Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2014, 05:40   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En wie zijn de bovenste beste vrienden en bondgenoten van Saudi Arabië in de regio? Juist, en zo is de cirkel weer rond...
De regio wordt beheerst door een as van het kwaad: VS, Israel en Saudi Arabië.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 05:41   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
knap een regime ophemelen dat meer dan 1 miljoen doden op hun conto had nog VOOR 2003 ...
Tijdens de Irak-Iran oorlog in de jaren 80 vielen inderdaad bijna één miljoen doden. En raad eens aan welke kant de VS en Saudi Arabië toen stonden en aan wie ze wapens leverden?

Maar in 2003 was er geen oorlog gaande, behalve nu en dan illegale bombardementen door Britten en (alweer) Amerikanen op Irakees grondgebied. De reden waarom de VS Irak zijn binnengevallen was "massavernietigingswapens", die nooit gevonden zijn. Sindsdien werd het land, dat tot 2003 vreedzaam was en waar de christenen het goed hadden, ondergedompeld in een bloedbad zonder voorgaande. De meeste christenen vluchtten weg uit Irak.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 juni 2014 om 05:44.
Oud 18 juni 2014, 05:48   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik vind de rol van die moslims die elkaar op de meest gruwelijke manieren afslachten nog veel smeriger.
Maar die moslims leven daar, net als de lokale christenen, Amerikanen hebben in die regio niets te zoeken, het is gewoon neo-kolonialisme. In de plaats van voor vrede te ijveren, doen de VS niets anders dan landen en groepen tegen elkaar opzetten, en vreselijke regimes of moslimterroristen te steunen, dan weer te bevechten. Verdeel en heers noemt zoiets sinds de tijd van Julius Caesar.

De Amerikanen hebben dat lange tijd ook geprobeerd in onder andere Vietnam, maar daar werden ze met hun klieken en klakken buitengegooid, sindsdien is dit land een succesverhaal.

Overal waar Amerikanen zich bemoeien is het om kwaad te stichten, of het nu in Afghanistan is, Irak, Syrië, Libië, Oekraïne, Venezuela, Chili, Nicaragua, enzovoort de lijst is lang.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 juni 2014 om 05:53.
Oud 18 juni 2014, 05:57   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat U het wil, tapijtsnuffelaars.

Mare, hoeveel christenen kunnen er uit, pakembeet Medina verdreven worden?
Ik ben allesbehalve een moslim, maar ik heb geen haat tegen mensen met een bepaalde godsdienst of huidskleur.
Oud 18 juni 2014, 06:26   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben allesbehalve een moslim, maar ik heb geen haat tegen mensen met een bepaalde godsdienst of huidskleur.
Ik haat ook niemand, da's gewoon teveel moeite.

Maar ik heb wel een natuurlijke afkeer tegen relidioten.
Oud 18 juni 2014, 07:00   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dan wel enigszins heel erg genuanceerd wanneer de Joden of -Gawd forbid-, Israel ter sprake komen, niet?
Oud 18 juni 2014, 07:03   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mensen die gewwoon vreedzaam hun religie beleiden, of het nu christenen, moslims, hindoe's, Joden of boeddisten zijn, heb ik geen problemen mee.
Oud 18 juni 2014, 07:07   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maar dan wel enigszins heel erg genuanceerd wanneer de Joden of -Gawd forbid-, Israel ter sprake komen, niet?
De relidioten binnen Israël zijn een lastige minderheid, die alleen zeer lokaal voor miserie zorgen.
De hardliner streng orthodoxe joden in Blegië, daar heb ik vanzijnleven nog nooit last van gehad. Maar wonende tussen muzels, da's een ander verhaal.

U zou ook fijn kunnen opmerken dat ik zelden reageer op de "zogezegd hardlijner" idiJood elywhatever, en als ik er al op reageer, dat het niet positief genoemd kan worden.

Bof, op mijn vraag van hoeveel christenen er uit Medina verdreven kunnen worden , daar zal iedere pro-muzel zedig niet op reageren.
Oud 18 juni 2014, 07:09   #49
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Amerikanen hebben dat lange tijd ook geprobeerd in onder andere Vietnam, maar daar werden ze met hun klieken en klakken buitengegooid, sindsdien is dit land een succesverhaal.
Het is daar beter sinds er geen oorlog is.

