Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2014, 20:29   #41
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Ik zou aanbevelen de uitgebreide studie hier door te nemen:
http://www.ringland.be/uitdebanvandering.pdf

Op volgende afbeelding zie je duidelijk het concept van 2 paar tunnels en een singel die erboven ligt.

Op volgende afbeelding zie je hoe een lokale en doorgaande snelweg wordt gecreëerd.
Doorgaande tunnels zijn bereikbaar via:
"gent"
silvertoplaan
E19
plantin moretuslei
E313
groenendaallaan
"nederland"
Lokale tunnels zijn bereikbaar via:
"gent"
silvertoplaan
grotesteenweg
plantin moretuslei
sportpaleis
groenendaallaan
"nederland"

Heel interessant, maar als ik de plannen goed bekijk, wordt de bestaande ringweg ook verbreed. Het zal heel moeilijk worden om bepaalde actiegroepen daarvan te overtuigen. Ik ben zeer geïnteresseerd in mobiliteit en wat ik ook al gemerkt heb, is dat sommige mensen tegen elk wegenproject zijn; ook tegen de verbreding/ betere doorstroming van een bestaande weg.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 20:30   #42
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat een gelul en getreuzel voor een piepklein parochie dorpje zoals Antwerpen. In Shanghai hebben ze op sommige plaatsen 5 rings over elkaar.
Ja, in China gaat het inderdaad hard. In 1988 had China nog geen enkele autosnelweg, vandaag heeft China meer dan 100.000km snelweg en daarmee het grootste netwerk ter wereld. (ze hebben de VS vorig jaar ingehaald).
Oud 6 mei 2014, 20:34   #43
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Interessante post. Als ik het goed begrijp, dan is Ringland dus ook voorstander van het verbreden van de bestaande ringweg om het aantal weefbewegingen te verminderen (ben ik ook voorstander van).

Dat de Kennedytunnel geen flessenhals is, klopt natuurlijk niet. Integendeel de Kennedytunnel is 1 van de grootste flessenhalzen van Vlaanderen. Dat komt omdat de Kennedytunnel niet breed is (ze heeft slechts 2x3 rijstroken) en omdat er een groot gebrek is aan tunnels in Antwerpen.

Antwerpen heeft slechts 3 tunnels:
-de Kennedytunnel,
-de Liefkenshoektunnel (slecht aangesloten op de andere snelwegen rond Antwerpen)
-de Waaslandtunnel (oud en smal, niet geschikt voor vrachtverkeer).

Ik heb het al eens eerder gezegd, wil je de verkeersproblematiek in A'pen goed aanpakken, dan zullen er 2 nieuwe Scheldeverbindingen noodzakelijk zijn.
Bij ringland is er inderdaad sprake van een fors verbreden van de ring:
van een bestaande 3 (+2) in beide richtingen of zelfs soms 3 (+1) op stukken
naar 3 (+1) en 2 (+1) in beide richtingen (dus 5 (+2))

Maar het is niet alleen verbreden: ook scheiden en dan moet je het hele concept opnieuw bedenken: zo'n singel daarbovenop maakt het op en afrijden zeer makkelijk.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 20:46   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, in China gaat het inderdaad hard. In 1988 had China nog geen enkele autosnelweg, vandaag heeft China meer dan 100.000km snelweg en daarmee het grootste netwerk ter wereld. (ze hebben de VS vorig jaar ingehaald).
Ze zijn de facto ook de grootste economie ter wereld geworden omdat de RMB (Chinese munt) ondergewaardeerd is. Ze hebben ook het grootste netwerk van HST treinen ter wereld. Die op de seconde aankomen en vertrekken. Met vriendelijke sexy meisjes die je bedienen of kaartjes knippen. Een groot verschil met verzuurde bakkes oude venten en wijven met olifanten konten die hier op de versleten treinen rond lopen en bars achter uw ticket vragen.

Ze mogen dan nog niet te dicht komen want meestal stinken ze en hun uniform is versleten tot op de draad. Dat zijn dan ook de mongolen die je ziet lopen in groene en rode pakken als ze voor de zoveelste keer staken en nog een beetje de andere mensen gaan kloten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 mei 2014 om 21:03.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 20:55   #45
thomas1234
Burger

Standaard

ivm de kennedy tunnel als flessenhals:
vanuit gent: de E17 heeft ook maar 3 rijvakken, dus zoveel verkeer kan er ook niet toekomen op de kennedy tunnel
het is vooral de afrit naar de E313 verderop waar je merkt dat het probleem zit. De spitstrook helpt al wel een beetje, maar het blijft eigenlijk maar 2 rijvakken die toegang geven tot de E313 voor verkeer van E17 en E19 + lokaal bijgekomen verkeer

vanuit richting nederland vind ik het nog meer opvallen dat de kennedytunnel niet het grootste probleem is, daar lost het verkeer meestal op eens de afrit naar de e19 voorbij

kennedytunnel blijft wel een aandachtspunt, wil ik niet ontkennen

Het totaalplaatje in rekening genomen denk ik dat ringland de prioriteit moet krijgen, dit genereert meer bijkomende voordelen
Oud 7 mei 2014, 08:18   #46
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

Maar het is niet alleen verbreden: ook scheiden en dan moet je het hele concept opnieuw bedenken: zo'n singel daarbovenop maakt het op en afrijden zeer makkelijk.
Ik wist dat dus niet, ik dacht dat het alleen ging om het overkappen van de bestaande ring, zonder dat er iets zou worden aangepast
Oud 7 mei 2014, 08:18   #47
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 7 mei 2014 om 08:19.
Oud 7 mei 2014, 08:18   #48
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 7 mei 2014 om 08:19.
Oud 7 mei 2014, 08:24   #49
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
ivm de kennedy tunnel als flessenhals:
vanuit gent: de E17 heeft ook maar 3 rijvakken, dus zoveel verkeer kan er ook niet toekomen op de kennedy tunnel
het is vooral de afrit naar de E313 verderop waar je merkt dat het probleem zit. De spitstrook helpt al wel een beetje, maar het blijft eigenlijk maar 2 rijvakken die toegang geven tot de E313 voor verkeer van E17 en E19 + lokaal bijgekomen verkeer

vanuit richting nederland vind ik het nog meer opvallen dat de kennedytunnel niet het grootste probleem is, daar lost het verkeer meestal op eens de afrit naar de e19 voorbij

kennedytunnel blijft wel een aandachtspunt, wil ik niet ontkennen

Het totaalplaatje in rekening genomen denk ik dat ringland de prioriteit moet krijgen, dit genereert meer bijkomende voordelen
Als je vanuit Gent naar de Kennedytunnel rijdt, staat er meestal wel file vanaf Kruibeke/ Zwijndrecht. Maar dat kan ook komen omdat het knooppunt Antwerpen-West onveilig is ingericht, met de linkse afrit en de linkse oprit.
Oud 7 mei 2014, 08:28   #50
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze zijn de facto ook de grootste economie ter wereld geworden omdat de RMB (Chinese munt) ondergewaardeerd is. Ze hebben ook het grootste netwerk van HST treinen ter wereld. Die op de seconde aankomen en vertrekken. Met vriendelijke sexy meisjes die je bedienen of kaartjes knippen. Een groot verschil met verzuurde bakkes oude venten en wijven met olifanten konten die hier op de versleten treinen rond lopen en bars achter uw ticket vragen.

Ze mogen dan nog niet te dicht komen want meestal stinken ze en hun uniform is versleten tot op de draad. Dat zijn dan ook de mongolen die je ziet lopen in groene en rode pakken als ze voor de zoveelste keer staken en nog een beetje de andere mensen gaan kloten.
Dat van het HST-netwerk wist ik ook; en China heeft ook het meeste aantal metrosteden ter wereld. De metronetwerken van Peking en Shanghai zijn intussen ook de langste ter wereld. Echt fantastisch wat er in China gebeurt op vlak van mobiliteit.
Oud 7 mei 2014, 16:56   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De A'pense dokters zijn er ook l�*�*t bij om nu te zagen over de gevolgen van fijn stof...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:57   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat van het HST-netwerk wist ik ook; en China heeft ook het meeste aantal metrosteden ter wereld. De metronetwerken van Peking en Shanghai zijn intussen ook de langste ter wereld. Echt fantastisch wat er in China gebeurt op vlak van mobiliteit.
De Chinese communisten doen fantastisch werk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 17:08   #53
thomas1234
Burger

Standaard

Wel interessant wat Open VLD nu voorstelt:

http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...-ringland.aspx

Oosterweel noord blijkbaar een miljard goedkoper, dan heb je al een deel van de overkapping.
Oud 8 mei 2014, 20:42   #54
thomas1234
Burger

Standaard

Jammergenoeg zal de vlaamse regering tot een half miljard schadevergoeding moeten betalen aan bouwgroep Noriant als het BAM tracé niet doorgaat en er een nieuwe aanbesteding moet komen voor een alternatief. De politici willen geen gezichtsverlies leiden en blijven dus vasthouden aan het BAM tracé...
Dat is het triestige aan de zaak, de fouten die in 2009 gemaakt zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be