![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() met massa parkings vol vuile toiletten ... smaakloze koffie en vuile eethuizen... vol ongedierte;.. waar gaan we naartoe rijden ? alles gelijkt op elkaar.... een grote kak als je het mij vraagt,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben al blij dat mijn mening hier gezegd kon worden en dat die niet tot een publieke terechtstelling leek. Enkele jaren geleden was mijn mening zeggen hierover nog volstrekt onmogelijk. We weten allen dat bepaalde meningen hierover vandaag de dag verboden zijn, die niet stroken met de indoctrinatie die onze leiders ons hebben proberen op te leggen.
Hierbij voor ogen houdend welk doel die migratie had: economische ondersteuning bieden. Een land met meer inwoners = een land met meer consumenten = een grotere opbrengst en meer mensen die tewerk gesteld kunnen worden = lagere prijzen voor loon. Dubbele winst dus! Dit en enkel dit is de reden waarom de massamigratie werd toegelaten. Dit heeft niets te maken met medelijden hebben met mensen die het slechter hebben. Indien we dat hadden, verbeterden we de situatie lokaal en ter plekke, zodat elke Afrikaan of Zuid-Amerikaan bv. ervan mee kon profiteren en niet enkel degenen met de middelen om te migreren. Uit onderzoek blijkt immers al lang dat de echte onderklasse en met name vrouwen en kinderen (vaak alleenstaande moeders met kinderen) achterblijven in hun land en het vooral de lokale middenklasse is die er de benen neemt. Indien het toch om humanitaire redenen was, legden we een luchtbrug aan en lieten we de Afrikanen niet onder mekaar uitvechten wie kon gaan en wie niet en hun fitheid bewijzen tijdens the survival of the migration waarbij ze door weer, wind, allerhande omstandigheden naar hier getransporteerd worden. Doorgaans gebeurt dat immers niet via een airbus, hoewel het ook voorkomt. En neen, indien u met een airbus of boeing toekomt op Zaventem om hier asiel aan te vragen stelt daar onze dienst migratie zich daar geen vragen bij, of toch niet meer dan ingeval u met de boot succesvol de Mediterannee bent overgestoken. Dit bewijst dat het niet te doen is om het welzijn van die mensen. Er dook echter een probleem op: discriminatie om zich populistisch en interessant te maken. We trekken ons het lot van migranten aan, zo scoren we zeker bij mensen die zich graag ethisch superieur willen voelen en zo onderscheiden willen van anderen (vaak met electorale bedoelingen - niet enkel bij de blanke bevolking maar aldra besefte men dat men dan ook beter de nieuwkomers meteen kon laten meestemmen, dat leverde nog extra winst op). En aangezien wij een uitgebreide sociale zekerheid hebben en discriminatie op basis van afkomst of bijdrage aan die sociale zekerheid verboden is, was de conclusie gauw gemaakt. De gevolgen zijn duidelijk. Hoe dan ook is dit voor bedrijven nog steeds win-win, het blijven immers consumenten. Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 28 augustus 2014 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat hebt u immers nodig voor sociale cohesie? Ten eerste een buurt waarin iedereen mekaar kent. Als er eens een inwijkeling komt, geen probleem. Maar je zal merken dat indien er iemand van een ander dorp komt wonen dit toch al spanningen met zich mee kan brengen bij de oorspronkelijke bewoners. Hoe zal de nieuwkomer zijn, hoe zal hj zich gedragen, zal hij dezelfde normen en waarden hebben, zal hij de rust respecteren in de straten, zal hij/zij veel roddelen, de privacy respecteren, niet vreemdgaan met één van de buren, niet de zondagsrust verstoren, ... Gelukkig is er de mogelijkheid om met mekaar te gaan kennismaken en met mekaar te gaan praten. Over jaren heen kan je dan toch een relatief goede integratie bekomen en op den duur wordt de persoon één van hen. Zelf ben ik overigens reeds 5x in mijn leven verhuisd, binnen dit piepklein onland. Eén keer ben ik er x van y geweest. Daarna nooit meer. Dit had steeds grote repercussies op