![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veul gekak op mensen die met een SUV rijden, maar weinig oplossingen.
Ik heb er weinig last van dat er mensen zijn met een SUV op de baan. Ik zit nochthans meestal zeer laag tegen de grond. Eigenlijk nog lager als een gemiddelde personenwagen. Ik zou dus hetzelfde argument kunnen maken?
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er nu vandaag eens extra op gelet. Eerst de wielbasisen vergelijken, lijkt allemaal hetzelfde te zijn met gewone wagens. Dan de hoogte van de lichten, bijna hetzelfde, zelfs zo een klein rood toyotatje had zijn lichten iets hoger staan dan een monovolume van peugeot. Ik was met mijn eigen monovolumke op de baan, een berlingo dus en mijn koplampen dat staat ook al geen cm hoger dan gewone wagens die er rondom stonden. Met mijn andere wagen, nogal een platte zelfs ondervind ik geen enkele hinder van voorgangers hoe dan ook. Of je moet al aan jet streamen beginnen doen en dat is zoeken achter problemen. In het parkeren zie ik geen enkele uitsteken omdat hij te breed zou zijn, nog te lang.
Deze discussie draait dan ook 100% rond extra taks, daar ben ik zeker van. Tegenvoorstel, belast alle pc's! Ze verbruiken samen enorm veel nutteloze stroom en dat heeft ook zo zijn impact op het milieu. Oke, scheldkanonen terug laden en vuren maar. Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2004 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
By the way. De hoogte van uw lichten maakt geen blaas uit. Ik kan u verblinden met een pillamp die 2cm boven de grond hangt. Mijn gewone wagen heeft lichten op 30 cm of zo van de grond, mijn truck zijn lampen hangen boven ooghoogte. Geen van beiden zullen u verblinden, aangezien ze goed zijn afgesteld. Wielbasis is wel degelijk niet hetzelfde tussen voertuigen. Dat hebt ge zeer slecht ingeschat. Ook dat is echter vrij onbelangrijk, tenzij op dunne buitenbaantjes waar de weg niet breed genoeg is. Ik denk dat ze het hier vooral gemunt hebben op het feit dat als ge achter een SUV rijdt, ge minder zicht hebt op wat voor u gebeurd, wat inderdaad iets gevaarlijker is. Afstand houden wil wel eens helpen op dat zo'n moment. Ik kan me ook voorstellen dat de mensen die overstappen van een golfke, en nog nooit met een langere wagen hebben gereden, in het begin wat moeite hebben bij het correct sturen van laat ons zeggen een Hummer.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de wielbasis van europese vergeleken en die schelen niet veel, velen zijn zelfs gemaakt op chassis van gewone wagens met een ander kaske bovenop. Jij zit in amerika geloof ik hé, of toch dikwijls? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Ik had het over de Hummer, Suburban, Denali, Excursion en andere modellekes. Ge weet wel, echt grotere wagens.
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij nu eens voor je werk, ik weet niet wat je doet, gewoon eens een wagen met ruimte nodig hebt. Dan is dat toch zo? En ik heb het begin en het vervolg gelezen hoor, altijd zie ik extra taks tussen de lijnen verschijnen en dat klopt met wat bepaalde politiekers in België en England al een geruime tijd aan het proberen zijn, extra taks op die wagens in "de stad" namelijk. Dat jij en anderen het nog niet door hebben kan ik niks aan doen. . Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Gent zijn bijna alle beschikbare parkeerplaatsen weg, enkel nog betalend; dat is poen scheppen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als het een bedrijfswagen is, taks op wederverkoop ook nog eens. Wat zeggen ze, een zelfstandige trekt zijne btw af? Ja maar hij geeft hem ook weer terug. Komt daar nog eens de waardevermindering van een btw wagen bij te kijken ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar daar zit het alweer. Stel ik en u hebben alletwee hetzelfde te koop staan. Ik moet btw vragen en jij niet. De uwe verkoopt en de mijne blijft staan. De klant betaald die btw er dus niet bij en ik moet die uit eigen zak bijpassen of hij staat te roesten. Dus ik geef die btw terug aan de staat uit eigen zak en niet als belasting op consumptie betaald door de koper maar door de verkoper. U als particulier kan makkelijk een eigen handeltje beginnen, taksvrij en ik niet want als handelaar ben ik op voorhand verbrand door die btw te moeten vragen. Zo gaan al die btw wagens ferm beneden de waarde de deur uit momenteel. Het is dus daarom dat al die turken tweedehands wagens onder particulier aankoop aan het ferfoefelen zijn en zelfs zo ver dat ze hun stukken aankopen op naam van een neef in turkistan en daar hun btw op terug vragen bij de douane. Wij zijn dus benadeeld.
|
![]() |
![]() |