![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zijn er wel de huursubsidies bijgekomen sinds een jaar of zes voor mensen op jarenlange wachtlijst voor sociale woningen. Een hele stap voorwaarts. Die huursubsidie heb ik dus tussen 1995-2010 pijnlijk gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er eigenlijk nog 'ergens' een dienst die echt functioneert?
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 mei 2014 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Zeker niet de belastingdienst. Ik heb 4 jaar geleden mijn laatste adresverandering (naar het buitenland) schriftelijk aangegeven en het resultaat is: nooit meer iets gehoord, nooit meer een belastingaangifte gekregen. Hoe gaat dat eindigen?
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2014 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
dus rechts die minder bemoeienis van de staat wil: laat het adres los en laat iedereen voor zich Voor mij: de staat moet zich niet moeien of ik getrouwd ben, of samenwoon, of een gehandicapte help, of een arme help, of 3 kinderen rondlopen heb, of in een plastic huis koop of een stenen huur. of ik bij mijn minder verdienende ouders zou wonen of bij mijn meer verdienende ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik stoot weer op redelijk onbegrijpelijke info.
Het blijkt dat je zelf niet kan aangeven dat je niet meer op een adres woont. Met andere woorden, je kan je zelf niet uitschrijven uit een bevolkingsregister van een gemeente. Heeft hier iemand informatie over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je schrijft je in in een nieuwe gemeente en die handelen het af met de oude gemeente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat iemand de huur van zijn huidige woning niet meer kan betalen. Wat moet die volgens jou doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Helaas, dat formulier 8 is blijkbaar alleen voor mensen die naar het buitenland vertrekken.
Gevolg, nog steeds moet je moet van de overheid verplicht op het adres blijven wonen zelfs als je de huur niet meer kan betalen. Een andere optie heb je niet. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 mei 2014 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
OK, je kan een domicilie adres forceren maar echte gemoedsrust ga je daar niet mee vinden. Op de kap van een ander is momenteel de enige mogelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kan het vragen aan Eno2, die heeft het voorgehad. Gescheiden, afgedankt en spaargeld op. Huur niet meer kunnen betalen (16500bf kosten in, 1996, met een dop van 19.500bf) Geen betaalbare woning kunnen vinden. Interessante dingen zijn dan gebeurd. Zoals de dichter Kavafy zegt: "verstand, werk nu zo goed je kan" ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2014 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |