Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2014, 21:19   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dan doet ne mens al eens moeite met nen duidelijke topic-titel…
Leek me een persoonlijke aanval Big Fuck. Gelukkig voelde ik me niet aangesproken.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 21:39   #42
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Salie en rozemarijn zijn mediterrane planten, veel water is dus niet nodig, maar af en toe kan zeker geen kwaad. In de zomer vinden ze het wel niet zo leuk in een serre, dan krijg je van die iele uitlopers.
Lavas is een sterk smakende versie van selder. Uien in soorten zijn volgens mij ook onmisbaar. Pepertjes zijn ook altijd fijn. Tijm, en vooral kruiptijm, heb ik ook staan in mijn kruidenkuip. En weliswaar geen kruid, maar ook bosaardbeitjes ontbreken niet. Ananassalie doet het goed in slaatjes, en is bovendien een nuttige waardplant voor insecten. Voor een tuin vol vlinders en bijen, mocht je imker willen worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 21:42   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

ik zou graag zelf chilipepers of gelijkaardige hete pepers kweken. Maar volgens mij is dat nog niet vanzelfsprekend (moet zeer warm staan denk ik)
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 22:05   #44
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mini tomaatjes gaan in mijnen bak onder plastic. Die bak is 90cm hoog en 140 breed. Kan ik makkelijk een tomatenplant in leiden. Eentje voor te proberen dit jaar. Ooit al wel geexperimenteerd met tomaten maar dan moet je eigenlijk een serre hebben eh?
Maat, stop met zagen over tomaten en plant gewoon die coca, dan weten we in ene keer of da hier ook groeit
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 22:18   #45
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik zou graag zelf chilipepers of gelijkaardige hete pepers kweken. Maar volgens mij is dat nog niet vanzelfsprekend (moet zeer warm staan denk ik)
ik ben vrij zeker dat dat moet lukken, zeker in een serre. Misschien zijn ze wel iets minder straf, hoewel de meeste Spaanse pepertjes uit de winkel ook maar hydrocultuur is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 23 april 2014, 22:21   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
ik ben vrij zeker dat dat moet lukken, zeker in een serre. Misschien zijn ze wel iets minder straf, hoewel de meeste Spaanse pepertjes uit de winkel ook maar hydrocultuur is.
ik heb geen serre
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 22:28   #47
groentje
Minister-President

Standaard

Een beschut plekje in de zon? Wel voldoende water geven.
Jeroen Boone
Oud 24 april 2014, 07:12   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Maat, stop met zagen over tomaten en plant gewoon die coca, dan weten we in ene keer of da hier ook groeit
Wandelend door bossen en velden ben ik hier door de jaren heen nog nooit coca tegengekomen.
Ik denk dat dat voldoende bewijs is om te mogen stellen dat coca hier niet groeit en ik dus met een gerust hart tomaten in mijn mini-serre mag zetten.

Niets of niemand houden u echter tegen…
Oud 24 april 2014, 07:17   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Heb ik al twee jaar na mekaar gedaan en dat lukt wonderwel.
Ik kweek ze op onder een open terras waar ze op een halve meter onder de transparante dakplaten hangen.
Daarna gaan ze in een gewone pot (emmer-formaat) en zet ik ze buiten in volle zon.
Bij te langdurig regenweer (dagen slecht of plots heel kou) schuif ik ze terug onder het terras waar ze nog steeds volop licht krijgen.

En ik heb elk jaar al massa's pepers gehad.
Wel moet ik vroeger beginnen met uitzaaien. Andere jaren waren mijn pepers eind augustus mooi volgroeid en groen maar ze kregen geen goei weer genoeg meer om nog tot rood af te rijpen.
Gelukkig zijn de groene exemplaren ook perfect eetbaar.

Dus: pepers zetten: geen probleem!
Oud 24 april 2014, 07:30   #50
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Salie (heerlijk bij gebakken kippenfilet)
basilicum
bieslook (komt altijd terug)
Egyptische ajuin (als ge hem vindt: is zeldzaam, maar je trekt de ui dus niet uit, enkel de groene bladeren gebruiken als lente-ui - nooit de hartjes mee afsnijden - in de zomer komen er dan kleine uitjes aan het UITEINDE van de groene bladeren en die kan je terug planten). is winterhard en doorlevend maar moet wel beschermd worden bij -20 e.d.

Denk ook even aan dragon om een kip aan het spit mee VOL TE PROPPEN. Is heerlijk, echt waar.
Oh en je Egyptische ui is een van mijn lievelingskruiden, zelfs ook voor de kleine ietwat donkerder uitjes (blijven echter klein) die je ook kan snipperen over sla of tomaat nadat ze volgroeid zijn + zoals je zei terug te planten voor volgend jaar.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 april 2014 om 07:36. Reden: correctie sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 07:41   #51
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij Aveve blijkbaar 3 plantjes meenemen, 2 betalen.
Tips? Veel water, net niet? Volle zon? Bijmesten?
tip: ook het niet betaalde plantje water geven.

Laatst gewijzigd door jogo : 24 april 2014 om 07:47.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 12:13   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
tip: ook het niet betaalde plantje water geven.
Ik heb zelfs uit principe niet naar de rekening gekeken om niet te (moeten) weten welke de gratisse was. Ze worden allemaal als gelijken behandeld.
Ik kijk wel uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be