Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2014, 14:20   #41
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad 'the best things in life are free'; maar daar bouw je geen economie op.
Toch zeker geen economie die de rijken moet rijker maken en hen in staat moet stellen zich ook het onvervreemdbaar bezit van derden toe te eigenen. Gewoonweg de grofste vorm van diefstal; maar om dat te cammoufleren hebben ze wetten gemaakt; democratische (?) wetten.
Ik weet niet in welk land (Nigeria?) de Engelse overheid met de primitieve bevolking een regeling had uitgewerkt om zich de grond toe te eigenen. Maar voor de primitieve bevolking kan men zich grond niet toeeigenen, want de grond is, als voedingbodem voor het vee, en dus als overlevingsstrategie voor de hele bevolking, het bezit van iedereen.
Zij aanvaarden gretig de 'cadeaus', maar wat keken ze vreemd op toen ze ineens hun vee niet meer mochten laten grazen op die gronden die ze zogezegd verkocht hadden.
En de wetten zijn er natuurlijk om de kolonisateur volledig in het gelijk te stellen en de plaatselijke bevolking volledig in de kou te laten staan.
Democratie!
Geslepen wijsheid misschien maar zeker geen echte wijsheid; want gewoonweg diefstal.

namaste Marie Daenen,

interessant verhaal,

Zelf ben ik geen blanke man, maar een goudbruine hindoestaanse man, meer hindoeistisch en ik moet je iets bekennen. Helaas is de meerderheid van de niet blanke massa allochtonen in nederland blijven hangen in het primitieve, voordierlijke stadium en dit is evolutionair gezien een achterstand. Ik heb er zoveel van hen ontmoet, negers en hindoes(tanen) met pigmentatie he die nog erg voordierlijk zijn en animistisch. Het klopt helemaal hoor, evolutie is waar dus er zijn hoger geevolueerde rassen en lager, directe implicatie van evolutie. IQ is genetisch bepaald dus denk door en je weet het. Maar bij creatie door goden is het ietsje anders maar nog dramatischer en dat vind ik nu juist zo zielig en wreed, haast satanisch van die Creator X, die in mijn eigen theorieen dus de waarde X=Altecrea krijgt toegekend, in mijn persoonlijke 3D PV space, dus ik als een goudbruine vis in een hokje in een delftse concentratiekamp met Wieroe samen.

jij zou je moeten verdiepen in de zwarte culturen en religieen in nederland, dus je moet die hindoewereld hier eens onderzoeken en ook die bizarre neger religie, Winti, erg voordierlijke rituelen en gedachtewereld. kijk op www.mamjo.com een neger site waar je blanke oren van gaan klapperen.

Ik vind negers vaak zo mooi, edel, en amicaal, ken er hoop van, maar ik begrijp niet waarom zwart Afrika geen stap verder komt nu. Negers zelf hebben hier veel verdriet om en ik begrijp hen heel goed. Maar ok, ik ben toch bang dat veel genetisch is bepaald, mbt IQ en mbt de correlatie hiervan met welvaart en welzijn in een specifieke natie. Schakel even ras uit, en bekijk het puur genetisch, darwinistisch en deterministisch, vanaf het ontstaan van die natie dan krijg je verrassende uitkomsten, denk aan vb Zuid Korea dat nog 40 jaar geleden een agrarische boerenstaat was en nu een industriele en technologische reus op de wereld.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 18:09   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste Marie Daenen,

interessant verhaal,

Zelf ben ik geen blanke man, maar een goudbruine hindoestaanse man, meer hindoeistisch en ik moet je iets bekennen. Helaas is de meerderheid van de niet blanke massa allochtonen in nederland blijven hangen in het primitieve, voordierlijke stadium en dit is evolutionair gezien een achterstand. Ik heb er zoveel van hen ontmoet, negers en hindoes(tanen) met pigmentatie he die nog erg voordierlijk zijn en animistisch. Het klopt helemaal hoor, evolutie is waar dus er zijn hoger geevolueerde rassen en lager, directe implicatie van evolutie. IQ is genetisch bepaald dus denk door en je weet het. Maar bij creatie door goden is het ietsje anders maar nog dramatischer en dat vind ik nu juist zo zielig en wreed, haast satanisch van die Creator X, die in mijn eigen theorieen dus de waarde X=Altecrea krijgt toegekend, in mijn persoonlijke 3D PV space, dus ik als een goudbruine vis in een hokje in een delftse concentratiekamp met Wieroe samen.

jij zou je moeten verdiepen in de zwarte culturen en religieen in nederland, dus je moet die hindoewereld hier eens onderzoeken en ook die bizarre neger religie, Winti, erg voordierlijke rituelen en gedachtewereld. kijk op www.mamjo.com een neger site waar je blanke oren van gaan klapperen.

