![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Stellen ons de vraag of dat masterdiploma niet beter gebruikt kan worden om het systeem te herconfigureren, of is het masterdiploma nu net bedoeld om het in stand te houden en te doen alsof er geen betere alternatieven bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb niet 6 jaar van mijn leven besteed aan studeren om tegen mijn 60ste levensjaar evenveel verdiend te hebben als iemand die op zijn 18de begon te werken. Dan had ik namelijk dat laatste gedaan Met de belastingsregering van tegenwoordig is het voor mij financieel ronduit oninteressant om te studeren. Ten minste als je van plan bent om in België te werken Naar welk systeem jij refereert is me een raadsel. Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 juni 2014 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het goeie plan is van in Belgie te studeren (redelijk goeiekoop en onderwijs van redelijke kwaliteit, zij het niet echt prestigieus) en dan uw valies te pakken om dat ergens anders te laten renderen. Eventueel een extra prestigieus diplomaatje halen in 't buitenland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) element van overmacht (2) element van utopische gespletenheid (3) element van omgekeerde effectiviteit (4) element van samenhangende kennis Vooral het laatste element is wat men 'vergeet' bij een masteropleiding, net omwille van hoe 'het systeem' geconfigureerd werd. Als gevolg hiervan (cfr Foucault) wil je je bevrijden (bv exit België) hieruit, zeer terecht natuurlijk. Anders gezegd, als je het systeem wijzigt dan zal je een heel andere dialoog krijgen maar inherent hieraan betekent het ook dat die 'masteropleiding' nog veel mankementen vertoont (cfr dogmatisme). Het is makkelijk op te lossen door (bv) het element van beperkte of begrensde rationaliteit (cfr Herbert Simon) hieraan toe te voegen, het is bijna onwaarschijnlijk wat je hiervan kan afleiden. Allerminst kan je zeggen dat het huidige systeem 'ethisch' zou zijn, het is daarentegen volledig tegengesteld hieraan. Kortom, dat je van dit systeem wil 'vluchten' is heel begrijpelijk. Er zijn ook mensen die dit systeem willen wijzigen maar dat wordt krachtdadig tegengewerkt door diegenen die zeggen dat ze verantwoordelijkheid dragen voor de bevolking (ic politiek). En dat is niet zomaar een boutade in het wildeweg, je kan zelf die test doen om tot dat besluit te komen, is gewoon empirisch waar te nemen. Ook het 'waarom' hiervoor is makkelijk te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.beursduivel.be/aandeel-Thrombogenics.koersen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan is het feest - voor politiekers en banksters toch. Laatst gewijzigd door cor : 25 juni 2014 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Cash geld afschaffen is evolutionair-technisch zeer logisch en in lijn van de verwachting, het komt samen met nog een aantal andere fenomen die leiden tot een mentaliteitswijziging en een aangepaste modus operandi. Echter, wanneer sociale innovatie geplaatst wordt binnen het hedendaagse denkkader, dan lukt er werkelijk niets en ondermijnen we eigenhandig elke vorm van menswaardige progressie, zelfs het volledig tegengestelde scenario wordt dan gecultiveerd.
Laatst gewijzigd door tandem : 25 juni 2014 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
bv met bitcoins als dat een beetje stabiel is. via een simpele app op je smartphone kan je bitcoins van de ene gsm naar de andere overzetten. of zilveren of gouden munten of eventueel het geld van een ander land of edelmetaal per gewicht Dit maakt het uiteraard allemaal omslachtig maar waar een wil is een weg. En de Belg gaat zijn zwart geld/werk niet zomaar opgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En zorg dat je de eerste bent, want als iedereen dat gaat doen (bank run) dan doen ze gewoon hetzelfde als in cyprus. Dan kan je geen geld meer afhalen of overschrijven. Met een superlage of negatieve rente willen ze gewoon dat de mensen gaan investeren in de economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Het probleem is ook het vertrouwen. Als de mensen 'bang' zijn en er een grote financiële onzekerheid is dan gaan ze sparen, wat logisch is. Nu lost dat sparen niets op, maar ik kan goed begrijpen als je iedere dag in de krant leest dat bedrijf X zoveel banen schrapt en dat bedrijf Y moet gaan besparen op personeelskosten, dat je dan meer gaat sparen.
En ik weet zeker dat de politiekers allemaal aan het geilen zijn op de bedragen die er nog op de spaarboekjes staan. Ik heb mijn geld ook nog gewoon op de bank staan maar ik heb toch een beetje schrik dat er een dag komt dat ze de spaargelden gaan aanspreken om het gat te dichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge studeert om "veel te verdienen" gaat ge inderdaad wel eens een jaar opnieuw doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haal een doctoraat omdat je een bepaalde passie hebt voor het vakgebied. Anders publiceer je toch alleen maar crap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De realiteit is een gezonde balans tussen de 2. Geld op zich interesseert mij niet, en een dure auto ook niet. Wel de vrijheid en de veiligheid die het biedt. Mijn grote passie is in mijn eentje reizen naar de verste locaties op aarde, voor maanden. Zonder financiële buffer kon ik dat nooit verwezelijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in tegenstelling tot wat je stelt is een doctoraat vaak WEL geapprecieerd in de prive, echter niet in de commerciele sector waar de meeste jobs in Belgie te vinden zijn. Maar in andere landen vind je echt wel nog dat diploma's geapprecieerd worden. Ik ken veel technologie bedrijven waar verschillende van de belangrijke personen doctor zijn. Maar je moet dan wel dat doctoraat gehaald hebben in een voor dat bedrijf interessant domein, en niet in een intellectueel interessant en uitdagend domein. Maar men kent ook wel de keerzijde van het doctoraat: je kweekt een onefficiente werkhouding. Prullen tot middernacht in het lab is niet echt iets dat veel inkomsten genereert in een bedrijf. Citaat:
Het is bijzonder belangrijk om dat onderscheid te maken in onderwijs: wat is nu "consumptie" (ik doe het omdat ik het leuk vind, omdat ik het interessant vind, omdat het mijn passie is, omdat ik erdoor ontwikkel....) en wat is nu "investering" (ik doe het omdat het mijn positie op de arbeidsmarkt versterkt). Veel frustratie komt voort uit het feit dat men onderwijs is gaan consumeren voor zijn plezier, en dan teleurgesteld is dat het niet opbrengt als een goeie investering. Maar dat is normaal he ! Als je jaren videospelletjes hebt gespeeld (consumptie) dan verwacht je toch ook niet dat men jou daar vet voor gaat betalen. Met consumptie-studeren is dat hetzelfde. Het gevaar van consumptie studeren is dat men de illusie koestert (of de smoes aanneemt) dat het ook een "investering" is. Dat is het meestal niet. Consumptie studeren is goed, het is plezant. Maar men moet beseffen dat men aan het spelen is terwijl anderen aan het werken zijn, en dus niet verwachten dat dat plots geld gaat opleveren. En bovendien doet men het op kosten van de belastingbetaler in Belgie. Degene die videospelletjes speelt, moet ze tenminste zelf betalen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2014 om 05:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Dat 'prullen' zou kunnen leiden tot een metaforische 'wonderpil', vervolgens mag niemand weten dat er zo een 'wonderpil' bestaat. Op die manier worden doctoraten volstrekt nutteloos, enkel geld is van belang. Maar ook hier werd nobel onderzoek naar verricht, met paradoxaal resultaat.
Laatst gewijzigd door tandem : 27 juni 2014 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |