![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan een hiaat in de opvoeding en jammer voor jou en jouw kinderen. Ik vind het vrij evident dat, wanneer je regelmatig contact hebt met mensen uit een andere staat, je poogt je de formele taal van dat land eigen te maken. En zeker wanneer het gaat om een staat die een grote cultuur achter zich heeft en bovendien de economisch locomotief is op ons continent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de zoektocht naar een koophuis houden mijn kinderen rekening met de scholen in de omgeving en het % anderstaligen (zeg ik het goed zo?) die daar school lopen. Desnoods wordt het een vrije katholiek school.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
EN dan nog. Taal si voor mij vooral een hulpmiddel om te communiceren. Het blijft een feit dat diegene die zich nu zogezegd opstellen als beschermers van hun taalcultuur, vergeten dat hun ouders meestal een andere taal/dialect spraken. Zij beschermen een kunstmatige taal. Dat hun standpunt zo totaal verschillende is volgens het onderwerp vind ik lachwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Welke studierichting volgden uw kinderen? Zelfs in het gewoon ASO krijg je nog wel één of twee uurtjes Duits in de week... Althans, dat was bij mij het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knesselaere, Aalter, Sint Laureins, Zulte, Kruishoutem....? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net alsof het AN totaal verschilt van een dialect uit dezelfde taalgroep. Ofwel heeft U totaal geen besef van talenkennis ofwel bazelt U erop los. Wie echter - zoals U - persé vindt dat zijn eigen dialect een aparte taal, taalfamilie of zelfs voor mijn part alien taalgebruik is, die doet maar. Ik heb vier jaar Duits gekregen en ik trek perfect mijn plan in Duitsland (oops, nu ben ik 11-talig!). Het zou me verwonderen dat iemand die dat o zo ferm limburgs praat zich niet een klein beetje kan aanpassen om zich in Duitsland verstaanbaar te maken. Maar ik neem dan ook maar aan dat U een aparte schrijfwijze hebt om uw Limburgs leesbaar te maken? en dat het voor U even moeilijk is om Nederlands te leren dan dat het voor een arabier een inspanning vergt om Nederlands te leren? grow up jongen !
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voertaal op het werk is hier het Nederlands, je moet ook communiceren in het Nederlands met de overheid. Geen Nederlands is geen werk en je zal een tolk moeten betalen als je met de overheid wil praten. Ik werk niet in Frankrijk of Duitsland en ik moet daar ook niet met de staat corresponderen. Mocht dat wel zo zijn , dan zal ik daar ook de taal moeten beheersen. Laatst gewijzigd door Pericles : 10 april 2014 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, doet er niet toe. Maar in het dorp naast het mijne spreekt men (Pajoske-wijze) een TOTAAL andere taal dan wij.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de tijd dat men nog over integratie sprak...
Blijkbaar hebben ze dat in de kast gestopt en over de centen die ze er in staken zwijgen we maar.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"multicultuur" werd door links gepromoot in functie van Eurabia : integratie was niet nodig. Nu zijn ze in de steden in de meerderheid: wie gaat nu nog integreren? Op scholen krijgen we de toren van Babeltoestanden en onze kinderen kunnen hun opleiding vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en die worden niet groot en moeten dan niet gaan werken?
of neen, natuurlijk niet! Die spreken onder mekaar hun eigen taaltje aan het kantoor van de VDAB.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor iedereen hetzelfde. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 april 2014 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Docent multiculturele studies ?
Wat is dat voor iets ? Veel verstand heb je daar precies niet voor nodig. En al zeker niet als je iets wil invoeren dat in Nederland zijn failliet al bewezen heeft. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Volgens het artikel ook in de klas.
De Gentse onderwijsschepen Elke Decrynaere (Groen) heeft een richtlijn uitgeschreven dat kinderen van vreemde origine voortaan hun moedertaal mogen spreken op school. Dat betekent dus dat binnenkort Marokkaans, Turks of Bulgaars op de Gentse speelplaatsen of in de klassen te horen zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() In de klas vreemde talen toelaten is inderdaad een slecht idee.
|
![]() |
![]() |