![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Superstaaf heeft gelijk.
Maar bon, het probleem is het eventuele 'gedoe' dat volgt als ge uw tas dichthoudt. Asl men jou niet verdenkt van diefstal, zal je gewoon mogen passeren zonder de tas te openen. Is er een winkelinspecteur aanwezig of niet? Heeft die of iemand u op hetertaad betrapt? Dan nog moeten ze er de politie bijhalen. Dat is het enige wat wettelijk toegelaten is. Aan de andere kant, mocht je weten hoeveel diefstallen er dagelijks gebeuren in supermarkten en dergelijk grote spelen, als je telkens de politie erbij moet halen... dan is er voor preventief optreden, een "afschrikeffect" opzetten of iets onderling te regelen bij winkeldiefstal wel iets te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Me dunkt dat er op sommige plaatsen zoutzuur uit de kraan komt ipv drinkwater
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, mijn vrouw en ik hebben de gewoonte steeds een woordje met de mensen aan de kasse te wisselen. Daar we al vele jaren naar dezelfde supermarkten gaan, heeft dat ervoor gezorgd dat we met een aantal personeelsleden een uitstekende band hebben. Alhoewel het niet in onze bedoeling ligt dat na te streven, hebben we aldus soms wel eens een streepje voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Supe®Staaf heeft gelijk en raakt een belangrijk punt. Voor dezelfde prijs zijn heel de fouillages schering en inslag binnen dit en 10 jaar als niemand op zijn/haar strepen gaat staan en zegt 'ach die 10 seconden' We zijn in het algemeen dik bezig het 'vermoeden van onschuld' sterkt uit te hollen naar een 'bewijs van onschuld' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in principe toch want blijkbaar vinden ze dat helemaal niet zo erg als je dat uiteindelijk niet doet. t' zal een soort stok achter de deur zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed. Het openen van een rugzak duurt ocharme enkele secconden en ze kijken er eens heel snel met een half oog in, en dat is het. Dat is toch geen discussie waard, zeker niet als je weet dat die mensen ook maar hun werk doen en dat er effectief massaal gestolen wordt in vele winkels. Citaat:
Het enige wat ik kan toevoegen is dat je de "zaak" enorm opblaast en zware juridische termen onnodig hanteert zoals "vermoeden van onschuld" voor een compleet non-event. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Je tas laten zien is normaal en heeft helemaal niets te zien met een fouille.
Sommige doekenwijven staan bekend om hun lange vingers en stelende praktijken. Die gaan dan extra gecontroleerd worden. Dat verklaart alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, de gewone Vlaming moet zijn tas niet laten zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat voor zin heeft het dan om zakjes met nummertjes erop te maken? Denkt ge nu echt dat ik me ga verlagen om een bruin brood in een wit brood zak te stoppen om 20ct proberen te scoren?
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat er gewoon over dat daarmee we steeds meer afglijden naar een systeem waar het 'vermoeden van onschuld' op de helling komt te staan. Citaat:
Dus een volgende keertje dat ik je tegenkom in de buurt waar dat mijn auto staat dan vindt gij het niet zo erg als ik je vraag je rugzak te openen ? Citaat:
Vanwege wat ik zei over dat fouilleren ? ik heb met geen woord gerept of je dat gedwongen dient te ondergaan. Ik zei dat het ook misschien schering en inslag zou kunnen worden en de meesten die kleine halve minuut er dan ook misschien bij zal nemen. En toch zo van stang gaan ? Vreemd Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mij daar nog nooit aan gestoord, en ze kennen me ook al jaren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik een extra letter kopen aub?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke inbreuk op de privacy is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het schenden van privacy door kassierster of haar werkgever. Ik draag soms dingen mee in mijn tas waar NIEMAND zaken mee heeft. Ik hoef die niet aan de eerste de beste te tonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je tas laten zien is niet normaal. Neimand heeft zaken met de inhoud van je tas. Citaat:
![]() |
![]() |