Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2014, 15:46   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Heb net de recentste richtlijn gelezen, deze vermeld dat het besmettingsgevaar vanaf de eerste besmetting tot 90 dagen na het overlijden zich kan voordoen.
Link graag?
Oud 13 augustus 2014, 21:45   #42
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

ter info

http://www.zerohedge.com/news/2014-0...an-seem-answer
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 21:49   #43
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Link graag?

http://www.rivm.nl/Documenten_en_pub...urg#Besmetting
Oud 14 augustus 2014, 06:45   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
6.1 Verhoogde kans op infectie

Tot de risicogroep voor virale hemorragische koorts met een filovirus behoren personen die:
contact hebben gehad met bloed of andere lichaamsmaterialen, -vloeistoffen of van personen of dieren die (waarschijnlijk) besmet zijn met een van deze virussen (zie paragraaf 4.2 en 4.3);
of in contact zijn geweest met primaten en vleermuizen in gebieden waar het ebola- of marburgvirus circuleert (zie 6.2).
Als je op 'bestialiteit' gaat zoeken op het net, kom je wel één en ander tegen dacht ik.

Niet echt van te verschieten dan, dat er een virusje zijn weg weet te vinden naar ... de rest van de wereld?

Vuilaards zijn het. (niet het virus want die stelt orde op zaken)
Oud 14 augustus 2014, 07:06   #45
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als je op 'bestialiteit' gaat zoeken op het net, kom je wel één en ander tegen dacht ik.

Niet echt van te verschieten dan, dat er een virusje zijn weg weet te vinden naar ... de rest van de wereld?

Vuilaards zijn het. (niet het virus want die stelt orde op zaken)
De vermoedelijke originele drager van het ebola-virus zouden vleermuizen zijn. Welke vorm van bestialiteit je daarbij in gedachten hebt, is mij een raadsel. Ik had begrepen dat de mensen konden zijn besmet bij het vangen, slachten, opeten ervan of eventueel na het in contact komen met de uitwerpselen.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 09:11   #46
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
De vermoedelijke originele drager van het ebola-virus zouden vleermuizen zijn. Welke vorm van bestialiteit je daarbij in gedachten hebt, is mij een raadsel. Ik had begrepen dat de mensen konden zijn besmet bij het vangen, slachten, opeten ervan of eventueel na het in contact komen met de uitwerpselen.
Ozzy Osbourne?
Oud 14 augustus 2014, 09:58   #47
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er staat:
Citaat:
Gedurende de incubatieperiode komt transmissie van ebola- en marburgvirus waarschijnlijk zelden voor. (Dowe99, Bori02, CDC05)
Verder staat er bij de subtitel Besmettelijkheid:
Citaat:
In de late fase van de ziekte, wanneer symptomen zoals braken, diarree, bloedingen en shock aanwezig zijn, en kort na de dood is de mate van besmettelijkheid het grootst.
Er wordt onder deze subtitle zelfs geen melding van incubatieperiode gemaakt.
WHO richtlijnenen bevestigen dit.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/

Waar jij denkt te lezen dat niet-symptomatische patiënten een reëel besmettingsgevaar stellen, is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 augustus 2014 om 10:01.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 21:56   #48
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Er staat:
Verder staat er bij de subtitel Besmettelijkheid:

Er wordt onder deze subtitle zelfs geen melding van incubatieperiode gemaakt.
WHO richtlijnenen bevestigen dit.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/faq-ebola/en/

Waar jij denkt te lezen dat niet-symptomatische patiënten een reëel besmettingsgevaar stellen, is mij een raadsel.

Staat er duidelijk

De patiënt is gedurende de gehele periode van ziekte besmettelijk. (Dowe99, CDC05)
Oud 16 augustus 2014, 21:24   #49
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

beter te vroeg dan te laat, zouden we ook eens aan kunnen denken .

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140816_01219549
Oud 17 augustus 2014, 09:52   #50
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Staat er duidelijk

De patiënt is gedurende de gehele periode van ziekte besmettelijk. (Dowe99, CDC05)
Quote-mining is wel heel doorzichtig, wat probeer je hier precies mee te bereiken?

Er staat:
Citaat:
Acute fase
Onder de subtitel acute fase dus. De patiënt is dus besmettelijk gedurenden de gehele acute fase periode.
Vlak erboven staat (nogmaals):
Citaat:
Gedurende de incubatieperiode komt transmissie van ebola- en marburgvirus waarschijnlijk zelden voor. (Dowe99, Bori02, CDC05)

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 augustus 2014 om 09:52.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 15:35   #51
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Er gaan er een paar tegen een kogel lopen ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 15:57   #52
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

En er is al opgang van Ebola in Alicante ze hebben er al eentje opgepakt ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:09   #53
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Het virus komt dichter en dichterbij...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Alicante.dhtml
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:13   #54
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Op tv kwam een arts van het tropisch instituut liegen dat er helemaal geen gevaar was; besmette personen worden aan de grens onmiddellijk gedetecteerd.
"De symptomen verschijnen tussen de twee en de 21 dagen na de besmetting. De eerste symptomen zijn weinig specifiek.
Ze lijken erg op de symptomen van bijvoorbeeld malaria en griep: hoofdpijn, spierpijn, misselijkheid, en zwakte.
Dat maakt het moeilijk om ebola snel vast te stellen."

Hoe ga je die Ebola-patiënten aan de grens onmiddellijk diagnosticeren als de eerste symptomen zo weinig specifiek zijn

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 augustus 2014 om 21:14.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:49   #55
Odhaviing
Partijlid

Odhaviing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
1300 besmet op het straatarme platteland die geen geld hebben om te vliegen. Nog geen enkel geval buiten Afrika (besmet geworden) , ooit. Dus komt alstublieft niet panikeren. Een tram of een auto is gevaarlijker om onder te lopen.
Ik ga pas panikeren als dat beestje evolueert naar een stam die overgedragen wordt via de lucht, maar ik zal dan wel niet alleen zijn denk ik...
Odhaviing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 23:02   #56
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

waar ik me zorgen over maak is dat er al meer dan 150 hulpverleners die de voorschriften in acht genomen hebben besmet zijn geraakt met het virus, en waarschijnlijk zelden voor, betekent dat het kan voorkomen dat er besmetting is tijdens de incubatieperiode, maar soit, wat maakt het uit , koop een zeilboot en vertrek voor een paar jaar of ga in siberie wonen, als dat ooit hier geraakt met onze bevolkingsdichtheid dat belooft niet veel goeds.
Oud 17 augustus 2014, 23:13   #57
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odhaviing Bekijk bericht
Ik ga pas panikeren als dat beestje evolueert naar een stam die overgedragen wordt via de lucht, maar ik zal dan wel niet alleen zijn denk ik...
Als je het overleeft zal t niet veel schelen...

Dat mag je je niet voorstellen, al die verscheurde gezinnen, koppels, dorpen, ... mensen die alleen achter blijven, alle productie en economie die stilgevallen is.

Feit is dat er ooit een epidemie zal komen die ons zal uitroeien. De enorme bevolkingsdichtheid van onze soort, onze soort die overal haar tengels insteekt, hygiëne die niet door iedereen te nauw wordt genomen. Dat kan niet blijven duren.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 17 augustus 2014 om 23:14.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 23:16   #58
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
waar ik me zorgen over maak is dat er al meer dan 150 hulpverleners die de voorschriften in acht genomen hebben besmet zijn geraakt met het virus, en waarschijnlijk zelden voor, betekent dat het kan voorkomen dat er besmetting is tijdens de incubatieperiode, maar soit, wat maakt het uit , koop een zeilboot en vertrek voor een paar jaar of ga in siberie wonen, als dat ooit hier geraakt met onze bevolkingsdichtheid dat belooft niet veel goeds.
De standaard was dan ook formeel in haar verklaring "meestal wordt het niet" overgedragen tot vertoon van de symptomen.
Meestal niet ...
Een troost is misschien dat die hulpverleners in Afrika naar ik kan zien niet beschikken over fijnstofmaskers e.d. en van die gewone standaardmondmaskertjes vrij dun zijn, in het geval dat je hoest, bloed of overgeefsels of traanvocht over je krijgt, maar dan nog.

