Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2014, 16:19   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het wordt natuurlijk pas interessant als we weten welke functies die vrouwen uitoefenen bij de politie. Die paar procent vrouwen kunnen gerust 'allemaal' een soort van secretaresses zijn. Zoals gezegd. Op straat zie ik bijna nooit vrouwelijke politie in België. En dát valt op.
Komt ge wel buiten?
En kent ge Katrien De Bolle ? Heus geen secretaresse.
Wat opvalt is dat ge uit uw buik lult.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 16:19   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het wordt natuurlijk pas interessant als we weten welke functies die vrouwen uitoefenen bij de politie. Die paar procent vrouwen kunnen gerust 'allemaal' een soort van secretaresses zijn. Zoals gezegd. Op straat zie ik bijna nooit vrouwelijke politie in België. En dát valt op.
Komt ge wel buiten?
En kent ge Katrien De Bolle ? Heus geen secretaresse.
Wat opvalt is dat ge uit uw buik lult.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 17:02   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een grappig voorval, van hoe racistisch racisme wel kan zijn als men blanke kandidaten weigert......

Citaat:
'Extreme' moslimtrien is boos dat ze niet bij de Antwerpse flikken mag
15/06/14 12:36
Het Antwerpse politiekorps telt slechts twee procent allochtonen en da's veel te weinig volgens de autoriteiten. Hoe dat komt?

Ten eerste omdat er nu eenmaal weinig allochtonen solliciteren om bij de politie te gaan. Al sinds 2008 probeert men bij de Antwerpse politie meer allochtonen te werven, maar dat is niet eenvoudig: “Wie bij de politie gaat werken, wordt door Marokkaanse jongeren vaak als een verrader beschouwd”, zo klonk het antwoord van de commissaris toen.

Het aantal kandidaten van een andere origine is thans nog steeds weinig en van zij die toch hun kans wagen, zijn er uiteraard ook nog een aantal die niet door de testen geraken. GvA wilde van enkele van die kandidaten weten waarom ze niet geslaagd waren en uiteraard was dat niet hun eigen schuld.

Kandidaat Mohamed weet niet waarom hij het niet haalde. “Mijn taaltest was goed, mijn fysieke proef ook, maar voor de psychische test kreeg ik een negatieve beoordeling. Waarom weet ik niet.”

Tirak legt in dezelfde krant uit dat hij reeds twee keer deelnam aan de proeven en twee keer zakte voor de psychische test. Volgens eigen zeggen is Tirak psychisch echter tip top in orde en werd hij gebuisd vanwege zijn bruine huidskleur en zijn pikzwarte baard.

Grootste sukkel van dienst is Nathalie Segers, een studente met vier kinderen die zich bekeerd heeft tot de islam en thans liever Niftaly genoemd wordt. Zij wilde voor haar studies stage doen bij de Antwerpse politie. “Het zou een goede ervaring zijn, want ik wilde sowieso agente worden”, zo verduidelijkt ze.

Toch kreeg ze uiteindelijk geen veiligheidsattest. Korpschef Serge Muyters had namelijk eens rondgesnuffeld op haar Facebook en was daarbij haast naast zijn stoel gevallen van verbazing vanwege haar posts over Israël, Syrië, De Blokkendoos en de Verenigde Staten. Daarenboven bevonden er zich ook nogal wat sharia-tisten onder haar vrienden. “Geen veiligheidsattesten voor gevaarlijke, ultraconservatieve salafisten”, zo klonk het verdict.
Niftaly was boos en ging in beroep tegen de beslissing. Het beroepsorgaan stelde een onderzoek in en gaf Niftaly gelijk. Toch hield de korpschef zijn spreekwoordelijke been stijf: “Facebookposts verwijderen wil nog niet zeggen dat daarmee het extreme kantje verwijderd is”, zo zal hij gedacht hebben. Studente met vier kinderen Niftaly heeft inmiddels haar droom om bij de Antwerpse flikken maar in de vuilbak gesmeten.

Moraal van het verhaal: volgens allochtone wannabe-flikken zijn ook zij die de proeven aannemen racisten. Volgens de politie ligt het dan weer aan het niveau van de kandidaten: “Het is jammer dat er niet meer allochtonen slagen, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we de criteria aanpassen aan het niveau van de kandidaten”, zo klinkt het daar. (SL)
http://www.clint.be/actua/extreme-mo...medium=twitter

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 18:25   #44
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een grappig voorval, van hoe racistisch racisme wel kan zijn als men blanke kandidaten weigert......

