Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 april 2014, 10:55   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Niet bij mijn Groot-Nederland.
Geloof u nog in sprookjes?
Everytime is offline  
Oud 8 april 2014, 10:59   #42
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is de visie van de Vlaams-Nationalisten, niet van de meeste Vlamingen die geen splitsing van het land willen.
Net zoals de meeste Vlamingen ook geen traan zullen laten moest België morgen niet meer bestaan.
Cheminot is offline  
Oud 8 april 2014, 11:05   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Net zoals de meeste Vlamingen ook geen traan zullen laten moest België morgen niet meer bestaan.
Hoe kan u dat weten? Bent u medium? De splitsing van het land is zowiezo een illusie en niets anders dan een illusie.
Everytime is offline  
Oud 8 april 2014, 11:20   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Wat mij wel opvalt in het betreffende beeldfragment is hoe de camera zodaning inzoemt op zijn gezicht... bij de VRT wil men BDW weer in een slecht daglicht stellen door hem slecht te filmen
Onzin. Je zult al héél ver moeten gaan zoeken om een uitzending te vinden die zo positief was voor de beeldvorming rond n-va dan dit. Ik ben geen fan van n-va en zal het nooit worden omdat ik de analyse niet deel met hen. Maar deze uitzending gaf een gematigd beeld, en gaf net ruimte om zaken iets dieper te kaderen en in te gaan op zowel oorsprong als toekomst.
Als een politieke partij met deze uitzending niet tevreden is, dan weet ik echt niet meer wat VRT eigenlijk nog kan goed doen voor jou.
Pandareus is offline  
Oud 8 april 2014, 11:27   #45
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe kan u dat weten? Bent u medium? De splitsing van het land is zowiezo een illusie en niets anders dan een illusie.
Niemand ligt wakker van België en een overdreven nationalisme. Als we morgen wakker worden in een Vlaamse, Groot-Nederlandse, Europese of Eurregio staten vereniging zal er niemand een traan laten en zal het leven gewoon verder gaan.
Cheminot is offline  
Oud 8 april 2014, 11:30   #46
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Efkes den Hugo opgraven en enkele doefkes onder de riem.
Oud 8 april 2014, 11:31   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Franstalige rechters in Vlaams Brabant.
Denk jij dat Marie Katoen gedaagd is voor het recht ? Geen nood ! Ze heeft recht op bijstand in haar eigen taal ! Zelfs al kan ze geen advocaat veroorloven dan krijgt ze er één pro deo.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 april 2014, 11:32   #48
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is de visie van de Vlaams-Nationalisten, niet van de meeste Vlamingen die geen splitsing van het land willen.
We willen een confederatie. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Een splitsing is niet eens nodig. La Belgique verdampt van zichzelf in een Europa van de regio's.

Heeft la francophonie dan geen greintje zelfvertrouwen om la Wallonie zelf te besturen, met eigen keuzes, voor eigen rekening? Wat houdt jullie eigenlijk tegen? In en confederatie bent u verlost van uw grote boeman BDW.
Vigilant is offline  
Oud 8 april 2014, 11:37   #49
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
We willen een confederatie. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Een splitsing is niet eens nodig. La Belgique verdampt van zichzelf in een Europa van de regio's.

Heeft la francophonie dan geen greintje zelfvertrouwen om la Wallonie zelf te besturen, met eigen keuzes, voor eigen rekening? Wat houdt jullie eigenlijk tegen? In en confederatie bent u verlost van uw grote boeman BDW.
Simpel, omdat de liefde van de Franstaligen voor dit land door de portefeuille gaat. De dag dat België hen op financieel vlak geen voordelen meer te bieden heeft zal het rap gedaan zijn of indien ze in Frankrijk een nieuwe melkkoe vinden.
Cheminot is offline  
Oud 8 april 2014, 11:45   #50
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Simpel, omdat de liefde van de Franstaligen voor dit land door de portefeuille gaat. De dag dat België hen op financieel vlak geen voordelen meer te bieden heeft zal het rap gedaan zijn of indien ze in Frankrijk een nieuwe melkkoe vinden.
Dat weet ik ook. Enkel Everytime wil dat niet onder ogen zien.

De liefde van la francophonie voor la Belgique heeft enkel vandoen met centen.
De politiekers zijn verknocht aan de centen van de Vlaamse belastingbetaler maar hebben voor de rest geen reet interesse in de taal en cultuur van die belastingbetaler. Het kan hen zelfs geen reet schelen als die belastingbetaler, hoewel demografisch in de meerderheid, door een Vlaamse meerderheid vertegenwoordigd wordt.
Vigilant is offline  
Oud 8 april 2014, 11:50   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Heeft De Zever verklaard waarom hij niet op de vlaamse lijst staat?
Wie is De Zever?
reservespeler is offline  
Oud 8 april 2014, 11:52   #52
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Wat mij wel opvalt in het betreffende beeldfragment is hoe de camera zodaning inzoemt op zijn gezicht... bij de VRT wil men BDW weer in een slecht daglicht stellen door hem slecht te filmen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onzin. Je zult al héél ver moeten gaan zoeken om een uitzending te vinden die zo positief was voor de beeldvorming rond n-va dan dit. Ik ben geen fan van n-va en zal het nooit worden omdat ik de analyse niet deel met hen. Maar deze uitzending gaf een gematigd beeld, en gaf net ruimte om zaken iets dieper te kaderen en in te gaan op zowel oorsprong als toekomst.
Als een politieke partij met deze uitzending niet tevreden is, dan weet ik echt niet meer wat VRT eigenlijk nog kan goed doen voor jou.

Deze wijze van opname is inderdaad geen toeval.

Onlangs was er nog een draad op dit forum met de technieken die zoal kunnen gebruikt worden om iemand negatief in beeld te brengen.

Overmatig inzoomen, een ongunstige slagschaduw via zijbelichting en/of kikkersperspectief om neusharen te beklemtonen ; we hebben het allemaal al kunnen vaststellen op de BRT als he in hun kraam paste.

Wat men wel ziet, is dat recentelijk hun wijze waarop het interview zelf wordt gevoerd in deze gevallen werd aangepast.
Zeker al BDW aan de beurt is.
Naar de reden/oorzaak ervan kunnen we alleen gissen.
Al is het zeker niet omdat men bij de BRT/VTM plotseling positief tegenover de N-VA is komen te staan.
Anselmo is offline  
Oud 8 april 2014, 12:08   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens uit hoe het komt dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen leven, dat meer dan 50.000 Waalse pendelaars in Vlaanderen komen werken. Ze weten zeer goed waar ze wonen, ze weten zeer goed waar ze gaan werken. En ze hebben geen enkele boodschap tegenover het Vlaams-Nationalisme en tegenover het feit dat een bepaalde Vlaanderen anti-Franstalig is. Die bepaalde Vlaanderen kan zich niet op haar gemak voelen of in depressie vallen, dat kan de Franstaligen helemaal niet schelen. Het is hun probleem, niet het probleem van de Franstaligen.
Everytime is offline  
Oud 8 april 2014, 12:10   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is De Zever?
Den Bartje!
Everytime is offline  
Oud 8 april 2014, 12:14   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me beter naar de inhoud van dat TV-programma te gaan. Wat mij vooral is bijgebleven:
Citaat:
"Wij geloven niet in liberalisme, wij geloven zeker niet in de staat, wij geloven wel dat een groep mensen aan mekaar vastgeklonken is, lotsverbonden is, omdat ze samen op een lapje grond wonen, een gemeenschappelijk verleden hebben, een cultureel patroon hebben dat hen aan elkaar bindt en omdat ze samen een democratie maken. Voor ons is dat Vlaanderen", stelt De Wever.
Dan heb ik toch zo mijn bedenkingen hoe zij dat op Vlaanderen toepassen om op die basis Vlaanderen als een aparte regio te bestempelen met een eigen identiteit.
Samen op één lapje grond, Precies of iemand van Visé niet op het zelfde lapje grond leeft dan iemand van Kanne.
Gemeenschappelijk verleden? Enkel na 1839.
Cultureel patroon? Welk is dat dan? Maakt één gemeenschappelijke standaardtaal die gebruikt word in contact met de overheid dat er sprake is van één cultureel patroon? Ik denk dat cultuur toch wel breder is.
Wat die zogezegde eenheid met democratie te maken heeft is mij ook al niet duidelijk.

Met de omschrijving van BDW kan je evengoed vaststellen dat we deel zijn van een Belgische of Europese identiteit.
pajoske is offline  
Oud 8 april 2014, 12:14   #56
Cheminot
Minister

Standaard

Hoe komt het dat er zoveel Franstaligen in Vlaanderen wonen die zich altijd en overal van hun eigen taal willen blijven bedienen?
Maak jezelf niks wijs en laat je zeker niks wijs maken. De grootste vijand van de Franstaligen is niet de N-VA of de Vlaams-Nationalisten. De Ps is de grootste vijand van de Franstaligen die willen werken, ondernemen, vooruit gaan met hun regio.
Je eigen solidariteit is trouwens mooi verwoord, het kan u niet schelen of Vlaanderen het ooit slecht gaat hebben. Zelf hoop ik ook dat we nooit afhankelijk zullen zijn van de Franstaligen, want dan zal de solidariteit heel snel opgedroogd zijn...
Cheminot is offline  
Oud 8 april 2014, 12:17   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Deze wijze van opname is inderdaad geen toeval.

Onlangs was er nog een draad op dit forum met de technieken die zoal kunnen gebruikt worden om iemand negatief in beeld te brengen.

Overmatig inzoomen, een ongunstige slagschaduw via zijbelichting en/of kikkersperspectief om neusharen te beklemtonen ; we hebben het allemaal al kunnen vaststellen op de BRT als he in hun kraam paste.

Wat men wel ziet, is dat recentelijk hun wijze waarop het interview zelf wordt gevoerd in deze gevallen werd aangepast.
Zeker al BDW aan de beurt is.
Naar de reden/oorzaak ervan kunnen we alleen gissen.
Al is het zeker niet omdat men bij de BRT/VTM plotseling positief tegenover de N-VA is komen te staan.
Die stijl van zo close in te zomen op politici was het eerst te zien in Bracke & Crabé. Toen zoomden ze zonder schroom in op de varkenskop van Jean-Luc Dehaene en probeerden ze pieren uit zijn neus te peuteren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 8 april 2014, 12:21   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het lijkt me beter naar de inhoud van dat TV-programma te gaan. Wat mij vooral is bijgebleven:

Dan heb ik toch zo mijn bedenkingen hoe zij dat op Vlaanderen toepassen om op die basis Vlaanderen als een aparte regio te bestempelen met een eigen identiteit.
Samen op één lapje grond, Precies of iemand van Visé niet op het zelfde lapje grond leeft dan iemand van Kanne.
Gemeenschappelijk verleden? Enkel na 1839.
Cultureel patroon? Welk is dat dan? Maakt één gemeenschappelijke standaardtaal die gebruikt word in contact met de overheid dat er sprake is van één cultureel patroon? Ik denk dat cultuur toch wel breder is.
Wat die zogezegde eenheid met democratie te maken heeft is mij ook al niet duidelijk.

Met de omschrijving van BDW kan je evengoed vaststellen dat we deel zijn van een Belgische of Europese identiteit.
Het is ieder geval een bevestiging uit eerste hand van het feit dat ik hier al jaren meegeef. Bart De Wever is geen liberaal en is geen voorstander van het liberalisme. Meer nog; hij gelooft er gewoonweg niet in.

Oud 8 april 2014, 12:27   #59
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meeste Vlamingen lijden dan ook aan het Stockholm syndroom.
GZV is offline  
Oud 8 april 2014, 12:29   #60
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dat zeggen tegen de Vlamingen die duizend keer liever de Walen dan de Nederlanders hebben. Ze zullen duidelijk met u lachen!

Bijna 200 jaar hersenspoeling laat dan ook zijn sporen na.
GZV is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be