Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 24 juni 2014, 20:10   #41
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Ik voel een verandering en nog wel een krachtige ook.

Blijkbaar is de nva toch een traditionele partij die snel de kiesbeloftes dumpt in ruil voor postjes.

Trouwens alle nva adepten die mijn traantjes voorspelden na 25 mei, mijn zakdoekje is nog droog. Wat nu best gedaan? Ik vind de verandering niet echt overweldigend
Een VB'er? Wanneer hebben zij voor het laatst de franstalige partijen uit elkaar gespeeld?
Of laat ons het simpeler houden, wanneer hebben ze voor het laatst voor een blokkering kunnen zorgen?

Je mag 'laatst' ook vervangen door 'eerst'.
Oud 24 juni 2014, 20:11   #42
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Nee een traditio
Fiscoman is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:12   #43
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een relatief kleine partij en haar grote broer, de PS, he. Wat doe je als het grote blok in het zuiden, die de regionale regering zal uitmaken, weigert om met het grote blok in het noorden, die normaal gezien ook de regionale regering zal uitmaken, een federale regering te vormen, niet omdat ze het over bepaalde punten oneens zijn, maar "omdat het vertrouwen er niet is" ?

Hoe doen we het dan ?

Als de meerderheid in het zuiden geen regering wil vormen met die in het noorden, omdat "het vertrouwen er niet is" ook al is het voorstel op zich totaal aanvaardbaar ?
Le MR chevalier blanc, sauveur de la patrie!
Oud 24 juni 2014, 20:13   #44
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijkbaar is de nva toch een traditionele partij die snel de kiesbeloftes dumpt in ruil voor postjes.

Trouwens alle nva adepten die mijn traantjes voorspelden na 25 mei, mijn zakdoekje is nog droog. Wat nu best gedaan? Ik vind de verandering niet echt overweldigend
Je kunt ook 5 jaar in de oppositie zitten janken. Oppositie is niet iets positief zoals velen hier wel denken. Kijk maar naar Vlaams Belang, de eeuwigdurende oppositie heeft die partij kapotgemaakt. Ook al heeft ze dat misschien zelf niet gewild.

Neen, je moet zeer gematigd beginnen aan een legislatuur en langzaam maar zeker je standpunten harder naar voor brengen binnen de regering. Altijd maar een beetje meer nemen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:19   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waarom niet? Het sociaal-economisch programma ligt volledig in hun lijn en er is geen communautair luik.
Dan is de francofone aanwezigheid in de federale regering politiek nog meer minoritair dan dat het geval was met de Vlaamse aanwezigheid in de vorige federale regering. Vlaanderen heeft toen hier tegen verbaal slechts zwakjes geprotesteerd. Zou dat deze maal evenzeer zo zijn voor Wallonië?
quercus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:23   #46
cato

Standaard

Dubbel

http://forum.politics.be/showthread.php?t=204034

Laatst gewijzigd door cato : 24 juni 2014 om 20:23.
cato is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:26   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat, na deze botte weigering (met zeer zwakke of zelfs helemaal geen serieuze argumenten) vanwege CDH we federaal wel eens in een zeer langdurige regeringscrisis zouden kunnen belanden. Persoonlijk denk ik dat De Wever dit scenario wel heeft zien eraan komen. Maar dit keer heeft hij het strategisch zéér goed gespeeld met een nota waar CD&V en MR weinig konden tegen inbrengen. Het was an offer they cannot refuse. De PS (samen met haar filiale de SPa) komt er uit als de perfide boeman en de CDH als een keffend hondje.
quercus is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:29   #48
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het is zoals iemand op HLN.BE schreef...zelfs al had BDW het CDH programma integraal gekopieerd dan nog was het NON.

CDH blaast het onafhankelijkheidsstreven weer leven in....
ilfalco is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:30   #49
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat, na deze botte weigering (met zeer zwakke of zelfs helemaal geen serieuze argumenten) vanwege CDH we federaal wel eens in een zeer langdurige regeringscrisis zouden kunnen belanden. Persoonlijk denk ik dat De Wever dit scenario wel heeft zien eraan komen. Maar dit keer heeft hij het strategisch zéér goed gespeeld met een nota waar CD&V en MR weinig konden tegen inbrengen. Het was an offer they cannot refuse. De PS (samen met haar filiale de SPa) komt er uit als de perfide boeman en de CDH als een keffend hondje.
Klopt, bovendien zal CD&V razend zijn op PS en CDH, omdat ze de plannen van de CD&V dwarsbomen. Hierdoor kan CD&V zeggen: geen federale regering zonder NVA. Ook de relaties tussen MR en CDH zullen nog verder verslechteren. Alles van dit maakt de vorming van een tripartite moeilijker.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:32   #50
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Wat ik ook geweldig vind is dat quasi niemand bij de CDH Nederlands spreekt. De goeie Belgen.
Zeno! is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:36   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hierdoor kan CD&V zeggen: geen federale regering zonder NVA
Wat ben jij toch ver afgedwaald.... Als je een tsjeef een PM post biedt dan slikt die nagenoeg alles.
ilfalco is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:37   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Dewever stelde meer vertrouwen in Waalse christendemocraten dan in Vlaamse liberalen...

Eerst mag hij verontwaardigd de Calimero uithangen, daarna mag hij (misschien) op zijn knieën terugkruipen om een tweede kans.

Anders = gewoon een tripartite.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2014 om 20:39.
Another Jack is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:38   #53
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad. N-VA heeft zijn taak volbracht nl. het VB quasi ontmantelen. Uit wat ik opgevangen heb van de nota, kan ik besluiten dat het nu terug is naar een CD&V-tijdperk. N-VA is er alleen nog maar pro forma bij.
Ke Nan is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:40   #54
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ze gaan toch nooit alleen in een federale regering stappen?
Dat is het enige scenario, dat wel realistisch is, samen met N-VA. Maar, de kans is klein. De PS, zal het de MR zeer moeilijk maken, door de Waalse publieke opinie te bespelen: minderheidsregering, belofte van MR om niet met N-VA te regeren, ...
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:41   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het is zoals iemand op HLN.BE schreef...zelfs al had BDW het CDH programma integraal gekopieerd dan nog was het NON.

Inderdaad steeds meer en meer Vlamingen beginnen in te zien dat enkel de Vlaamse onafhankelijkheid een fijne toekomst biedt voor onze kinderen en kleinkinderen
Witte Kaproen is nu online  
Oud 24 juni 2014, 20:43   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad steeds meer en meer Vlamingen beginnen in te zien dat enkel de Vlaamse onafhankelijkheid een fijne toekomst biedt voor onze kinderen en kleinkinderen
Heb jij kinderen?
Another Jack is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:45   #57
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Onderhandelingen op het federale niveau hebben eigenlijk geen zin. Lutgen wist voor de onderhandelingen al wie De Wever was, en nu opeens is er geen vertrouwen..

De grootste partij gooit vooraf al de essentie van hun programma in de vuilbak (confederalisme), zwakt vervolgens ook het sociaal-economische sterk af. Maar zelfs dat is nog niet eens voldoende om zelfs nog maar een basis voor onderhandelingen te vormen. Kunnen we belgiq eindelijk eens splitsen? Nee zeker? Er zijn nog altijd voldoende slaven. Als ik de kans heb, zal ik hier in elk geval geen dag belastingen betalen.
mvd is offline  
Oud 24 juni 2014, 20:46   #58
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat, na deze botte weigering (met zeer zwakke of zelfs helemaal geen serieuze argumenten) vanwege CDH we federaal wel eens in een zeer langdurige regeringscrisis zouden kunnen belanden.
Tenzij alle mogelijkheden uitgeput zijn speelt tijd in het voordeel van de PS.
Oud 24 juni 2014, 20:50   #59
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dewever stelde meer vertrouwen in Waalse christendemocraten dan in Vlaamse liberalen...

Eerst mag hij verontwaardigd de Calimero uithangen, daarna mag hij (misschien) op zijn knieën terugkruipen om een tweede kans.

Anders = gewoon een tripartite.
Voor N-VA is MR alleen aan franstalige zijde de meest gewenste situatie.
Daarom moest eerst de meest voor de hand liggende formatie sneuvelen.
Niet alleen MR moet daarvan overtuigd worden, maar ook CD&V.
Oud 24 juni 2014, 20:51   #60
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Inderdaad. N-VA heeft zijn taak volbracht nl. het VB quasi ontmantelen. Uit wat ik opgevangen heb van de nota, kan ik besluiten dat het nu terug is naar een CD&V-tijdperk. N-VA is er alleen nog maar pro forma bij.
Dat is een grote CD&V hoor. Zelfs eentje met absolute meerderheid aan Vlaamse zijde.

Laatst gewijzigd door hamac : 24 juni 2014 om 20:52.
hamac is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be