Maar als China een oorlog begint kan het opnieuw slechter gaan.
Oud 18 juni 2014, 07:13   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die gewwoon vreedzaam hun religie beleiden, of het nu christenen, moslims, hindoe's, Joden of boeddisten zijn, heb ik geen problemen mee.
Exact. Maar hoe gaat men om met mensen die een bepaalde religie belijden zoals het voorgeschreven is.

Prima voorbeeld.
Een Sikh die zijn religie tot de laatste regel perfect beleid, is neutraal tot het uiterste. Bekeringsdrang is er niet bij.
De Joden hebben in theorie eenzelfde regeling, bekeren is voor niks nodig. En eigenlijk onmogelijk als de moeder geen Joodse is.

Maar de christenen en moslims, die hebben een bekeringsplicht....
Oud 18 juni 2014, 07:14   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Vietnam een succesverhaal is, geef mijn portie maar aan fikkie.
Oud 18 juni 2014, 07:26   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedeeltelijk akkoord. Ik was er nooit onder het US of Franse juk maar heden is het inderdaad misschien nog niet echt een suksesverhaal.
Nogal wat geld onder tafel om iets gedaan te krijgen. (niet altijd maar op regelmatige basis. Dat is echter inherent aan de hele region daar).

Maar ze hebben wel een degelijke straatkeuken: groot en lekker aanbod voor relatief weinig geld. (Ik hou ervan!)
Een flink deel van de bevolking doet het beter dan enkel overleven maar moet het met wat minder stellen dan U blijkbaar gewend zou zijn.
Ze zouden uw "portie" met beide handen aannemen!
Oud 18 juni 2014, 07:36   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedeeltelijk akkoord. Ik was er nooit onder het US of Franse juk
Als U in België woont, woont U in een Frans wingewest. Wel de lusten, niet de lasten.
Citaat:
maar heden is het inderdaad misschien nog niet echt een suksesverhaal.
Nogal wat geld onder tafel om iets gedaan te krijgen. (niet altijd maar op regelmatige basis. Dat is echter inherent aan de hele regio daar).
Maar dan is het ook gedaan, hier is het net iets anders.
Citaat:
Maar ze hebben wel een degelijke straatkeuken: groot en lekker aanbod voor relatief weinig geld. (Ik hou ervan!)
Als het op culinair vlak aankomt, kan iedereen wel zijn goesting vinden ergens. Ik kan prima goed eten in de UK. Iets waar velen raar van opkijken.
Citaat:
Een flink deel van de bevolking doet het beter dan enkel overleven maar moet het met wat minder stellen dan U blijkbaar gewend zou zijn.
Yep, ik ben dolblij in een stukje wereld te kunnen wonen zonder groffe natuurrampen en vruchtbare grond. Maar het kan nog beter worden. Het gaat alleen wat moeilijke en vooral zware keuzes vergen.
Citaat:
Dat bewijst in theorie de stelling dat Vietnam een succesverhaal zou kunnen zijn. Zeer weinig vluchtelingen uit die hoek. Maar op die basis is Noord Korea ook een succes.
Langs de andere kant, zowat elke "asielzoeker" probeerd het wel in België. Oftewel, Yep, ze willen allemaal mijn portie. Desnoods door een mes tussen mijn ribben te rammen -dixit Joe-.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 juni 2014 om 07:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 07:41   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exact. Maar hoe gaat men om met mensen die een bepaalde religie belijden zoals het voorgeschreven is.

Prima voorbeeld.
Een Sikh die zijn religie tot de laatste regel perfect beleid, is neutraal tot het uiterste. Bekeringsdrang is er niet bij.
De Joden hebben in theorie eenzelfde regeling, bekeren is voor niks nodig. En eigenlijk onmogelijk als de moeder geen Joodse is.

Maar de christenen en moslims, die hebben een bekeringsplicht....
Je kan ook op vreedzame manier proberen te bekeren, dat is wat de meeste christenen en moslims doen.
Oud 18 juni 2014, 07:49   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

With the annual growth rate of 7.48% in the period of 1995 – 2008, Vietnam was one of the economies that reached the highest growth rate in the world.
The poverty rate in Vietnam decreased rapidly in the last two decades, with a lower decrease in some recent years. It was 37.4% in 1998 and 16% in 2006: an altogether decrease of 21.4% over 8 years. In more detail, the poverty rate went down sharply in 2003 and 2004 by 9.4%, but was slower going down in 2005 and 2006 with a 3.5% decrease. That was quite an impressive achievement when the poverty rate of Vietnam was reduced by half in just 8 years (1998 – 2006).

http://english.tapchicongsan.org.vn/...opulation.aspx
Oud 18 juni 2014, 07:51   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U in België woont, woont U in een Frans wingewest. Wel de lusten, niet de lasten.

