Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 22:14   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sociale dumping, kent u het ?
Helemaal niet. Die Roemeense verpleegsters worden naar Belgische recht betaald. Ze vallen volledig onder de Belgische wetgeving en de desbetreffende CAO's.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:16   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Die Roemeense verpleegsters worden naar Belgische recht betaald. Ze vallen volledig onder de Belgische wetgeving en de desbetreffende CAO's.
De post van manta beschreef sociale dumping, daar was uw reactie op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:17   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt evenwel in zovele sectoren. Heel wat industrialisatie is richting Azië verhuisd.

Kijk, ofwel schermt een land zijn grenzen af en voert een protectionistische, economische politiek, ofwel neemt men deel aan de wereldhandel. Het is uiteindelijk het een of het ander.
Of men stopt met ondernemers af te schilderen als de helden van vlaanderen die ons komen redden.
Oud 19 mei 2014, 22:18   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel me even: wat is er mis met de in België tewerkgestelde Roemeense verpleegsters?

Concreet graag.
Zoals ik al zei, als die hun werk uitvoeren zoals de chauffeurs van ginder vraag ik me af of de veiligheid van de patiënten niet in 't gedrang komt.
Ten eerste kennen die kerels hun job niet, ten tweede kennen ze de taal niet en ten derde nemen ze arbeidsplaatsen in die we hier al niet teveel hebben.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:19   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo.

Weet u waarom de NVA stemmende ondernemers die polen in dienst nemen ? Ze detacheren ze via een poolse vennootschap, betalen ze een pools loon, maar factureren tegen Belgische normen.

Kassa kassa. Het gaat echt niet over willen werken hoor, het gaat over winstmaximalisatie.
Wel, dat klopt niet. Ook al krijgen die Polen in de bouwsector niet het Belgisch loon uitbetaald (tenminste wie werk voor een Poolse onderaanneming - er zijn immers ook Belgische bedrijven met Polen in dienst met Belgisch contract), hun loon hier ligt merkelijk hoger dan wat ze in Polen krijgen. Dat maakt het juist bijzonder aantrekkelijk voor de Polen, ook al omdat de afstand tussen arbeidsplek en Polen met eigen vervoer te overbruggen valt.
Oud 19 mei 2014, 22:20   #46
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Hebt u daar een probleem mee?
Ja.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 19 mei 2014, 22:22   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals ik al zei, als die hun werk uitvoeren zoals de chauffeurs van ginder vraag ik me af of de veiligheid van de patiënten niet in 't gedrang komt.
Ten eerste kennen die kerels hun job niet, ten tweede kennen ze de taal niet en ten derde nemen ze arbeidsplaatsen in die we hier al niet teveel hebben.
U oordeelt dus niet op basis van kennis, maar veralgemeent. Ongetwijfeld zijn er rommelige Oost-Europese chauffeurs, maar dat heeft u op geen enkele wijze het recht de Roemeense verpleegster te beschuldigen van gebrek aan kennis en kunde.

Indien wel, maak uw beschuldigingen hard met feiten. Wat de taal betreft, zit u trouwens fout. Vooraleer ze naar hier komen, moeten ze eerst een jaar Nederlands in Roemenië hebben gevolgd. Enkele Nederlandse firma's zijn in Roemenië op dat vlak actief.

En neen, deze verpleegsters nemen helemaal geen jobs in die wij anders zouden doen. In de zorg en verpleegkunde is er een schrijnend gebrek aan mankracht. Het is al jaar en dag een knelpuntberoep. Heel veel vacatures raken maar niet opgevuld.
Oud 19 mei 2014, 22:23   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
Waarom dan wel? Indertijd gingen zoveel Vlamingen in het noord van Frankrijk werken. Na het seizoen kwamen met met hun loon weer naar huis. Hun loon was vaak veel hoger dan we ze in Belgisch-Vlaanderen konden verdienen.
Oud 19 mei 2014, 22:24   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De post van manta beschreef sociale dumping, daar was uw reactie op.
Omgekeerd. Ik heb het over Roemeense verpleegster en hij omschrijft het als "sociale dumping".
Oud 19 mei 2014, 22:25   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien niks of misschien veel.Maar als U net als ik niet in de medische sector werkt weet u daar niks over.
Ik werk inderdaad niet in de medische sector. Mijn vrouw wel.
Oud 19 mei 2014, 22:33   #51
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewever is een lafaard in het kwadraat.

IPV de EUSSR verspilling en transfers naar hangmat landen als Portugal, griekenland, italie , spanje aan te klagen hangt hij de eurofiel uit omdat bon ton is. Hoeveel miljard vloeit er weg uit VL?

