Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2003, 23:00   #41
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de heibel rond deze affaire meer te maken heeft met de origine van de zangeres dan met de strekking van het gezin waarin ze is opgegroeid.

Volgens mij hebben we hier eerder te maken met een zaak van anti-Vlaams racisme.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 23:04   #42
Kotsmos
Minister-President

Standaard

[quote="alpina"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Ik vraag mij eigenlijk wel af wat een politieke overtuiging te maken heeft met 3 minuten afschuwelijk gebleit op een festival waar de mensen enkel nog naar kijken om te lachen.
Dat is jouw persoonlijke interpretatie, maar helemaal niet representaief voor de gemiddelde Europeaan. Gemiddeld scoort Eurosong de hoogste kijkerscore van het jaar in België. Vraag me niet waarom ze allemaal kijken, maar het blijft een spektakel dat niet veel kijkers willen missen. Zelfs ik kijk er af en toe naar, en ik heb ook liever goeie rock of jazz.
Ze kijken in alle geval niet voor de kwaliteit van de songs want bij mijn weten worden die songs daarna op de radio niet meer gedraaid! Alhoewel ik dat niet goed weet daar ik nooit naar "commerciele" radio luister...
In ieder geval is het eurosongfestival meer dan "maar" een liedjeswedstrijd!
Toch wel, vele nummers uit het verleden zijn grote tophits geweest. Voor ABBA betekende het zelfs de doorbraak in Europa met de hit 'Waterloo'.
En Celine Dion, en France Galle enzo. De laatste bekende moet Eimar Quinn geweest zijn. Maar wereldsterren halen ze er toch niet meer uit.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 23:10   #43
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eimar Quinn? Heeft die sindsdien nog veel succes gehad dan? Ik heb geloof ik één keer 'n interview met haar gelezen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 23:12   #44
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Ze heeft toch maar mooi de soundtrack van Stille Waters mogen inzingen he
Een wereldster is ze niet geworden, maar ze heeft toch de status van Hevia bereikt na haar eurosongwinst. Maar als de naam Hevia u niks zegt, dan begrijp ik uw post wel
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 09:09   #45
crimineelke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Er zijn jeugdzonden en er zijn onvergeeflijke sympathieën.

Iemand die een fan is (geweest?) van Rudolf Hess hoort thuis in de tweede categorie. Men kan geen aanhanger zijn van Hess zonder ook het hele Nazi-gedachtengoed te onderschrijven.
Als ik goed gehoord heb, was dat 10 jaar geleden (ze was toen 16!) Op die leeftijd zijn je sympathieen sterk afhankelijk van de vriendengroep; Voor hetzelfde geld was ze toen sympathisant geweest van Mao, Stalin, Castro en som heel het zootje maar op

Wat niet wegneemt dat het bericht mij als vlaams-nationalist sterk verveeld. Een deel van de Vlaamse beweging kan het blijkbaar nog steeds niet laten aan te leunen bij fascistisch gedachtengoed
Oud 20 februari 2003, 09:29   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke
Citaat:

Iemand die een fan is (geweest?) van Rudolf Hess hoort thuis in de tweede categorie. Men kan geen aanhanger zijn van Hess zonder ook het hele Nazi-gedachtengoed te onderschrijven.
Als ik goed gehoord heb, was dat 10 jaar geleden (ze was toen 16!)
Iets recenter, 1996 of 97 dacht ik.

Citaat:
Op die leeftijd zijn je sympathieen sterk afhankelijk van de vriendengroep; Voor hetzelfde geld was ze toen sympathisant geweest van Mao, Stalin, Castro en som heel het zootje maar op
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.

Citaat:

Wat niet wegneemt dat het bericht mij als vlaams-nationalist sterk verveeld. Een deel van de Vlaamse beweging kan het blijkbaar nog steeds niet laten aan te leunen bij fascistisch gedachtengoed
Allez tiens zeg, uwen Euro is gevallen 8)
Oud 20 februari 2003, 10:05   #47
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crimineelke
Citaat:

Als ik goed gehoord heb, was dat 10 jaar geleden (ze was toen 16!)
Iets recenter, 1996 of 97 dacht ik.

