Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2014, 13:01   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indien een supermarkt mij zou verplichten om een Iphone te bezitten om te kunnen betalen (zonder alternatieven), dan ga ik gewoon niet meer naar die supermarkt.

De meeste snufjes die we gebruiken hadden we niet "nodig" maar worden blijkbaar door onszelf als onmisbaar beschouwd.

Ik gebruik ook geen GSM : als ik niet thuis ben, hoef ik niet alle twee minuten te worden opgebeld.

Als het warenhuis ervoor zorgt dat ik zonder poespas ineens mijn rekening krijgt (hoe?) heb ik daar geen probleem mee.
Carrefour heeft ook zoiets van selfscan dat ik wel zou gebruiken als ik er meer zou komen, maar ik kom er te weinig om me daarmee bezig te houden.
de kostenbesparing ligt zo stil aan hoger dan de opbrengst gegenereerd door klanten zonder smartphone wsl
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 13:03   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Geen lief lachende schoon kassiersters meer?
toch niet gratis
Oud 16 april 2014, 13:03   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Lol, droom verder. Als men dit systeem gaan uitbreiden en doorvoeren in alle supermarkten, zal jij je wel moeten aanpassen. Dat zal iedereen moeten. Individuen kunnen zulk 'n evolutie niet tegenhouden.
welke evolutie? Carrefour biedt je een scanner aan die je terug aan de muur hangt, en geeft je gratis een barcode.

Dit heeft me dus NIKS gekost. Dan heb ik er geen probleem mee.

Als ikzelf een computer moet gaan kopen om mijn aankoop te kunnen betalen, dan zullen ze toch alternatieven moeten voorzien, net zoals de banken alternatieven voorzien voor online banking.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 13:05   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik word niet zo graag een nummer.Bij een belastingcontrole van mn vader in de jaren 90 hadden ze alle aankopen bij makro van 3 jaar keurig in hun dossier.
Ik vrees dat iemand met slechte bedoelingen perfect zal weten wanneer jij condooms gekocht hebt in 2010.
Niks tegen vooruitgang,maar een computer die mn aankopen kan onthouden, in samenwerking met een systeem welk mn nummerplaat kan volgen en een overheid die perfect weet wat ik verdien.Big brother is niet zo ver af.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of nog erger: wanneer je gestopt bent met condooms te kopen. Menslief, denkt de computer, de Schoof wordt oud, hij kan het niet meer ...

Maar de Schoof slaat soms nog een babbeltje met de kassiersters. Die kennen mij, als de vent van madammeke Schoof ... en die zien gerust in mijn karretje wat er in ligt.
Hierboven beschreef nog iemand zo'n gezellige babbel als ideaal in een samen-leving.

Privacy zit tussen uw oren.

.
privacy is een vervlogen nostalgisch idee uit het verleden. die zien we nooit meer terug.
Oud 16 april 2014, 13:21   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Een winkelkarretje van 100 euro in Nederland kost hier 113 euro.
Er is hier blijkbaar nog geen concurrentie genoeg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 16:11   #46
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
veel persoonlijke service of een goede prijs: pick one.
dat ging vroeger voor dezelfde prijs hand in hand, gek dat dit verdwijnt toch?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 16:16   #47
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
Mensen toch, mensen toch.
Nog even en je hoeft niet meer te scannen.
Met een RFID in elk product loop je gewoon door poortje met scanner, rekent af met je gsm en bent op 30 sec buiten.
Tuurlijk, niets zo gemakkelijker dan die RFID. Ook lekker geen privacy meer, overal opspoorbaar ook wanneer je dat niet wenst. En zij die geen werk hebben of vinden tja pech dan geen GSM, eten of elektriciteit. Allemaal normaal en een toekomst om naar uit te kijken, vooral voor de kinderen van nu.

Aan alles is een positieve kant en een negatieve; de negatieve weegt toch altijd op tegen de positieve dus...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 17:04   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Universalia, ik weet niet hoe oud jij bent maar mentaal ben jij 80 jaar volgens mij. Leef maar lekker verder in je eigen wereldje en blijf maar lekker onbenulligheden posten op dit forum. Trouwens: vroeger bestonden online fora ook niet, botst dat niet met jou anti-smartphone mentaliteit? Of is een forum een uitzondering die je graag maakt om wat meer aandacht te krijgen?
Die mens mag toch nog eens nostalgisch doen.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 17:07   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Straks is de mens zelf tot niets meer in staat.
Waar is de tijd dat een pompbediende de tank vulde van mijn Ford Taunus 12M en we ondertussen gezellig een praatje maakten...over het weer en zo van die boeiende dingen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 17:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 17:10   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het betekent gewoon dat het (weinige) winkelpersoneel dat er (nu al-) is zich zal kunnen bezig houden met de winkel,en niet met de kassa's.....

Persoonlijk heb ik enkel wat ervaring met de scankassa's van Decathlon,en het mag gezegd,het gaat foutloos.......

Het doet wel iets,in 3 minuten gepasseerd zijn en de (enig overblijvende-) kassa nog zien "vol" staan....

Besef,wachtrijen aan de self-scan kassa's zullen er minder zijn omdat je naar de kassa gaat als er niemand staat...

Bij "bevrouwde" kassa's heb je die optie niet....

We beseffen nu ook waarom de supermarkten officieel niet meewerken met de "muntjes-afrondings-beslissingen" van onze politiek.
Die zijn minstens 5 jaar te laat gekomen.
Als straks een grote meerderheid van de klanten niet alleen electronisch betaald,maar ook nog eens zelf scant(no cash!)......wat is dan het probleem nog?

Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2014 om 17:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 17:17   #51
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
Wacht maar toch dat blikje cola, ooit door jou gekocht, in de buurt van een lijk gevonden wordt
Of wanneer ik het lijk van je schoonmoeder op je lege blikjes drop.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 17:38   #52
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Tja, het komt er met de selfscan, de homebanking, en dergelijke wel op neer dat jij eigenlijk gratis aan het werken bent voor respectievelijk de supermarkt of de bank.
Jij krijgt ook de verantwoordelijkheid voor als er iets misgaat, en je mag zelf voor heel wat kosten opdraaien.
Doe jij homebank ?
Dan betaal jij zelf dus je PC, je printer, inkt, papier als je je rekeninguittreksels wilt afdrukken.
Om te winkelen moet iedereen dus straks een smartphone kopen ?
Tof, weeral 200€ waarvoor jij mag opdraaien, en de winst door besparingen in personeel zijn voor de winkel, daar krijg jij niets van, natuurlijk.
Net zoals die electronische facturen, zij sparen de kosten uit, en jij blijft even veel betalen.
Wil je toch nog je factuur op papier ?
Dan zul jij wel zelf de kosten van je printer, inkt, papier, mogen dragen.
Dan heb ik het nog niet over het online boeken van cinematickets, waar jij al het werk doet, en ze dan nog eens "handling fee" durven aan te rekenen.

In principe ben ik niet tegen automatisering, maar als er door besparingen extra winst gemaakt wordt, dan wil ik mijn deel van de koek, en anders zal ik wel ervoor zorgen dat zij er zo weinig mogelijk aan hebben.
Oud 16 april 2014, 17:43   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Tja, het komt er met de selfscan, de homebanking, en dergelijke wel op neer dat jij eigenlijk gratis aan het werken bent voor respectievelijk de supermarkt of de bank.
Jij krijgt ook de verantwoordelijkheid voor als er iets misgaat, en je mag zelf voor heel wat kosten opdraaien.
Doe jij homebank ?
Dan betaal jij zelf dus je PC, je printer, inkt, papier als je je rekeninguittreksels wilt afdrukken.
Tof, weeral 200€ waarvoor jij mag opdraaien, en de winst door besparingen in personeel zijn voor de winkel, daar krijg jij niets van, natuurlijk.
Net zoals die electronische facturen, zij sparen de kosten uit, en jij blijft even veel betalen.
Dan heb ik het nog niet over het online boeken van cinematickets, waar jij al het werk doet, en ze dan nog eens "handling fee" durven aan te rekenen.

In principe ben ik niet tegen automatisering, maar als er door besparingen extra winst gemaakt wordt, dan wil ik mijn deel van de koek, en anders zal ik wel ervoor zorgen dat zij er zo weinig mogelijk aan hebben.
Zo zie ik dat dus ook.
Oud 16 april 2014, 18:45   #54
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indien een supermarkt mij zou verplichten om een Iphone te bezitten om te kunnen betalen (zonder alternatieven), dan ga ik gewoon niet meer naar die supermarkt.

De meeste snufjes die we gebruiken hadden we niet "nodig" maar worden blijkbaar door onszelf als onmisbaar beschouwd.

