![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() 1. VB
2. CD&V 3. N-VA Geen idee wat die 2de ertussen zit te doen, maar kom...
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog iets dat ik niemand wil ontzeggen. Ik heb ook eens exact de standpunten van de verschillende partijen ingevuld om te zien met wie zij zelf qua standpunten het meest overeenkomen van de andere partijen. Gewoon voor de lol en ook omdat ik zaken graag in meerdere perspectieven bekijk.
Resultaat voor CD&V-standpunten: CD&V 100% sp.a 57% N-VA 53% Groen 52% Vlaams Belang 49% Open VLD 38% Resultaat voor Groen-standpunten: Groen 100% sp.a 67% CD&V 52% Open VLD 46% N-VA 41% Vlaams Belang 32% Resultaat voor N-VA-standpunten: N-VA 100% Open VLD 56% CD&V 54% Vlaams Belang 50% Groen 40% sp.a 25% Resultaat voor sp.a-standpunten: sp.a 100% Groen 66% CD&V 56% Open VLD 43% Vlaams Belang 40% N-VA 27% Resultaat voor Vlaams Belang-standpunten: Vlaams Belang 100% Open VLD 69% N-VA 49% CD&V 46% sp.a 44% Groen 33% Resultaat voor VLD-standpunten: Open VLD 100% Vlaams Belang 63% N-VA 58% Groen 50% sp.a 44% CD&V 38% Verrassend vooral dat CD&V en Open VLD op deze manier bekeken elkaars tegenpool zijn, terwijl ze op de klassieke links-rechts-as zowat als elkaars buren beschouwd worden. Wat nog maar eens laat zien dat politiek meerdere dimensies heeft. Een andere verrassing is dat Vlaams Belang zich uiteraard qua racisme van de Open VLD onderscheid, maar op veel vlakken, ongeacht het verschil in argumentatie, vaak hetzelfde standpunt inneemt. |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Op Vlaams niveau sp.a of Groen stemmen is de enige manier om een Vlaamse regering gedomineerd door de N-VA te voorkomen. Daarom zal ik zeker wél stemmen en iedereen die niets van de N-VA moet hebben het tactische vraagstuk uitleggen, zodat zij hopelijk ook voor één van beide partijen kiezen.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 april 2014 om 22:49. |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zou niet alleen tactisch erg dom zijn (dan wordt het enige alternatief voor een N-VA-regering onwaarschijnlijker). Ik kom ook qua standpunten meer overeen met de centrum-linkse partijen dan met de Vlaams Belang van de linkerzijde.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 april 2014 om 22:52. |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 74% N-VA ! logisch
wat ik wel straf vind is dat Groen bij mij op 2 stond?!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jullie gaan eruit. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik maak me geen illusies. Op Vlaams niveau wordt het ofwel N-VA met CD&V ofwel dezelfde twee aangevuld met de liberalen. Ik schat de kans erg klein in dat de liberalen of de christendemocraten Groen en sp.a verkiezen als regeringspartner boven de N-VA. De enige hoop is dat Kris Peeters en Liesbeth Homans het niet eens geraken over wie de goedbetaalde minister-president wordt. In een regering zonder N-VA is dat uiteraard Kris Peeters.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 april 2014 om 23:14. |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans is zeer groot dat de nieuwe regering, zonder linksen, een aantal wijzigingen gaat doorvoeren aan sociale regelgeving. Het gevolg hiervan is dat iedere burger, in de mate van het mogelijke, zal moeten WERKEN alvorens hij of zij geld zal krijgen van de maatschappij. Ik begrijp dat WERKEN een woord is dat u waarschijnlijk niet zo goed kent, en in het begin kan het gevoel bij werken nogal pijnlijk zijn als u het niet gewoon bent. Maar ik verzeker u, na x aantal tijd zal u zich stukken beter en nuttiger voelen dan op dit moment het geval is ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 april 2014 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij de nieuwe stemtest voor de federale verkiezingen kom ik uit bij Ecolo met 78%. sp.a, Groen en PS halen iets onder de 70%. De verliezer is N-VA (20%).
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij kan dan lekker verder lullen over hoe "planet earth" in elkaar moet zitten ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik geraak er nog niet op?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat rechts op de site.
![]() (links is het gewoon een afbeelding voor een artikel) Voor het overige: - VLD 63% - MR 57% - FDF 57% (ietskes verassend dit keer) Wel plezant dat de tweede Vlaamse partij bij mij het VB (45%) is. NVA (32%) als laatste, boooo! ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 april 2014 om 08:41. |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Federaal parlement:
1. Groen - 53% 2. N-VA - 47% 3. CD&V - 46% 4. Vlaams Belang - 46% 5. Open VLD - 46% 6. Sp.a. - 45% Zoals te verwachten viel liggen mijn standpunten erg verspreid over de partijen heen. Dat hoeft op zich niet problematisch te zijn. De Regering Di Rupo I heeft aangetoond dat in een coalitie het beste van verschillende werelden kan samenkomen. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg genoeg.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet het federale niveau uitgetest. Ik kom er uit als volgt:
N-VA 66% OVLD 58% VB 55% CD&V 55% SPa 31% Groen 29% Op dit ogenblik loopt ook nog steeds een gelijkaardige test op de site van Knack. Ik hoop dat van beide enquêtes het resultaat weldra zal gepubliceerd worden. |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() federaal geen twijfel mogelijk zelfs zonder vragen over vlaamse onafhankelijkheid en euthanasie op kinderen....
stemtest2014.standaard.be/federaal/resultaat/#1210fkr08vh9otsvvvsresog8nnqn8hjk4111009q |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Voor de tsjeven dus automatische regularisatie voor illegalen als ze wat lang moeten wachten op beslissing( enkel groen is daar mee eens).... Een opening voor de n-va en VB om de tsjeven helemaal buiten spel te zetten want volgens mij is 85 procent van de tsjeven kiezers tegen dat standpunt van de tsjeven.
|
![]() |