![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is tegen het forumreglement om hier expliciete foto's te plaatsen. Je moet de discussie ook niet proberen te verzieken met dat soort materiaal. Bij deze heb ik uw foto hierboven dan ook gerapporteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik had dergelijke reactie wel verwacht. U bent van het type die blijkbaar liever heeft dat men zich niet verdedigd zeker? Als u hierbij sympathie voor uw zaak wil kweken, good luck
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reactie van Israel naar de Palestijnen toe is er een van: nu is het welletjes. Want hoe dom kun je nu zijn als Palestijn om keer op keer, jaar in jaar uit de Israelieten te pesten met raketten die nog minder resultaat hebben dan stinkbommetjes, behalve dat ze de Israelieten steeds de stuipen op het lijf jagen. Met hun puur pestgedrag hebben de Palestijnen het nu zover laten komen, en zal Israel niet rusten vooraleer al die tunnels vernietigd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als Palestijnen dit veroorzaakt hadden in een Joodse school, was ik net zo verbolgen geweest. Het is keer op keer hetzelfde. Israël heeft systematisch de leefomstandigheden in die streek naar beneden gehaald, behandelt de bevolking aldaar als vuil en is dan verwondert dat men daar de wanhoop nabij is. Ik heb zo meer en meer het gevoel dat men er niet zal stoppen eer elke Palestijn onder de grond zit? Welke sympathie hoop je dan nog te bereiken? Iedere westerling was dood van schaamte na de holocaust, ook wie er niets mee te zien had. Dat was terecht. Maar nu doet Israël een ander volk net hetzelfde aan als wat zijzelf hebben doorgemaakt. Dit is compleet onbegrijpelijk. Ook in WO 2 zocht men allerhande drogredenen om joden te vervolgen en te vermoorden. Dit is net zo. Ik gun elke Israeli een vredig leven, maar dan moeten ze dat zelf willen ook, en niet elke keer er gevaar dreigt, naar het zwaard grijpen. één gouden les uit België LEER COMPROMISSEN MAKEN (dat wil zeggen dat de andere partij EN uzelf dient in te binden om een oplossing te bekomen. echt leiderschap komt dan voort uit zelf de eerste stap te zetten, als sterkste partij)
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hou ze maar lekker gevangen, toont uitermate weinig respect voor de mensen daar te plaatse. En nee, ik hou mijn "bek" niet onder zo'n reacties en nu zeker niet na zo'n elitaire tegenreactie, al was u hier al 50 jaar actief. Hoewel het mij meer en meer duidelijk wordt dat sommigen niet geïnteresseerd zijn in een oplossing voor het Palestijnse conflict, behalve dan via de uitroeiing van het Palestijnse volk. Dat is een weinig menswaardige opinie.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht je daar aan twijfelen , lees dan eens hun handvest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag zoveel kritiek geven als je wilt, daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik vraag gewoon om niet plots een foto met een bloedend kinderlijk hier te posten als een autoriteitsargument. Je kan gerust linken naar die afbeelding, degenen die het willen zien kunnen er dan nog altijd op klikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De lapidaire kerngedachte achter alle argumentaties is: "Israel heeft overschot van gelijk dat ze die als konijnen kwekende Palestijnse baardapen allemaal kapot maken" Voer vooral niet aan dat ook vele onmiskenbaar onschuldige vrouwen en kinderen het slachtoffer zijn: reacties als "oorlog is een vreselijk iets" zullen uw deel zijn. Sterkte... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() simpel , omdat de beroepsbevolking vooral uit manen bestaat in Gaza.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons maar eens zien welke figuren er meerdere keren opduiken in verschillende films ! maar dat kunt u niet omdat het regelrechte leugens zijn!
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vele extremistische postings hier.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gezien de Israëlische misdaden jegens de Palestijnen vind ik dat handvest nog verrassend mild van toon eigenlijk.
![]() |
#55 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
en gebiedsuitbreidingen doorvoeren in de westelijke oever en tieners op straat aanpakken met zwaar geweld juist ja...
![]() |
![]() |
#56 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik was naïef te denken dat dialoog bij iedereen werkt vermoed ik. Het strafste is, ik kan begrip opbrengen voor beide partijen rond hoe het zover is kunnen komen, maar er zijn grenzen aan het toelaatbare. Men kan bv eveneens de reactie van zowel Rusland, Donjetsk als Oekraine eveneens begrijpen, maar rond de tafel zitten, en in de nieuwe situatie nieuwe afspraken maken kan al veel verhelpen. Als men echter als een klein kind zijn speeltje niet wil delen komen er altijd ongelukken van, TEN KOSTE VAN ONSCHULDIGE BURGERS AAN BEIDE ZIJDEN.
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Betreffende de scholen hebt u, zoals zowat iedereen, geen enkel recht om de situatie te beoordelen: - u weet immers niet of Israelische soldaten in de buurt beschoten werden vanuit de school, - u weet niet of de scholen daadwerkelijk gebombardeerd zijn, - u weet ook niet hoe de scholen gebombardeerd zijn (een school met 3000 vluchtelingen en 20 slachtoffers is niet platgebombardeerd) -u weet niet van welke kant de projectielen afkomstig zijn, het zou evengoed kunnen dat het weeral een slecht aangekomen raket van Hamas is (zoals de 4 kinderen op het strand) - u weet niet eens of de slachtoffers gewapend waren of niet. Hamas heeft gezegd van niet, en dan gelooft iedereen dat zomaar ![]() Er zijn te veel vragen die beantwoord moeten worden alvorens men de situatie kan beoordelen. Men loopt op de feiten vooruit om toch maar zo verontwaardigd mogelijk over te kunnen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer kinderen sterven, hoe blijer de Hamas-leiders
door Afshin Ellian 1 aug 2014 Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |