeren niet praten over bang zijn... Oké...
De jongeren die in roedels daar rondhingen leken me absoluut bang, maar niet voor wereldse zaken.
Oud 1 april 2014, 07:40   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind jij het normaal dat mensen zich in het buitenland wanen, in hartje Brussel ? Los van bang of niet bang zijn ?
Waarom zou dat "abnormaal" moeten zijn? Zolang de wetten worden nageleefd, doen mensen wat zij willen, hé. Zelfs ervoor zorgen dat je u in het buitenland waant.
Oud 1 april 2014, 07:44   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige plaatsen zijn gevaarlijker dan toen, andere minder...
De Griekse buurt, of wat ervan overblijft, rond het Zuidstation is trouwens eigenlijk minder gevaarlijk dan 30 jaar geleden.

Zoals ik eerder zei, vroeger was men gewoon minder bang en deed men dingen waarvoor men nu als compleet zot wordt beschouwd.
Oud 1 april 2014, 09:31   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus wat degenen die de maakbare maatschappij voorstaan (links en aanverwanten) hebben georganizeerd. "ons" land bestaat niet meer (op dat gebied is nationalisme foei zegt Verhofstad). Brussel is geen Vlaamse stad (god forbid), Brussel is niemandsland, met multiculturele inslag. Dit wil zeggen: géén Vlaamse cultuur want die is foei, racistisch, xenofoob en neonazi, maar ANDERE culturen want die zijn verrijkend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:13   #57
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

In rechtsere landen bestaan ook zulke wijken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 01:23   #58
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vond brussel noord altijd wat interessanter.
Ja, daar waren ook café's heel de nacht open. Maar dat was vooral de hoerenbuurt, en de verzamelplek van de beroepsmisdadigers...bende's dieven.
Oud 4 april 2014, 01:28   #59
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat "abnormaal" moeten zijn? Zolang de wetten worden nageleefd, doen mensen wat zij willen, hé. Zelfs ervoor zorgen dat je u in het buitenland waant.
Kijk, als ik bvb naar Congo reis, en ik kom daar aan en er lopen daar niks als blanken rond, is dat dan normaal ?
Nee, da's niet normaal. Waar zijn al de zwarten, begot ? Dood, uitgestorven ? Of verstoppen ze zich, want ze zijn in de minderheid, en die hebben bang van al die blanken...
Wel, als ik naar België kom, naar de hoofdstad notabene, en ik zie daar niks als donker gekleurd en agressief vreemd volk, als ware het een bezettingsmacht, dan vind ik dat ook niet normaal.

Laatst gewijzigd door meneer : 4 april 2014 om 01:29.
Oud 4 april 2014, 08:10   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen, in de jaren '80 was het heel plezant om als kind in Brussel rond te lopen. Je riskeerde enkel dat er een bom ontplofte, een geldtransport met oorlogswapens in uw straat werd overvallen, of nog dat je in de Delhaize op vrijdagavond omver werd geschoten.

Het is algemeen geweten: vroeger was alles beter.
Hebt U het nu over terrorisme waar de overheid zelf achter zit?
Want dat was de Bende van Nijvel en de CCC.

Laatst gewijzigd door giserke : 4 april 2014 om 08:11.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be