Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2014, 21:46   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De homobeweging komt uit de koker van academici, die na WO II en vooral sinds de jaren 60' de publieke opinie sturen.
Kostelijk.

Citaat:
Je merkt dat gewone mensen daar heel lang moeite mee gehad hebben en nog altijd hebben. Mensen hebben nog altijd liever dat hun zoon/dochter hetero is. In welke voetbalploeg staan ze graag onder de douche met iemand die openlijk homo is?
Waarmee je wil zeggen dat...?

Citaat:
Anderzijds wordt van bovenaf met de vinger gewezen, vanuit het onderwijs enz.. wordt heel fanatiek gepusht dat iedereen homoseksuele relaties perfect gelijkwaardig acht aan heteroseksuele. In de realiteit voelen mensen dat helemaal zo niet aan.
Dus...?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 21:51   #42
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Kostelijk.

Waarmee je wil zeggen dat...?

Dus...?
Mijn bericht is duidelijk.

Iets anders, jij hebt als progressief allicht veel islamitische vrienden. Hoe zijn de meningen daar over de pedofielenbeweging?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 21:51   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De massa heeft de homorechten door de strot geramd gekregen, en zal zich richten op freaks die nog niet politiek-correct zijn: de pedofielen onder andere.
hebben homo's/lesbo's nu meer rechten dan hetero's ?? Ik denk het niet.
Dus wat zit je hier dan te ijlen ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 april 2014 om 21:52.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 22:03   #44
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Mijn bericht is duidelijk.
Los van de idiotie van je bewering dat de homobeweging een spinsel van academici is, mis ik een pointe. Ik vermoed dat de pointe is: bij wat de volksmens denkt, moeten wij ons altijd neerleggen, zo niet zal de volksmens zich wreken. Wij dienen de tirannie van de volksmens dus te aanvaarden of het zal ons bezuren. Zoiets?

Citaat:
Iets anders, jij hebt als progressief allicht veel islamitische vrienden.
Nee. Waarom zou ik ook?

Citaat:
Hoe zijn de meningen daar over de pedofielenbeweging?
Ik vermoed behoorlijk negatief.
Oud 17 april 2014, 22:12   #45
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los van de idiotie van je bewering dat de homobeweging een spinsel van academici is, mis ik een pointe.
Dat is geen idiotie. Ik raad je aan je toch eens te verdiepen in de omwenteling die na WOII heeft plaatsgevonden in de academische wereld.

Citaat:
Ik vermoed dat de pointe is: bij wat de volksmens denkt, moeten wij ons altijd neerleggen, zo niet zal de volksmens zich wreken. Wij dienen de tirannie van de volksmens dus te aanvaarden of het zal ons bezuren. Zoiets?
Er zal inderdaad altijd sociaal aanvaardbaar gedrag zijn, en er zal altijd gedrag zijn dat niet aanvaard wordt.

Citaat:
Nee. Waarom zou ik ook?
Omdat multiculturalisme een feest is. Je bent toch geen racist zeker?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 22:17   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Dertig jaar geleden heeft één van mijn beste vrienden zich pas na lang aarzelen durven outen, die tijd moet wat dat betreft niet terug komen.
Het probleem van de homofielen is het volgende.

Je hebt 2 groepen.
De supernichten die met roze pluimen en dildo's rondlopen.
En dan heb je de min of meer deftige homo's die normaal doen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 22:28   #47
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dat is geen idiotie. Ik raad je aan je toch eens te verdiepen in de omwenteling die na WOII heeft plaatsgevonden in de academische wereld.
Weer zo'n antwoord van nevel en mist...

Dat opvattingen over homoseksualiteit in academische middens geëvolueerd zijn, is duidelijk, maar die opvattingen hebben niet zomaar eventjes de homobeweging in het leven geroepen. Het waren wel nieuwe steunberen in het legitimatiediscours van de - van onderuit gegroeide - homobeweging.

Citaat:
Er zal inderdaad altijd sociaal aanvaardbaar gedrag zijn, en er zal altijd gedrag zijn dat niet aanvaard wordt.
Wat aanvaard wordt en wat niet, is niet onveranderlijk.

Citaat:
Omdat multiculturalisme een feest is. Je bent toch geen racist zeker?
Dat is alleszins niet mijn opinie.
Oud 17 april 2014, 23:29   #48
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Het is toch weer kostelijk om te aanschouwen.

Start er één een draad op over, hoe kan het ook anders, migranten, slagen ze er weer en masse in om zich binnen de kortste keren te profileren als een bende plattitudes debiterende onnozelaars.

En dan zijn ze serieus nog verontwaardigd ook dat de massa maar niet op hun prutspartijtje wil stemmen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 23:32   #49
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Waar ons rapperke geen rekening lijkt mee te houden; is de meer dan gekende 'oorzaak-gevolg regelgeving'.

In een maatschappij met amper werkloosheid (lees: werkonwilligheid) zullen loonkosten automatisch dalen. Voor de goede verstaander (de niet blinde) is meteen ook duidelijk, wat die link met enerzijds 'immigratie' en anderzijds 'werkonwilligheid' precies inhoudt...
Werkloosheid is voor u gelijk aan werkonwilligheid en wie dat niet ziet is blind?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 17 april 2014, 23:33   #50
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Krijgen/kregen ze een uitkering?
Indien niet, dan zijn het geen parasieten.
Simpel e?
Mensen met een uitkering zijn parasieten?
Vent, vanonder welke steen ben jij vandaan gekropen op 22 februari?

Oud 17 april 2014, 23:35   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hebben homo's/lesbo's nu meer rechten dan hetero's ?? Ik denk het niet.
Dus wat zit je hier dan te ijlen ??
Niet meer rechten, maar van een maatschappij waarvan de wortels zijn, deze van een hetero, monogaam huwelijk, met bijbehorende eigen kinderen, schiet wel niet veel meer over. En vergeet ook niet dat vijftig jaar terug, in het weekblad Humo artikels zijn verschenen met als onderwerp "homofolie en pedofolie, een strijd".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 23:37   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Werkloosheid is voor u gelijk aan werkonwilligheid en wie dat niet ziet is blind?
Alsof er geen werklozen zijn, die om opportunistische redenen, werkloos zijn.
Oud 18 april 2014, 00:19   #53
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof er geen werklozen zijn, die om opportunistische redenen, werkloos zijn.
Zo staat het er niet.
Bespaar je dus de moeite andermans zwakzinnige uitspraken te corrigeren.

Oud 18 april 2014, 00:21   #54
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niet meer rechten, maar van een maatschappij waarvan de wortels zijn, deze van een hetero, monogaam huwelijk, met bijbehorende eigen kinderen, schiet wel niet veel meer over. En vergeet ook niet dat vijftig jaar terug, in het weekblad Humo artikels zijn verschenen met als onderwerp "homofolie en pedofolie, een strijd".
Een maatschappij evolueert dan ook. Zonder evolutie woonden we nog in holen en jaagden we met speren op mammoeten terwijl onze vrouwen bessen gingen plukken met hun kinderen op hun rug gebonden.

Kent u die term, e-vo-lu-tie?

evolutie
de evolutie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [evoˈly(t)si] Verbuigingen: evolutie|s (meerv.) geleidelijke ontwikkeling ...

http://www.encyclo.nl/begrip/evolutie

Oud 18 april 2014, 00:27   #55
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedaar.

De homobeweging komt uit de koker van academici, die na WO II en vooral sinds de jaren 60' de publieke opinie sturen. Je merkt dat gewone mensen daar heel lang moeite mee gehad hebben en nog altijd hebben. Mensen hebben nog altijd liever dat hun zoon/dochter hetero is. In welke voetbalploeg staan ze graag onder de douche met iemand die openlijk homo is? Anderzijds wordt van bovenaf met de vinger gewezen, vanuit het onderwijs enz.. wordt heel fanatiek gepusht dat iedereen homoseksuele relaties perfect gelijkwaardig acht aan heteroseksuele. In de realiteit voelen mensen dat helemaal zo niet aan. Je kunt dat nu verontwaardigd ontkennen.
Dat heeft niks met verontwaardiging te maken. De ene heeft zich gewoon losgetrokken van de achterlijke religieuze restricties van kerk of moskee, de andere voelt zich daar al dan niet bewust nog schatplichtig aan.
Verder is het natuurlijk relatief om te stellen dat je merkt "dat gewone mensen daar heel lang moeite mee gehad hebben en nog altijd hebben."
Of "gewone" mensen en ietwat "simpele" mensen volgens die definitie perfect inwisselbaar zijn laat ik nog in het midden, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat iemand die 's zondags nog psalmen staat te zingen op de tonen van het kerkorgel doorgaans in andere middens vertoeft dan iemand aan wie de moderniteit niet voorbij gegleden is.

Oud 18 april 2014, 07:12   #56
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De homobeweging komt uit de koker van academici, die na WO II en vooral sinds de jaren 60' de publieke opinie sturen. Je merkt dat gewone mensen daar heel lang moeite mee gehad hebben en nog altijd hebben. Mensen hebben nog altijd liever dat hun zoon/dochter hetero is. In welke voetbalploeg staan ze graag onder de douche met iemand die openlijk homo is? Anderzijds wordt van bovenaf met de vinger gewezen, vanuit het onderwijs enz.. wordt heel fanatiek gepusht dat iedereen homoseksuele relaties perfect gelijkwaardig acht aan heteroseksuele. In de realiteit voelen mensen dat helemaal zo niet aan. Je kunt dat nu verontwaardigd ontkennen.
Het word idd. door de strot geramd (en even erg als heel het multikul gedoe). Als hetero hebt ge geen keuze meer om dat homo gedoe nog af te keuren.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 07:17   #57
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het probleem van de homofielen is het volgende.

Je hebt 2 groepen.
De supernichten die met roze pluimen en dildo's rondlopen.
En dan heb je de min of meer deftige homo's die normaal doen.
En zolang die laatsten hun ding niet voor mijn neus doen, kan me dat worst wezen. Die eerste soort moet in een instelling opgesloten worden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 07:40   #58
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het word idd. door de strot geramd (en even erg als heel het multikul gedoe). Als hetero hebt ge geen keuze meer om dat homo gedoe nog af te keuren.
Het lijkt er vandaag inderdaad op dat homo of islamiet zijn vandaag de norm is geworden. De media brengen een overproportioneel aantal van deze in beeld. Als autochtone hetero tel je vandaag niet meer mee.
Onder het motto "homo is hip" zeker?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 08:34   #59
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waaruit moet dan blijken dat homo de norm is geworden?

Is het niet eerder zo dat de media de islam eerder onderbelichten tot compleet censureren als het om negatief nieuws gaat.

Laatst gewijzigd door Ulrik : 18 april 2014 om 08:53.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 09:33   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een maatschappij evolueert dan ook. Zonder evolutie woonden we nog in holen en jaagden we met speren op mammoeten terwijl onze vrouwen bessen gingen plukken met hun kinderen op hun rug gebonden.

Kent u die term, e-vo-lu-tie?

evolutie
de evolutie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [evoˈly(t)si] Verbuigingen: evolutie|s (meerv.) geleidelijke ontwikkeling ...

http://www.encyclo.nl/begrip/evolutie
Een maatschappij evolueert, dat is het probleem niet. Zo is ook het Romeinse rijk destijds geevolueerd tot een toestand dat er wel een probleem was.
Denk dat het realistischer is om te zeggen dat de maatschappij verdurend onderhevig is aan een slingerbeweging. Dan slaagt de slinger weer over naar de ene richting waar er bvb alles moet, waarna de slinger dan omkeert naar de andere richting, waar er bvb niets mag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be