Ik denk dat het veilig is ervan uit te gaan dat
- het ooit airborne zal worden, met name wanneer het onze influenzavirussen zal ontmoeten in het najaar/vroege voorjaar bv
- het ooit overgedragen zal worden tijdens de incubatieperiode
Oud 17 augustus 2014, 23:22   #59
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"De symptomen verschijnen tussen de twee en de 21 dagen na de besmetting. De eerste symptomen zijn weinig specifiek.
Ze lijken erg op de symptomen van bijvoorbeeld malaria en griep: hoofdpijn, spierpijn, misselijkheid, en zwakte.
Dat maakt het moeilijk om ebola snel vast te stellen."

Hoe ga je die Ebola-patiënten aan de grens onmiddellijk diagnosticeren als de eerste symptomen zo weinig specifiek zijn
Dat niet alleen.

Iedereen kan nog 21 dagen rustig doen wat hij wil (bv laatste wens in vervulling laten gaan: een wereldreis maken). In die periode zou je meestal niet besmettelijk zijn. Maar uiteindelijk kan je dan aankomen in ik weet niet waar, om er om het even wie te besmetten.
Die kan dan weer overal terecht komen na die 21 dagen, om ook weer eender wie rondom hem te besmetten, enzovoort.
Men rekende erop dat een ebola-case slechts één �* 2 naasten zou besmetten. Dat aantal wordt nu al ruim overschreden. De eerste Nigeria-case heeft bv al 9 besmettingen veroorzaakt. Dan is de vraag, vraag jij aan iedereen die wat zweet of ze mogelijk een ober/cassière/tandarts/bankbediende/ ... zijn tegengekomen die ook wat zweette en die mogelijk daarvoor iemand tegenkwam die daarvoor iemand tegenkwam die ook wat zweette die daarvoor iemand tegenkwam die ... recent in West-Afrika geweest is. Met 21 dagen bewegingsvrijheid, zal je snel zien dat het virus overal op de planeet opduikt, indien de grenzen niet worden gesloten.

De schaarse voorraad medicijnen (zmapp) is trouwens al in zijn geheel naar de getroffen gebieden.

Kan er een viroloog me uitleggen waarom de antilichamen van overlevenden niet gebruikt kunnen worden, gerepliceerd en in lichamen van mogelijk /zeker besmetten geïnjecteerd om het virus te bestrijden?

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 17 augustus 2014 om 23:23.
Oud 17 augustus 2014, 23:27   #60
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er wordt hier over gegrapt, maar zijn hier mensen die voorzorgsmaatregelen nemen aanwezig?

Ik heb trouwens altijd volledig strike gelegen met alle onzin over de NWO die hier werd verkondigd. Met name ook de plannen om de bevolking te decimeren. Er zijn veel factoren waarvan ik geloof dat ze buiten alle controle om gebeurden (IS, Rusland-Oekraine, overstromingen, aardschokken, ...). Een ebola-uitbraak natuurlijk ook. Maar roekeloos omgaan met het verkeer van besmette mensen alsook het importeren van besmetten.
Are we kidding?
Dit is ebola! Hèt meest gevreesde virus onder mensen dat er op deze planeet ìs! En nog leunen onze wereldleiders achterover en vinden ze dat politiek correct handelen alle voorrang moet krijgen?

Ebola is het meest doeltreffende middel om de bevolking snel naar 1/10e te reduceren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be