Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 20 april 2014, 08:32   #41
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beatrice Delvaux is al dan niet bewust opgeschoven van een politiek waarnemer naar een (uiterst) actief deel van het probleem. Je moet al bij de hardliners van FDF gaan zoeken om iemand te vinden die via haar mandaat en functie het samenleven tussen vlamingen en franstaligen meer kan in de war schoppen in regio Brussel.
Ik heb bijzonder weinig respect voor deze dame, net zoals ik bijzonder weinig respect heb voor hardliners aan onze kant van de taalgrens.
Delvaux woont in de Vlaamse Rand en het is haar grootste angst om op een morgen wakker te worden in haar eigen bed,niet meer in België ,
maar in...een onafhankelijk Vlaanderen
Daarom dat zij de N-VA via haar krant bestrijdt.
Witte Kaproen is offline  
Oud 20 april 2014, 08:38   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nooit gehoord van het spreekwoord;

"De uitzondering bevestigt de regel" zeker
Universeel heeft niks meer met regels te maken.
Universeel is altijd en zonder uitzondering geldig.

Citaat:
Als je zonder tegenargumenten zit ,zeg het dan .
Als die dag aanbreekt, geef me dan aub een spuitje of een duwtje uit het raam.

Citaat:
Je moet daarom de mensen nog niet voor dronkaard of spekschieter uitmaken.
Eens dronken zijn maakt je nog niet tot een dronkaard.
Normaal gezien zijn je reacties irriterend infantiel, en onrealistisch optimistisch.
Maar hierboven klopt het plaatje gewoon langs geen kanten, wat dus neerkomt op schieten met spek.
Ik zou kunnen zeggen 'slaan als een blinde naar een ei', maar dan riskeer ik dat je met een doktersattest aan komt draven waarin expliciet staat dat je mits een straffe bril met overvloeiers nog redelijk kan lezen wat Staaf schrijft, maar dat begrijpen er niet altijd meer bij is....
Oud 20 april 2014, 08:47   #43
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koens Radiatoren Bekijk bericht
Zuiver Frans op een normaal tempo begrijp ik zeker en vast. Maar het moet tegenwoordig snel gaan, en liefst nog met een hoop onverstaanbare woorden uit de jongerentaal. Maar zelfs al was ik bekend met de Franse jongerentaal, dan nog is het niet alleen voor mij dat zulke televisie zou kunnen dienen.
Ik had begrepen dat je voorstelde om een programma (TV) van de "frantalige belgen" uit te zenden op de TV van de "nederlandstalige belegn" ......ondertiteld....want u begrijpt het frans niet als het heel snel gesproken wordt ?

Tja zo zijn franstaligen, he, die denken dat iedereen franstalig is, en als ze "te vlug spreken" vinden ze dat ge ne domme kloot zijt.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 20 april 2014, 08:51   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Universeel heeft niks meer met regels te maken.
Universeel is altijd en zonder uitzondering geldig.

Als die dag aanbreekt, geef me dan aub een spuitje of een duwtje uit het raam.

Eens dronken zijn maakt je nog niet tot een dronkaard.
Normaal gezien zijn je reacties irriterend infantiel, en onrealistisch optimistisch.
Maar hierboven klopt het plaatje gewoon langs geen kanten, wat dus neerkomt op schieten met spek.
Ik zou kunnen zeggen 'slaan als een blinde naar een ei', maar dan riskeer ik dat je met een doktersattest aan komt draven waarin expliciet staat dat je mits een straffe bril met overvloeiers nog redelijk kan lezen wat Staaf schrijft, maar dat begrijpen er niet altijd meer bij is....
"irriterend infantiel en onrealistisch optimistisch"

De schrik voor een N-VA overwinning en de gevolgen daarvan voor de Belgische staats-structuur moet er diep in zitten bij Staaf,
dat hij zijn angsten zo duidelijk moet ventileren.

Wat is toch de reden van die panische angst
voor een onafhankelijk Vlaanderen Staaf?
Witte Kaproen is offline  
Oud 20 april 2014, 10:15   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schrik voor een N-VA overwinning en de gevolgen daarvan voor de Belgische staats-structuur moet er diep in zitten bij Staaf,
dat hij zijn angsten zo duidelijk moet ventileren.
Wat is toch de reden van die panische angst
voor een onafhankelijk Vlaanderen Staaf?
Zo ken ik je weer.
Lichtvoetige onzin en gloriërende wartaal ventilerend vanuit een torentje van je imaginaire luchtkasteel 't Zefstandig Vlaend'ren.
Oud 20 april 2014, 22:01   #46
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo ken ik je weer.
Lichtvoetige onzin en gloriërende wartaal ventilerend vanuit een torentje van je imaginaire luchtkasteel 't Zefstandig Vlaend'ren.
Daarmee heb je nog niet geantwoord op mijn vraag

waar Uw panische angst voor een zelfstandig Vlaanderen vandaan komt?
Witte Kaproen is offline  
Oud 20 april 2014, 23:01   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee heb je nog niet geantwoord op mijn vraag

waar Uw panische angst voor een zelfstandig Vlaanderen vandaan komt?
Dwaze ideeën jagen me altijd wat angst aan.
Ook als het waanideeën zijn.

Nu gij:
Vanwaar uw waanidee dat een zelfstandig Vlaanderen
1° mogelijk is
2° beter is
Oud 21 april 2014, 07:45   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik had begrepen dat je voorstelde om een programma (TV) van de "frantalige belgen" uit te zenden op de TV van de "nederlandstalige belegn" ......ondertiteld....want u begrijpt het frans niet als het heel snel gesproken wordt ?
Dat gebeurt toch al. Zelfs over de landsgrenzen.

[quote]'Via Euregio' het samenwerkingsverband tussen 7 regionale televisie zenders uit de Euregio Maas-Rijn heeft een nieuwe partner: NRW TV uit Noord Rijn Westfalen. Voor de betrokken zenders is dit belangrijk nieuws gezien het zendgebied hierdoor vergroot van 5 miljoen naar 10 miljoen potentiële kijkers

In 2012 jaar sloegen zeven regionale televisiezenders van de Euregio Maas-Rijn de handen in elkaar om het programma Via Euregio te maken. Het concept: de zenders wisselen uit, ondertitelen ze in hun respectieve talen en realiseren op die manier een inreportages ternationaal programma dat wordt uitgezonden in Belgisch Limburg, Luik, Verviers, Nederlands Limburg en het Duitse grensgebied rond Aken.
bron: http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie...dgebied_65567/
pajoske is offline  
Oud 21 april 2014, 08:52   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat verhindert de Franstalige elite eigenlijk om Trends of het Pallieterke te lezen en zo beter op de hoogte te zijn van wat er in Vlaanderen leeft?
"Het Pallieterke" vertegenwoordigt helemaal niet wat er in Vlaanderen leeft maar wat de Vlaams-Nationalisten denken.
Everytime is offline  
Oud 21 april 2014, 08:54   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Spreek voor jezelf Cheminot, maar niet in naam van de gemeenschap. En als je écht zo zeker bent van je zaak : het is niet omdat een referendum geen wettelijke basis voor bindende kracht heeft dat hij geen indicatieve waarde kan hebben.

Heb jij mister De Wever al één initiatief weten nemen, in voorbereiding van 'de moeder van alle verkiezingen' om via eenvoudige en duidelijke vraagstelling de mening te peilen van de vlaming via een (vrijblijvend) referendum : Bent U voor het splitsen van België ja of neen ?

Waarom niet ? Omdat het hem geen kloten kan schelen wat janneke en mieke daarover denken ?
Omdat Dewever zeer goed weet dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land is.
Everytime is offline  
Oud 21 april 2014, 09:10   #51
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu gij:
1° mogelijk is
2° beter is

1° Een zelfstandig Vlaanderen komt er zeker omdat de voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen steeds maar meer zetels halen en de tegenstanders er steeds maar verliezen bij elke verkiezing.

