Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2014, 10:19   #41
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Maak u maar niet teveel illusies op dat vlak in België. De spaarwoede blijft aanhouden, zelfs een rente van 0% jaagt de mensen niet weg.
Inderdaad, de onderliggende reden is dan ook nog altijd aanwezig.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:27   #42
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De Vlaming/Belg is dan ook de grootste schrikschijter die er bestaat.
T'zal wel binnenkort dik schijten zijn als ze al het spaar en vergaargeld van de EU burgers gaan gaan gebruiken om de maatschappelijke problemen op te lossen schrikschijters daar gaat uwe spaarpot gaan vliegen zijn, de slimste denk ik, leven nu ! goed! en niet morgen! '' stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen'' we zijn naakt geboren en gaan naakt terug naar den hemel zo zie ik het.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:29   #43
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
T'zal wel binnenkort dik schijten zijn als ze al het spaar en vergaargeld van de EU burgers gaan gaan gebruiken om de maatschappelijke problemen op te lossen schrikschijters daar gaat uwe spaarpot gaan vliegen zijn, de slimste denk ik, leven nu ! goed! en niet morgen! '' stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen'' we zijn naakt geboren en gaan naakt terug naar den hemel zo zie ik het.
Ik vind het geweldig als U de economie stimuleert en goede voornemens koestert.

Maar gesteld dat ze in beslag nemen ? Hoelang gaat dat helpen ? Ik denk dat we allemaal het antwoord daarop al weten.

Met de crisis van 2008 hebben de banken en met hen de overheid, de mensen ook al van een hoop geld beroofd (onrechtstreeks) en het resultaat was geldhamsteren.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 juli 2014 om 10:32.
Oud 30 juli 2014, 10:38   #44
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het geweldig als U de economie stimuleert en goede voornemens koestert.

Maar gesteld dat ze in beslag nemen ? Hoelang gaat dat helpen ? Ik denk dat we allemaal het antwoord daarop al weten.

Met de crisis van 2008 hebben de banken en met hen de overheid, de mensen ook al van een hoop geld beroofd (onrechtstreeks) en het resultaat was geldhamsteren.
IK geloof in ; beter zelf altijd weten van welk hout pijlen te maken de rest is ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:40   #45
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK geloof in ; beter zelf altijd weten van welk hout pijlen te maken de rest is ....
..eigendom van de overheid ?
Oud 30 juli 2014, 10:54   #46
Profiteureersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Onze spaarcenten zijn al gestolen door een bank. Dexia.
Door een spaarrekening aan te smeren die ze "Arcopar" doopten.
Maar dat was dan ook het laatste wat ze bij mij konden stelen.

Ik ging gisteren uittreksels afprinten. Anders rekenen ze weer een postzegel aan. En er stond een bericht bij : Wegens de aanhoudende lage rentestand dient belfius de tariefvoorwaarden van uw spaarrekening aan te passen. vanaf 31/07/2014 gelden de volgende voorwaarden : basisrente : 0,25% (in plaats van 0,35% voordien). Getrouwheidspremie : blijft ongewijzigd aan 0,15%. Dit zijn rentevoeten op jaarbasis.

Toch geweldig; Ik krijg dat bericht terwijl ik er zelfs geen spaarrekening heb. Enkel nog een kleine zichtrekening waar enkel mijn maandelijkse dotatie op wordt gestort en een domiciliëring zoals voor elektriciteit op staat. En jawel bijna 150 euro op de rekening

Morgen vertrek ik weer eens op vakantie. Enkele dagen naar Italië. Ik zal daar wel eens rondkijken om de weer eens een dure oldtimer of exclusieve wagen aan te kopen. Dat brengt veel meer op dan geld op een bank. Geen snul zoals Crombez die dat weet of weet hoeveel cash geld ik daar spendeer. En zolang ik de wagen niet doorverkoop heb ik nog iets mooi in de garage staan om naar te kijken. Of op een zonnige dag een toerke mee te doen.
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 11:19   #47
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Maar dat was dan ook het laatste wat ze bij mij konden stelen.

Ik ging gisteren uittreksels afprinten. Anders rekenen ze weer een postzegel aan. En er stond een bericht bij : Wegens de aanhoudende lage rentestand dient belfius de tariefvoorwaarden van uw spaarrekening aan te passen. vanaf 31/07/2014 gelden de volgende voorwaarden : basisrente : 0,25% (in plaats van 0,35% voordien). Getrouwheidspremie : blijft ongewijzigd aan 0,15%. Dit zijn rentevoeten op jaarbasis.

