Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2004, 00:41   #41
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

En een Europa dat de identiteit van de volkeren beschermd is er wel of zo! Ga slapen jong!

Ai, wat een zielige flater! Het is juist omdat Europa zich teveel kan bemoeien met de culturen dat die in gevaar komen. Zodra Europa werkelijk bevoegd wordt daarvoor, zal ze die niet beschermen, mijn naïeve vriend, maar gelijkschakelen. Dat vind jij niet zo erg zeker?

Toch tof, dat je van jezelf zegt dat je niks voorstelt

Aha... Een zinnetje waar thePiano op zal springen als vliegen op een stront.

Vertel mij eens, beste "Koenraad", hoe je van individu X of Y kan bepalen of ie biologisch bij volk A of B behoort? Jij gaat gewoon terug naar Bloed en Bodem, een concept waar de rechts-extremisten officieel -let wel: officieel- van af gestapt waren.

Ik heb al zinniger argumenten gehoord tegen de Turkse toetreding...
Ik heb net gezegd dat het huidige Europa fout bezig is met haar eenmaking omwille van de economische grondslag ervan, en niet de Europese beschaving, de Europese cultuurgemeenschap. Leer lezen jong! Europa is gebaseerd op de invloeden van de nationale jacobijnse staten en niet op die van de volksculturen. Als Europa vandaag de dag dus cultuur beïnvloedt is dat inderdaad eerder in negatieve zin. Nogmaals, er moet een onderscheid gemaakt worden tussen realiteit en wenselijkheid.

Waar haal je het in's hemelsnaam vandaan dat ik de Nouvelle Droite genegen zou zijn??? Die gasten bestaan nauwelijks nog en bovendien kan ik u onmiddelijk 20 punten geven waar ik totaal niet akkoord mee ga, wat ze nu nog verkondigen.

Je hoeft nog maar van biologische invloed op identiteit te spreken of er wordt al onmiddelijk aan Blut und Boden en dergelijke gedacht! Of hoe simpel men kan zijn.... Nu goed, als de nationaliteistwetgeving van verschillende Westerse landen tot op de dag van vandaag gebaseerd is op het ius sanguinis als rechtsfiguur, wat jij dus "Blut und Boden" noemt, wie ben ik om dat tegen te spreken?
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 00:44   #42
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat bedoel ik dus met dat we Turkije beter nabij houden dan veraf. In de EU kunnen we ze controleren, buiten de EU doen ze hun zin.
Dat ze hun zin maar doen, buiten Europa uiteraard. Wij doen onze zin in Europa, de Turken doen hun zin in Turkije. Of ze nu een door het leger bewaakte (!) seculiere staat vormen, of een niewsoortig kalifaat, het kan mij niets schelen. Zolang ze naar niet in de EU komen en ze de illegale bezetting van Noord-Cyprus beëindigen.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 27 september 2004 om 00:45.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 03:02   #43
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NTT
[size=4]PERSMEDEDELING 24 SEPTEMBER 2004[/size]

[size=4]Comité ‘Neen Tegen Turkije in de EU’ [/size]
[size=4]organiseert Ronde van Vlaanderen[/size]

Het comité "Neen Tegen Turkije in de EU" is een onafhankelijk comité opgericht om de discussie over de mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie aan te wakkeren. Het is actief in Vlaanderen en Nederland en organiseert in de komende twee maanden een ware Ronde van Vlaanderen met maar liefst zeven strijdmeetings in zeven verschillende steden. Bedoeling is de Vlaamse bevolking te informeren over de gevolgen van een mogelijke Turkse toetreding tot de Europese Unie.

Strijdmeeting Kortrijk/Roeselare - Zat. 25 september
Taverne “Gezelle”, Stationplein 48, Roeselare - Sprekers: o.a. Bjorn Roose (Comité NTT regio Roeselare), Luc Vermeulen (Voorpost) en Koen Dillen (Europarlementslid) Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Vlaams-Brabant - Zat. 9 oktober
“Ontmoetingscentrum” (nabij kerk en bibliotheek Meise), Meise - Sprekers: o.a. Filip De Man (auteur “De eeuwige Strijd”) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Kust/Brugge - Vrij. 15 oktober
Zaal “De Nieuwe Keizer”, Gistelse Steenweg 120 te Sint-Andries - Sprekers: o.a. Tom Vandendriessche, Alain Quataert (nationaal persvoorlichter Comité NTT) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Mechelen - Zat. 23 oktober
Zaal “De Manenblusser”, Grote Markt 18 te Mechelen - Sprekers: o.a. Frank Creyelman (Vlaams Blok Mechelen), D. Jansegers (Comité NTT regio Mechelen) en Philip Claeys (Europarlementslid) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Turnhout/Antwerpen - Zat. 23 oktober
Van Maerlantstraat 14 te 2060 Antwerpen - Sprekers: o.a. Filip Dewinter (Vlaams parlementslid), Koen Dillen (Europarlementslid) en Luc Vermeulen (Voorpost) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Limburg - Vrij. 5 november
Lokaal Slagmolen Slagmolenweg 76 te Genk – Bert Schoofs (Comité NTT regio Limburg), Philip Claeys (Europarlementslid) en Luc Vermeulen (Voorpost) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Strijdmeeting Hamme/Waasland - Zat. 6 november
Sectretariaat Jongeren Aktief, Kapellestraat 18 te 9220 Hamme - Sprekers: o.a. Jan De Beule (Comité NTT regio Waasland) en drs. Alfred Vierling (Nederland) - Deuren: 20.00 uur - aanvang: 20.30 uur

Deze Ronde van Vlaanderen zal later culmineren in een betoging en een nationale meeting waarover later meer gegevens volgen. Tevens zal het comité de komende weken ludieke acties voeren over heel Vlaanderen.

Het comité NTT is van mening dat Turkije noch historisch, noch geografisch, noch cultureel tot de Europese familie behoort. Tevens is er de constante schending van de mensenrechten in Turkije en de onderdrukking van de Koerden. Alsmede de grote invloed van het leger op de Turkse maatschappij. Een Turkse toetreding zou tevens op demografisch vlak een te grote invloed op de Europese Unie hebben.

Het comité NTT verzet zich met klem tegen de druk van Amerika uitgeoefend op Europa om Turkije te laten toetreden tot de EU. Europa heeft geen Amerikaanse schoonmoeder van doen.

Het comité NTT benadrukt geen probleem te hebben met de Turkse bevolking maar is van oordeel dat Europa Europees moet blijven.

Alain Quataert Jörgen Noens
Persvoorlichter NTT Vlaanderen NTT regio Brussel

“de toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou het einde van de politieke eenheid binnen Europa betekenen. Turkije deelt met Europa niet dezelfde waarden”.
Edmund Stoiber – Minister-President van Beieren

Dat "onafhankelijk" in onafhankelijk comité zou ik maar schrappen, te zien aan de sprekers die u bij uw "informatie"ronde op het spreekgestoelte zet. Veel tegenspraak zal er niet zijn, maar wordt vermoedelijk ook niet geduld.
Oud 27 september 2004, 03:09   #44
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat ze hun zin maar doen, buiten Europa uiteraard.
Tot ze dan opeens met een vlieger in de Boerentoren zitten natuurlijk, dan is het kot bij Koenraad te klein
Oud 27 september 2004, 03:11   #45
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Dat ze hun zin maar doen, buiten Europa uiteraard.
Tot ze dan opeens met een vlieger in de Boerentoren zitten natuurlijk, dan is het kot bij Koenraad te klein
Oud 27 september 2004, 08:53   #46
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Maar jij wilt ze toch laten ontploffen in Ankara!! Toestanden van de Koerden is ENORM verbeterd. Tegenwoordig worden ze niet meer gediscrimineerd, ze mogen hun taal in openbaar gebruiken, zelfs kopstukken van seperatistische partijen zijn vrijgelaten,.. allemaal voor EU zever!! In Turkije leven meer dan miljoenen koerden maar slecht tienduizenden zijn aanhangers en leden van terroristische groepen.

Wat mij hier is opgevallen is dat je bevriend wil blijven met de Koerden maar niet met de Turken. Die nog groter zijn in aantal en meer macht hebben. Vreemd... ik ga zeggen hij wilt de 'gedupeerde' steunen maar ja tis een vlaming en een fascistische ook nog
--ik heb van u geen enkele les te krijgen--begrepen?!--jij moet eerst zorgen om uw turkse geitenstal uit te mesten...de stank is ondraaglijk.......

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 27 september 2004 om 09:25.
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 09:03   #47
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maar jij wilt ze toch laten ontploffen in Ankara!! Toestanden van de Koerden is ENORM verbeterd. Tegenwoordig worden ze niet meer gediscrimineerd, ze mogen hun taal in openbaar gebruiken, zelfs kopstukken van seperatistische partijen zijn vrijgelaten,.. allemaal voor EU zever!! In Turkije leven meer dan miljoenen koerden maar slecht tienduizenden zijn aanhangers en leden van terroristische groepen.

Wat mij hier is opgevallen is dat je bevriend wil blijven met de Koerden maar niet met de Turken. Die nog groter zijn in aantal en meer macht hebben. Vreemd... ik ga zeggen hij wilt de 'gedupeerde' steunen maar ja tis een vlaming en een fascistische ook nog
---en ik zal u nog een iets heel duidelijk zeggen --voor je antwoord --moet je het bewuste stuk heel goed lezen--el turco--waar heb ik gezegd dat er koerdische bommen moesten ontploffen in ankarra????????????????waar heb ik het geweld van de koerden verdedigd???????????????????????eerst alles lezen dan pas reageren--uw minachting van de vlamingen is een bewijs van desintegratie--doe maar voort--
Oud 27 september 2004, 09:37   #48
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
da vind ik nu eens grappig se.

'de discussie aanwakkeren' --> een comité met de naam Neen Tegen Turkije in de EU, dat de discussie wil aanwakkeren? met zo'n naam laat je niet echt veel ruimte voor discussie me dunkt

'onafhankelijk comité' --> alle sprekers zijn leden van ntt, vlaams blok en voorpost. onafhankelijk? die zullen trouwens ook nogal van mening verschillen over dit onderwerp, dat moet een boeiende discussie worden!
Nu is 't veel boeiender... links en rechts een beetje onder strikte cultureel marxistische vlag een aantal linkie-stinkies en vooraf gepolste staatsmannen in koor hun overtuiging van de noodzaak tot toetreding komen laten beleiden op een door links gedomineerde staatszender en dit tegen de publieke opinie in.
Dezelfde stinkies die het dan uiterst "democratisch" vinden om ivm een toetreding van Turkije vooral NIET ter stembus te mogen gaan daar er geen enkel democratisch draagvlak is voor deze historische blunder.
Dus de 450 miljoen inwonders van Europa mogen zich niet uitspreken over de wenselijkheid tot toetreding van Turkije?
Net zoals we voor onze eigen grondwet niet hebben mogen kiezen?

Ik verwonder er mij van dag tot dag meer om dat de Stinkies zo tegen Bush zijn alleen maar omdat die hun eigen methodes gebruikt.
Oud 27 september 2004, 10:13   #49
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben persoonlijk tegen toetreding van Turkije maar als ik de mensen zie hoe ze kreuenen tegen Turkse toetreding het doet me deugd dat Turkije erin slaagt.
Daar verschiet ik van??
Mag ik je argumenten weten waarom je juist tegen een toetreding bent van Turkije??
Je verwijst ook nog eens naar een Turkse website, dus kan ik me inbeelden dat jezelf iets van 'Turkse roots' bezit, zit ik juist?
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 10:30   #50
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Dat "onafhankelijk" in onafhankelijk comité zou ik maar schrappen, te zien aan de sprekers die u bij uw "informatie"ronde op het spreekgestoelte zet. Veel tegenspraak zal er niet zijn, maar wordt vermoedelijk ook niet geduld.
---als wij de zogezegde ""onafhankelijke "" actiegroepjes onder linkse signatuur moeten opsommen--dan kunnen we beter een boek uitgeven --van linkse volksbedriegers hebben andersdenkenden zeker geen lessen te ontvangen--
Oud 27 september 2004, 10:36   #51
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Een onafhankelijk comité dat bij elk evenement Vlaams Blok-mandatarissen als sprekers opvoert en blijkbaar door Vlaams Blokkers georganiseerd worden? Klinkt al bijna even onafhankelijk als de Ijzerwake...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 10:37   #52
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De basis van identiteit is biologisch,

over gedateerde zienswijzes gesproken.. !
Oud 27 september 2004, 10:39   #53
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
in gans europa staan de volksnationalisten klaar om volk - kultuur en ras te verdedigen-- samen staan we sterker dan ooit----dat de europese bewindvoerders dit maar heel goed beseffen voor ze hun fiat geven aan deze toetreding---deze nationalistische houding heeft niets te maken met racisme of wat dan ook--voor ons is turkije en het turkse volk volledig evenwaardig maar anders.......
of anders wat ? De toetreding is al lang goedgekeurd , alleen over 't tijdsframe bestaat nog discussie..
Oud 27 september 2004, 10:43   #54
Jorn-Anders Bergs
Vreemdeling

Standaard

Alsof het cultuurverschil met de recent toegetreden Oost-Blok landen niet groot is.
Jorn-Anders Bergs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 10:46   #55
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben persoonlijk tegen toetreding van Turkije maar als ik de mensen zie hoe ze kreuenen tegen Turkse toetreding het doet me deugd dat Turkije erin slaagt.
----dat is nu eens het verstandigste , dat ik van u heb gelezen ""tegen de toetreding""-- bravo !!-- want wat hebben jullie tot op heden aan positiefs binnengebracht in europa???????de verloedering van onze steden komen bevorderen misschien??????

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 27 september 2004 om 10:48.
Oud 27 september 2004, 10:48   #56
Jorn-Anders Bergs
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
want wat hebben jullie tot op heden aan possitiefs binnengebracht in europa???????de verloedering van onze steden komen bevorderen misschien??????
Net zoals alle Oost-Europese ramkrakers die beloond worden met een toetreding tot de EU.

Laatst gewijzigd door Jorn-Anders Bergs : 27 september 2004 om 10:49.
Oud 27 september 2004, 10:51   #57
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Een onafhankelijk comité dat bij elk evenement Vlaams Blok-mandatarissen als sprekers opvoert en blijkbaar door Vlaams Blokkers georganiseerd worden? Klinkt al bijna even onafhankelijk als de Ijzerwake...
Neen eerder zo'n pluralistisch comité...waar de linkie-stinkie spiritisten met Bert de Blèter vooraan samen met de luttele overblijfselen van hetgeen ze zlef hebben kapotgemaakt voor hun eigen pers de dikke jan kunnen gaan uithangen terwijl Geert en co uit eerlijke schaamte, wegens door tussen twee stoelen gedwongen, achteraan wel fysiek aanwezig edoch qua sympathie een paar kilometer verder.
Oud 27 september 2004, 10:54   #58
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorn-Anders Bergs
Alsof het cultuurverschil met de recent toegetreden Oost-Blok landen niet groot is.
----akkoord daar is ook een verschil te merken --volgens mijn ondervinding is het met deze mensen beperkt tot aanpassingsproblemen--zij verloederen geen ganse buurten zoals de islamieten--

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 27 september 2004 om 10:54.
Oud 27 september 2004, 10:57   #59
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorn-Anders Bergs
Net zoals alle Oost-Europese ramkrakers die beloond worden met een toetreding tot de EU.
---die benden zijn inderdaad een probleem---
Oud 27 september 2004, 11:00   #60
Jorn-Anders Bergs
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
----akkoord daar is ook een verschil te merken --volgens mijn ondervinding is het met deze mensen beperkt tot aanpassingsproblemen--zij verloederen geen ganse buurten zoals de islamieten--
De verloedering die ik zie hier in het Antwerpse vind ik toch het meeste terug in wijken waar veel Oost-Europese vluchtelingen wonen.
Gevaarlijk om verloedering te koppelen aan de Islam omdat dit gewoon los van elkaar staat, zo zou ik bijvoorbeeld verloedering ook kunnen koppelen aan het Jodendom (de Jodenbuurt is in mijn mening een van de vuilste en verwaarlooste buurten in Antwerpen) maar dat houd gewoon geen steek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be