2° Een zelfstandig Vlaanderen zal beter zijn voor de Vlamingen dan België
omdat-

A) we jaarlijks verlost zullen zijn van een financiële aderlating van minstens 12 miljard € .
Hiermee kunnen we de belastingen voor elke Vlaming gevoelig doen dalen en de pensioenen gevoelig doen stijgen.

B)De verdere verfransing van de Vlaamse Rand en uiteindelijk gans Vlaams Brabant gestopt zal worden ,

omdat de Franstaligen in een zelfstandig Vlaanderen niet meer moeten afkomen met hun eeuwig argument dat ze geen Nederlands moeten spreken in Vlaanderen omdat ze "quand même en Belgique "zijn.

De Franstaligen zullen ook hun officiële documenten voor de belastingen en dergelijke niet meer in het Frans krijgen.

Zij zullen zich in een onafhankelijk Vlaanderen moeten aanpassen aan het Nederlandstalig karakter van het onafhankelijk land Vlaanderen,
juist zoals ze zich nu in Nederland al aanpassen aan het Nederlandstalig karakter van dat land.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2014 om 09:13.
Witte Kaproen is offline  
Oud 21 april 2014, 09:12   #52
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Het Pallieterke" vertegenwoordigt helemaal niet wat er in Vlaanderen leeft maar wat de Vlaams-Nationalisten denken.
En de lezers van Trends, zijn dat ook allemaal Vlaams Nationalisten volgens U?
Witte Kaproen is offline  
Oud 21 april 2014, 09:22   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertegenwoordigt La Libre dan alles wat in Wallonië en Brussel leeft, of alleen het rexistisch denkende francophone grootkapitaal?
fonne is offline  
Oud 21 april 2014, 09:27   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de lezers van Trends, zijn dat ook allemaal Vlaams Nationalisten volgens U?
"Trends" ken ik alleen van naam. Ik zal geen oordeel maken over een krant die ik nooit heb gelezen.
Everytime is offline  
Oud 21 april 2014, 09:28   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vertegenwoordigt La Libre dan alles wat in Wallonië en Brussel leeft, of alleen het rexistisch denkende francophone grootkapitaal?
U vergelijkt een krant met een roddelblad. "Het Pallieterke" is de "Dag Allemaal" van de Vlaams-Nationalisten maar zonder artikels over BV's en TV-programma's.
Everytime is offline  
Oud 21 april 2014, 09:30   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer leven Vlaams-Nationlisten niet meer in Vlaanderen?
La Belgique wordt dwazer met de dag.
marie daenen is offline  
Oud 21 april 2014, 09:32   #57
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu gij:
1° mogelijk is
2° beter is
marie daenen is offline  
Oud 21 april 2014, 09:32   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Het is de enige redding; ik wil nog met wat positiefs in mijn achterhoofd opstaan.
marie daenen is offline  
Oud 21 april 2014, 09:34   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sinds wanneer leven Vlaams-Nationlisten niet meer in Vlaanderen?
La Belgique wordt dwazer met de dag.
Niet heel Vlaanderen is Vlaams-Nationalist en het is maar een piepkleine minderheid in Vlaanderen die "Het Pallieterke" leest. Maar geen paniek, de "modale Vlaming" zal elke week zijn "Dag Allemaal", "TV-story" en dergerlijken kopen.
Everytime is offline  
Oud 21 april 2014, 09:36   #60
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergelijkt een krant met een roddelblad. "Het Pallieterke" is de "Dag Allemaal" van de Vlaams-Nationalisten maar zonder artikels over BV's en TV-programma's.
En dan maar de NVa aanvallen omdat ze zogezegd alleen voor het kapitaal en de werkgevers zijn, en hier komt hij zonder blikken of blozen het opnemen voor een rexistisch, kapitalistisch, francofoon, grootkapitaal!

Duidelijk dat zijn enige drijfveren anti-Vlaams zijn want zij durven zijn grote francofonie in de weg staan en hun verdere kolonialistische expansie tegenwerken! Hoe durven ze!
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be