![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leek me een persoonlijke aanval Big Fuck. Gelukkig voelde ik me niet aangesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Salie en rozemarijn zijn mediterrane planten, veel water is dus niet nodig, maar af en toe kan zeker geen kwaad. In de zomer vinden ze het wel niet zo leuk in een serre, dan krijg je van die iele uitlopers.
Lavas is een sterk smakende versie van selder. Uien in soorten zijn volgens mij ook onmisbaar. Pepertjes zijn ook altijd fijn. Tijm, en vooral kruiptijm, heb ik ook staan in mijn kruidenkuip. En weliswaar geen kruid, maar ook bosaardbeitjes ontbreken niet. Ananassalie doet het goed in slaatjes, en is bovendien een nuttige waardplant voor insecten. Voor een tuin vol vlinders en bijen, mocht je imker willen worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou graag zelf chilipepers of gelijkaardige hete pepers kweken. Maar volgens mij is dat nog niet vanzelfsprekend (moet zeer warm staan denk ik)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() ik ben vrij zeker dat dat moet lukken, zeker in een serre. Misschien zijn ze wel iets minder straf, hoewel de meeste Spaanse pepertjes uit de winkel ook maar hydrocultuur is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Een beschut plekje in de zon? Wel voldoende water geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat voldoende bewijs is om te mogen stellen dat coca hier niet groeit en ik dus met een gerust hart tomaten in mijn mini-serre mag zetten. Niets of niemand houden u echter tegen…
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kweek ze op onder een open terras waar ze op een halve meter onder de transparante dakplaten hangen. Daarna gaan ze in een gewone pot (emmer-formaat) en zet ik ze buiten in volle zon. Bij te langdurig regenweer (dagen slecht of plots heel kou) schuif ik ze terug onder het terras waar ze nog steeds volop licht krijgen. En ik heb elk jaar al massa's pepers gehad. Wel moet ik vroeger beginnen met uitzaaien. Andere jaren waren mijn pepers eind augustus mooi volgroeid en groen maar ze kregen geen goei weer genoeg meer om nog tot rood af te rijpen. Gelukkig zijn de groene exemplaren ook perfect eetbaar. Dus: pepers zetten: geen probleem!
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh en je Egyptische ui is een van mijn lievelingskruiden, zelfs ook voor de kleine ietwat donkerder uitjes (blijven echter klein) die je ook kan snipperen over sla of tomaat nadat ze volgroeid zijn + zoals je zei terug te planten voor volgend jaar. Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 april 2014 om 07:36. Reden: correctie sp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tip: ook het niet betaalde plantje water geven.
Laatst gewijzigd door jogo : 24 april 2014 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zelfs uit principe niet naar de rekening gekeken om niet te (moeten) weten welke de gratisse was. Ze worden allemaal als gelijken behandeld.
Ik kijk wel uit.