Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2004, 14:16   #41
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Los van de hele discussie over al dan niet gerechtvaardigde stigmatisering van rokers : ik geloof geen snars van die enquete, er zal wel serieus "geselecteerd" zijn tussen de deelnemers (en niet verwonderlijk als je ziet vanwaar ze komt).

Niet zolang geleden stond er in de krant (vraag niet welke, nooit gedacht dat ik dit ooit als argument zou moeten gebruiken) een verhaaltje over een café-uitbater die alvast besloot het Amerikaanse voorbeeld te volgen en zijn café rookvrij te maken.

Gevolg : een paar weken later trok hij het verbod toch maar weer terug in omdat de omzet er te veel onder leed.

Meerderheid voor rookverbod? Ik geloof er dus niets van. Mij zou je alvast niet meer op café zien.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:32   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik ben voor een verbod op dikkerds in cafés.
ze nemen teveel plaats in, en ze zijn lelijk.
bovendien zorgt hun zwaarlijvigheid voor overdadig transpireren zodat de zweetgeur meestal niet te harden is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:33   #43
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Los van de hele discussie over al dan niet gerechtvaardigde stigmatisering van rokers : ik geloof geen snars van die enquete, er zal wel serieus "geselecteerd" zijn tussen de deelnemers (en niet verwonderlijk als je ziet vanwaar ze komt).

Niet zolang geleden stond er in de krant (vraag niet welke, nooit gedacht dat ik dit ooit als argument zou moeten gebruiken) een verhaaltje over een café-uitbater die alvast besloot het Amerikaanse voorbeeld te volgen en zijn café rookvrij te maken.

Gevolg : een paar weken later trok hij het verbod toch maar weer terug in omdat de omzet er te veel onder leed.

Meerderheid voor rookverbod? Ik geloof er dus niets van. Mij zou je alvast niet meer op café zien.
Zeer juist volgens mij. Kan ook wel zijn dat die cafebaas niet genoeg geduld had natuurlijk. Het kan natuurlijk wel effe duren voor enkelen onder die 5 miljoen belgen dat cafe vinden.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:37   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Waroem ni
'k wou ook eens stoer doen George.

zeg nu zelf

NOOIT
JAMAIS

in hoofdletters dat staat toch stoer he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:43   #45
George
Staatssecretaris

Standaard

Was er zo door overdonderd dat ik herviel in mijn waroem-kleuterfase.

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 14:49   #46
Tegendradigaard

Standaard

om de discussie terug in goede banen te brengen stel ik voor dat de voor- en tegenstanders zich terugtrekken in een cafe naar keuze om aldaar te vredespijp te roken...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 september 2004, 14:58   #47
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Zelf neem ik dagelijks de trein om te gaan werken. Ik werk in Brussel.
De uitlaatgassen van de auto's lijken me ook niet zo gezond en als ik een door de Belliardstraat loop, stinken mijn kleren een half uur later ook nog naar uitlaatgassen.
Dus... ik stel voor alle autoverkeer te verbieden voor woon-werk verkeer...

Verder stoort het mij enorm als in de trein iemand bijvoorbeeld sinaasappels eet. Dat stinkt ook. En als mensen 's morgens vroeg in de trein luidkeels zitten te tateren over wat ze de laatste drie dagen gegeten hebben, enz... Maar... ik vind niet dat dat moet verboden worden...

Ik ben iets meer dan een jaar geleden gestopt met roken, maar dat neemt niet weg dat ik tegen een rookverbod ben. Eender waar.
Ik pleit wèl voor hoffelijkheid vanwege en tegenover rokers.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 15:00   #48
Tegendradigaard

Standaard

Weet ge waar dat ge olle sigaretten kunt steken ... ?
best in uwen mond natuurlijk want anders krijgt de misschien teerkanker aan uw reet ...

Oud 21 september 2004, 15:09   #49
Barki
Burger

Standaard

Minstens restaurants zouden rokersvrij hoeven gemaakt. Voor ons is dat het eerste waar wij kijken wanneer we binnenkomen. Doch spijtig genoeg is dat heel weinig zo, tenzij de bezoekers zelf "meestal" in goede restaurants geen roker zijn behalve uitzonderingen die je altijd zal hebben.

Wanneer je toevallig in de omgeving van een rokerstafel zit en de rook bereikt je is de gezelligheid voor mij maar ook voor de niet rokers de helft gedaald omdat zij er niet tegen kunnen en eigenlijk het lokaal zouden wensen te verlaten.

Die rokers hebben gewoon geen respect, of zijn egocentrisch ingesteld of gewoon dom om rekening te houden met anderen die nog aan de maaltijd moeten beginnen.
De rook die niet alleen storend is niet alleen voor de personen in kwestie maar ook onbewust de gezondheid van iedereen opeist.

Ik vind het spijtig dat de restauranthouders hier tegenover niet durven rechtuit zijn en "roken verboden" melden hetzij binnen of buiten het gebouw.
Maar eigenlijk overal waar zich mensen ophouden, hetzij in openbare of privégebouwen, voor een bepaalde periode zou deze regel moeten gelden.

Een wetsvoorstel ware hiervoor op zijn plaats.

Barki

Laatst gewijzigd door Barki : 21 september 2004 om 15:19.
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 15:11   #50
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Zelf neem ik dagelijks de trein om te gaan werken. Ik werk in Brussel.
De uitlaatgassen van de auto's lijken me ook niet zo gezond en als ik een door de Belliardstraat loop, stinken mijn kleren een half uur later ook nog naar uitlaatgassen.
Dus... ik stel voor alle autoverkeer te verbieden voor woon-werk verkeer...

Verder stoort het mij enorm als in de trein iemand bijvoorbeeld sinaasappels eet. Dat stinkt ook. En als mensen 's morgens vroeg in de trein luidkeels zitten te tateren over wat ze de laatste drie dagen gegeten hebben, enz... Maar... ik vind niet dat dat moet verboden worden...

Ik ben iets meer dan een jaar geleden gestopt met roken, maar dat neemt niet weg dat ik tegen een rookverbod ben. Eender waar.
Ik pleit wèl voor hoffelijkheid vanwege en tegenover rokers.
Zo hoort het.

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 15:13   #51
Tegendradigaard

Standaard

Toen ik in Amerika was enkele jaren geleden alweder, trok ik nogal grote ogen. voor de niet rokers was ongeveer 90 % van de ruimte voorzien en de rokers zaten in een klein gedeelte helemaal afgesloten te eten en dompen en roken en inhaleren. Als die kelner de deur opendeed van die ruimte dan zaagt ge den domp zo hangen. Echt gezond dus.

en dat was daar overal in elk gebouw non smokers eerst. Tja er komen slechte tijden aan vanuit de States voor de rokers...

Maar in geval van hoge nood zingen we zoals Boudewijn The Big : als de rook om je hoofd is verdwenen ...

Oud 21 september 2004, 15:14   #52
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Weet ge waar dat ge olle sigaretten kunt steken ... ?
best in uwen mond natuurlijk want anders krijgt de misschien teerkanker aan uw reet ...
Achzo, nu weet ik waar mijn vriendin m'n sigaretten stak. En die oncoloog maar beweren dat het een hormonale kanker was.

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 15:17   #53
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Toen ik in Amerika was enkele jaren geleden alweder, trok ik nogal grote ogen. voor de niet rokers was ongeveer 90 % van de ruimte voorzien en de rokers zaten in een klein gedeelte helemaal afgesloten te eten en dompen en roken en inhaleren. Als die kelner de deur opendeed van die ruimte dan zaagt ge den domp zo hangen. Echt gezond dus.

en dat was daar overal in elk gebouw non smokers eerst. Tja er komen slechte tijden aan vanuit de States voor de rokers...

Maar in geval van hoge nood zingen we zoals Boudewijn The Big : als de rook om je hoofd is verdwenen ...
tja alles komt van Amerika hé, al wat goed is zoals Mc Donalds. Zeer gezond. Hoe noemt die film ook al weer van die gast die gezond ging leven op fastfood?

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 15:19   #54
Tegendradigaard

Standaard

The fastdead ?

Oud 21 september 2004, 15:24   #55
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
The fastdead ?
Dacht het niet, een maandheeft hij wel gehaald.

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 15:29   #56
Tegendradigaard

Standaard

The Big, The Fat en the Dead ?

Oud 21 september 2004, 15:35   #57
Tegendradigaard

Standaard

Ook in Amerika heb ik daar eens ne werknemer van Macdonald gezien die zo dik en zo rond was als nen Big Mac. Serieus waar. Als die achter zijnen toog stond in de mcdonald dan kon het andere personeel daar niet meer rond. Een van die zijn benen waren zo dik als een eikeboomstam van +/- 20 meter hoog. Tjonge toch. En als die vanachter zijnen toog uitwaggelde (men kon het echt geen wandelen of slenteren meer noemen) duurde dat een eeuwigheid eer hij de +/- 10 meter had afgelegd tussen den toog en de plaats waar hij een hamburger moest nabrengen.
Op dien tijd had ik heel mijnen big mac menu zowat opgegeten, op een paar frietjes na dan, eerlijk is eerlijk.
Dat was nie echt smakelijk eigenlijk.

Oud 21 september 2004, 15:36   #58
Tegendradigaard

Standaard

One upon a time in McDonald... ?

Oud 21 september 2004, 15:42   #59
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Minstens restaurants zouden rokersvrij hoeven gemaakt. Voor ons is dat het eerste waar wij kijken wanneer we binnenkomen. Doch spijtig genoeg is dat heel weinig zo, tenzij de bezoekers zelf "meestal" in goede restaurants geen roker zijn behalve uitzonderingen die je altijd zal hebben.

Wanneer je toevallig in de omgeving van een rokerstafel zit en de rook bereikt je is de gezelligheid voor mij maar ook voor de niet rokers de helft gedaald omdat zij er niet tegen kunnen en eigenlijk het lokaal zouden wensen te verlaten.

Die rokers hebben gewoon geen respect, of zijn egocentrisch ingesteld of gewoon dom om rekening te houden met anderen die nog aan de maaltijd moeten beginnen.
De rook die niet alleen storend is niet alleen voor de personen in kwestie maar ook onbewust de gezondheid van iedereen opeist.

Ik vind het spijtig dat de restauranthouders hier tegenover niet durven rechtuit zijn en "roken verboden" melden hetzij binnen of buiten het gebouw.
Maar eigenlijk overal waar zich mensen ophouden, hetzij in openbare of privégebouwen, voor een bepaalde periode zou deze regel moeten gelden.

Een wetsvoorstel ware hiervoor op zijn plaats.

Barki
U geeft weeral aan dat het gewoon storend is. Als iemand naast ons of ikzelf een gerecht bestel met look heeft mijn vriendin ook gedaan met eten.

Bovendien ben ik te vinden voor de rookvrije zones en ook rookvrije restaurants. Ik zal er net zo goed gaan eten als in rokersrestaurants en me houden aan de regels. Mijn keuze van eetgelegenheid hangt in de eerste plaats af van de gerechten en de kwaliteit ervan. Ook hou ik rekening met mijn gezelschap. Als iedereen grieks wil gaan eten en ik mexicaans dan ga ik mee grieks eten. Als iedereen rookvrij wil gaan eten ga ik ook mee rookvrij eten. Niet meer of niet minder.
Trouwens, indien men de huidige wetgeving zou naleven kan je ook perfect rookvrij gaan eten.

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 15:53   #60
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Achzo, nu weet ik waar mijn vriendin m'n sigaretten stak. En die oncoloog maar beweren dat het een hormonale kanker was.
Tjonge George wat een vriendIN hebt gij ... jakkes toch ....
Deed ze het met haar rechterhand of ....
eigenlijk zijn het mijn zaken niet he ...
maar allez 'k zou toch maar eens rond kijken op de wereld zenne der zijn nog meiskes .. of 't zou moeten zijn dat ge der wel van hield he ... tja kan ook he ...
pas op als ge wat gas teveel hebt he ... want da kan nogal ne knal geven zenne

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be