![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() jij hebt waarschijnlijk de goto fail SSL bug van apple uit het oog verloren de laatste weken?
http://nakedsecurity.sophos.com/2014...fficial-patch/ en inzake linux server market share, hier de cijfers: http://w3techs.com/technologies/deta...-linux/all/all |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Tot 2006. Dat is al gezegd geweest.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En die andere link gaat enkel over webservers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() awel? op wat slaat openssl volgens u? webservers!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bedoelde de link die gij aangeeft om uw uitspraak "...bedrijven en hun serverparken draaien nagenoeg volledig op gnu/linux..." enkel gaat over webservers. Er is meer dan dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Het is een beetje merkwaardig hoe het eens zo verguisde Windows XP nu nog steeds zo populair is. Langs de ene kant snap ik het wel, er zijn nog veel stokoude PCs die zonder problemen XP draaien, zo lang die niet kapot zijn hebben er velen geen zin om die vervangen.
Dat Microsoft de stekker uit XP trekt is al jaren op voorhand aangekondigd, ze hebben de ondersteuning voor XP zelfs verlengd aangezien het OS zo waanzinnig populair bleef. Eind 2012 heb ik geprofiteerd van de 15EUR upgrade actie om mijn PC te upgraden naar Windows 8. Geen seconde spijt van gehad, het desktop gedeelde is in mijn ogen het beste besturingssysteem dat Microsoft ooit gemaakt heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel produkten kunnen nu eenmaal niet tot in de eeuwigheid ondersteund worden. Het is niet omdat jij 30 jaar geleden een TV met antenne kocht, dat zenders dan maar moeten blijven investeren in uitzendingen via de antenne.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat k�*n je toch niet ernstig menen? Het is zowat de grootst mogelijke rommel die ik in de wereld van de besturingssystemen al ben tegengekomen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als desktop gebruiker is de grootste wijziging het start scherm maar daar gaat men blijkbaar nog een mouw aanpassen. Niet dat het start scherm mij stoort, gewoon de Windows toets indrukken en beginnen typen wat je zoekt, dat is veel sneller dan het oude start menu met lange onoverzichtelijke lijsten/kolommen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nu iets is wat je van Winblows 8 niet kan zeggen, dan is het wel dat hij stabiel is...
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() iemand heeft het hier reeds vermeld... als je XP zodanig mist kan je best kiezen voor debian met xfce desktop environment. je zal nooit nog windows willen gebruiken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als u dan thuis een linux neemt, neem dan aub iets anders dan die playskool ubuntu bazaar. Unity is al een even grote ramp als Metro. Trouwens, ubuntu bevat evengoed propriety stuff dacht ik. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 10 april 2014 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat is een probleem, omdat...?
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() jep, proprietary software is een probleem!
free software: user controlling the software proprietary software: software controlling the user |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je een link?
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ubuntu.
Citaat:
Citaat:
En welke zijn de verschillen tussen die drie?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 april 2014 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk toch maar voor Windows 7 gekozen na de slechte dingen die ik over 8 gehoord had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() debian is de basis, de ware pure linux distro met volledige focus op stabiliteit en veiligheid. mint en ubuntu gebruiken debian als basis en voegen eye-candy skins toe en maken het OS gemakkelijker voor nieuwkomers. maar dit heeft een prijs, het vergemakkelijken zorgt vaak voor bijkomende veiligheidsproblemen (wel minder dan windows). als je nieuw bent kan je best mint/ubuntu gebruiken (wel voor korte tijd) zo snel mogelijk overstappen naar de betere distro's (debian!)van zodra je ervaring hebt trouwens er is nog veel meer keuze, honderden linux distros bestaan er, voor alle smaken een versie ![]() Laatst gewijzigd door skx7 : 11 april 2014 om 07:08. |
![]() |
![]() |