Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 april 2014, 18:47   #41
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Wat het Centrum betreft lees ik tegenstrijdige berichten. Gaande van voorstel tot afschaffing, de eis voor een apart Vlaams Centrum tot de goedkeuring van meer bevoegdheden. Sommige berichten zijn van 2007. Verwarring alom dus. Indien nu zou blijken dat de N-VA de uitbreiding van de bevoegdheden steunt, keur ik dit radicaal af. Maar eerst moet ik zekerheid hebben.

Wat het hoofddoekenprobleem betreft heb ik begrepen dat dit alleen gestemd is in de commissie onderwijs. Ik heb in dit verband een mail gestuurd naar de N-VA maar wacht nog op een antwoord. Of ik dit ga krijgen weet ik niet, ik ben namelijk persona non grata verklaard door BDW. Ook hier wil ik klare taal.
Citaat:
Verder stem ik op het VB omdat dat nu eenmaal de enige partij is die naar een onafhankelijk Vlaanderen mikt en ook het koningshuis weg wil. Dat zijn zaken die ik belangrijk vind, mag ik?
Dat de grenzen beter een tijdje gesloten blijven lijkt me vrij logisch, je kan geen putten dempen als er steeds meer zand in die putten valt.

Maar er zijn ook genoeg zaken bij het VB waar ik het niet mee eens ben ook, zo bv de heropbouw van de sociale zekerheid, de milieuproblematiek en dergelijke ...
Ik heb er absoluut geen probleem mee dat je voor het VB stemt. Alleen betreur ik de voortdurende hetze tegen de N-VA. Kritiek is nodig maar niet systematisch. Voor de rest deel ik je standpunt omtrent de onafhankelijkheid van Vlaanderen en de ondemocratische monarchie. Alleen de te volgen strategie is verschillend. Zo eenvoudig is het nu éénmaal niet.

Laatst gewijzigd door robert t : 8 april 2014 om 18:48.
robert t is offline  
Oud 8 april 2014, 19:29   #42
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ikke des te minder. Hun programma zit vol "goede bedoelingen" die absoluut niet te realiseren vallen, of zelfs compleet contraproductief zijn.

Electorale geschreeuw, noem ik dat.
De verkiezingsuitslagen van de laatse 10 /25 jaar duiden inderdaad dat de kiezer niet meer het electorale geschreeuw van sommige partijen wil aanhoren, dus nogal beu is.
Maar die Euro moet nog vallen na een stilstand van zoveel jaren bij u.
"contraproductief" zei u
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 8 april 2014, 19:45   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Stemde 't VB tegen het hoofddoekenverbod op scholen, of voor uitbreiding van 't cgkr, of voor andere toestanden.
Zeker niet !!
daiwa is offline  
Oud 8 april 2014, 19:48   #44
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als hij maar op n-va kan kakken, dan is hij al content
NVA is een toilet?
Oud 8 april 2014, 19:51   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Die studielening betekent dat het inschrijvingsgeld gevoelig omhoog zal gaan (drie keer nadenken vooraleer uw studie met 2 jaar te verlengen door vakken mee te nemen), voor het remgeld idem (weg met medische overconsumptie).
Goed idee, wie geen geld heeft om te studeren kan beter gaan werken.
Oud 8 april 2014, 19:52   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat het Centrum betreft lees ik tegenstrijdige berichten. Gaande van voorstel tot afschaffing, de eis voor een apart Vlaams Centrum tot de goedkeuring van meer bevoegdheden. Sommige berichten zijn van 2007. Verwarring alom dus. Indien nu zou blijken dat de N-VA de uitbreiding van de bevoegdheden steunt, keur ik dit radicaal af. Maar eerst moet ik zekerheid hebben.
.
Spijtig genoeg is het de waarheid robert.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192991

Ooit klonk het wel anders.

