Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 10:25   #41
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een hersenloos gezever...
Wat een sterke argumentatie.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 10:37   #42
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Tuttut, de discussie niet afleiden: het discours van Demonen komt erop neer dat we de overheid gewoon moeten afschaffen.
Ik heb duidelijk geschreven dat onze overheid op het niveau moet van Duitsland en Nederland zowel wat omvang betreft als kostprijs. En geen speciaal statuut maar hetzelfde als werknemers.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 10:38   #43
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zou je niet beter vragen of hij wil dat men privé werknemers ook een ambtenarenstatuut wil geven, dan is de afgunst weg.
Onrealistisch en onbetaalbaar en NIET wenselijk.
Oud 4 april 2014, 10:40   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenvoudige vraag dan, ben je akkoord met een eenheidstatuut als werknemer, ook voor ambtenaren met dezelfde voor en nadelen als de privé?
Met dit gegeven moet rekening gehouden worden: ambtenaren moeten beschermd worden tegen de willekeur van de politiek.
Het mag niet zo zijn dat alle gemeenteambtenaren afgedankt worden, omdat de nieuwe burgemeester van een andere partij is.
De onderwijzer in het dorpsschooltje inbegrepen.

Aanwerving is ook iets problematischer.
De privé werft aan volgens hun goesting; de privé betaalt er zelf voor, en staat zelf in voor de gevolgen van hun beslissing.
Niet zo bij de overheid.

En nu moet ik voort. Straks misschien meer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 10:40   #45
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik heb duidelijk geschreven dat onze overheid op het niveau moet van Duitsland en Nederland zowel wat omvang betreft als kostprijs. En geen speciaal statuut maar hetzelfde als werknemers.
Laat Nederland maar weg, daar hebben ambtenaren ook voordelen en ik kan het weten, een deel van mijn pensioen is een Nederlands ambtenarenpensioen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 14:16   #46
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij hebt duidelijk ook andere dingen geschreven,lui, onbekwaam,egotrippers enz..iedereen gaat werken voor zijn boterham,en gaat ge dan ook al de verschillen in loon en pensioen aanvallen in de prive als het u niet aanstaat,langs de ene kant ben je zo rechts als iets en langs de andere kant geef je commentaar als een communist,je bent een zeveraar jong!
Oud 4 april 2014, 14:17   #47
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat Nederland maar weg, daar hebben ambtenaren ook voordelen en ik kan het weten, een deel van mijn pensioen is een Nederlands ambtenarenpensioen.
en van u krijg ik ook geen hoogte!
Oud 4 april 2014, 14:42   #48
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Gij hebt duidelijk ook andere dingen geschreven,lui, onbekwaam,egotrippers enz..
Graag een verwijzing naar topic!!!
Oud 4 april 2014, 14:45   #49
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
De waarheid is vervelend zolang er niets veranderd.
ga u zever ergens anders verkopen venetiaan,de crisis komt er door het globalisme,het neoliberalisme,de aandeelhouders,de superrijken die de politiek in hun zak hebben en de banken die de mensen bedrogen hebben,daar zou je moeten tegen ageren,ipv de simpele ambtenaar te viseren!
Oud 4 april 2014, 14:57   #50
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
lees u eigen posts man provocateurs die naar het waarom van de tegenstand vragen zijn alleen met zichzelf bezig!
Oud 4 april 2014, 14:57   #51
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
lees u eigen posts man provocateurs die naar het waarom van de tegenstand vragen zijn alleen met zichzelf bezig!
Oud 4 april 2014, 14:57   #52
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en van u krijg ik ook geen hoogte!
Moet dat?
Of heb je me ingedeeld in het hokje linkie winkie en mag ik dan geen eigen standpunten hebben.
Moet ik zoals alle N-VA ers het altijd eens zijn met hun opperhoofd en mijn PVDA opperhoofd blindelings volgen?

Herinner je je nog de stemming van N-VA over hun programma?
Alle armen met geel papiertje gelijktijdig en unaniem de lucht in.
Deed me onmiddellijk aan een stemming in Noord-Korea denken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 14:58   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
iedereen gaat werken voor zijn boterham,en gaat ge dan ook al de verschillen in loon en pensioen aanvallen in de prive als het u niet aanstaat
Mijnheer, lees de commentaren in alle kranten en tijdschriften : in de jaren 70 en 80 zijn er honderdduizenden werklozen in het ambtenarenkorps opgenomen om de werkloosheid kunstmatig te verlagen oa door Leburton en zijn opvolgers.
De staatsschuld is toen uit zijn voegen getreden (in 2013 betaalden wij reeds 13 miljard euro rente op onze staatsschuld) en aangezien ambtenaren geen belastingen betalen staan wij voor onmogelijk te betalen rekeningen.
De pensioenkosten stijgen de volgende 5 jaren alleen al met 10 miljard Euro.
In die periode komt een heel leger statutaire babyboomers met hun exuberant pensioen waar geen bijdragen voor betaald zijn in de pensioenleeftijd.
En nu doet zich een bijzonder fenomeen voor nl België mag niet meer lenen maar moet zijn schulden verplicht afbouwen.
Uw heel ambtenarenzooi wordt betaald door de privésector met het gevolg dat die kapot belast moeten delokaliseren.
Mijn vraag aan U : op welke manier denkt U dat dit financierbaar is. De Belgische Overheid heeft world-wide studies laten doen maar geen enkele wiskundige vindt een formule om uw lonen en exuberante pensioenen te betalen.
Heeft U een formule?
U kunt natuurlijk de pensioenen vd werknemers verlagen van 1.000 Euro/maand naar 400 Euro per maand maar ik denk dat U dit niet overweegt, of toch?

