Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2014, 15:51   #41
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gwen is gewoon Gwen.
Ik denk dat je het allemaal wat te ver zoekt, het zijn gewoon personages uit kinderboeken...
Ja, maar wel zorgvuldig gekozen personages, zodat geen enkele bevolkingsgroep zich "gepasseerd" zou voelen.
Pas op, ik vind dat goed, hé, dat men ook in kinderverhalen de diversiteit in onze samenleving niet meer negeert. Maar in dit geval vond ik het een beetje té, die krampachtige poging om toch maar niemand te vergeten. Zelfs een kind van een lesbisch koppel moest erbij. Enkel een gehandicapte ontbrak nog; toch in de passage die ik met de kinderen gelezen heb.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 15:52.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:58   #42
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Zoals ik zoëven al zei in een andere thread: "Accept what you can't change, change what you can't accept". Als je dat laatste wil doen: goede moed, je zal het nodig hebben!

In dat geval lijkt me beter: "If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude."

En wat die "attitude" betreft: misschien toch eens eerst even aan zelfonderzoek doen en je afvragen waarom het je zo stoort? Waarom JIJ er wel "last" van hebt en anderen dan weer niet?
Omdat ik wel het probleem durf inzien.
Dit probleem is namelijk heel taboe in ons links apenland.
Als FDW durftzeggen dat het probleem echt wel verbruining is, staat heel het land op stelten door deze racistische(?) opmerking.
Niemand wil een racist zijn dus niemand zegt er iets tegen.

We moeten ons massaal verzetten tegen de immigranten die ons letterlijk uit eigen land verdrijven door zich niet te integreren.

Maar nee, liever multicultureel dan racist!

Nu zal ik eens een stoute oproep doen in dit forum :

"Mensen,
wees racistischer dan ooit!"

Racisme is een deugd.

Lang leve Racisme
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:58   #43
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Tijd om er ons tegen te verzetten dan.
Verzetten?
Met een volk bestaande uit moderne hypotheekslaafjes die tegen wapens en geweld zijn?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 16:06   #44
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Verzetten?
Met een volk bestaande uit moderne hypotheekslaafjes die tegen wapens en geweld zijn?
laat mij niet in herhaling vallen :

multiculturalisatie
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 16:06   #45
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Omdat ik wel het probleem durf inzien.
Dit probleem is namelijk heel taboe in ons links apenland.
Als FDW durftzeggen dat het probleem echt wel verbruining is, staat heel het land op stelten door deze racistische(?) opmerking.
Niemand wil een racist zijn dus niemand zegt er iets tegen.

We moeten ons massaal verzetten tegen de immigranten die ons letterlijk uit eigen land verdrijven door zich niet te integreren.

Maar nee, liever multicultureel dan racist!

Nu zal ik eens een stoute oproep doen in dit forum :

"Mensen,
wees racistischer dan ooit!"

Racisme is een deugd.

Lang leve Racisme
Uit het forumreglement:
"Wettelijk niet toegelaten zijn:
aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)"

Ik ga niét op het rode driehoekje drukken, maar je beseft toch dat als iemand dit wél doet, de melding als terecht zal worden gezien?
Oud 14 juni 2014, 16:27   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan daar niet naartoe, die IS er al. Vraag is hoe we daar mee omgaan.
Zo te zien op dezelfde manier als waarop men zich 70 jaar geleden nestelde onder de duitse bezetter. Alleen werden degenen die zich in die tijd verzetten tegen de bezetting als helden aanzien, en nu als.... nazi's.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2014 om 16:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 16:43   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan daar niet naartoe, die IS er al. Vraag is hoe we daar mee omgaan.
We staan al verder dan de vraag "hoe we daar mee omgaan"!
Meer en meer mensen vragen zich hoe ze daar weer zoveel mogelijk vanaf geraken wegens véééél meer nadelen dan voordelen...
Ook in de zoo zitten bepaalde dieren apart of in welbepaalde groepen die bij elkaar passen en laat men niet zomaar alle kooien open en slechts een afrastering rond de ganse zoo...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 16:53   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gezien de eeuwenlange joods aanwezigheid in Europa werd er tegelijk besloten om de schoolboeken de namen van Jan Piet Mies en Kaat te vervangen door Adam, Abba, Abraham, Aäron, Alon, Alter, Amos, Amram, Ariël, Aryeh, Asher, Avi, Avigdor, Avner, Azriël, Barak, Baruch, Betzalel, Benjamin, Ben-Tzion, Berel, Boaz, Calev, Carmi, Chagai, Chanan, Chananya, Chananel, Chanoch, Chaim, Chizkiyahu, Dan, Daniël, David, Doron, Dov.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juni 2014, 16:58   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en uiteraard, gezien de grote aanwezigheid van Hindoestanen in Antwerpen, worden ook de schoolboeken aangepast.

Anneke treejse mieke en kaatje worden dan Ashima, Aritra, Ayushmati of Inayat.

Het kan toch niet dat hindoestaanse kinderen schoolboeken krijgen met vooral arabische namen zoals Rachid en Aziz nietwaar?

Oud 14 juni 2014, 17:20   #50
Scorpio
Minister-President

Standaard

Circe, jij denkt nog STEEDS dat er naast Vlaamse enkel Islamitische namen worden gebruikt in die aangepaste schoolboeken he?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 17:33   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Circe, jij denkt nog STEEDS dat er naast Vlaamse enkel Islamitische namen worden gebruikt in die aangepaste schoolboeken he?
maar nee jongen, Miauw heeft me toch al laten zien dat het vol met joodse en hindoestaanse namen staat! waarover zeur jij nu toch steeds?

Dat ze nu toch eens stoppen met de WestEuropese en Keltische namen! Gwen, van Gwendolyn ... helemaal arisch! moet weg!.

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2014 om 17:36.
Oud 14 juni 2014, 17:40   #52
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar nee jongen, Miauw heeft me toch al laten zien dat het vol met joodse en hindoestaanse namen staat! waarover zeur jij nu toch steeds?

Dat ze nu toch eens stoppen met de WestEuropese en Keltische namen! Gwen, van Gwendolyn ... helemaal arisch! moet weg!.
Ja dus.

Ach ja, als jij dat jezelf moet wijsmaken om je goed te voelen, doe gerust.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 18:12   #53
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ja, ik krijg die boekjes dagelijks te zien.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 18:16   #54
Hoomer

Standaard

Citaat:

Ach circe, miauw groeit in haar rol ze wordt per posting fanatieker en artisjokerig, lach ermee.
Oud 14 juni 2014, 18:17   #55
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gezien de eeuwenlange joods aanwezigheid in Europa werd er tegelijk besloten om de schoolboeken de namen van Jan Piet Mies en Kaat te vervangen door Adam, Abba, Abraham, Aäron, Alon, Alter, Amos, Amram, Ariël, Aryeh, Asher, Avi, Avigdor, Avner, Azriël, Barak, Baruch, Betzalel, Benjamin, Ben-Tzion, Berel, Boaz, Calev, Carmi, Chagai, Chanan, Chananya, Chananel, Chanoch, Chaim, Chizkiyahu, Dan, Daniël, David, Doron, Dov.
Waarschijnlijk omdat Joden veel kleiner in aantal zijn, enkel gegroepeerd in enkele grote steden zoals Antwerpen, en vooral: omdat die veel minder "zichtbaar" zijn omdat ze min of meer buiten onze maatschappij leven en aparte scholen hebben? Veel kinderen hebben in hun klas een Rachid, Mohammed, Andrej of Milan, maar slechts weinigen een Baruch of Chaim. Idem voor Hindoestani trouwens.
In de Joodse schoolboeken vind je ook geen niet-joodse namen, hoor!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 18:24.
Oud 14 juni 2014, 18:24   #56
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach circe, miauw groeit in haar rol ze wordt per posting fanatieker en artisjokerig, lach ermee.
Wat "fanatiek" betreft, kan ik van sommigen hier nog heel veel leren. Die fameuze Artisjok, waarvan iemand hier denkt dat ik het ben, heb ik niet gekend.
Oud 14 juni 2014, 18:28   #57
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die fameuze Artisjok, waarvan iemand hier denkt dat ik het ben, heb ik niet gekend.
Oud 14 juni 2014, 18:32   #58
Hoomer

Standaard

Citaat:
Wat "fanatiek" betreft, kan ik van sommigen hier nog heel veel leren. Die fameuze Artisjok, waarvan iemand hier denkt dat ik het ben, heb ik niet gekend.
Oud 14 juni 2014, 22:53   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk omdat Joden veel kleiner in aantal zijn, enkel gegroepeerd in enkele grote steden zoals Antwerpen, en vooral: omdat die veel minder "zichtbaar" zijn omdat ze min of meer buiten onze maatschappij leven en aparte scholen hebben? Veel kinderen hebben in hun klas een Rachid, Mohammed, Andrej of Milan, maar slechts weinigen een Baruch of Chaim. Idem voor Hindoestani trouwens.
In de Joodse schoolboeken vind je ook geen niet-joodse namen, hoor!
Hoezo? ga jij Scorpio nu gaan tegenspreken?

Oud 15 juni 2014, 21:53   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het forumreglement:
"Wettelijk niet toegelaten zijn:
aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)"

Ik ga niét op het rode driehoekje drukken, maar je beseft toch dat als iemand dit wél doet, de melding als terecht zal worden gezien?
Dus ook geen koranteksten meer hier?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be