Toch geweldig; Ik krijg dat bericht terwijl ik er zelfs geen spaarrekening heb. Enkel nog een kleine zichtrekening waar enkel mijn maandelijkse dotatie op wordt gestort en een domiciliëring zoals voor elektriciteit op staat. En jawel bijna 150 euro op de rekening

Morgen vertrek ik weer eens op vakantie. Enkele dagen naar Italië. Ik zal daar wel eens rondkijken om de weer eens een dure oldtimer of exclusieve wagen aan te kopen. Dat brengt veel meer op dan geld op een bank. Geen snul zoals Crombez die dat weet of weet hoeveel cash geld ik daar spendeer. En zolang ik de wagen niet doorverkoop heb ik nog iets mooi in de garage staan om naar te kijken. Of op een zonnige dag een toerke mee te doen.
Ik hou ook van oldtimers, maar ik vrees dat we binnenkort ook de pineut gaan zijn. Ze kunnen het allemaal niet hebben.
Oud 30 juli 2014, 14:28   #48
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Staat vandaag in koeien van letters op de cover van KNACK...

http://acties.www.knack.be/acties/kn...jes/index2.jsp

K'zou zeggen loop vandaag eens langs in de krantenwinkel.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 30 juli 2014 om 14:29.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:04   #49
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb me ook al eens de bedenking gemaakt dat het nogal eigenaardig is dat ze ook met nieuwe bankbiljetten komen aandraven...
Oud 3 augustus 2014, 08:38   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
het pikken van uw spaargeld is begonnen

http://langleveeuropa.nl/2014/07/eu-...het-spaargeld/

De banken moeten onmiddellijk genationaliseerd worden en omgevormd worden tot spaarkassen.
0,03%.
Dat is binnenkort meer dan de opbrengst van het spaarboekje.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:36   #51
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Stel dat ze het doen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen beslissen om parttime te gaan werken en mijn inkomen te verlagen tot een niveau dat net genoeg is om alle rekeningen te betalen en in mijn levensonderhoud te voorzien en geen overschot meer te maken wat euros betreft. Ik zou dan met de extra tijd die vrijkomt iets anders kunnen, laat ons zeggen wat schrijnwerkerij. Ik zou dan kunnen zeggen tegen die mensen waar ik voor ga werken, ik wil dat werk wel doen, maar ik wil er X kg patatten voor in de plaats krijgen.

Het zal de economie in geen geval helpen. Vooral niet als het vertrouwen daarmee volledig weg is in zowel overheid, als banken, als alles wat overheid, instellingen en banken nog alleen een gelegaliseerde vorm van criminaliteit blijkt te zijn.

We zouden anderzijds ook bijvoorbeeld bitcoin kunnen proberen of diamanten, of goud, of zilver, of platina,...
Uw patattenvoorbeeld gaat binnenkort niet meer, het wordt (is al?) verboden eigen gekweekt voedsel (groenten, fruit, eitjes) aan anderen te schenken (zoals zovelen met kippen doen: teveel aan eieren aan de buren geven).
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 01:46   #52
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
0,03%.
Dat is binnenkort meer dan de opbrengst van het spaarboekje.
De 'opbrengst' is al niet meer genoeg om de inflatie te overbruggen. Je verliest ietsje minder op een spaarboekje dan onder je matras.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 04:22   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
De 'opbrengst' is al niet meer genoeg om de inflatie te overbruggen. Je verliest ietsje minder op een spaarboekje dan onder je matras.
Vandaar dat ik het zo grappig vind dat mensen nu steigeren bij "ze pikken mijn spaargeld" terwijl de nationale banken dat via de inflatie al verschillende decennia doen aan honderd keer hogere tarieven !
Oud 4 augustus 2014, 10:38   #54
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat ik het zo grappig vind dat mensen nu steigeren bij "ze pikken mijn spaargeld" terwijl de nationale banken dat via de inflatie al verschillende decennia doen aan honderd keer hogere tarieven !
Haal je geld van spaarrekeningen en steek het in aandelen , Ierse Whiskey of goud enz... , het gaat meer opbrengen en de staat kan het niet stelen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 11:32   #55
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Uw patattenvoorbeeld gaat binnenkort niet meer, het wordt (is al?) verboden eigen gekweekt voedsel (groenten, fruit, eitjes) aan anderen te schenken (zoals zovelen met kippen doen: teveel aan eieren aan de buren geven).

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...enhandel.dhtml

een voorstel in die richting was/is verworpen. Is daar nog opvolging over?
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 19:00   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht

Lap. Die commissie is ook veranderd van garant van de liberale vrijheden van de burgers, in Politburo he.
Oud 6 augustus 2014, 18:38   #57
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alsof iemand zich daar ook maar iets van zal gaan aantrekken. Maar ik verneem nog wel heel graag hoe je dat wilt gaan controleren.
Oud 6 augustus 2014, 18:40   #58
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Beide zijn diefstal en even erg en op het vlak van inflatie is er hier ook al genoeg gezeverd.

In plaats van wat naast de kwestie te babbelen; verneem ik graag een goede oplossing. En neen, aandelen zijn er geen, want daar kunnen ze met hun vuile polletjes ook aan zitten.
Oud 6 augustus 2014, 18:42   #59
grote hond
Banneling

Standaard

Citaat:
Beide zijn diefstal en even erg en op het vlak van inflatie is er hier ook al genoeg gezeverd.

In plaats van wat naast de kwestie te babbelen; verneem ik graag een goede oplossing. En neen, aandelen zijn er geen, want daar kunnen ze met hun vuile polletjes ook aan zitten.
Bitcoin.
grote hond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 18:43   #60
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht

Er is niks zo gemakkelijk als zelf uw zaden te winnen, of nieuwe planten te verkrijgen uit vruchten. Ik veronderstel dat het U wel bekend zal zijn dat U een patat in de grond kan steken en dat daar dan met wat zorg een nieuwe patattenplant uit komt ?

Maar vertel me eens hoe ze dat gaan voorkomen/verbieden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be