Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 september 2004, 21:35   #41
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb zo mijn twijfels over blokbuster,ik denk dat hij een rolleke speelt om reacties uit te lokken.
doornroosje is offline  
Oud 24 september 2004, 21:53   #42
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
dat het Blok zich daarmee niet mee moet bemoeien iedereen heft recht om zijn godsdienst vrij en open te beleven en die Westerse hoererij past hier veel minder
Mijn "godsdienst" beschouwt al jouw islamitische vriendjes als Untermenschen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 24 september 2004, 22:06   #43
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Ik heb zo mijn twijfels over blokbuster,ik denk dat hij een rolleke speelt om reacties uit te lokken.
Ik weet niet of Bloxbuster echt of vals is, maar hij verwoordt toch goed wat er leeft onder de Belgische moslimbevolking ...
PAJOT is offline  
Oud 24 september 2004, 22:09   #44
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik kan best begrijpen dat vreemdelingen hun vrouwen willen verstoppen onder een vuilzak. Het zijn tenslotte aartslelijke snorwijven.
Pfff, zegt iemand met het gedrocht Anke in zijn partij...

Er zijn best wel mooie meisjes binnen de Islamgemeenschap. Kom eens wat vaker onder uw steen uit, dan ziet ge dat ook.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 24 september 2004, 22:18   #45
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Pfff, zegt iemand met het gedrocht Anke in zijn partij...

Er zijn best wel mooie meisjes binnen de Islamgemeenschap. Kom eens wat vaker onder uw steen uit, dan ziet ge dat ook.
Dat vind ik ook,al vind ik wel dat Anke vdM er ook wel mag zijn hoor.
doornroosje is offline  
Oud 24 september 2004, 22:37   #46
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Moderator, wat is er mis met deze uitspraak?
Bloxbuster zegt veel gemenere zaken, en U wijst hem niet terecht!?
Hoewel ik de uitspraak van Koenraad enkel als ofwel mislukte humor of als wansmakelijk zonder meer kan beschouwen, ben ik het wel met Fernands opmerking eens. Ik erger me al héééél erg lang aan de figuur Bloxbuster die hier de ene waanzinnige uitspraak na de andere kan beginnen spammen en m.i. een van de hoofdverantwoordelijken is voor het sterk dalende niveau van politics.be. Het is dan ook onbegrijpelijk dat u Koenraad terecht wijst en dat Bloxbuster nu al maandenlang ongestoord dit forum mag verpesten.
Rr00ttt is offline  
Oud 25 september 2004, 04:24   #47
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Hoewel ik de uitspraak van Koenraad enkel als ofwel mislukte humor of als wansmakelijk zonder meer kan beschouwen, ben ik het wel met Fernands opmerking eens. Ik erger me al héééél erg lang aan de figuur Bloxbuster die hier de ene waanzinnige uitspraak na de andere kan beginnen spammen en m.i. een van de hoofdverantwoordelijken is voor het sterk dalende niveau van politics.be. Het is dan ook onbegrijpelijk dat u Koenraad terecht wijst en dat Bloxbuster nu al maandenlang ongestoord dit forum mag verpesten.
het was gewoon een opmerking van jan v naar aanleiding van een thread waarin koenraad dingeskes hem als prutser versleet. die kan je vinden bij suggesties en mededelingen.

die bloxbuster werkt ook op mijn systeem. die speelt gewoon een rolletje, dat ligt er toch vingerdik op! als je het niveau van het forum terug omhoog wil krijgen, kan je persoonlijke aanvallen, oproepen tot geweld, dubbele topics en copy-paste zonder toegevoegde waarde steeds melden bij de mods. maar om eerlijk te zijn, bloxbuster is irritant, maar koenraad is ook geen engeltje. hij zit niet voor een persoonlijk aanvalletje verlegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 september 2004, 04:33   #48
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
heb in het straatbeeld welgeteld al één keer zo'n burka geval tegengekomen...
ik heb het hier nog nooit gezien, en ik woon in antwerpen. storm in een glas water, me dunkt. waarom politici hier hun tijd aan zouden verspillen is mij dan ook een raadsel. er zijn ergere problemen me dunkt.

hoe je dit gaat verbieden, weet ik trouwens ook niet. je kan toch vrouwen niet verbieden om een lap stof over hun hoofd te dragen?

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 25 september 2004, 04:54   #49
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
23/09 Vlaams Blok wil verbod op burka in Antwerpen
Het Vlaams Blok wil in Antwerpen een stedelijk reglement dat het dragen van de burka op straat verbiedt. De partij zal daarvoor een voorstel indienen op de volgende gemeenteraad.
In de Brusselse gemeente Molenbeek kan het dragen van een burka al verboden worden op basis van een oud politiereglement dat stelt dat men zich niet "gemaskerd, vermomd of verkleed" in het openbaar mag begeven. Overtreders riskeren een administratieve boete van 150 euro.
Het Vlaams Blok wil nu in Antwerpen ook zo'n reglement dat een dergelijke boete oplegt.

Het dragen van de burka in het openbaar ligt ook ter discussie in Maaseik, waar burgemeester Jan Creemers (CD&V) met de moslimgemeenschap wil praten over het gebruik van de boerka alvorens een reglement te hanteren.

belachelijk van het VB ... en opnieuw worden de brave moslims geviseerd !
De boerka is de mannelijke miskenning van elke vrouwelijke eigenheid, inzonderheid in het openbaar. In die zin is ze dus een symbool van vrouwelijke onderdrukking, die fundamenteel strijdig is met de universele rechten van de mens en onze westerse normen en waarden.
In uw verdere posts geeft u overigens blijk van minachting voor die waarden en normen, wat mogelijk een smakeloos gespeelde act is. U vraagt dus respect voor de culturele eigenheid van de ene, die ik zeker wil verlenen, maar miskent het recht van de andere om respect voor zijn culturele eigenheid op te eisen. Laat ons stellen dat dit laatste uw houding ten zeerste ongeloofwaardig maakt.
Overigens komt het me voor dat het beleiden van een godsdienst niet noodzakelijkerwijs vestimentair hoeft te gebeuren. Men hoeft echt geen pogingen te ondernemen mij te overtuigen van welk godsdienstig gelijk dan ook, zeker niet manu militari. Ik ben immers atheïst, en ontken dus het bestaan van god. Ik gun ieder echter wel het recht op een eigen levensvisie of godsdienst, maar wil zelf niet in een keurslijf worden gedwongen.
Uw ophemeling van de Jihad en de islamisering van Europa kan ik dus allerminst smaken, en getuigt van een grondige minachting van de Europese eigenheid of de behandeling daarvan als een "speeltje", wat allerminst geduld moet worden en leidt tot terechte, zij het enigzins emotionele reacties.
Kan een "brave moslim"vrouw dat etiket overigens ook niet verkrijgen indien zij geen boerka draagt?

Laatst gewijzigd door Tacitus : 25 september 2004 om 05:05.
Tacitus is offline  
Oud 25 september 2004, 05:01   #50
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
heb in het straatbeeld welgeteld al één keer zo'n burka geval tegengekomen...

toppunt was dat die sluier van haar gezicht was(geen idee waarom), zodat je kon zien dat het ....een oud vrouwtje was.

De jonge meisjes zie ik niet vlug voor die zaken vallen.
voorstel indienen ? waarom niet , is hun recht maar denk niet dat er een massale burka invasie op til is(of zelfs een kleine) .. veel drukte om niets.
Dat is natuurlijk ook zo. Je moet het "probleem" immers niet overroepen.
De uitdagende houding van bloxbuster was evenwel "over the top". Op die manier kan je niet verwachten dat men je au sérieux neemt.
Oud 25 september 2004, 10:23   #51
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb het hier nog nooit gezien, en ik woon in antwerpen. storm in een glas water, me dunkt. waarom politici hier hun tijd aan zouden verspillen is mij dan ook een raadsel. er zijn ergere problemen me dunkt.

