![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het personeel beschikt naast de wettelijke zon-, feest- en compensatiedagen, volgens HR Rail gemiddeld over 53 vrije dagen die naar eigen keuze kunnen worden opgenomen. "Een groot aantal personeelsleden koos ervoor een aantal dagen op te sparen, met de bedoeling die op te nemen tegen het loopbaaneinde. Dit kan oplopen tot 35 dagen per personeelslid. Het feit dat de dagen vrij kunnen genomen worden, leidt tot een concentratie van aanvragen tijdens vakantieperiodes, wat effectief operationeel en plaatselijk tot problemen kan leiden." ... http://trends.knack.be/economie/bedr...al-261201.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten we maar eens aan de topicstarter vragen wat de meerderheid zegt... Waarschijnlijk zal 't iets zijn als "de rode duivels zijn goe bezig", zoals iedereen in belgum zegt...
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() Die Engelse namen en uitspraken heeft volgens mij niets te maken met politiek en nationalisme, lijkt me. Het is meer de invloed van de taal op de bevolking en dan vooral op de jeugd. De oudere generatie zal geen belgium of red devils zeggen, maar België en De Rode Duivels. En waar jullie de connectie met bedrijven en commercie vandaan halen begrijp ik ook niet. De media wordt al langer beinvloed door de taal, en daarbij ook de reclameindustrie.
En voor al de mensen die zeggen dat België op de rand staat: als we splitsen mogen we allemaal maar het Hollandse dialect beginnen oefenen. Als we splitsen, dan gaat onze cultuur gewoon teloor. Kunnen we ingelijfd worden bij een ander land. Ik hoor iedereen roepen dat het land moet splitsen, maar ik hoor niemand roepen wat er daarna gaat gebeuren. Grote crisis? Economie? Gevecht om Brussel, dat toch de facto de hoofdstad van Brussel is? Onze taal en cultuur? Of leven jullie op een roze wolk, en denken jullie dat na een splitsing Vlaanderen, dat dan wel heel erg klein gaat zijn, rustig succesvol zal worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle redenen zijn goed om te feesten in het algemeen. Voetbal interesseert gewoon veel meer de mensen dan politiek, WK of geen WK. Net als "The Voice" of "Masterchef" veel meer success bij de mensen hebben dan "Terzake" of "De Zevende Dag".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige aanvaardbare ware een stakingsbetaling. Piketten aan de loketten en naast de kaartjesknippers ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je op vakantie met de vlieger, zitten ze je te kloten. Wil je naar een festival met de trein, trekken ze u opnieuw een kloot af. Maar het is hier voor de rest goed wonen. De sfeer is goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs dat eens. Door middel van een vergelijking met de andere EU-landen. Jij vermoedt niet dat Vlaanderen rustig succesvol zal worden. Vanzelfsprekend heb je gelijk. Want Vlaanderen is reeds, en reeds lang, zeer succesvol. Grote crisis ??? Als wij, Vlamingen en Walen, het kruim van de wereld, niet in staat zouden zijn om eventjes een behoorlijke reorganisatie van onze politieke overheid op poten te zetten .... wat voor foorapen denkt gij dat wij, Vlamingen èn walen, dan wel zijn? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België voor de Nederlandstaligen; La Belgique voor de Franstaligen of Belgien voor de Duitstaligen. Toch niet zo moeilijk? Twee seconden Googelen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl ik me af vroeg: "hoe heeft "ons" land nu eigenlijk ? Daar zit een nuance tussen die twee vragen. Maar ja, om nuance te snappen, moet je meer kunnen dan goegelen. .
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |