![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buitenlandse pottenkijkers worden niet geduld om hun leugens te verifiëren. Bijgevolg is die Cubaanse propaganda totaal waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanuit je luie zetel iets propageren en verkondigen, wat je enkel van westerse media hoort is gemakkelijk, zonder er ooit een voet gezet te hebben. Als België, met eenzelfde lange blokkade van het westen had moeten leven, waren er geen Belgen meer. Laatst gewijzigd door subocaj : 20 april 2014 om 06:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als Cuba inderdaad zo een paradijs was zou je denken dat ze er in rubberbootjes naartoe zouden gaan en niet het eiland ontvluchten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vecht het maar uit met "demonen" ! Mijn opmerking was heel duidelijk , je kan niet zomaar het netto loon naast elkaar plaatsen, dat zou jij moeten weten !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() N-VA kan precies meer kiezers bekoren dan de PS ! (zowel in stemmenaantal als in zetels
![]() Vanwaar die haat tov de N-VA ? (partij bestaat iets meer dan 10 jaar)
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Ik zal wel het antwoord van Raf afwachtten....toch bedankt voor de moeite.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Voltijds leraar werkt 28 h per week, gedurende 40 weken per jaar.
Volgens u verdiend hij 4000 euro x 14 maanden bruto. 56000 gedeeld door 1120 is 58,035 euro per uur bruto. Hier zit de werkgevers bijdrage niet in. Ocharme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vriendin is Cubaanse, en zij zegt ook dat het propaganda is. Zelf heb ik ook al gemerkt dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Een ander voorbeeldje van Cubaanse propaganda. Toen er ergens een grote ramp was, stuurde Cuba massaal voedselhulp, ... waarna de eigen bevolking met voedselschaarste geconfronteerd werd. Ze gaven zoveel, niet omdat ze zoveel over hadden, maar uit propagandadoeleinden, de indruk geven dat Cuba het zo fantastisch deed.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens mijn eerste bezoek aan Cuba schaafde ik tijdens een sportief tochtje mijn knie aan een steen. De EHBO daar ter plaatse ontsmette niet grondig genoeg. Kort daarna begon die wonde te infecteren. Aangezien ik een rondrit aan het doen was, moest ik eventjes naar een ander hotel, waar ze een medische post hadden en een dokter aanwezig was. Ik legde het uit en de vrouwelijke dokter legde mij uit dat het een soort verbranding door wrijving was. Ze ging de wonde uitkuisen en ontsmetten. Om dat te doen moest ik op een soort ouderwets zeteltje liggen dat feitelijk te klein was en moest ik mijn hoofd tegen een houten leuning leggen. Absoluut niet comfortabel, en absoluut niet wat je verwacht van een medische post. De dokter was terwijl ze bezig was met de behandeling en wat moest wachten overigens naar een soap aan het kijken op TV. Nadien heb ik haar een fooi gegeven, want dokters verdienen daar niet teveel. Allez, tot zover hun fantastische gezondheidszorg. Als ik ziek word hoop ik toch dat het hier in België is, en nochtans spreek ik heel goed Spaans.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 april 2014 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je een tuin hebt. Indien wel, zal je merken dat de klokken voorbij gevlogen zijn zonder ook maar het kleinste paasei te laten vallen. D�*t zal je leren, jij snoodaard! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 20u zal vosltaan zeker?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zelfs dan nog kunnen er (grote) verschillen zijn. Vakantiegeld ? Eindejaarstoeslag ? Weet ik veel welke premies links en rechts... Het formulier dat men jaarlijks krijgt toegestuurd om zijn belastingbrief in te vullen, zal nog de meest transparant zijn.
En vergeet ook niet. Bij veel bedrijven (oa de overheid) is het eindloon 160% van het beginloon. Maw ancienniteit is zeer belangrijk als men weddes wil vergelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is er eerlijk, correct en sociaal aan om via een overbelasting op arbeid, 1miljoen werklozen te dwingen tot eeuwige werkloosheid en een laag inkomen. Waarom zou je die mensen blijven knuffelen in een systeem waar niemand iets aan heeft, en die de werkende groep dwingt tot een soort slavernij om dubbel zo hard te werken voor die groep die niets moet/mag doen. wat is er goed aan om een soort eeuwige macht door politiek incest te bestendigen ? Waar en wanneer hebben we dat verhaal nog gehoord hoe de gevestigde structuren proberen zich in stand te houden via hun lakijen die ze uitzenden in alle gepolitiseerde bedrijven, overheidsbedrijven en structuren. Het protest tegen de structuren die zich nestelen in hun confortzone is een altijd terugkerend verhaal in de mensheid; Uiteindelijk worden zo'n structuren altijd omvergeworpen.. Ofwel kunnen de structuren iets bedenken om hun macht af te zwakken en te delegeren naar nieuwe structuren, ofwel kunnen ze zich best van al aanpassen aan een intellectueel correcte nieuwe realiteit. Hoe ga je als bedrijf Belgie, de concurrentie aan met het buitenland, en zorg je dat ons geheel hier terug meer rendabel wordt en zelfbedruipend, zodat de handelsbalans (jawel de som van wat we kopen en verkopen en uiteindelijk de winst die we mogen lenen als begrotingstekort) terug positief wordt. Hoe gaan we zorgen dat er voldoende toegevoegde waarde blijft plakken in Belgie, los van systemen met notionele interest die nu iedereen ineens wil afschaffen, en los van systeem van poenpakkerij ala belge door de overheid. Maar werkelijk met fundamentele oplossingen zoals energie onafhankelijkheid, autarktische economie die meer op zijn eigen poten staat, en toegevoegde waarde economie die speerpunten zoals bvb collision detect, hybride aandrijvingen, zonneboilerondersteunde verwarmingen, PV productie en installatie, windmolen productie en installatie, etc opbouwen en zelf gebruiken. Hoe kunnen we het model veranderen waar de werkloosheid subsidieren (want dat is werkloosheidssysteem nu, we subsidieren luiheid) en waar we arbeid bestraffen (want 70% belasting betalen is geen kado denk ik toch, is ook geen subsidie neem ik toch aan, of zijn er daar andere meningen over ?) Hoe kunnen we het model veranderen waar we mensen aanmoedigen om energie te verbruiken (nauwelijks 20% btw op fossiele energie voor verwarming van onze huizen, en 0% btw op fossiele energie om te vliegen...) en de inspanning om energiezuinig te worden 70% belasten... Dus we hebben liever dat mensen niets doen, lui zijn, in hun zetel voor TV liggen naar belspellekes kijken, dan we de energie van die massa gaan gebruiken om onze huizen te isoleren, biomassa te verzamelen, regenwater te collecteren, afvalstromen te recycleren, zonneenergie op te vangen, en windenergie te verzamelen. Nee wij moeten zo lui mogelijk zijn en zo weinig mogelijk ee ngroene economie opbouwen. Dat is onze hedendaagse realiteit. En groen dweept met rood, nochthans is rood de grootste stoorzender in dit verhaal. Precies rood zorg tervoor dat werkloosheid in stand gehouden wordt, omdat zij prioritair hun verzuilde structuren willen in stand houden; En precies rood zorgt ervoor dat energie zo goedkoop mogelijk moet zijn, omdat ze hun kreupel indexsysteem in stand willen houden. En precies rood zorgt ervoor dat onze werklozen vertikken te bouwen aan een energiezuinige maatschappij door subsidies af te schaffen of door de lasten op energie te verhogen en te verschuiven naar minder lasten op arbeid. Dit is behoudsgezindheid en proberen de meubels te redden van hun incest bedrijven. Dit is absoluut geen progressieve ruimdenkende houding. Progressiviteit vandaag is rechts-groen. En die houding stemt de vlaming voor, dus die houding zou de vlaming moeten in een regeringsvorm gieten. De taboes mogen omvergegooid worden, en het is tijd dat we terug grijpen naar een coalitie die gaat voor vernieuwing, change, en voldoende dynamiek zodat op zijn minst op vlaams niveau, het incest verhaal vansociale bouwmaatschappijen, het incest verhaal van lijn mobiliteit, het incestverhaal van de vlaamse medialandschap afgebouwd wordt tot 0 euro subsidies, en die middelen aangewend worden om mensen meer inkomen te geven. Dit is het verhaal die ik wil horenuit d emond van een eco-liberale regering. |
|
![]() |
![]() |