hoe je dit gaat verbieden, weet ik trouwens ook niet. je kan toch vrouwen niet verbieden om een lap stof over hun hoofd te dragen?
Het gaat hem hier niet over het bedekken van het hoofdhaar, maar weldegelijk om het bedekken van het figuur en het GEZICHT!
Wanneer er een betoging aan de hand id met de geintegreerden valt het wel op dat de mannen dan ook hun gezicht bedekken.
Iets te maken mer relegie?
Verdomd neen, alleen iets te maken met agressie!
Mensen welke hun gelaat bedekken zijn mensen welke iets te verbergen hebben, en hebben geen goede bedoelingen.
Simpele wet. In betogingen met bedekt gelaat..........Afknallen die handel!
fernand is offline  
Oud 25 september 2004, 13:59   #52
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Het gaat hem hier niet over het bedekken van het hoofdhaar, maar weldegelijk om het bedekken van het figuur en het GEZICHT!
Wanneer er een betoging aan de hand id met de geintegreerden valt het wel op dat de mannen dan ook hun gezicht bedekken.
Iets te maken mer relegie?
Verdomd neen, alleen iets te maken met agressie!
Mensen welke hun gelaat bedekken zijn mensen welke iets te verbergen hebben, en hebben geen goede bedoelingen.
Simpele wet. In betogingen met bedekt gelaat..........Afknallen die handel!
en ga je dan in de winter iedereen die zijn gezicht bedekt afknallen .

je kan toch geen wet maken dat mensen op straat zich niet mogen bedekken! ik wil ook geen burka's in antwerpen zien (maar ik herhaal: ik heb dat hier nog nooit gezien!). maar ik zou graag het recht te behouden te bedekken wat ik wil.

en wat hebben mannen die betogen nu in hemelsnaam met burka's te maken?

Citaat:

Laatst gewijzigd door ingenious : 25 september 2004 om 13:59.
ingenious is offline  
Oud 25 september 2004, 17:03   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nooit gedacht dat ik het volmondig eens zou zijn met het Vlaams Blok. Wij zijn het moreel verplicht tegenover de moslimvrouwen om die Boerka te verbieden.
Oud 25 september 2004, 17:40   #54
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ga je dan in de winter iedereen die zijn gezicht bedekt afknallen .

je kan toch geen wet maken dat mensen op straat zich niet mogen bedekken! ik wil ook geen burka's in antwerpen zien (maar ik herhaal: ik heb dat hier nog nooit gezien!). maar ik zou graag het recht te behouden te bedekken wat ik wil.

en wat hebben mannen die betogen nu in hemelsnaam met burka's te maken?
Bedek wat ge wilt, maar wanneer het een wet is zal U er zich ook moeten naar houden, of de gevolgen dragen.
Er bestaat inderdaad een politiereglement in de meeste gemeenten die het bedekken van het gezicht verbied! Dat was voor na het carnaval, om de misdadigers geen kans te geven om als onbekende ergens binnen te sluipen.
Of men zijn gezicht bedekt met een burka, of met een ski-masker.
De dragers daarvan zijn steeds mensen welke geen goede bedoelingen hebben. En het is de plicht van de overheid onze veiligheid te waarborgen.
Wanneer het de overheid niet lukt de veiligheid van de burger te waarborgen, dan heeft de burger het recht zijn eigen veiligheid te waarborgen.
fernand is offline  
Oud 25 september 2004, 17:40   #55
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
EEN STUKSKE NVA ERTJE die mij een sletje gaat noemen
Heb je dan liever dat we je terug bij je voornaam noemen?
"m*kk¨*kske" 8)
Spolpoel is offline  
Oud 25 september 2004, 20:06   #56
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
23/09 Vlaams Blok wil verbod op burka in Antwerpen
Het Vlaams Blok wil in Antwerpen een stedelijk reglement dat het dragen van de burka op straat verbiedt. De partij zal daarvoor een voorstel indienen op de volgende gemeenteraad.
In de Brusselse gemeente Molenbeek kan het dragen van een burka al verboden worden op basis van een oud politiereglement dat stelt dat men zich niet "gemaskerd, vermomd of verkleed" in het openbaar mag begeven. Overtreders riskeren een administratieve boete van 150 euro.
Het Vlaams Blok wil nu in Antwerpen ook zo'n reglement dat een dergelijke boete oplegt.

Het dragen van de burka in het openbaar ligt ook ter discussie in Maaseik, waar burgemeester Jan Creemers (CD&V) met de moslimgemeenschap wil praten over het gebruik van de boerka alvorens een reglement te hanteren.

belachelijk van het VB ... en opnieuw worden de brave moslims geviseerd !
Waarom vind je die politiekers in Molenbeek en in Maaseik dan niet belachelijk? Of is iets alleen maar belachelijk als het van het VB komt?
Oud 25 september 2004, 22:40   #57
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nooit gedacht dat ik het volmondig eens zou zijn met het Vlaams Blok. Wij zijn het moreel verplicht tegenover de moslimvrouwen om die Boerka te verbieden.
Aja,hoe gaan we anders weten dat we dag meneer of dag madam moeten zeggen.
doornroosje is offline  
Oud 26 september 2004, 07:01   #58
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het was gewoon een opmerking van jan v naar aanleiding van een thread waarin koenraad dingeskes hem als prutser versleet. die kan je vinden bij suggesties en mededelingen.

die bloxbuster werkt ook op mijn systeem. die speelt gewoon een rolletje, dat ligt er toch vingerdik op! als je het niveau van het forum terug omhoog wil krijgen, kan je persoonlijke aanvallen, oproepen tot geweld, dubbele topics en copy-paste zonder toegevoegde waarde steeds melden bij de mods. maar om eerlijk te zijn, bloxbuster is irritant, maar koenraad is ook geen engeltje. hij zit niet voor een persoonlijk aanvalletje verlegen.
Als je géén persoonlijk aanvalletje kan verwerken, hoor je hier niet thuis, sorry.
Politiek is nu één maal niet voor lichtgeraakte bleiters.
Maar dat sommige moderators hun neus naar één bepaalde kant wijst is soms toch ook overduidelijk.
Willen we er hier even notitie van nemen dat de meest persoonlijke aanvallen en de meest arrogante en aggresieve uitspraken van 'verdraagzaam' links komen. Dat 'Rechts' (de uitzonderingen daar gelaten) steeds zijn best doet om te tegenargumenteren.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 26 september 2004, 10:42   #59
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrouwen zijn minderwaardig ten opzichte van mannen en moeten man dienen
en niet overheersen, zoiets hoort niet en dat ze leidersfuncties bekleden is totaal uit den boze, alleen maar miserie mee, want ze denken emotioneel en niet met verstand , vandaar ze nu ook testosteroncreme op hun huid smeren om zo man te zijn , dit is te gek.
Precies om dit soort achterlijke en mensonwaardige opvattingen in de kiem te smoren dient de staat en maatschappij a-religieus te zijn. Neutraal dus, dat is niet het zelfde als anti-religieus.
Religie hoort thuis in de privésfeer, niet in het openbare leven.
Voor mij gaat het VB standpunt niet ver genoeg. Ik pleit voor een uitbreiding van de Franse wet op het dragen van opzichtige religieuse symbolen in de scholen naar het openbare leven.

Laatst gewijzigd door @lpha : 26 september 2004 om 10:50.
@lpha is offline  
Oud 26 september 2004, 11:57   #60
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal met de Eropese invasie moeten leren leven , de Jihad brengt dit mede en het uiteindelijke doel is de Islamietisering van het verdorven Westen dat dringend wat waarden en normen nodig heeft.
Vrouwen horen niet met een ontbloot gezicht of benen op straat te lopen, want zo worden uitspattingen uitgelokt want het vlees is zwak.
Jij hebt dringend een flink pak rammel nodig, smerig hoerenjong! Jouw inferieure soort is nog niet goed genoeg om aan de varkens te voederen.

Leviathan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be