IPV het migratiemisbruik dat ons makkelijk 6 miljard euro per jaar kost waarbij 3de generatie vreemdelingen hun familie laten overkomen om uitkeringen te trekken of waar er single flats gebouwd worden enkel en alleen voor illegalen... of waar de islam massaal meer subsidies kreeg van zowel Bourgois als Dewever. vreemdelingen hebben een hele lobby achter zich en de moslims zijn een steeds machtigere stemblok dus blijven buiten schot....

IPV De miljardentransfers die dit jaar oplopen tot 16 miljard euro naar het communistische paradijs wallonie . Maar Dewever durft het zelfs niet meer vernoemen.

IPV de vette staat waarbij overheidswerknemers tal van voordelen krijgen die er in de prive niet zijn of waar er veel te veel volk is voor een bepaalde taak. Ik zag bvb afgelopen week 6 brandweermannen een naamkaartbordje ophangen in buurt van de konijnenpijp in Antwerpen en ze gingen dit heel de dag zo doen vertelden ze. 1 mag deed het werk en de andere 5 keken toe... Enfin de staat ontvetten zit er ook niet in echt in met Dewever.

IPV de massale overbodige subsidies 250 miljoen aan de linkse media ...
Maar daar raakt hij ook niet aan integendeel ze kregen meer van de n-va voogdijminister. Zo lang de media maar unfiform PC blijft.
En zo kunnen we nog even verder gaan.....
Maar op wie schiet hij wel de Vlaming met tegenslag of die zijn pensioen niet meer welvaartvast ziet. De allochtoon met een fortuin in land van herkomst krijgt verhoogt leefloon... De VL die spaarde niks.
Trouwens welke echte job heeft Dewever eigenlijk al gehad?
Dewever durft niet snijden daar waar er sterke tegenstand is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
2!
De Wever en zijn aanhang zijn in mijn ogen leugenaars en clowns, die uiteindelijk met de trado's in bed zullen duiken. Alles zal bij het oude blijven.
Jullie hebben beide gelijk en daarom stem ik al jaren op de enige partij die er iets aan tracht te doen, geen de Wever dus. Maar de Wever is toch minder erg dan al die andere partijen m.u.v. VB dacht ik toch. Cordon sanitaire zou bij wet moeten verboden worden, alhoewel ik ook niet weet hoe dat moet gebeuren want officieel bestaat dat niet dacht ik. Ik denk wel dat er vroeger of later toch een keerpunt komt, want die rommel met vreemdelingen die hier komen parasiteren word steeds groter.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:36   #52
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ondernemer in kwestie is een hevige NVA fan
Een wat fan?
Oud 19 mei 2014, 22:39   #53
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Jullie hebben beide gelijk en daarom stem ik al jaren op de enige partij die er iets aan tracht te doen, geen de Wever dus. Maar de Wever is toch minder erg dan al die andere partijen m.u.v. VB dacht ik toch. Cordon sanitaire zou bij wet moeten verboden worden, alhoewel ik ook niet weet hoe dat moet gebeuren want officieel bestaat dat niet dacht ik. Ik denk wel dat er vroeger of later toch een keerpunt komt, want die rommel met vreemdelingen die hier komen parasiteren word steeds groter.
Ze hebben niet gelijk, eerste post is gewoon onzin, en 2e fout, de wever had immers elke postje inclkusief 1e minister kunnen aanvaarden in 2010 .

CS is idd niks dat vastligt, niemand wil samenwerken met een partij met iemand zoals de winter daarin.

Zoals ik al 10 jaar zeg, VB moet haar racistische top buitenkuisen voor ze serieus genomen worden en voor een stem op VB niet verspild is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:39   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Indertijd gingen zoveel Vlamingen in het noord van Frankrijk werken. Na het seizoen kwamen met met hun loon weer naar huis. Hun loon was vaak veel hoger dan we ze in Belgisch-Vlaanderen konden verdienen.
Met grensarbeid is er niets mis. Men betaalde namelijk sociale bijdragen en belastingen op die lonen in het land waar men werkte (zoals gestipuleerd door de vele belastingsverdragen). Door polen of roemenen, etc...in te schakelen via poolse vennootschappen omzeil je die noodzaak en speel je arbeiders tegen elkaar uit: degene met het slechtste sociaal systeem, de goedkoopste, wint.

Uitbuiting, en de EU heeft richtlijnen hier tegen in de maak. Polen zijn hier welkom voor knelpuntberoepen, maar tegen Belgische normen met een Beligsche sociale zekerheid.
Oud 19 mei 2014, 22:40   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ze hebben niet gelijk, eerste post is gewoon onzin, en 2e fout, de wever had immers elke postje inclkusief 1e minister kunnen aanvaarden in 2010 .

CS is idd niks dat vastligt, niemand wil samenwerken met een partij met iemand zoals de winter daarin.

Zoals ik al 10 jaar zeg, VB moet haar racistische top buitenkuisen voor ze serieus genomen worden en voor een stem op VB niet verspild is.
Een stem op het Vlaams Belang is nooit verspild geweest. Meer zelfs, een stem op het VB heeft meer dan eens de daver op het lijf van de traditionele machtspartijen veroorzaakt.
Oud 19 mei 2014, 22:43   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met grensarbeid is er niets mis. Men betaalde namelijk sociale bijdragen en belastingen op die lonen in het land waar men werkte (zoals gestipuleerd door de vele belastingsverdragen). Door polen of roemenen, etc...in te schakelen via poolse vennootschappen omzeil je die noodzaak en speel je arbeiders tegen elkaar uit: degene met het slechtste sociaal systeem, de goedkoopste, wint.

Uitbuiting, en de EU heeft richtlijnen hier tegen in de maak. Polen zijn hier welkom voor knelpuntberoepen, maar tegen Belgische normen met een Beligsche sociale zekerheid.
Nogmaals, u oordeelt maar schijnt niet te weten hoe het werkt met de Oost-Europese verpleegsters die hier komen werken. Nogmaals: die krijgen een Belgisch contract met dezelfde voorwaarden, verplichten, rechten en loon zoals de Belgische verplegers en verpleegsters. Het sociale systeem wordt helemaal niet uitgehold.

Indien u niet wenst dat bepaalde firma's uit het buitenland hier werken, dan moet u het vrij verkeer van personen binnen de EU niet nastreven. Het is het een of het ander. Als een Nederlandse firma bijvoorbeeld hier een contract in de wacht sleept om hier wegen aan te leggen, omdat ze merkelijk goedkoper zijn, dan moet u niet de Nederlanders verwijten. Wel onze Belgische regeling die arbeid hier peperduur maakt.
Oud 19 mei 2014, 22:43   #57
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U oordeelt dus niet op basis van kennis, maar veralgemeent. Ongetwijfeld zijn er rommelige Oost-Europese chauffeurs, maar dat heeft u op geen enkele wijze het recht de Roemeense verpleegster te beschuldigen van gebrek aan kennis en kunde.

Indien wel, maak uw beschuldigingen hard met feiten. Wat de taal betreft, zit u trouwens fout. Vooraleer ze naar hier komen, moeten ze eerst een jaar Nederlands in Roemenië hebben gevolgd. Enkele Nederlandse firma's zijn in Roemenië op dat vlak actief.

En neen, deze verpleegsters nemen helemaal geen jobs in die wij anders zouden doen. In de zorg en verpleegkunde is er een schrijnend gebrek aan mankracht. Het is al jaar en dag een knelpuntberoep. Heel veel vacatures raken maar niet opgevuld.
Ik oordeel op basis van de kennis die met de kilometers is opgedaan.
Citaat:
Dat u met uw verpleegsters in uw hoofd zit moet u weten, zoals ik al zei: Als die hun job doen zoals de chauffeurs van ginder....
Dat die Nederlandse firma met zo'n zaken bezig is kan ik enkel maar verafschuwen, me dunkt dat er ginder ook werk te vinden is. De beelden van Roemeense weeshuizen en dergelijke doen me gruwelen, en dan gaan zij de capabele verpleegsters er nog weg halen, schande...
Dat ze hun tijd gebruiken om in Nederland en Vlaanderen de verpleegsters te helpen en er voor te zorgen dat er meer verpleegsters bij komen.
Maar dat ligt dan weer een pak moeilijker, de arbeidsplaatsen verbeteren is lastiger dan ze op een laag niveau te houden en mensen te importeren.
Hoe vaak hoorden we al van de witte woede? Hoeveel verdienen verpleegsters? Ik ken er een paar, die hebben geen weet van Roemeense verpleegsters en verdienen amper genoeg om de maand door te geraken. Nochtans moeten ze er hard voor werken...
Oud 19 mei 2014, 22:45   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik oordeel op basis van de kennis die met de kilometers is opgedaan.
Kortom, u beoordeelt de taarten van uw bakker aan de hand van de biefstuk dat u bij uw slager kocht.

Waarde: nul.
Oud 19 mei 2014, 22:45   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u met uw verpleegsters in uw hoofd zit moet u weten, zoals ik al zei: Als die hun job doen zoals de chauffeurs van ginder....
Loze bewering.

Oud 19 mei 2014, 22:46   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, u beoordeelt de taarten van uw bakker aan de hand van de biefstuk dat u bij uw slager kocht.

Het ging over transport, bent u dronken of moedwillig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be