![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar gesteld dat ze in beslag nemen ? Hoelang gaat dat helpen ? Ik denk dat we allemaal het antwoord daarop al weten. Met de crisis van 2008 hebben de banken en met hen de overheid, de mensen ook al van een hoop geld beroofd (onrechtstreeks) en het resultaat was geldhamsteren. Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 juli 2014 om 10:32. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik ging gisteren uittreksels afprinten. Anders rekenen ze weer een postzegel aan. En er stond een bericht bij : Wegens de aanhoudende lage rentestand dient belfius de tariefvoorwaarden van uw spaarrekening aan te passen. vanaf 31/07/2014 gelden de volgende voorwaarden : basisrente : 0,25% (in plaats van 0,35% voordien). Getrouwheidspremie : blijft ongewijzigd aan 0,15%. Dit zijn rentevoeten op jaarbasis. Toch geweldig; Ik krijg dat bericht terwijl ik er zelfs geen spaarrekening heb. Enkel nog een kleine zichtrekening waar enkel mijn maandelijkse dotatie op wordt gestort en een domiciliëring zoals voor elektriciteit op staat. En jawel bijna 150 euro op de rekening Morgen vertrek ik weer eens op vakantie. Enkele dagen naar Italië. Ik zal daar wel eens rondkijken om de weer eens een dure oldtimer of exclusieve wagen aan te kopen. Dat brengt veel meer op dan geld op een bank. Geen snul zoals Crombez die dat weet of weet hoeveel cash geld ik daar spendeer. En zolang ik de wagen niet doorverkoop heb ik nog iets mooi in de garage staan om naar te kijken. Of op een zonnige dag een toerke mee te doen. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Parlementslid
|
Staat vandaag in koeien van letters op de cover van KNACK...
http://acties.www.knack.be/acties/kn...jes/index2.jsp K'zou zeggen loop vandaag eens langs in de krantenwinkel. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 30 juli 2014 om 14:29. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb me ook al eens de bedenking gemaakt dat het nogal eigenaardig is dat ze ook met nieuwe bankbiljetten komen aandraven...
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is binnenkort meer dan de opbrengst van het spaarboekje. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaar dat ik het zo grappig vind dat mensen nu steigeren bij "ze pikken mijn spaargeld" terwijl de nationale banken dat via de inflatie al verschillende decennia doen aan honderd keer hogere tarieven !
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Haal je geld van spaarrekeningen en steek het in aandelen , Ierse Whiskey of goud enz... , het gaat meer opbrengen en de staat kan het niet stelen.
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...enhandel.dhtml een voorstel in die richting was/is verworpen. Is daar nog opvolging over? |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#57 |
|
Europees Commissaris
|
Alsof iemand zich daar ook maar iets van zal gaan aantrekken. Maar ik verneem nog wel heel graag hoe je dat wilt gaan controleren.
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In plaats van wat naast de kwestie te babbelen; verneem ik graag een goede oplossing. En neen, aandelen zijn er geen, want daar kunnen ze met hun vuile polletjes ook aan zitten. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|