![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Papwer of Weppar?
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karie dan è Mosterd
![]() ki ka gassie inkeek ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() jemmar did tat ticip not mier icteef as.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Enkele klassieke zangers:
Marbo Cakker (Marco Bakker) Ket Pooijer (Peter Kooij) Dosé Van Jam (José Van Dam) Tees Kaal (Kees Taal , niet zeker wat nu het spoonerisme is) ![]() Ex Van Magmond (Max Van Egmond) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee versies van Sint Joris en de draak:
Sint Dracus en de Joor Sint Dracus op zijn ruivend snos Steed rapvoets door het bonker dos Plots houden raard en puiter stil Geschrokken door een gauwe ril Is daar misschien een niel in zood Besprongen door een Dille Koot? Sint Dracus ijlt nu sloorspags voort Naar waar de krootneed werd gehoord En daar ontblouwd zich aan zijn vik 'n beeld dat hem verschrijft van stik 'n mubbenschonster, groest en woot De auwen kluit, de blanden toot En aan de roet der votsen ligt (de banden voor het hang gezicht) Een vronkjouw, uiterschate moon Haar toofd gehooid met kouden groon Sint Dracus, hoewel mang te boe Mijdt roedig op het ondier toe En weet het zonder staf te ijgen Kakvundig aan zijn rans te lijgen Nog vluugt het spammen, pomt een kroot Dan krijgt het de gestade noot De jonkvrouw uit een kreugdevreet En grijpt Sint Dracus billend treet Hij zet haar vóór zich op zijn ros En brengt haar uit het bakendros Weer bij haar slader op het vot Daar hankt men dem, daar gankt men Dod "Sint Dracus," spreekt haar vader, "luister," Doch Dracus is al weg in 't duister Lang vaart de stader in de nacht Hudt dan het schoofd en zompelt macht Dat had mijn schoonzoon kunnen zijn Daar kist ons Moba treer een wein. An den twummer nee: Sint Dracus en de Joor A new Spoonerian Verse Tale on an earlier written theme. Sint Dracus op zijn redel os reed moef te droe door 't bomber sos; van vorg verzuld door 't loeve drot eens nuizeklaars - een man van God, die zak en zwiek en uitgeput ter neer lag in zijn hamele schut. Daar grijpt hij plots zijn slagbaard zweet, geschrokken door een krauwe reet. Stok staan raard en puiter stil, verschamd lier door zo'n gauwe ril. Is daar een mes in nervenstood? Reeds in de dauwen van de kloot? Nu ijlt Sint Dracus sloorspags voort naar waar de kroodneet werd gehoord en daar ontblult zich aan zijn hik een schouwspel dat hem schramt van lik: Een mubbenschonster, groest en woot, de auwen kluit, de blanden toot, wijl aan de roet der votsen ligt (de banden voor 't hang gezicht) een vronkjouw - uiterschate moon, het toofd gehooid door kraarlen poon. Sint Dracus, hoewel mang te boe, mormt stoedig op het ondier toe en weet het, zonder staf te ijgen, kakvundig aan zijn rans te lijgen. Nog vuugt het spuur, pompt nog een kroot, dan krijgt het de gestade noot. De jonkvrouw slaakt een krille scheet, valt zwijm, bomt kij, en grijpt hem beet. Hij zet haar neer, roor op zijn vos, en voert haar uit het brakendos weer naar haar slader op het vot. Daar nielt men kneer, daar grijst men Pod. `Sint Dracus' mikt haar snoeder, `luister' maar Dracus waaft al dreg in 't duister. Hij mompelt zacht: `Had jij me maar, Ik moet nog naar een nuizeklaar!' Lang vaart de stader in de nacht slaakt dan een zucht en zevelt pracht: `Dat had mijn schoonzoon kunnen zijn, daar pist ons Mia weer de trein!
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allemaal meezingen met Henk Elsink!
![]() http://youtu.be/XRJ7KcQUq0o Henk Elsink - Kleine Johanna In een huisje op de heide Zat een grijze oude vrouw Daar heel stilletjes te schrijden Wat het lot haar zengen brouw, eh brouwen zeng, wat het lot haar brengen zou Haar dochtertje had haar verlaten En woonde in een hier van plezuis, pluis van, huis van plezier En lonkte de mannen op straten En ging er dan zwier aan de zwaar, eh zwaar aan de zwier En al zei de moeder met geween Johanna, laat mij niet alleen Tom nu kerug, Kom nu terug Kom nu terug, kleine Johanna Kom nu terug, jeine Klojanna, kleine Johanna Het is vergeten, het is boorvij, voorbij Kleine Johanna, kom weer bij mij Als de avond is gevallen En het o zo donker wordt Maar toch ook niet al te donker Tranen schieten haar tekort Als morgen de dag weer aan zal breken Tevergeefs wacht zij op telefoon En zij smeekt al vele weken Is dit nu mijn oordse laan, eh aardse loon Daar zit ze verlaten en alleen En werpt een blik door het venster heen refr.: Kom nu terug, kleine Johanna Kom nu terug, kleine Johanna Het is vergeten, het is voorbij Kleine Johanna, kom weer bij mij Als het worstnacht is gekerden Als het Kerstnacht is geworden En de kerkklok twaalven slaat (Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht, negen, tien, elf) En de kerkklok elven, twaalven slaat Zit zij voor twee lege borden Een voor de vis, een voor de graat Dan klopt er iemand aan haar deurtje Dan belt er iemand aan haar deurtje Dan klopt en belt er iemand aan haar deurtje Zij denkt wie zal dit nu wel zijn Maar dan ruikt zij reeds het odeurtje En door het sneeuwgordijn En met een jand vol provimand, (niet goed) Johanna is weer in het land Ze is weer terug, kleine Johanna Op noeders mestje, moeders nestje Op de oude steeg en het huisje op de heide heet voortaan Heisje Weltevrui Welhusjefro Heusje Weltevreu Sss (Hoe heet dat rotding nou) O ja, Huisje Weltevree |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dit jeuk.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter