Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2014, 20:51   #41
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Zonder iets te willen insinueren, maar waar is Eberhard?
- lol -
Oud 24 mei 2014, 21:03   #42
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Groen, VLD, CD&V en Spa beseffen dat ze bij elk debat stemmen verliezen aan N-VA, De Wever is te sterk. Zij gebruiken ( misbruiken ) dit incident om aan nog gebroken potten te ontsnappen. Zij lopen over de lijken van die slachtoffers.

N-VA en VB stoppen ook het debat, geconfronteerd met voornoemden kunnen ze niet anders, immers anders zijn zij de "hartelozen" en "asocialen".

Wel grappig dat datgene wat 't VB al jaren aan 't aankondigen is, nu ( zo lijkt het toch ) aan 't gebeuren is.

En zijn moslims niet slimmer dan dat ? Misschien wel, maar ze zijn ook extreem arrogant, vooral die van 't genre Sharia4belgium. Of neem het gelijksoortige Boko Haram ... die stuurden zelfs een filmpje de wereld rond waarin ze verklaren 200+ meisjes ofwel verplicht te bekeren, ofwel als slavinnen te verkopen. Slim ? Geen issue: arrogant ... DAT zijn ze.

Tussen haakjes, over Belgische moslims, er zijn er die hebben opgeroepen in naam van de Sharia de democratie te verwerpen en deze verkiezingen te boycotten. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat moslims hier niet voor iets tussen zitten.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:15   #43
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar het is zeker geen denkbeeldige piste. Hoewel ik Louis of zijn trawanten nu niet direct tot zoiets in staat zag/zie. Hij steekt zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, maar om nu ZO ver te gaan? Tenzij hij écht gek is.

Anderzijds kan het natuurlijk ook "gewoon" om een afrekening "in het milieu" gaan, gezien het schijnbare professionalisme van de dader(s). Dat lijkt me logischer dan moslims of extreemrechts, want die hebben er inderdaad, één dag voor de verkiezingen, meer bij te verliezen dan te winnen.
Ik zeg niet dat Laurent Louis er iets mee te maken heeft, maar dat het iets te maken heeft met Laurent Louis. Volgens mij proberen ze hem er gewoon bij te lappen, kop van jut te maken.

Tin foil hat time:

Hij heeft mogelijks de toorn van de welbekende Israëlitische veiligheidsdienst over zich heen gehaald. SV is ook niet blij. Als ze dan twee marginalen uit zijn betogersbende bespelen of chanteren om die aanslag te plegen, kan gerust onrechtstreeks, dan slaan ze wel 4 vliegen in een klap.

Lolo Louis gestraft voor de "monsieur le pédophile" uitspraken
Lolo Louis gestraft voor de verboden anti-joodse betoging
Aandacht weg van de verkiezingen (verwarring)
Aandacht weg van Bart De Wever (twijfelaars van het laatste uur)
Associatie met extreem-rechts (en ook de N-VA) => gematigde stemmen
Associatie met moslim-extremisme (moslims stemmen gematigd)
...
Kortom, heel het spel komt mij voor als "the great equalizer" die de publieke opinie terug met een ruk naar traditionele partijen over de landsgrenzen heen moet brengen.

/tin foil hat time

Laatst gewijzigd door Stormram : 24 mei 2014 om 21:21.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:18   #44
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Zelfs bijna op hetzelfde moment dat het Heizel-drama zich nog aan het voltrekken was, werd er gewoon een voetbalmatch gespeeld! EN uitgezonden!
mens, als die match niet werd gespeeld zou het pas echt oorlog zijn geweest met honderden doden tot gevolg
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:20   #45
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Met betrekking tot het voorval: voor morgen, weten we noch de identiteit noch de afkomst. Ga er maar prat op, dat dat allemaal mooi achter wordt gehouden door Rozemieke van Justitie.
Persconferentie om 11u morgenochtend.

De identiteit van de slachtoffer is al bekend, maar nog niet openbaar gemaakt. Daar wordt gewoonlijk mee gewacht tot men de familieleden heeft kunnen bereiken.

Zonder de identeit zou men wel al de nationaliteit van de slachtoffers kunnen bekendmaken, vind ik, en of het bijvoorbeeld toeristen zijn, of leden van dezelfde familie.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:23   #46
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het recupereren van de aanslag om de vrijheid van meningsuiting verder aan banden te leggen is al vast begonnen.
Citaat:
Dit moest spijtig genoeg gebeuren", zegt Rubinfeld. "De jongste jaren zien we dat het antisemitische discours weer vrij is. Het komt weer de kop opsteken door het discours van komiek Dieudonné of van parlementslid Laurent Louis. De schietpartij van zaterdag is het onvermijdelijke resultaat van een klimaat dat haat voedt."
http://www.hln.be/hln/nl/30962/Schie...rspellen.dhtml

Laatst gewijzigd door Ulrik : 24 mei 2014 om 21:23.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:28   #47
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Persconferentie om 11u morgenochtend.