Ik vind negers vaak zo mooi, edel, en amicaal, ken er hoop van, maar ik begrijp niet waarom zwart Afrika geen stap verder komt nu. Negers zelf hebben hier veel verdriet om en ik begrijp hen heel goed. Maar ok, ik ben toch bang dat veel genetisch is bepaald, mbt IQ en mbt de correlatie hiervan met welvaart en welzijn in een specifieke natie. Schakel even ras uit, en bekijk het puur genetisch, darwinistisch en deterministisch, vanaf het ontstaan van die natie dan krijg je verrassende uitkomsten, denk aan vb Zuid Korea dat nog 40 jaar geleden een agrarische boerenstaat was en nu een industriele en technologische reus op de wereld.

dewanand
Waarom kan Noord-Korea niet wat Zuid-Korea wel kan, het is toch hetzelfde volk of niet?
Zij die de macht hebben doen er alles aan om de bevolking te onderdrukken; dikwijls lukt hun dat via de sprookjes van de Godsdienst en anders hebben ze nog heel wat andere middelen in hun mouw; dat heeft heel veel met leepheid maar weinig met IQ te zien.
Hou op met uzelf kleinerend voor te stellen, want vergeet niet dat u bent wat u zelf gelooft. Dus hou er mee op en neem uw rechtmatige plaats in in deze wereld.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 08:39   #43
Danny430
Vreemdeling

Standaard

Een interessante stelling. Ik denk dat het menselijke bio-organisme en aanverwante technologie zullen samen gaan en in de toekomst een andersoortige mens zal creëren.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 10:04   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
Een interessante stelling. Ik denk dat het menselijke bio-organisme en aanverwante technologie zullen samen gaan en in de toekomst een andersoortige mens zal creëren.
U bent niet de eerste die een toekomst ziet gelinkt aan de technologie.
Het wordt ons wel met de paplepel ingegeven, niet?

De vraag is of de technologie onze bestaansredenen werkelijk veranderen, of gewoon het decor aanpassen?
En misschien, op het eerste zich toch en vooral voor degene die ervan kunnen profiteren, aangenamer maken.

Moeten wij de mensen vergeten die op het primaire niveau gebleven zijn van struggle for life, elke dag opnieuw, of blijven zij tot de gehele mensheid behoren en blijven zij mee het niveau van ons menszijn bepalen of niet?

Gaan de ingrepen die de technologie ons bezorgen verder dan de buitenkant of zou op een bepaald moment ons DNA erdoor beinvloed worden?
Dan zouden we de vraag kunnen stellen of een mens aan de top van de ladder nog kan paren met een primitieveling heel onderaan?

Enfin het gaat er niet alleen om of de mens zou veranderen of evolueren naar een hogere soort; de vraag is of hij nog gaat evolueren, tout court of misschien of de mens op een dood spoor zit met zijn IQ en zijn technologie en misschien zelfs een echte voortuitgang van de soort in de weg staat?

Het zijn open vragen; ik bind er geen enkele possitieve of negatieve connotatie aan; ik vind het wel interessante vragen om verder over na te denken.
Oud 19 april 2014, 10:04   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Danny430;7105072]
idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 april 2014 om 10:05.
Oud 20 april 2014, 08:35   #46
Danny430
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De vraag is of de technologie onze bestaansredenen werkelijk veranderen, of gewoon het decor aanpassen?
En misschien, op het eerste zich toch en vooral voor degene die ervan kunnen profiteren, aangenamer maken.
Ik denk beide. Het internet (en de daaruit voortvloeiende wijze van communiceren via social media) is zo'n wereldwijde verandering te noemen.

Ook binnen de gezondheidszorg speelt technologie een steeds belangrijkere rol. Hoe zal de ontwikkeling van bv. nanotechnologie zijn over pakweg 150 jaar? Misschien is een ziekte als kanker dan te genezen via nanotechnologie.

Hetzelfde kan gezegd worden over de ontwikkeling van Kunstmatige Intelligentie en brein gerelateerd onderzoek. Overtreft de intelligentie van KI straks het menselijke brein en zal er sprake zijn van enige integratie? Ik denk dat zoiets heel goed mogelijk is.

Ook op het vlak van entertainment speelt technologie een grote rol. Met de komst van de Oculist Rift bril staan we aan de vooravond van het creëren van nieuwe virtuele decors. Maar ook Google Glas zal onze wijze waarop we communiceren gaan verruimen. Iedereen die gebruik maakt van social media is via Google Glas straks letterlijk via een oogwenk te identificeren.

Dankzij technologie ontknopen we steeds meer levensvragen van wie en wat we zijn. Technologie geeft ons een verifieerbaar antwoord op vragen waar religieuze boeken vaak achterblijven. De wijze waarop het heelal is ontstaan, uit welk materiaal we bestaan en de wijze waarop bepaalde bewustzijnsprocessen (aan eventuele aanverwante hersenziekten) verlopen.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 14:05   #47
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
Ik denk beide. Het internet (en de daaruit voortvloeiende wijze van communiceren via social media) is zo'n wereldwijde verandering te noemen.

Ook binnen de gezondheidszorg speelt technologie een steeds belangrijkere rol. Hoe zal de ontwikkeling van bv. nanotechnologie zijn over pakweg 150 jaar? Misschien is een ziekte als kanker dan te genezen via nanotechnologie.

Hetzelfde kan gezegd worden over de ontwikkeling van Kunstmatige Intelligentie en brein gerelateerd onderzoek. Overtreft de intelligentie van KI straks het menselijke brein en zal er sprake zijn van enige integratie? Ik denk dat zoiets heel goed mogelijk is.

Ook op het vlak van entertainment speelt technologie een grote rol. Met de komst van de Oculist Rift bril staan we aan de vooravond van het creëren van nieuwe virtuele decors. Maar ook Google Glas zal onze wijze waarop we communiceren gaan verruimen. Iedereen die gebruik maakt van social media is via Google Glas straks letterlijk via een oogwenk te identificeren.

Dankzij technologie ontknopen we steeds meer levensvragen van wie en wat we zijn. Technologie geeft ons een verifieerbaar antwoord op vragen waar religieuze boeken vaak achterblijven. De wijze waarop het heelal is ontstaan, uit welk materiaal we bestaan en de wijze waarop bepaalde bewustzijnsprocessen (aan eventuele aanverwante hersenziekten) verlopen.
De technologie leert ons inderdaad meer en meer de karos in al zijn détails kennen, van binnen en van buiten, van onder en van boven.... maar wat brengt de technologie ons bij over de bestuurder van de karos.
Denk je echt dat de technologie ons leert ons diepste zelve beter te kennen?
Ben je niet bevreesd dat de technologie ipv ons te bevrijden ons nog consequenter opsluit in onze karos, welke we nu al niet van ons diepste zijn kunnen onderscheiden?
Neemt de mens zijn lichaam nu al niet te zeer voor het werkelijke zijn?

En wat met de enorme wereldproblemen, uitsterven van vele diersoorten, ecologische vervuiling, overbevolking, nucleaire gevaren, hegemonie in de handen van een steeds kleinere elite, mondiale hongersnood....?
Oud 23 april 2014, 09:34   #48
Peche
Banneling

Standaard

De vrucht en de slang.
Ons reptielenkwabje in het brein...
Kan de vrucht de link naar ons reptielenbrein geopend hebben? En de slang symbool staan voor het stuk reptiel in ons?
De linker- en rechterhelft die zich bewust worden van het "stemmetje" uit het reptielenbrein. Het overlevingsinstinct dat start te reageren, relativeren, leren, praten, schrijven, rekenen, bouwen .... En dat wij vandaag dat stemmetje zien als een engeltje en duiveltje op onze schouder?

Het samendijen hiervan is dan een zekere vorm van triniteit wanneer deze gebalanceerd geraken? En dat deze uitbalancering nog bezig is? en de komende evolutie van de mens is de uitbalancering zelve? Die nooit bereikt wordt, maar steeds dichter komt tot het hervormd in iets nieuw wat het doel verderop legt...
De nashock van deze "kennis" is de uitdrukkingen van macht/ego/... (oorlog, controle)
Is het ultieme einddoel van de mens dan wel vrede, of zal het reptielenbrein in ons alles in vraag blijven stellen en met die "kennis" nieuwe antwoorden en vragen bereiken?

De slang is ons reptielenbrein
De vrucht is onze kennis die permanent luisterde naar beide aspecten, goed/kwaad
de komende evolutie zal nooit stoppen want ons reptielenbrein zit gevangen in een constante dualiteit (rechts/links) die het ene nooit voor het andere als waar zal nemen en blijven strijden...

Laatst gewijzigd door Peche : 23 april 2014 om 09:42.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 14:33   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De vrucht en de slang.
Ons reptielenkwabje in het brein...
Kan de vrucht de link naar ons reptielenbrein geopend hebben? En de slang symbool staan voor het stuk reptiel in ons?
De linker- en rechterhelft die zich bewust worden van het "stemmetje" uit het reptielenbrein. Het overlevingsinstinct dat start te reageren, relativeren, leren, praten, schrijven, rekenen, bouwen .... En dat wij vandaag dat stemmetje zien als een engeltje en duiveltje op onze schouder?

Het samendijen hiervan is dan een zekere vorm van triniteit wanneer deze gebalanceerd geraken? En dat deze uitbalancering nog bezig is? en de komende evolutie van de mens is de uitbalancering zelve? Die nooit bereikt wordt, maar steeds dichter komt tot het hervormd in iets nieuw wat het doel verderop legt...
De nashock van deze "kennis" is de uitdrukkingen van macht/ego/... (oorlog, controle)
Is het ultieme einddoel van de mens dan wel vrede, of zal het reptielenbrein in ons alles in vraag blijven stellen en met die "kennis" nieuwe antwoorden en vragen bereiken?

De slang is ons reptielenbrein
De vrucht is onze kennis die permanent luisterde naar beide aspecten, goed/kwaad
de komende evolutie zal nooit stoppen want ons reptielenbrein zit gevangen in een constante dualiteit (rechts/links) die het ene nooit voor het andere als waar zal nemen en blijven strijden...
Dus Peche, waar ligt de toekomst van de mens? Hewel in het overstijgen van dat duaal reptielenbrein, dat de mens meer bedriegt dan wijzer maakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be