Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2004, 13:36   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hiep hiep hoera!

D�*t is het Vlaanderen dat binnenkort mijn land wordt. Een land van associale, neo-nazistische, bekrompen, gecomplexeerde, gefrustreerde psychopaten.

Hiep hiep hoera!
Voor dit soort zelfhaat bestaat er therapie hoor, vreest niet...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:15   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Voor dit soort zelfhaat bestaat er therapie hoor, vreest niet...
Bij u heeft die al goed geholpen precies.
Oud 21 september 2004, 14:26   #43
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Als leider van de toenmalige Vlaams-nationale partij stond hij in de vooroorlogse periode en tijdens de oorlogsjaren voor zeer zware verantwoordelijkheden. Hij heeft keuzes moeten maken, die, achteraf bekeken, makkelijk kunnen bekritiseert worden. Maar wij van Voorpost vinden dat geschiedenis schrijven achteraf wat te gemakkelijk is.
Staf De Clercq was is en blijft één van de onzen! Met fouten? Dat zal wel. Met gebreken? Zeer zeker. Maar Staf De Clercq was een Vlaams-nationalist die het beste wenste voor zijn volk en daarnaar, in eerlijke overtuiging, heeft gehandeld.

Wij van Voorpost zijn geen Nazi’s geen neo Nazi’s geen facisten wij zijn niet blijven hangen in de jaren dertig en zij die denken dat ze in 2004 nog altijd de kramp moeten krijgen in hun rechterarm zijn bij ons aan het verkeerde adres.

Maar wij van Voorpost wensen ook niemand te verloochenen die in moeilijke omstandigheden de Vlaams-nationale anti-belgische strijd heeft gestreden.

Daarom deze Staf De Clercq herdenking.
Komen die mannen van Voorpost niet op voor de verdediging van het Nederlands? En dan zo'n spellingsfout? Zo'n schabouwelijke stijl? Een haperende grammatica?

Citaat:
Maar wij van Voorpost vinden dat geschiedenis schrijven achteraf wat te gemakkelijk is.
Ja? Dan moet u 'geschiedenis schrijven vooraf' eens proberen!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 21 september 2004 om 14:26.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 16:10   #44
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Driehonderd? Ook niet om over naar huis te schrijven zou ik zeggen. Voor iemand die de Ijzerbedevaart met 2000 aanwezigen doodverklaart bent u wel snel tevreden opeens...
U vergelijkt appels met citroenen.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 18:02   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergelijkt appels met citroenen.
Het enigste voedsel wat men in deze context kan gebruiken zijn tomaten. Om mee te smijten.
Oud 22 september 2004, 17:21   #46
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enigste voedsel wat men in deze context kan gebruiken zijn tomaten. Om mee te smijten.
Om dan daarna te komen bleiten dat je kletsen gekregen hebt van VBJ of Voorpost-militanten ???
(zoals op de gordel)
Oud 22 september 2004, 17:29   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dan daarna te komen bleiten dat je kletsen gekregen hebt van VBJ of Voorpost-militanten ???
(zoals op de gordel)
We hebben geen kletsen gekregen. We hebben ook niet "gebleit".
Oud 22 september 2004, 17:40   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Komen die mannen van Voorpost niet op voor de verdediging van het Nederlands? En dan zo'n spellingsfout? Zo'n schabouwelijke stijl? Een haperende grammatica?
Idd. Voorpost zet op de site www.voorpost.org: "Wordt lid"

Citaat:
Ja? Dan moet u 'geschiedenis schrijven vooraf' eens proberen!
Oud 22 september 2004, 18:00   #49
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipdesuperkip
Opkomen voor een onafhankelijke Vlaamse staat is volgens mij toch wel nationalistisch hoor.
Separatisme is nog geen nationalisme. Het zal ons hooguit een iéts minder corrupt 'Klein België' opleveren.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 18:01   #50
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Kan men de NVA trouwens nog separatistisch noemen?
Oud 22 september 2004, 18:12   #51
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipdesuperkip
Nee hij zegt "ik doe niet mee aan het vakjesdenken over rechts en links/ progressief en conservatief"
Niet meedoen aan hokjesdenken, maar wel een cordon sanitaire handhaven!

Citaat:
Wanneer je het programma van de N-VA erop naleest is dit eerder gematigd rechts tot rechts.
Daarenboven is de meerderheid van de N-VA leden (en de partijraad) uitgesproken rechts.
De eerste NVA'er die iets 'rechts' te vertellen, mag zijn rechterarm in de lucht steken.