N-VA wil bevoegdheden CGKR inkrimpen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...nkrimpen.dhtml

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 april 2014 om 19:57.
daiwa is offline  
Oud 8 april 2014, 19:55   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is rare wiskunde, ik ken hier iemand die voor negen maand effectieve celstraf drie maand met een bandje zit, een derde dus, zoals wettelijk voorzien is.
NVA wiskunde: celstraffen moeten voor 4/5 effektief uitgevoerd worden.
Moeilijk ?

Boduo is offline  
Oud 8 april 2014, 19:57   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed idee, wie geen geld heeft om te studeren kan beter gaan werken.
Wie de buizen opstapelt: DIE moet gaan werken.
Iemand die talent heeft maar geen geld moet een kans krijgen om z'n talent ten nutte te maken.
Boduo is offline  
Oud 8 april 2014, 20:16   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NVA wiskunde: celstraffen moeten voor 4/5 effektief uitgevoerd worden.
Moeilijk ?

Van mij mag het, zelfs zwaardere straffen uitspreken voor kleinigheidjes en al wat je wil.

Zolang je je maar realiseert dat we dan om de twee generaties nieuwe gevangenen kunnen opsluiten en dat al de rest nooit zijn/haar straf zal doen
Oud 8 april 2014, 21:00   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lovers en haters.

In ieder geval, is de nva duidelijk.

(zelfs op het communautaire vlak: de kiezer is inderdaad nog niet klaar voor onafhankelijkheid, dus gaan we bij deze verkiezingen voor een tussenstap ...)

.
N-VA mag met beiden rekening houden.
Henri1 is offline  
Oud 8 april 2014, 21:06   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wat ik interessant vond in het programma Reyers laat (nu heet het formeel Reyers politiek) was het voorstel van Bart De Wever om ook bij ons de immigratie aan strenge selectiecriteria te onderwerpen. Daarbij stelde hij Canada als voorbeeld. Daar kom je er niet in indien je niet kunt aantonen dat a) je een concrete opleiding en verworven kennis hebt; b) dat je perspectief hebt op werk.

Mag hier gerust ook toegepast worden.
quercus is offline  
Oud 8 april 2014, 21:11   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ik interessant vond in het programma Reyers laat (nu heet het formeel Reyers politiek) was het voorstel van Bart De Wever om ook bij ons de immigratie aan strenge selectiecriteria te onderwerpen. Daarbij stelde hij Canada als voorbeeld. Daar kom je er niet in indien je niet kunt aantonen dat a) je een concrete opleiding en verworven kennis hebt; b) dat je perspectief hebt op werk.

Mag hier gerust ook toegepast worden.
N-VA, met name Bart De Wever begint steeds meer op een traditio te lijken.
Traditio's gaan als ze op zoek zijn naar nieuwe belastingen of besparingen ook in het buitenland shoppen.

Bartje gaat dit nu doen om mensen aan te pakken of uit te sluiten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 april 2014 om 21:11.
Henri1 is offline  
Oud 8 april 2014, 21:12   #53
ilfalco
Minister-President

Standaard

bende hypocrieten bij de n-va op alle niveaus de totale multicul en vervreemding organiseren.... niet in het minst in het europese parlement en dan net voor de verkiezingen stoere taal verkondigen er zullen ongetwijfeld een pak ongeïnformeerde kiezers intuimelen.

De spreidstand wordt met de dag groter en absurder..
ilfalco is offline  
Oud 8 april 2014, 21:18   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA, met name Bart De Wever begint steeds meer op een traditio te lijken.
Traditio's gaan als ze op zoek zijn naar nieuwe belastingen of besparingen ook in het buitenland shoppen.
Ja zeg, stel je voor, kijken hoe anderen dingen aanpakken. Erg he?

Citaat:
Bartje gaat dit nu doen om mensen aan te pakken of uit te sluiten.