Ik gebruik ook geen GSM : als ik niet thuis ben, hoef ik niet alle twee minuten te worden opgebeld.

Als het warenhuis ervoor zorgt dat ik zonder poespas ineens mijn rekening krijgt (hoe?) heb ik daar geen probleem mee.
Carrefour heeft ook zoiets van selfscan dat ik wel zou gebruiken als ik er meer zou komen, maar ik kom er te weinig om me daarmee bezig te houden.
Alé circe je hebt al een Galaxy phone voor 100€ en voor een intelligente belle vivante als jij is zo'n mobieltje toch een stuk van een taart. Dan kan ik 24 op 24 genieten van je lezingen

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 16 april 2014 om 18:47.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 18:54   #55
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is altijd hetzelfde , mijn job mag niet verdwijnen door de verbetering van de technologie , maar als die van een ander verdwijnt , als dat voor mij goedkoper is , kan me dat niet schelen.
Een beetje analoog met de redenering : als ik succes heb heb ik ervoor gewerkt en als ik pech heb , is het de fout van iemand anders. Als iemand anders succes heeft, heeft hij geluk gehad en als hij pech heeft is het zijn eigen fout.
Ne slimme mens.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 19:05   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Te weten dat dit al goed opvalt in sommige warenhuizen (Carref) in de zin van, minder 'bemande' kassa's (lees lang aanschuiven) en meer aandacht voor de self/smart scan toestellen.

En als ik nu geen smartphone heb of weiger dat ook maar aan te schaffen? Naar alle waarschijnlijkheid zal men dan reageren van: Op Mars gezeten de laatste 20 jaar?

Ik stam nog uit tijden dat het naar de winkel lopen een zaligheid was, een leuk gesprek met de verkoper(ster) en zo weet je wel.

Eigenlijk weeral een 'bedrijf' waar men u spontaan en zonder enige aanwijsbare aanleiding inschakelde als medewerker, u doet het werk van de anderen, die men dan handig weet buiten te zetten, de werkloosheid in of erger. (zoals bij de banken)

Of dit alles er leuker op gaat worden, I doubt it.

Misschien komt dat kleine leuke winkeltje op de hoek van de straat wel terug ...
Ik vermoed dat de voorstanders van onbemande kassa's de slimmeriken onderschatten die deze kassa's zullen foppen, op kleine schaal maar nu & dan eens op grote schaal.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 19:06   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Alé circe je hebt al een Galaxy phone voor 100€ en voor een intelligente belle vivante als jij is zo'n mobieltje toch een stuk van een taart. Dan kan ik 24 op 24 genieten van je lezingen
D�*�*r loopt Circe niet in !

Oud 16 april 2014, 19:07   #58
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe jij homebank ?

Hmm, hier heb je eigenlijk wel een punt...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 19:09   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe jij homebank ?

Zo denk ik er ook over.
Door die self-scan zijn er al veel klanten buitengegaan met LAAG kasticket maar met een HOGE toegevoegde waarde.
Oud 16 april 2014, 21:44   #60
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid : ik bedoel niet dat ik dan foefel en dingen niet aangeef.
Ik bedoel : als ik in zo'n winkel kom waar selfscan bestaat, maar ook gewone kassa's, dan kies ik bijna altijd voor de gewone kassa, goed wetende dat hoe meer mensen dat doen, hoe trager het proces van afschaffing van de bevrouwde kassa's zal verlopen.
Als ik merk dat een cinematicket even duur is als ik het via internet aanvraag, als dat ik dat via een bemande kassa doe, dan zal ik naar de bemande kassa gaan.
Als een electronische factuur mij geen korting oplevert tov. een papieren, dan kijk ik wel of ik toch geen papieren kan aanvragen.
Zo kreeg ik onlangs van Telenet bericht dat ik hoera-hoera vanaf nu al mijn facturen electronisch zou ontvangen.
Beter voor het milieu, "makkelijker" (een brief openen is tegenwoordig blijkbaar een exclusieve verworvenheid van Mensa leden), enz.
Dat milieu kan blijkbaar niet tegen een papieren A4'tje, maar er is daarentegen geen bezwaar tegen dure 20m² reclameborden of kleurenfoldertjes in de brievenbus.
Snel ingelogd en direct weer de papieren versie geactiveerd.
Zolang die electronische versie niet verplicht is, of dat ik er geen financieel voordeel bij haal, zal ik die blijven heractiveren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be