Partijpolitiek steunt steeds op middelmatige en inhoudloze figuren!
Citaat:
Daarom zou ik graag zien dat de N-VA bij de verwijzingen van Voorpost komt te staan, misschien haalt Voorpost dan wel een pak leden binnen.
U zult van een kale reis thuiskomen, vrees ik.
Oud 22 september 2004, 18:38   #52
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben geen kletsen gekregen. We hebben ook niet "gebleit".
Op de ijzerbedevaart (en op de gordel) hebben jullie misbruik gemaakt van de verdraagzaamheid van de vlaamsnationalisten. Ik vrees als jullie ooit op één of andere manifestatie met tomaten gaan gooien dat de grens van die verdraagzaamheid zal overschreden worden. Gelieve dan niet te komen bleiten.

Laatst gewijzigd door johan : 22 september 2004 om 18:41.
Oud 22 september 2004, 18:39   #53
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
'De taal is gansch het volk', inderdaad. En gelukkig trokken De Clercq en consoorten aan het kortste eind, anders moesten de tochtbreintjes van Voorpost vandaag foutloos DUITS leren schrijven. Nog moeilijker!
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 18:42   #54
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
'De taal is gansch het volk', inderdaad. En gelukkig trokken De Clercq en consoorten aan het kortste eind, anders moesten de tochtbreintjes van Voorpost vandaag foutloos DUITS leren schrijven. Nog moeilijker!
Bla bla bla...
Oud 22 september 2004, 18:45   #55
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Bla bla bla...
Dat u zich makkelijker met prentjes uitdrukt dan met taal, dat wisten we al langer
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 18:46   #56
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 22 september 2004, 18:47   #57
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op de ijzerbedevaart (en op de gordel) hebben jullie misbruik gemaakt van de verdraagzaamheid van de vlaamsnationalisten. Ik vrees als jullie ooit op één of andere manifestatie met tomaten gaan gooien dat de grens van die verdraagzaamheid zal overschreden worden. Gelieve dan niet te komen bleiten.
We hebben geen misbruik gemaakt van de verdraagzaamheid, we hebben gebruik gemaakt van het recht van vrije meningsuiting, die door enkele onverdraagzamen de kop moest ingedrukt worden.

Vrees niet, wij zullen nooit met tomaten gooien. Maar als de Vlaamse Beweging zich blijft verlagen door bv collaborateurs te eren, dan zal dit er ongetwijfeld van komen. Nogmaals: NIET door ons, maar door de Vlamingen. Gelieve dan niet te komen bleiten.

Laatst gewijzigd door Yann : 22 september 2004 om 18:51.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 18:59   #58
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat u zich makkelijker met prentjes uitdrukt dan met taal, dat wisten we al langer
Ah ja? Wie heeft hier dan een onderwerp gewijd aan de rijksgedachte en het DeVlag-standpunt daaromtrent?
Oud 22 september 2004, 19:06   #59
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben geen misbruik gemaakt van de verdraagzaamheid, we hebben gebruik gemaakt van het recht van vrije meningsuiting, die door enkele onverdraagzamen de kop moest ingedrukt worden.

Vrees niet, wij zullen nooit met tomaten gooien. Maar als de Vlaamse Beweging zich blijft verlagen door bv collaborateurs te eren, dan zal dit er ongetwijfeld van komen. Nogmaals: NIET door ons, maar door de Vlamingen. Gelieve dan niet te komen bleiten.
De Vlaamse Beweging heeft het recht te herdenken wie zij wil herdenken !
Wie vergaderingen komt verstoren zoals BUB deed tijdens de Ijzerbedevaart is een herrieschopper. Wie herrie zoekt moet niet komen bleiten als hij ook herrie vindt.

Het BUB-vaandel op de volgende Ijzerwake ???
Oud 22 september 2004, 19:17   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Beweging heeft het recht te herdenken wie zij wil herdenken !
Wie vergaderingen komt verstoren zoals BUB deed tijdens de Ijzerbedevaart is een herrieschopper. Wie herrie zoekt moet niet komen bleiten als hij ook herrie vindt.

Het BUB-vaandel op de volgende Ijzerwake ???
Uw prentjes intimideren mij niet, integendeel, het is een bewijs van uw allom groeiende frustratie.

Gedenk maar wie je wil gedenken. Maar kom achteraf niet bleiten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be