http://www.clint.be/actua/extreme-mo...medium=twitter
Dit verhaal staat wel héél anders in de papieren versie van GVA, dat de betrokken personen geïnterviewd heeft. Maar ja, enige objectiviteit moet je van het extreem racistische Clint niet verwachten.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 19:08   #45
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Kijk eens aan, extreem racistisch nog wel.
Persoonlijk zou ik dergelijke superlatieven voorbehouden voor het kapot slaan van leerlingen of het afknallen van museumbezoekers maar een artikel in Clint is in de huidige tijdsgeest natuurlijk veel erger.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 20:33   #46
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Vind jij Clint dan misschien niét racistisch? Vergelijk de berichtgeving over éénzelfde feit in de mainstream media en in Clint maar eens! Ze zullen er altijd een racistische draai aan proberen te geven. Dit artikel is er een sprekend voorbeeld van, vooral het verhaal over die Nathalie is vollédig bij zijn haar gesleurd: Clint maakt er een extremistische 'moslimtrien' van, terwijl uit het interview in GVA net blijkt dat ze een zeer gematigde moslima is die geen hoofddoek draagt en zeker géén 'sharia-tisten' als 'vrienden' heeft. Het venijn zit vooral in: “Facebookposts verwijderen wil nog niet zeggen dat daarmee het extreme kantje verwijderd is”, zo zal hij gedacht hebben." Clint speculeert hier gewoon over wat de korpschef zou kunnen gedacht hebben, maar wie dit snel leest, concludeert onmiddellijk dat dit gewoon 'waar' is.
Oud 16 juni 2014, 20:40   #47
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Vind jij Clint dan misschien niét racistisch? Vergelijk de berichtgeving over éénzelfde feit in de mainstream media en in Clint maar eens! Ze zullen er altijd een racistische draai aan proberen te geven. Dit artikel is er een sprekend voorbeeld van, vooral het verhaal over die Nathalie is vollédig bij zijn haar gesleurd: Clint maakt er een extremistische 'moslimtrien' van, terwijl uit het interview in GVA net blijkt dat ze een zeer gematigde moslima is die geen hoofddoek draagt en zeker géén 'sharia-tisten' als 'vrienden' heeft. Het venijn zit vooral in: “Facebookposts verwijderen wil nog niet zeggen dat daarmee het extreme kantje verwijderd is”, zo zal hij gedacht hebben." Clint speculeert hier gewoon over wat de korpschef zou kunnen gedacht hebben, maar wie dit snel leest, concludeert onmiddellijk dat dit gewoon 'waar' is.
Circe plaatst deze verhaaltjes van Clint toch om te jennen. En steeds met succes blijkbaar..
Oud 16 juni 2014, 22:21   #48
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Circe plaatst deze verhaaltjes van Clint toch om te jennen. En steeds met succes blijkbaar..
Tja, ik moet hier nog wennen! Ook aan het jennen!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 juni 2014 om 22:21.
Oud 16 juni 2014, 23:14   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit verhaal staat wel héél anders in de papieren versie van GVA, dat de betrokken personen geïnterviewd heeft. Maar ja, enige objectiviteit moet je van het extreem racistische Clint niet verwachten.
Clint.be is helemaal niet racistisch
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 03:05   #50
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
'Extreme' moslimtrien is boos dat ze niet bij de Antwerpse flikken mag
15/06/14 12:36
Het Antwerpse politiekorps telt slechts twee procent allochtonen en da's veel te weinig volgens de autoriteiten. Hoe dat komt?

Ten eerste omdat er nu eenmaal weinig allochtonen solliciteren om bij de politie te gaan. Al sinds 2008 probeert men bij de Antwerpse politie meer allochtonen te werven, maar dat is niet eenvoudig: “Wie bij de politie gaat werken, wordt door Marokkaanse jongeren vaak als een verrader beschouwd”, zo klonk het antwoord van de commissaris toen.

Het aantal kandidaten van een andere origine is thans nog steeds weinig en van zij die toch hun kans wagen, zijn er uiteraard ook nog een aantal die niet door de testen geraken. GvA wilde van enkele van die kandidaten weten waarom ze niet geslaagd waren en uiteraard was dat niet hun eigen schuld.

Kandidaat Mohamed weet niet waarom hij het niet haalde. “Mijn taaltest was goed, mijn fysieke proef ook, maar voor de psychische test kreeg ik een negatieve beoordeling. Waarom weet ik niet.”

Tirak legt in dezelfde krant uit dat hij reeds twee keer deelnam aan de proeven en twee keer zakte voor de psychische test. Volgens eigen zeggen is Tirak psychisch echter tip top in orde en werd hij gebuisd vanwege zijn bruine huidskleur en zijn pikzwarte baard.

Grootste sukkel van dienst is Nathalie Segers, een studente met vier kinderen die zich bekeerd heeft tot de islam en thans liever Niftaly genoemd wordt. Zij wilde voor haar studies stage doen bij de Antwerpse politie. “Het zou een goede ervaring zijn, want ik wilde sowieso agente worden”, zo verduidelijkt ze.

Toch kreeg ze uiteindelijk geen veiligheidsattest. Korpschef Serge Muyters had namelijk eens rondgesnuffeld op haar Facebook en was daarbij haast naast zijn stoel gevallen van verbazing vanwege haar posts over Israël, Syrië, De Blokkendoos en de Verenigde Staten. Daarenboven bevonden er zich ook nogal wat sharia-tisten onder haar vrienden. “Geen veiligheidsattesten voor gevaarlijke, ultraconservatieve salafisten”, zo klonk het verdict.
Niftaly was boos en ging in beroep tegen de beslissing. Het beroepsorgaan stelde een onderzoek in en gaf Niftaly gelijk. Toch hield de korpschef zijn spreekwoordelijke been stijf: “Facebookposts verwijderen wil nog niet zeggen dat daarmee het extreme kantje verwijderd is”, zo zal hij gedacht hebben. Studente met vier kinderen Niftaly heeft inmiddels haar droom om bij de Antwerpse flikken maar in de vuilbak gesmeten.

Moraal van het verhaal: volgens allochtone wannabe-flikken zijn ook zij die de proeven aannemen racisten. Volgens de politie ligt het dan weer aan het niveau van de kandidaten: “Het is jammer dat er niet meer allochtonen slagen, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we de criteria aanpassen aan het niveau van de kandidaten”, zo klinkt het daar. (SL)
Dat die Nathalie Segers een gevaar zou betekend hebben indien ze als infiltrante bij de politie zou binnengeraakt zijn, daar valt geen seconde aan te twijfelen. Het oordeel van dat beroepsorgaan daar stel ik me zeer ernstige vragen over. Een bekeerde moslima is altijd extreem religieus en zou binnen de kortste keren keet scheppen binnen het korps. Dat Miauw Clint niet alleen racistisch vind maar zelfs extreem racistisch getuigd van haar sterk vooringenomen pro-multikul instelling. En daar is ondertussen welhaast iedereen hier van overtuigd denk ik.

En last but not least. Ik denk eerlijk gezegd dat Miauw en Castor ook niet de minste kans zouden maken bij de politie. Zeker niet als die korpschef hier eens zou rondgesnuffeld hebben en hun extreem pro-moslim gezever zou gelezen hebben.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 06:08   #51
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik moet hier nog wennen!
Oud 17 juni 2014, 10:35   #52
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Welke waarde heeft de mainstream media nog buiten het brengen van kleurloze politieke correcte eenheidsworst.
Wie gelooft die mensen eigenlijk nog?

Eigenlijk is het goeie zaak dat Clint nog een beetje in het potje roert.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 12:06   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is Clint niet racistisch. Dan waren ze al lang gecensureerd geweest.

Ik zie nu wel dat er een tamelijk racistische commentaar onder het artikeltje staat. Zo'n mensen snijden in hun eigen vel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 juni 2014, 12:26   #54
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Misschien moet spa eerst eens werk maken van het racisme tegen en de uitbuiting van de Vlamingen.
De typisch vlaamse achtergestelde buurten van Knokke, St Martens Latem, Brasschaat, Schilde, Ranst, Zandhoven, Bonheiden enz...

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 12:48   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
De typisch vlaamse achtergestelde buurten van Knokke, St Martens Latem, Brasschaat, Schilde, Ranst, Zandhoven, Bonheiden enz...
inderdaad. die buurten hebben dringend nood aan verrijking volgens sommigen.

Oud 17 juni 2014, 12:48   #56
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat die Nathalie Segers een gevaar zou betekend hebben indien ze als infiltrante bij de politie zou binnengeraakt zijn, daar valt geen seconde aan te twijfelen. Het oordeel van dat beroepsorgaan daar stel ik me zeer ernstige vragen over. Een bekeerde moslima is altijd extreem religieus en zou binnen de kortste keren keet scheppen binnen het korps. Dat Miauw Clint niet alleen racistisch vind maar zelfs extreem racistisch getuigd van haar sterk vooringenomen pro-multikul instelling. En daar is ondertussen welhaast iedereen hier van overtuigd denk ik.

En last but not least. Ik denk eerlijk gezegd dat Miauw en Castor ook niet de minste kans zouden maken bij de politie. Zeker niet als die korpschef hier eens zou rondgesnuffeld hebben en hun extreem pro-moslim gezever zou gelezen hebben.
Jezus wie wilt er nu for f*ck sake bij de politie werken, voor een hongersloon? Egotrippers ja, voel je je aangesproken?
Oud 17 juni 2014, 13:41   #57
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
Jezus wie wilt er nu for f*ck sake bij de politie werken, voor een hongersloon? Egotrippers ja, voel je je aangesproken?
Het wil er bij die profeet maar niet ingaan dat "niet anti" helemaal niet "pro" betekent. Net zoals "niet haten" onmiddellijk als "opvrijen" wordt geïnterpreteerd. Enfin, het moet wél simpel zijn om te leven in een wereld die enkel uit zwart en wit bestaat. En geen rekening te moeten houden met "50 tinten grijs".

En nee: ook ik ambieer niet bepaald een job bij de politie!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 17 juni 2014 om 13:41.
Oud 18 juni 2014, 05:49   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nee: ook ik ambieer niet bepaald een job bij de politie!
https://www.youtube.com/watch?v=AeYzo-Tk5fw
Oud 18 juni 2014, 07:47   #59
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Haha!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be