Elk migratiebeleid pakt mensen aan of "sluit ze uit". Maar dat soort dramatisch woordgebruik halen we natuurlijk alleen maar boven wanneer Henri's grote obsessie ermee kan zwart gemaakt worden...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 april 2014, 21:21   #55
ilfalco
Minister-President

Standaard

Zoals chris janssens zegt : n-va is laks beleid en kordate voorstellen....

het FN heeft in 3 agen in een paar steden al meer gedaan tegen islamisering en vervreemding dan de n-va in die 10 jaar vlaamse regering. integendeel de n-va zet alle poorten op met een muyters die ultra liberaal als hij is valse attesten aflevert voor vreemdelingen en met een n-va die in het europees parlement kiesvee is voor extreem-links.

ik walg van zo een rattenvangerspartij waarbij de perceptie rechts is en het stemgedrag progressief. En dat is de reden waarom de n-va zoveel mediasteun krijgt.
ilfalco is offline  
Oud 8 april 2014, 22:26   #56
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...migratie.dhtml

N-VA begint me meer en meer te overtuigen
Zaken als dit zijn de reden waarom ik meer dan waarschijnlijk niet op N-VA zal stemmen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 8 april 2014, 22:39   #57
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Zaken als dit zijn de reden waarom ik meer dan waarschijnlijk niet op N-VA zal stemmen.
Dat de enkelband geen straf zou zijn is inderdaad een grote kwakkel, voor de rest kan ik er me wel in vinden.

De voornaamste reden dat ik eventueel overweeg N-VA te stemmen, is het parcours van VLD waaraan ik me blauw (pun intended) erger. N-VA is de enige partij die nog ietwat economisch-liberaal is. Over migratie en drugs ben ik nogal conservatief ingesteld, daarover zullen we het waarschijnlijk nooit eens raken. Het communautaire kan me gestolen worden.

Laatst gewijzigd door Zeus : 8 april 2014 om 22:42.
Zeus is offline  
Oud 8 april 2014, 23:43   #58
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de enkelband geen straf zou zijn is inderdaad een grote kwakkel, voor de rest kan ik er me wel in vinden.

De voornaamste reden dat ik eventueel overweeg N-VA te stemmen, is het parcours van VLD waaraan ik me blauw (pun intended) erger. N-VA is de enige partij die nog ietwat economisch-liberaal is. Over migratie en drugs ben ik nogal conservatief ingesteld, daarover zullen we het waarschijnlijk nooit eens raken. Het communautaire kan me gestolen worden.
Ik weiger om mee te stappen in de redenering die sommige mensen die ik ken maken: 'de N-VA staat dichtst bij mijn eigen ideeën'. Dat klopt trouwens helemaal niet, want LDD (ik ben een West-Vlaming) staat dichter bij mijn klassiek-liberale ideeën dan N-VA. Economisch kan ik me in hun ideeën wel enigszins vinden (al vind ik het economisch programma van N-VA natuurlijk nog steeds een pak te links), maar op het niet-economische vlak totaal niet. Ik stem niet op een 'lesser evil'.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 00:15   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
bende hypocrieten bij de n-va op alle niveaus de totale multicul en vervreemding organiseren.... niet in het minst in het europese parlement en dan net voor de verkiezingen stoere taal verkondigen er zullen ongetwijfeld een pak ongeïnformeerde kiezers intuimelen.

De spreidstand wordt met de dag groter en absurder..

..... In verschillende dossiers
daiwa is offline  
Oud 9 april 2014, 01:27   #60
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Mensen die op geen enkele manier het leven van anderen in gevaar brengen zo lang mogelijk opsluiten om ze te pesten omdat ze stoute dingen gedaan hebben, wat een oplossing.

En studeren onaantrekkelijker maken door de kosten bij de student te leggen, terwijl het onderwijs (voor hoe lang het nog duurt) onze troef is.

En een onderscheid maken tussen wie van Gent naar Antwerpen verhuist en wie van Berlijn naar Hasselt verhuist. Hoe een zogezegde ideologie tijdens Reyers Politiek toch zo kan afwijken van de concrete voorstellen.

Nu is het zeker. Geen N-VA-stem van mij.
Robinus V is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be