Laatst gewijzigd door demonen : 4 april 2014 om 15:03.
Oud 4 april 2014, 15:01   #54
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
ga u zever ergens anders verkopen venetiaan,de crisis komt er door het globalisme,het neoliberalisme,de aandeelhouders,de superrijken die de politiek in hun zak hebben en de banken die de mensen bedrogen hebben,daar zou je moeten tegen ageren,ipv de simpele ambtenaar te viseren!
De crisis kwam er omdat institutionele beleggers na Lehman-Brothers in de VS ernstige twijfels kregen of landen met een buitensporige staatsschuld en enorme verplichtingen (oa pensioenen) zoals België wel in staat zijn om hun schulden terug te betalen!
Nogmaals, jullie zijn met veel te veel en veel te duur.

Laatst gewijzigd door demonen : 4 april 2014 om 15:02.
Oud 4 april 2014, 15:06   #55
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moet dat?
Of heb je me ingedeeld in het hokje linkie winkie en mag ik dan geen eigen standpunten hebben.
Moet ik zoals alle N-VA ers het altijd eens zijn met hun opperhoofd en mijn PVDA opperhoofd blindelings volgen?

Herinner je je nog de stemming van N-VA over hun programma?
Alle armen met geel papiertje gelijktijdig en unaniem de lucht in.
Deed me onmiddellijk aan een stemming in Noord-Korea denken.
als het je nog niet opgevallen is,zo denken alle rechtsen hier op het forum,en ik heb hier bij herhaling al gesteld dat ik het ook met alle linkse maatregelen niet eens ben,maar laat de mensen gerust en laat ze hun werk doen zoals ze het moet,zonder met de meute mee te doen en net te doen zoals je hierboven schrijft,mensen zoals demonen en meelopers provoceren en maken de doelgroep zo zwart als roet,waarom ? OMDAT HET IN HUN KRAAMPJE PAST!
Oud 4 april 2014, 15:06   #56
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ambtenaar, U bent met zichzelf bezig.Uw exuberant pensioen waar nooit bijdragen voor betaald zijn DAAR MAG NIET AAN GERAAKT WORDEN. Alles is wenselijk maar "kom niet aan MIJN MIJN MIJN"!!
U bent zielig!!
Oud 4 april 2014, 15:07   #57
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
als het je nog niet opgevallen is,zo denken alle rechtsen hier op het forum,en ik heb hier bij herhaling al gesteld dat ik het ook met alle linkse maatregelen niet eens ben,maar laat de mensen gerust en laat ze hun werk doen zoals ze het moet,zonder met de meute mee te doen en net te doen zoals je hierboven schrijft,mensen zoals demonen en meelopers provoceren en maken de doelgroep zo zwart als roet,waarom ? OMDAT HET IN HUN KRAAMPJE PAST!
Mijnheer, wij kunnen jullie niet bezig houden.
Wij kunnen jullie niet betalen!
Oud 4 april 2014, 15:09   #58
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
De crisis kwam er omdat institutionele beleggers na Lehman-Brothers in de VS ernstige twijfels kregen of landen met een buitensporige staatsschuld en enorme verplichtingen (oa pensioenen) zoals België wel in staat zijn om hun schulden terug te betalen!
Nogmaals, jullie zijn met veel te veel en veel te duur.
dan kan daar op een deftige manier overleg over gepleegd worden door mensen die de materie kennen,en die de woorden lui en onbekwaam niet steeds in de mond nemen!
Oud 4 april 2014, 15:12   #59
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik ken alleen maar vriendelijke ambtenaren ; ik geloof dat vel landn blij zouden zijn met zulke vriendelijke en charmante ambtenaren. Stel voor ze te behouden ! Laat ze niet vertrekken naar Afrika of Syrië

(beter bij de staat van hier)

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 15:17   #60
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
dan kan daar op een deftige manier overleg over gepleegd worden door mensen die de materie kennen,en die de woorden lui en onbekwaam niet steeds in de mond nemen!
Mijnheer, U wilt mij in een slecht daglicht plaatsen door mij woorden toe te dichten die ik nooit heb gebezigd. U bent een walgelijk persoon!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be