![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goeie raad: drink ongeveer één uur voor het naar huis rijden een stevige espresso. Zo ben je tenminste terug min of meer wakker als je achter het stuur kruipt.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toon mij dan een keer dat misbruik aan! 1. Bij woon-werk ongevallen met gewonden, moet er altijd politie bijkomen om vaststellingen te doen. Hoe rijm je dat hier dan met misbruik? Of zit de politie in het complot volgens jou? 2. Iedereen, ongeacht het beroep, heeft min of meer evenveel kans om slachtoffer te worden van een woon-werk ongeval. Akkoord? Ja of nee? Zoja: is het dan niet logisch dat mensen die géén fysieke arbeid uitvoeren (zoals de meeste ambtenaren en ook de meeste bedienden in de privé) procentueel véél meer kans hebben op een woon-werk ongeval dan iemand die tijdens zijn werk méér kans heeft op kwetsuren of ongevallen? Zie je dat nu echt niet in, of is het van niet willen? Ikzelf ben ook bediende in de privé. De kans dat ik tijdens een vergadering of op mijn bureau een werkongeval oploop is waarschijnlijk 100 keer kleiner dan iemand die héél de dag op de werkvloer machines bedient, monteert of héél de dag zaken aan mekaar last of bezig is met onderdelen manipuleren. En daarenboven: hoe kun jij met die cijfers uit het artikel besluiten dat er meer ongevallen gebeuren tijdens woon-werk bij ambtenaren dan bij niet-ambtenaren? Dat kun je niet aangezien je géén enkel absoluut cijfer in dat artikel terugvindt over ongevallen bij niet ambtenaren. Nogmaals: dat artikel zegt twee keer niks! Als HLN écht wil iets aanklagen, dat ze dan ALLE cijfers geven zodat je ook écht conclusies kunt trekken. Maar dit soort halve artikels, met beslissingen op basis van procentuele cijfers zonder alle gegevens, slaat werkelijk nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het percentage bij ambtenaren 40% en bij niet ambtenaren 14%? En dan? - Als er per 1000 ambtenaren jaarlijks 10 ongevallen gebeuren waarvan 4 tijdens woon werk verkeer, dan zit je op die 40%. - Als er per 1000 niet ambtenaren jaarlijks 50 ongevallen gebeuren, waarvan 7 tijdens woon werk verkeer, dan zit je op die 14% Zeg mij een keer: gebeuren er dan 'significant meer' ongevallen bij ambtenaren tijdens woon-werk verplaatsingen of bij niet-ambtenaren?Maar de absolute cijfers over de niet-ambtenaren staan 'toevallig' niet in dat artikeltje van HLN natuurlijk... De enige conclusies die je kan trekken zijn: - het artikel is niet meer dan bladvulling en zegt twee keer niks - iedereen die conclusies trekt op basis van dit artikel, heeft er niks van begrepen. Laatst gewijzigd door SMI94 : 27 juli 2014 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
behalve de raf zijn 2X niks Wangetjes. "Bang", zulle, alleen al de geur.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het ligt misschien aan het feit dat ambtenaren zich meer met eigen vervoer verplaatsen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BURP !!!
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Burp" (skoes main aksent)
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verschillende fracties van soorten werkongeval zeggen niks over de absolute kans. In 't beste geval illustreert dat dat ambtenaren veiliger jobs hebben dan in de prive, aangezien we mogen aannemen dat de absolute kansen op een ongeluk woon-werk verkeer dezelfde is. Dat is een beetje als zeggen dat mensen die deeltijds werken, gemiddeld een kleinere fractie vrije dagen op weekend hebben dan mensen die voltijds werken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juli 2014 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het artikel staat dat ambtenaren 3x meer kans hebben op een woon-werkverkeerongeval (als je tussen de lijnen leest). Dat heeft niks met de gegeven percentages te maken. De journalist zaait op die manier wel verwarring, dat geef ik toe en ik snap uw foute redenering. Laatst gewijzigd door december : 27 juli 2014 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door december : 27 juli 2014 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die idioot van een journalist besluit dat een ambtenaar 3x meer betrokken is in woon-werk ongevallen omdat bij ambtenaren woon-werkongevallen 40% van het totaal aantal ongevallen uitmaakt en bij niet-ambtenaren 14%. Ik heb u al gevraagd, en ik vraag het nu nogmaals: Uit wat besluit jij dat de kans 3x zo groot is? Wat als blijkt dat per 1000 niet-ambtenaren 30 keer méér arbeidsongevallen gebeuren dan per 1000 ambtenaren, dan is de kans dat je als ambtenaar bij een woon-werk-ongeval betrokken raakt zelfs 10 keer kleiner! En je mag nu nog 100 keer zeggen dat ik verkeerd redeneer en nog 1000 keer dat ik tussen de regels moet lezen, de enige die hier verkeerd redeneert ben jij. Samen met die sukkelaar van een 'journalist'. Laatst gewijzigd door SMI94 : 27 juli 2014 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vallen met de fiets...uw enkel verstuiken bij het uit de tram stappen.....vallen op het perron en uw schouder bezeren.....Uitschuiven tijdens een winterdag en uw pink ontwrichten.....Kan allemaal gebeuren tijdens uw verplaatsing naar het werk.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juli 2014 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() """In de privé hebben ze duidelijk meer pech op het werk. Zes op de tien arbeidsongevallen bij de Vlaamse overheid gebeuren op het werk. Dat is 1/3e minder als in de privésector, schrijft Het Nieuwsblad.
Van de 1.177 arbeidsongevallen onder ambtenaren van de Vlaamse overheid vorig jaar gebeurden er 711 op het werk. Dat is goed voor een aandeel van 60 procent. In de privésector gebeuren 86 procent van alle arbeidsongevallen op het werk.""" En zo kan ik er nog tientallen maken, afhankelijk van wie ik in de zeik wil zetten...... ![]()
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wij krijgen de tijd terug die we daaraan 'spenderen' op 't werk....niet meer en niet minder. Hoe het zit bij andere diensten waar 't Rode Kruis niet zelf langskomt.... geen idee....