De identiteit van de slachtoffer is al bekend, maar nog niet openbaar gemaakt. Daar wordt gewoonlijk mee gewacht tot men de familieleden heeft kunnen bereiken.

Zonder de identeit zou men wel al de nationaliteit van de slachtoffers kunnen bekendmaken, vind ik, en of het bijvoorbeeld toeristen zijn, of leden van dezelfde familie.
11 uur? Hoeveel zouden er dan al gestemd hebben? Ben je al eens vroeg gaan stemmen? Dat zijn hier de "schapen", ongeduldige partij-aanhangers, ongeïnteresseerden die zondag moeten shotten of bij mémé langsgaan, m'as-tu vu's ... de groten trousse allez.
Oud 24 mei 2014, 21:30   #48
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
La personne arrêtée samedi �* la suite de la fusillade au Musée juif de Belgique de Bruxelles, qui a fait quatre morts, n'est plus entendue comme suspect mais comme témoin, a indiqué samedi soir la porte-parole du parquet de Bruxelles Ine Van Wymersch.
Dat voelde ik al aankomen. Carjacking?
Oud 24 mei 2014, 21:32   #49
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Het recupereren van de aanslag om de vrijheid van meningsuiting verder aan banden te leggen is al vast begonnen.
Mijn woorden zijn nog niet koud.
Oud 24 mei 2014, 21:42   #50
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dit is volgens mij ook het lot van de toekomstige blanke (Europese) Westerlingen. Zij zullen ook een minderheid zijn, meer rijkdom en macht hebben dan de rest en opgejaagd wild zijn.

Laatst gewijzigd door Snerror : 24 mei 2014 om 21:42.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:46   #51
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intussen is het dreigingsniveau voor de belangen van de Joodse gemeenschap in het hele land opgetrokken tot niveau 4, het hoogste niveau. Dat zegt de woordvoerster van Milquet. "Het dreigingsniveau voor plaatsen met Joodse belangen in het hele land is opgetrokken tot niveau 4, het hoogste niveau", zegt Ingrid Van Daele, de woordvoerster van de minister. "De beslissing is genomen op basis van alle informatie waarover we momenteel beschikken."
Zou er meer achter zitten?
Een schietpartij in Brussel en ineens staat heel het land onder druk...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 21:52   #52
discuz
Minister

Standaard

Ever terzijde, de wereld is toch alweer heel klein. Politiechef Brussel-Hoofdstad/Elsene is Guido Van Wymersch. Parketwoordvoerdster is Ine Van Wymersch. Yep, dochter van.

Ine Van Wymersch was tot een paar jaar geleden ook politica, ze was voorzitter van de partij OV2002 in Overijse. Overijse heeft sinds 2012 een kartel Overijse2002-N-VA-CD&V en Open VLD meerderheid.
Oud 24 mei 2014, 21:57   #53
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen idee, lijkt mij mogelijk een standaardprocedure.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 22:04   #54
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
11 uur? Hoeveel zouden er dan al gestemd hebben? Ben je al eens vroeg gaan stemmen? Dat zijn hier de "schapen", ongeduldige partij-aanhangers, ongeïnteresseerden die zondag moeten shotten of bij mémé langsgaan, m'as-tu vu's ... de groten trousse allez.
Hmm. Ik verwacht dat er toch nog gelekt gaat worden tussen nu en 11 uur.
Oud 24 mei 2014, 22:17   #55
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik begrijp het ook niet, politiek zal het goed uitkomen veronderstel ik.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 22:18   #56
discuz
Minister

Standaard

De Morgen:

Citaat:
De verdachte die na de schietpartij aan het Joodse museum gearresteerd werd is vrijgelaten. Hij wordt voortaan als getuige in de zaak beschouwd. Dat meldt het parket van Brussel. Ondertussen meldt het VTM-journaal ook dat twee van de drie dodelijke slachtoffers wel degelijk joden zijn, wat het vermoeden van een antisemitische daad lijkt te bevestigen.
Oud 24 mei 2014, 22:45   #57
discuz
Minister

Standaard

Volgens HLN zijn de slachtoffers een echtpaar, toeristen uit Israël, en twee museummedewerkers.
Oud 24 mei 2014, 22:48   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Geen idee, lijkt mij mogelijk een standaardprocedure.
Niet echt, er zijn wel meer schietpartijen in belgië. Van de week nog in ergens in een fabriek, en in een Turkse pitabar in de Limburg, toen was er geen terreurdreiging of meer waakzaamheid rond Turkse gebouwen.

Nu ineens wel, verkiezingsschow afgelast, hoogste alarm en dergelijke...
Dan moet één van de slachtoffers toch al een redelijk grote naam hebben of er zijn bedreigingen binnengekomen. Nochtans zei Milquet dat er geen gevaar was aan de stembureau's, klinkt raar als er een terreuralarm is...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 22:53   #59
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft volgens mij iets te maken met Laurent Louis. Hij heeft een knuppel in het hoenderhok gegooid, naar het opperhaantje dan nog wel. Ook zijn verboden betoging zal in velen hun verkeerde keelgat geschoten zijn. Laurent Louis mag zich aan een purgatie verwachten.
In een topic waarin met scherp werd geschoten op diegenen die zijn bijeenkomst hebben verboden, heb ik het volgende gepost:

Citaat:
We moeten dat herleiden tot zijn ware proporties. Heeft iemand het recht om anderhalf uur te kakken op Joden? Natuurlijk heeft ie dat, maar als je weet wat op zo'n bijeenkomsten, louter bedoeld om te provoceren, enkel regelrechte neonazi's, islamitische extremisten en extreemlinkse sympathisanten komen opdagen, dan acht ik de kans niet onbestaande dat enkele leden van voornoemde clubjes, na anderhalf uur ongebreideld brullen en kakken op joden, bij het verlaten van de bijeenkomst de eerste de beste voorbijganger die de pech heeft net daar te passeren en er ietwat joods uit ziet, de schedel inslaan.
Aangezien een burgemeester op zo'n moment naast de plicht de op zo'n moment vooral door extremistische agitatoren fel gesmaakte en van vitaal belang bevonden vrijheid van meningsuiting te verdedigen ook de taak heeft de openbare orde te vrijwaren en beide belangen tegen elkaar moet afwegen, begrijp ik de beslissing van iemand die weet dat, mocht het uit de hand lopen, hij de kop van jut is.
Meer moet daar allemaal niet achter gezocht worden, maar de haatvlekken van extreem rechts, links en islamitisch, waarvan diverse exemplaren ook op dit forum rondwaren, zien hierin natuurlijk een nieuwe opportuniteit om moord en brand te schreeuwen over het grote onrecht die onze samenleving in het hard werd aangedaan.
"We hebben al niet meer de vrijheid gezellig samen te komen en Joden te beschimpen - boehoe..."
Ik blijf faliekant achter dat verbod staan.

Het zijn altijd de joden geweest, zelfs in dit topic wordt alweer gewag gemaakt van een inside job.

Intussen worden er nog overal ter wereld mensen vermoord omdat ze jood zijn, en wordt de schuld daarvoor steevast bij de joden zelf gelegd.
Vandaag de dag is Israël de trigger, wat de tweeduizend jaar voor de stichting van Israël, met als triest orgelpunt de holocaust, de trigger is geweest weet ik niet, maar de bloeddorstige meute zal zoals gewoonlijk wel ergens een scheet, een verkoudheid of een ondergepiste gevel vinden die, hoe minimaal ook, de moord op altijd maar opnieuw onschuldige mensen louter om hun joods zijn rechtvaardigt.

Israël is de beste garantie voor de overleving van de joden.
De haat is nog steeds, na tweeduizend jaar, te hevig.
Weer drie, mogelijk vier onschuldige mensen wiens leven van het ene moment op het andere werd beëindigd...omdat ze joods zijn.

En zelfs in dit topic, wanneer de lijken nog niet stijf zijn, slaagt iemand er alweer in Israël ervan te beschuldigen.

Smeerlappen!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 23:00   #60
discuz
Minister

Standaard

In Israel reageren ze natuurlijk zoals verwacht:

Citaat:
Netanyahu said "slander and lies against the State of Israel continue to be heard on European soil even as the crimes against humanity and acts of murder being perpetrated in our region are systematically ignored. Our response to this hypocrisy is to constantly state the truth, continue a relentless fight against terrorism and build up our strength."

Foreign Minister Avigdor Lieberman slammed what was assumed to be an anti-Semitic attack, saying that "this act of terror is the result of anti-Israeli incitement. 'Pro-Palestinian' activities which like in darker times call to boycott 'Jewish products' are anti-Semitic activities, and nothing more."

Lieberman further noted that "the recent events are a massive reminded for all those cooperating with this incitement and comparing construction to murderous terror activity." The latter comment seemed to allude to criticism of Israel's West Bank settlement construction.
Je leest het goed he. Kritisch zijn over de Israëlische nederzettingenpolitiek = antisemitisme steunen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be