Citaat:
Op die leeftijd zijn je sympathieen sterk afhankelijk van de vriendengroep; Voor hetzelfde geld was ze toen sympathisant geweest van Mao, Stalin, Castro en som heel het zootje maar op

Citaat:

Allez tiens zeg, uwen Euro is gevallen 8)
Ogotekes toch ,hoe typisch maar weer van the piano ,altijd hetzelfde!
Zijn stokpaardje zenne :het verwerpelijke rechts gedachtengoed,wie ben jij om wie dan ook de les te spellen ivm dit schandelijke waalse gepest.
Jij zou (en dat weet ik wel1000000% zeker)nooit maar iets zeggen indien het om een links getint persoon ging.
Maar hup daar heeft hij weer een stok om mee te slaan.
Ivm op de blaren gaan zitten ,doe jij dat dan ook nog steeds wegens je o zo schandelijke verleden?!
Ik ben niet door een vriendengroep aangesloten bij het gedacht dat ik nu heb.
Dat heb ik voor mezelf wel uitgemaakt!
En dat zal zo blijven ook,ik heb zo een grondige hekel aan kazakken draaiers niet te doen begot!
En wat crimineelke zegt ivm dat een deel van de vlaamse beweging sympatieen zou hebben voor het facistisch gedachtengoed,dat is een kleine minderheid zenne en waarom denk je ?!
Ze belichamen iets dat staat voor orde en tucht ,voor het germaanse volk,voor het eigen zijn enz...
Al klap ik de wandaden niet goed ,ik spreek enkel van bepaalde punten die aanvaardbaar zijn ,wat een ander er ook van moge zeggen en denken.
Nietwaar piano heheheeheheheh...
En indien waar is dat deze dame het rechts gedachten goed verraden heeft en ontkent ,dan heb ik geen enkel respect en wat dan ook voor compassie met haar.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 10:15   #48
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
En indien waar is dat deze dame het rechts gedachten goed verraden heeft en ontkent ,dan heb ik geen enkel respect en wat dan ook voor compassie met haar.
Vlaanderen 72, wees niet te streng voor dat meiske. Ik zou de rechtsen de kost niet willen geven die omwille van den brode hun overtuiging voor zich houden en een danig "low profile" aanhouden. En zeker niet in de mediawereld waar je al vlug een extreemrechtse Blokker bent als je niet meehuilt met de wolven in het bos. Denk maar eens aan de schandalige behandeling van de Strangers door de vRT! Dat zijn de enige vreemdelingen die door de politiekcorrecten genegeerd en uitgesch.ten werden!
Oud 20 februari 2003, 10:22   #49
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Daar hebt u gelijk in
Toch een schande heel dat spektakel.
Oud 20 februari 2003, 10:23   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
OOPS! 'Het' is weer online, tijd om op te stappen
Oud 20 februari 2003, 10:51   #51
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
OOPS! 'Het' is weer online, tijd om op te stappen

Heheheh...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!
En ik was al effe terug online zenne,gene schrik.
Oud 20 februari 2003, 11:12   #52
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Ik ken Soetkin en heb de gelegenheid gehad met haar te praten.
Zij komt uit een zeer Vlaamsgezinde familie. Haar vader, Ivo baatte vroeger De Leeuw van Vlaanderen uit. Het is dan ook niet moeilijk te begrijpen hoe zij op de manifestaties terechtkwam waar zij ooit was.
Zij heeft echter al herhaaldelijk afstand genomen van haar vroegere daden en is inderdaad lid (geweest) van Vrijbuiter. Iets wat de echte harden blijkbaar zien als veraad. Ik noem het gewoon wijsheid.
Soetkin is helemaal niet staatsgevaarlijk en extreem Vlaamsnationalistisch. Indien ze dat wel was, zou ze nooit bij Urban Trad gaan zingen, een groep met een uitgesproken Belgisch profiel.
Ze zou zich ook niet zo goed voelen tussen haar anderstalige allochtone leerlingen.
Wat haar bovendien siert, is dat ze nooit een geheim gemaakt heeft van haar verleden, ook niet tegenover Yves Barbieux de bezieler van de groep, noch tegenover het management.
Zij zei deze morgen op de radio zelfs te begrijpen waarom ze geweerd wordt. Ik vind haar een grote madam!
Zelfs al zou ze nog stiekem Vlaams nationaliste zijn. Indien zij haar muziek niet misbruikte om die ideeën te verspreiden, zie ik geen probleem.
Ik heb zeer donkerbruine vermoedens dat andere Vlaamse artiesten veel aangebrander zijn dan Soetkin, maar zij zijn zo "slim" om dit te verbergen. Slim mag je voor mij ook vervangen door achterbaks.
Oud 20 februari 2003, 11:25   #53
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Achterbaks is dat je maar eens moest laten blijken dat je rechtsgezind bent in dat artiesten wereldje ,in je gezicht wellicht zeggen: oh das niet erg ,en achter je kont je in een cordon stampen!
Oud 20 februari 2003, 11:35   #54
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
Ik ken Soetkin en heb de gelegenheid gehad met haar te praten.
Zij komt uit een zeer Vlaamsgezinde familie. Haar vader, Ivo baatte vroeger De Leeuw van Vlaanderen uit. Het is dan ook niet moeilijk te begrijpen hoe zij op de manifestaties terechtkwam waar zij ooit was.
Zij heeft echter al herhaaldelijk afstand genomen van haar vroegere daden en is inderdaad lid (geweest) van Vrijbuiter. Iets wat de echte harden blijkbaar zien als veraad. Ik noem het gewoon wijsheid.
Soetkin is helemaal niet staatsgevaarlijk en extreem Vlaamsnationalistisch. Indien ze dat wel was, zou ze nooit bij Urban Trad gaan zingen, een groep met een uitgesproken Belgisch profiel.
Ze zou zich ook niet zo goed voelen tussen haar anderstalige allochtone leerlingen.
Wat haar bovendien siert, is dat ze nooit een geheim gemaakt heeft van haar verleden, ook niet tegenover Yves Barbieux de bezieler van de groep, noch tegenover het management.
Zij zei deze morgen op de radio zelfs te begrijpen waarom ze geweerd wordt. Ik vind haar een grote madam!
Zelfs al zou ze nog stiekem Vlaams nationaliste zijn. Indien zij haar muziek niet misbruikte om die ideeën te verspreiden, zie ik geen probleem.
Ik heb zeer donkerbruine vermoedens dat andere Vlaamse artiesten veel aangebrander zijn dan Soetkin, maar zij zijn zo "slim" om dit te verbergen. Slim mag je voor mij ook vervangen door achterbaks.
De broer van Soetkin, Arnout, zit daar nog altijd in.

Ten andere, dat bericht ken ik al lnager dan vandaag.

Citaat:
by Alexander Dubois 1:18pm Mon 6 januari 2003 (Modified on 9:27pm Wed Feb 19 '03)
[email protected]

De fascistische zangeres Soetkin Collier vertegenwoordigt Wallonië op het Eurosongfestival.

Naar aanleiding van het Eurosongfestival van 2003 stuurt Wallonië de folkgroep Urban Tred (zie http://www.eurosong.nl/html/belgie.html). Op zich niets mis mee ware het niet dat de zangeres van dit groepje SOETKIN COLLIER is. Deze langharige deerne is al sinds jaren lid van NSV-Gent en van de extreem-rechtse groepering Vrijbuiter die onder leiding staat van ex-VMO'er Jan Creve. Soetkins vader Ivo Collier baat(te?) bovendien het beruchte Antwerpse Vlaams Blok-café 'De Leeuw van Vlaanderen' uit.
Urban Trad is niet de eerste groep waarvan Soetkin deel uitmaakt. In het verleden behoorde zij tot Laïs maar moest daar opstappen omdat ze geen afstand wou doen van haar extreem-rechts verleden en omdat ze niet met het NSV wilde kappen. Vervolgens nam Soetkin Collier met Oeda ook deel aan Nekka-nacht (zie http://www.nekka.be/wedstrijd2.html).
Hoe kan het dat Wallonië dat meestal zeer radicaal tegen het Vlaams Blok reageert een folkgroep met een extreem-rechtse zangeres naar het Eurosongfestival stuurt?
Oud 20 februari 2003, 11:43   #55
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Wat maakt het nu uit of de broer van haar daar nog steeds zit? Is het om dat jou neef extreemrechtse ideeen heeft dat jij die ook hebt??

Als de dame zelf zegt dat ze vroeger bij die groeperingen geweest is en zegt dat ze met haar verleden heeft gebroken is de zaak toch af zeker!! Moet je jaren de gevolgen dragen van dingen die je gedaan hebt op een leeftijd dat je nog geen zelfbewuste beslissingen kunt nemen??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 11:46   #56
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Ik vind dat je nooit spijt moet hebben van dingen die je gedaan hebt ,enkel van dingen die je nog niet deed.
Oud 20 februari 2003, 12:26   #57
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Ja sorry, Piano, maar ik kan je in deze geen gelijk geven.
Mijn vader deelt mijn politieke visie niet, maar dat betekent toch niet dat ik groot genoeg ben om zelf te denken.
Oud 20 februari 2003, 12:37   #58
Luddo
Minister

Standaard

Wat moet het leuk zijn om als jeugdige uiterst-linkse revolutionair de volwassenheid in te stappen! Alle wegen staan voor jou open:
- Je kan minister van sociale zaken worden in België.
- Je kan minister van Binnenlandse zaken worden in België.
- Je kan minister van Energie worden in België.
- Je kan minister van Buitenlandse Zaken worden in Duitsland (als je tenminste banden had met de RAF en je tegen de politie "verzet" hebt).
- Je mag burgemeester worden.
- Je mag .....
Mvg. vanwege "het"!
Oud 20 februari 2003, 12:42   #59
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

toch demax, dat mensen met positieve ideeen, verdraagzamen, en bewusten goeie kansen krijgen?

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 12:45   #60
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
toch demax, dat mensen met positieve ideeen, verdraagzamen, en bewusten goeie kansen krijgen?
Ja wat zijn die mensen toch verdraagzaam tegenover het vlaamsblok! Zo verdraagzaam zelfs dat ze het VB willen afschaffen!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be