![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft me dus NIKS gekost. Dan heb ik er geen probleem mee. Als ikzelf een computer moet gaan kopen om mijn aankoop te kunnen betalen, dan zullen ze toch alternatieven moeten voorzien, net zoals de banken alternatieven voorzien voor online banking.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een winkelkarretje van 100 euro in Nederland kost hier 113 euro.
Er is hier blijkbaar nog geen concurrentie genoeg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() dat ging vroeger voor dezelfde prijs hand in hand, gek dat dit verdwijnt toch?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aan alles is een positieve kant en een negatieve; de negatieve weegt toch altijd op tegen de positieve dus...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de tijd dat een pompbediende de tank vulde van mijn Ford Taunus 12M en we ondertussen gezellig een praatje maakten.
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 april 2014 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het betekent gewoon dat het (weinige) winkelpersoneel dat er (nu al-) is zich zal kunnen bezig houden met de winkel,en niet met de kassa's.....
Persoonlijk heb ik enkel wat ervaring met de scankassa's van Decathlon,en het mag gezegd,het gaat foutloos....... Het doet wel iets,in 3 minuten gepasseerd zijn en de (enig overblijvende-) kassa nog zien "vol" staan.... Besef,wachtrijen aan de self-scan kassa's zullen er minder zijn omdat je naar de kassa gaat als er niemand staat... Bij "bevrouwde" kassa's heb je die optie niet.... We beseffen nu ook waarom de supermarkten officieel niet meewerken met de "muntjes-afrondings-beslissingen" van onze politiek. Die zijn minstens 5 jaar te laat gekomen. Als straks een grote meerderheid van de klanten niet alleen electronisch betaald,maar ook nog eens zelf scant(no cash!)......wat is dan het probleem nog? Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2014 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, het komt er met de selfscan, de homebanking, en dergelijke wel op neer dat jij eigenlijk gratis aan het werken bent voor respectievelijk de supermarkt of de bank.
Jij krijgt ook de verantwoordelijkheid voor als er iets misgaat, en je mag zelf voor heel wat kosten opdraaien. Doe jij homebank ? Dan betaal jij zelf dus je PC, je printer, inkt, papier als je je rekeninguittreksels wilt afdrukken. Om te winkelen moet iedereen dus straks een smartphone kopen ? Tof, weeral 200€ waarvoor jij mag opdraaien, en de winst door besparingen in personeel zijn voor de winkel, daar krijg jij niets van, natuurlijk. Net zoals die electronische facturen, zij sparen de kosten uit, en jij blijft even veel betalen. Wil je toch nog je factuur op papier ? Dan zul jij wel zelf de kosten van je printer, inkt, papier, mogen dragen. Dan heb ik het nog niet over het online boeken van cinematickets, waar jij al het werk doet, en ze dan nog eens "handling fee" durven aan te rekenen. In principe ben ik niet tegen automatisering, maar als er door besparingen extra winst gemaakt wordt, dan wil ik mijn deel van de koek, en anders zal ik wel ervoor zorgen dat zij er zo weinig mogelijk aan hebben.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
Interception! Now our side's got the ball, sorry! Laatst gewijzigd door Castor Troy : 16 april 2014 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door die self-scan zijn er al veel klanten buitengegaan met LAAG kasticket maar met een HOGE toegevoegde waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Voor alle duidelijkheid : ik bedoel niet dat ik dan foefel en dingen niet aangeef.
Ik bedoel : als ik in zo'n winkel kom waar selfscan bestaat, maar ook gewone kassa's, dan kies ik bijna altijd voor de gewone kassa, goed wetende dat hoe meer mensen dat doen, hoe trager het proces van afschaffing van de bevrouwde kassa's zal verlopen. Als ik merk dat een cinematicket even duur is als ik het via internet aanvraag, als dat ik dat via een bemande kassa doe, dan zal ik naar de bemande kassa gaan. Als een electronische factuur mij geen korting oplevert tov. een papieren, dan kijk ik wel of ik toch geen papieren kan aanvragen. Zo kreeg ik onlangs van Telenet bericht dat ik hoera-hoera vanaf nu al mijn facturen electronisch zou ontvangen. Beter voor het milieu, "makkelijker" (een brief openen is tegenwoordig blijkbaar een exclusieve verworvenheid van Mensa leden), enz. Dat milieu kan blijkbaar niet tegen een papieren A4'tje, maar er is daarentegen geen bezwaar tegen dure 20m² reclameborden of kleurenfoldertjes in de brievenbus. Snel ingelogd en direct weer de papieren versie geactiveerd. Zolang die electronische versie niet verplicht is, of dat ik er geen financieel voordeel bij haal, zal ik die blijven heractiveren.