![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom U niet eerder reageerde... Of waren die 'reacties' zoveel betekenisvoller? Maar ik weet het wel... Slinkies horen en lezen enkel graag wat zij willen... En leg me eens uit hoeveel bandbreedte er verloren gaat met het gebruik van kleurtjes en grotere letters? En waarom geeft U Bloxbuster bvb niet de raad: 1. in 't vervolg geen zinnen zoals 'Extreem rechts zot wijf' te gebruiken 2. in zijn 'handtekening' wat minder fotomateriaal te gebruiken? Van selectieve verontwaardiging gesproken! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer je verdiend,hoe minder sociaal Rafke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Veel mensen hebben niet het inkomen om iets weg te zetten! Maar als ge het goed hebt,moet ge u daar geen zorgen overmaken. Met kil,koud en minachtend te antwoorden zullen die mensen het niet beter krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iets zal men toch moeten doen. En als men de mensen te gemakkelijk geld geeft, zonder dat er langs hun kant een inspanning moet tegenoverstaan, dan zal dit de problemen toch ook niet oplossen. Laatst gewijzigd door Bob : 16 september 2004 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als daar iets over gezegd wordt,dan is het dat ze geen kansen gekregen hebben,dat er thuis sociale onzekerheid heerste,dat ze geen kansen krijgen in het leven enz.. of ge bent dan racist of ongevoelig. Maar ook bij onze mensen gebeurd dat,maar blijkbaar kan er dan geen medeleven af. ALs ik hier op het forum moet afgaan dan ben ikzelf een dief,omdat ik 36 jaar gewerkt heb bij de overheid,of als dopper zou je beschaamd moeten zijn als je zonder werk valt,of je moet je bijna schamen als je pensioen trekt. niet iedereen is een opportunist die zijn kansen in het leven kan grijpen. ZIj die genoeg verdienen en er niks van maken,hebben aan zichzelf te wijten,maar zij die het niet hebben die kunnen niet sparen Raf. En zie er dan de noodzaak maar van in,het helpt niets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand moet de broeksriem aandoen: 1. De werkgevers: dat kan niet, het grootkapitaal verplaatst zich en de rest houdt ermee op of gaat failliet. De uiteindelijke slachtoffers hiervan zullen de werknemers zijn die weer en masse worden afgedankt. Geen realistische optie dus. 2. De werknemers. Zij betalen nu al torenhoge belastingen. Het gros van de werknemers verdient niet overdreven veel. Sommige jobs betalen amper meer dan een uitkering. Met midgard als voorbeeld, de meeste jobs betalen heel wat minder dan de 1900 euro netto die hij elke maand 'binnenrijft'. Mijn eigen schoonzus blijft een jaar thuis omdat het financieel interessanter is dan dat ze zou gaan werken en een oppas voor haar kind te betalen. Voor de meeste mensen levert het -financieel - eigenlijk bitter weinig op te gaan werken... 3. De overheid. Het zal dus de overheid moeten zijn. M.a.w. er moet gesnoeid worden in de uitgaven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Back to the basics zou ik zeggen: werkloosheidsuitkeringen strikt beperkt in tijd (rekening houdend met een aantal parameters zoals de leeftijd van de werkzoekende en de mate waarin die reeds in het systeem heeft bijgedragen), een gezondheidszorg die meer responsabiliseert i.p.v. aan te sporen tot een onverantwoord consumerisme, pensioenen die voor iedereen op een socio-vitaal minimum liggen mét een fiscaal aantrekkelijke (optionele) spaarpot die privé wordt beheerd (en dus uit de klauwen van de overheid blijft),... De recepten zijn bekend, maar er zijn teveel heilige huisjes om het tij te doen keren.
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aantal ambtenaren nodig: Misschien 100 ipv 100,000 Problemen met vergrijzing: Onbestaande Problemen met migranten die de SZ opsoeperen: Onbestaande Problemen met Walen die de SZ opsoeperen: Onbestaande Moeilijk he.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
-Zoals de meeste mensen heb ik wel iets beters te doen dan de godganse dag op dit forum te zitten. Misschien is dit uw leven, maar ik zou toch af en toe eens terug naar de realiteit gaan. -Wat heeft "bloxbuster" hier mee te maken? Ik post in deze thread dus ik spreek alleen over/tegen de mensen die hier ook iets posten. Beetje flauw om hier iemand aan te vallen die zich niet in de discussie mengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zolang er geen werk is voor iedereen,kan men de sociaal zwakkeren (ik bedoel niet de profiteurs)toch niet zomaar afschrijven. Indien men de soc.zekerheid afschaft en de hoge loonlasten,dan kan men bv een hoger nettoloon betalen,maar van dat hogere loon moet (indien u wenst te genieten van ziekteverzekering,pensioen enz...)die kost ook betaald worden,en het is maar de vraag of sociaal zwakkeren dat ook kunnen. Dus tomb mag dan wel slim zijn,maar als je niks hebt om voor een bijkomend pensioen te sparen,heb je later ook niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
we vervangen de term werkloos dr werkWILLIGEN .. die worden aan het werk gezet en zijn ook bereid eender welk werk te aanvaarden , bijv een ex manager die OOK wil werken als groenwerker als hem dat toegewezen wordt.let wel (werk in bijv eigen provincie of toch niet echt TE ver, een limburger moet niet in de vlaanders gaan werken) de rest werkONWILLIGEN (dat is hun goed recht) maar doppen ?vergeet dat maar he.. |
|
![]() |
![]() |