![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
no comment! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je plots minder zuur klinken ? Zou een gevoel van rechtvaardigheid je overweldigen en zou de wereld er plots helemaal anders uitzien ? Als de bembems knipps en enoos harder zouden werken. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Stoort het je meer dan de bonussen van bankiers, de winsten van speculanten, de door kartels bedisselde prijzen, de subsidies aan voddebedrijven ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk storen bepaalde vormen van werkwilligheid me meer. Ik ken heel wat mensen die hun ziel hebben verkocht in ruil voor een vast inkomen. Zitten dan te verkommeren in een job die er eigenlijk geen is, met collega's die er eigenlijk geen zijn, of zitten winst te genereren voor eigenaars en bazen die ze zelfs nooit te zien krijgen. Om dan finaal de dweil met de zure melk van de zelfgekozen nine to five slavernij over de hoofden van de runaways uit te wringen ? ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de mensen die zwaar ziek zijn : heel dikwijls is dat iets dat ze gekregen hebben door het werk dat ze doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus je vreest dat werkonwilligheid een soort besmettelijke ziekte is die het systeem gaat overwoekeren en naar de afgrond gaat leiden ? En vandaar je passie ? Ik probeer te begrijpen waarom mensen zich zo opwinden rond 'werkonwilligen' ? ( in zoverre die bestaan als categorie ) Terwijl veel grotere problemen en onrechtvaardigheden hen dikwijls ontgaan. Maar okee, als je insisteert, wil ik de discussie wel verbreden. Er bestaan samenlevingen die heel ver staan van onze manier van 'werken' en die best happy zijn. Niet alleen diep in het oerwoud. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Er stoort me helemaal niks.
![]() Ik ben hier puur anatoom, ik probeer te ontleden hoe je ergernissen en angsten verwikkeld zitten in je redeneringen. Je lijkt te spreken uit naam van de Goed Geöliede Elk Draagt Bij Maatschappij. Tegelijk vertolk je het onbehagen van dat ding. Fascinerend. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Okee. Ik beken. Het verkopen van de ziel stoort me.
![]() Maar van werkwillig of niet, word ik koud noch warm. Dat zijn categorieën van een discours dat niet het mijne is. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niemand moét van mij werken. Maar als ze niet willen werken, moeten ze ook geen geld verwachten van de maatschappij, van diegene die wél werken. Dat lijkt me meer dan fair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zijn argumenten voor te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() @swtp
Dat steentje bijdragen kan soms raar lopen. Ik ken bvb iemand die tot z'n 35 fullproof werkonwillig was, van de soort die jouw haren omhoog jaagt, maar die vandaag dertig mensen werk geeft. Omgekeerd, iemand kan 40 jaar z'n steentje bijdragen, en dan de laatste zes weken van z'n leven rekken op een manier die de maatschappij een grotere steen kost dan die 40 jaar. Onder die steentjeslogica zitten addertjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zal het iets explicieter formuleren Gegeven veel mensen die werken en een rest van mensen die niet werken, is het verdedigbaar om toch iedereen een zelfde basisinkomen te geven. Maar dat vergt koel zijn en je psychische gevoeligheden even opzij zetten ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2014 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Pff, swtp. Je bent onwillig, je wil mn grote plaatje niet zien en struikelt liever over elk klein woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik ga niet om met daklozen, ze hebben het veelal zelf gezocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom niet hen een kleinere som geven, dan wat hun onderhoud in ziekenhuis of gevang zou kosten, en ze daarmee hun plan laten trekken ? Dat is zo een beetje hetgeen nu gebeurd, maar dan met veel voorwaarden en paperassen erbij, hetgeen op zich ook weer veel kosten meebrengt. Geef elkeen een onvoorwaardelijke basis-uitkering, automatisch elke maand op een rekening gestort, waar mee je doet wat je wil. En vrij aan wie dat wenst, om OOK nog te gaan werken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je daar hongerig en rillend van de kou in uw kartonnen doos ligt, waartegen zatlappen, honden en allochtonen komen pissen... ![]() Laatst gewijzigd door meneer : 4 april 2014 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou echt de moeite lonen om dat eens serieus te laten berekenen: de kost van een minimumbedrag tegenover de kost van werkloosheid zonder inkomen....
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry vriend, maar ik vind het naïef te geloven dat je ALLE factoren in uw leven kunt controleren. Je kan studeren, solliciteren, een netwerk uitbouwen... maar als uw baas uw gezicht niet kan verdragen en u als eerste op de lijst van te ontslagen medewerkers zet bij een reorganisatie, dan ben je wel flink de klos. Of één of andere bobo in een ver land wil zijn bonus veilig stellen door het bedrijf waar je werkt te sluiten en je bent net te oud om elders aangeworven te worden, of er zijn geen passende vacatures enz.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() ...
|
![]() |
![]() |