Maar dan is het ook gedaan, hier is het net iets anders.

Als het op culinair vlak aankomt, kan iedereen wel zijn goesting vinden ergens. Ik kan prima goed eten in de UK. Iets waar velen raar van opkijken.

Yep, ik ben dolblij in een stukje wereld te kunnen wonen zonder groffe natuurrampen en vruchtbare grond. Maar het kan nog beter worden. Het gaat alleen wat moeilijke en vooral zware keuzes vergen.

Dat bewijst in theorie de stelling dat Vietnam een succesverhaal zou kunnen zijn. Zeer weinig vluchtelingen uit die hoek. Maar op die basis is Noord Korea ook een succes.
Langs de andere kant, zowat elke "asielzoeker" probeerd het wel in België. Oftewel, Yep, ze willen allemaal mijn portie. Desnoods door een mes tussen mijn ribben te rammen -dixit Joe-.
Woorden zonder inhoud. Spijtig maar niets aan te doen.
Heb veel plezier met Uzelf verder.
Oud 18 juni 2014, 07:53   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedeeltelijk akkoord. Ik was er nooit onder het US of Franse juk maar heden is het inderdaad misschien nog niet echt een suksesverhaal.
Nogal wat geld onder tafel om iets gedaan te krijgen. (niet altijd maar op regelmatige basis. Dat is echter inherent aan de hele region daar).

Maar Vietnam was in de jaren 70 een van de armste landen ter wereld, onder het niveau van veel Afrikaanse. Het is nog altijd geen rijk land, maar doet het al veel beter dan bvb. de Filippijnen, waar ontzettend veel armoede is.

Corruptie is er overal in heel de regio, niet in de laatste plaats in Thailand of de Filippijnen. Overigens waar Amerikanen zijn gepasseerd is er altijd meer corruptie. De 2 meest corrupte landen ter wereld zijn Afghanistan en Irak... (niet dat de landen waar de Russen zijn gepasseerd corruptievrij zijn natuurlijk...)

Laatst gewijzigd door tomm : 18 juni 2014 om 07:54.
Oud 18 juni 2014, 08:01   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Vietnam was in de jaren 70 een van de armste landen ter wereld, onder het niveau van veel Afrikaanse. Het is nog altijd geen rijk land, maar doet het al veel beter dan bvb. de Filippijnen, waar ontzettend veel armoede is.

Corruptie is er overal in heel de regio, niet in de laatste plaats in Thailand of de Filippijnen. Overigens waar Amerikanen zijn gepasseerd is er altijd meer corruptie. De 2 meest corrupte landen ter wereld zijn Afghanistan en Irak... (niet dat de landen waar de Russen zijn gepasseerd corruptievrij zijn natuurlijk...)
Het laatste wat men mij zal kunnen verwijten is een USA-lover te zijn maar uw stelling is puur dom. Ben beter gewend van uw argumentatie.
Voor het overige vertelt U hetzelfde dan wat ik hierboven al schreef.
Oud 18 juni 2014, 08:06   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan ook op vreedzame manier proberen te bekeren, dat is wat de meeste christenen en moslims doen.
Hoe kan je nu iemand vreedzaam bekeren als het een verplichting is?
Oud 18 juni 2014, 08:12   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woorden zonder inhoud. Spijtig maar niets aan te doen.
Heb veel plezier met Uzelf verder.
Ah welke woorden zijn leeg of onwaar?

Energie in België, voornamelijk in Franse handen. Elke kilowatt die we betalen, daar gaat de hoofdmoot van naar Parijs.

Culinair, mag ik zeggen dat ik bepaalde aspecten van de Britse keuken best eetbaar vind? Het bent wel U die de Vietnameese straatkeuken als voorbeeld aanhaalde.

En is België niet 1 van de grote doelen voor asielige zoekers binnen Europa?

Is het geen feit dat Noord Korea weinig vluchtelingen kent?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be