![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- "Het Vlaams Belang pleit om die reden als enige partij voor een kordate immigratiestop, zeker voor migratie vanuit niet-Westerse landen." - "Om deze reden willen wij ook het vrij verkeer van personen in de Europese Unie sterk terugschroeven." - De vraag om assimilatie voor allochtonen (gisteren nogmaals uitgesproken door Annemans en Pas) - "een drastische verhoging van de opvangcapaciteit van gesloten centra" Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat de identiteitsbeleving valt of staat met één partij. Laat staan met het Belang. Maar we kunnen niet anders dan zeggen dat het Vlaamsnationalisme lange tijd in extreemrechtse hoek stond. Dat was de schuld van zowel de VU als van het Blok zelf. Citaat:
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() D n-va is zo hypocriet als maar zijn kan ideeen en kopstukken overnemen dat kan...maar ze willen in het gevlei blijven van de uiterst-linkse media. blijkbaar moeten er bij de extreem-linkse massamoordenaarsaanhangerspartij van de PVDA geen scherpe kantjes af want daar sluit de n-va wel coalities mee. De n-va is gewoon een grote farce een door de media gecreëerde hype zoals de millenniumbug.
N_VA = bloedrode terroristenvriend cohn -Bendit en stalinisten van de PVDA JA VS radicale vlaams nationalist gerolf Annemans NEEN De lakmoesproef voor een rechtse en vlaamse politicus is de houding van de media tav zulk politicus. Wordt hij gedemoniseerd en doodgezwegen dan is hij een gevaar.... wordt hij overal opgevoerd tot columnist in de morgen en pandaclown op een podium dan is hij geen gevaar maar een duikboot. En dat geldt quasi overal waar links de media in handen heeft. De linkse media vindt dewever zalig met rechtse stemmen links beleid steunen. |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Wever zegt continu dat ze PVDA moeten behandelen zoals het Vlaams Belang.
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 1. Afsplitsing van de VU (die in een regering stapte), ontstaan van de "zweep"partij. Et alors? Ja, het Blok is ontstaan als zweeppartij. Maar dat is nu toch ook al 36 jaar geleden. Ik vind het een zwakke ambitie om eeuwigdurend een zweeppartij te blijven. Et alors ! Als een partij dat een goede tacktiek vindt ? Wordt er dan lid van en ga hen wat meer ambitie gaan aanpraten, je kan er eventueel voorzitter van worden. Belgie bestaat 184 jaar, dus met die 36 jaar lachen ze nogal bij het VB, enfin is maar een vermoeden hoor...... Citaat: 2. VB heeft altijd gezegd enkel in Belgische regering te stappen als het de laatste zou zijn. (dus die niet aan de Belgische "macht" gaat deelnemen) Denk je nu echt dat ze indertijd ( burgemeester Antwerpen ) zouden gezegd hebben....neen we hebben gewonnen maar doen jullie maar verder? (Ik heb het dus over 50% +1) Het ging niet specifiek over een federale regering. En natuurlijk, als ze een absolute meerderheid zouden halen, dan wel, dat zeg ik ook. Maar ze weigeren ieder compromis. Neen het ging inderdaad over de federale, de vlaame en de europese verkiezingen, stop stating the obvious. Tiens partijen die elk compromis weigeren, ze zijn al met 2 partijen dan, het VB en de N-VA.......40% van de vlamingen.... dan zou er een belleke moeten afgaan. [/color] Citaat: 3. Een CS rond een politieke partij is per definitie niet correct, ik heb menen te begrijpen dat het 70 punten plan verticaal geklasseerd is.... Dat hangt af van hoe dat (politiek) cordon in elkaar zit. Als dat cordon wil zeggen dat men ieder debat met die partij weigert, dan is dit inderdaad niet correct, antidemocratisch zefls. Als het cordon echter wil zeggen dat andere partijen geen coalities willen sluiten met het Belang vanwege hun inhoudelijk programma (of het gebrek daaraan) en hun stijl, dan is dat hun goed recht. Hier zijn we het redelijk eens over. 1. Ja een debat weigeren vanwege een CS is niet correct, maar lees hier dan eens de draad over het debat van de voorzitters georganiseerd door de Standaard en Le Soir http://forum.politics.be/showthread.php?t=200320 2.Ja iedere partij heeft het recht om GEEN coalitie aan te gaan met een andere partij. 3.Goede wetsvoorstellen afschieten omdat ze van een partij komen die in een CS zit, of “andere” partijen bekritiseren omdat ze een voorstel steuen of gesteund worden door de de CS partij is dan weer weining positief. Citaat: 4. Ik zie niet in waarom de VB'ers hier op het forum niet zouden mogen klagen, al of niet over het CS. Als de Bubbers, de PVDA'ers continue mogen klagen over het feit dat ze niet genoeg aandacht krijgen in de media of geen toelage krijgen , dan mogen de VB'ers hier toch ook wel klagen , niet ? BUB en PVDA kiezen niet voor weinig aandacht. Het Belang kiest wel om - via hun programma en hun stijl - zichzelf dusdanig te distantiëren van de rest van de Vlaamse samenleving dat andere partijen met hen geen coalitie willen maken. Dat is dan jouw mening, maar qua stijl en programma zijn de BUB en de PVDA zich al heel lang aan het distantieren van de Vlaamse samenleving....... echt veel stemmen halen die niet hé. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Wat is er mis met assimilatie? In de rest van de wereld zijn de Vb standpunten zeer gematigd. De n-va is gewoon horig aan het PC denken. Niet aan de democratie anders zouden ze ver weg blijven van de PVDA en Cohn bendit.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Belang begrijpt gewoon niet dat ondanks het feit dat beide partijen voor Vlaamse autonomie/onafhankelijkheid pleiten er toch een dusdanig fundamenteel verschillende visie achter schuilgaat dat samenwerking met het VB voor N-VA onmogelijk is.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Dit maakt het citeren wel lastig. Laat ik het maar achterwege laten, en gewoon via de nummertjes antwoorden.
1. Ze mogen dat van mij. Dat is hun interne keuken. Ik zeg gewoon dat ik dat laf vind. Dat is als naar de McDo gaan en een salade eten. 2. N-VA weigert niet ieder compromis. 3. Eens. Debat aangaan, coalities weigeren, wetsvoorstellen van VB die goed zijn goedkeuren. 4. BUB en PVDA distantiëren zich inderdaad ook van de rest van de Vlaamse samenleving. Maar zij zeggen niet expliciet dat ze geen compromis willen. (En ik ga die marginale (zowel qua grootte als qua inhoud) partijtjes echt niet gaan verdedigen.)
#51 |
Minister-President
|
![]() Ze zijn moreel verantwoordelijk voor het etiket dat op de hele Vlaamse beweging gekleefd werd. Vlaamsgezind werd jarenlang als extreemrechts beschouwd.
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is extreem rechts, ook al doen ze alsof ze fatsoenlijk rechts zijn . En de NVA is in hetzelfde bedje ziek. ( cfr. Schiltz zaliger: "NVA is besmet door de 'erfzonde'...." ). Ze doen alsof ze fatsoenlijk rechts zijn en gematigd, maar diep in hun (= NVA-leiding) hart is de NVA zo goed als even rechts als het VB . Maar mij zal de NVA niet vangen met haar zoetgevooisd gefemel en haar sirenenzang. Vaneiges niet. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is extreem rechts, ook al doen ze alsof ze fatsoenlijk rechts zijn . En de NVA is in hetzelfde bedje ziek. ( cfr. Schiltz zaliger: "NVA is besmet door de 'erfzonde'...." ). Ze doen alsof ze fatsoenlijk rechts zijn en gematigd, maar diep in hun (= NVA-leiding) hart is de NVA zo goed als even rechts als het VB . Maar mij zal de NVA niet vangen met haar zoetgevooisd gefemel en haar sirenenzang. Vaneiges niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 april 2014 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() in belgie is alles wat niet progressief is extreem rechts.... Voor de linkse media is alles wat rechts is extreem. Noel Slangen plaatst in zijn boek de verdeling van de taart het VB bij CENTRUM RECHTS en de conservatieven en republikeinen in VS en UK bij uiterst rechts... En dat door slangen
|
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 9 april 2014 om 21:52. |
||||
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Nee hoor, het VB spreekt helemaal niet voor heel de Vlaamse beweging. Het is een politieke partij die voor zichzelf spreekt. Zij die heel de Vlaamse beweging als 'extreem-rechts' beschouwen, dragen daar zelf de verantwoordelijkheid voor.
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klinkt zoals: alle Vlaams-nationalisten zijn verantwoordelijk voor het etiket "collaborateurs" dat hen wordt opgeplakt.
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat N-VA extreemrechts zou zijn, dat is uw visie die boven water zal blijven ongeacht de realiteit. U mag dat geloven als u wilt. U heeft het recht om fout te zijn.
![]() |
#59 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En sorry, maar ik moet de eerste Vld-topman die de N-VA vergelijkt met de NSDAP en zich daarna daar niet voor excuseert nog tegenkomen denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() U bent klaarblijkelijk niet in staat om Nederlands te begrijpen. Ik ga mijn tijd niet aan u verspillen. Ik zou zeggen: probeer nogmaals mijn reactie te lezen en te begrijpen.