mijn leven. Je bent immers een non-figuur. Je bent een inwijkeling. Dat vertaalde zich in minder kansen. Je hebt immers het oh zo noodzakelijke netwerk in je buurt niet, en je bent bij alles een nieuwkomer en niet op de hoogte van de lokale gebruiken (kermissen, dorpsfeesten, straatbbq's, schietkramen, buurtmarkten, sportkampen, jaarlijkse tocht naar kweet niet wat, invaliden of zieken in de buurt die gesteund worden door de gemeenschap, whatever. Je bent eigenlijk zelf ook niet meer zo betrokken. En tegelijkertijd wordt je ook minder betrokken. Je bent immers een nieuwkomer. En mensen hebben daar niet om gevraagd en vonden alles goed zo. Bovendien vervang je dan ook nog eens vaak iemands' plaats, of woon je op een stuk grond wat voordien een leuk stukje open grond was, of erger: bos waarin kinderen speelden. Nu de volgende stap: Een eventuele integratie kan vrij goed, wanneer mensen met mekaar kunnen praten. Als er iemand in de buurt komt wonen die geen Nederlands spreekt maar dit na een tijdje wel doet, is dat allemaal nog overkombaar. Maar ik moet je niet gaan vertellen dat dit al lang niet meer de dagdagelijkse realiteit is. Stap 2: Organiseer een buurt-evenement, voor ons is dat of het mosselsouper, of het spaghettifestijn of de jaarlijkse wijkbbq. Daar begint het: de personen kunnen niet op vrijdag, want feestdag. We hebben een andere godsdienst en lopen te openlijk gekleed, zeker in de zomer. Daarom krijgen we venijnige en denigrerende blikken en bovendien maken de mannen die vaak heen en weer lopen te ijsberen op straat en zo de rust verstoren, opmerkingen en zeggen ze geen goeiendag meer (als dat niet meer gebeurt, is het einde meestal al zoek). De wijkbbq vormt een probleem want op de bbq eet men natuurlijk geen halalvlees maar zelfs ... varkensvlees!!! Voor je het weet starten de lokale Arabieren een petitie om deze niet te laten doorgaan zoals ze in menige plaatsen hebben meegemaakt. Of voor je het weet zit je zelf aan de halal en een varkensvlees vrije barbeque om toch maar "gastvrij" te zijn in uw eigen land en zo je eigen voorkeuren en wensen te verdringen, om dan vast te stellen dat slechts 2 van de 30 Arabische buren komen die dan ook nog eens heel vies kijken als blijkt dat er alcohol geschonken wordt. En dan spreken we nog in het geval dat de bbq mag door gaan. In vele buurten durft men van bbq niet meer te spreken uit vrees niet politiek correct bevonden te worden, en veel alternatieven die buurten verenigen zijn er nu eenmaal niet. Behalve de jaarlijkse kermis misschien, maar ook die gaat gepaard met lekker eten waar rijkelijk vlees en goed veel drank bijhoort ... Ander probleem: Je kan wel uit je huis komen, maar dat doe je dan vooral als je financiële middelen hebt. Inmiddels moet er geen tekening meer bij gemaakt worden dat die financiële ademruimte voor hobby's en zelfontplooiing en allerhande akkefietjes er niet meer is. Zelfs niét meer voor de tweeverdienersgezinnen, laat staan voor singles!! De singles die ik ken (en ik ken er voornamelijk) die eens iets kunnen gaan eten en die wanneer er wordt gesproken het niet hebben over "laten we thuis een boterham eten, ik moet eigenlijk sparen", kan ik op één vinger of minder tellen. Geld is er niet meer, en ik moet er geen tekening bij maken dat indien al het geld wat gegaan is naar integratie en immigratieprojecten, aan leeflonen en werkloosheidsuitkeringen voor gans het leven, aan sociale woningen, aan inkomensgaranties voor ouderen al hebben zij hier nooit bijgedragen, aan verhoogde tegemoetkomingen in de gezondheidszorg, aan gratis busabonnementen, aan materiële hulp, aan ocmw's en allerhande opvanginitiatieven, ... niet meer gaat naar u en ik en niet meer naar onze singles. Je zal zelf even zien als je terugkijkt dat België vroeger, tot ergens pakweg midden jaren '90 ofzo( ?) qua levensstandaard en eigenlijk op alle vlakken enkel maar telkens een trapje hoger en hoger ging. De steden waren om ter properst, de bomen overal om ter groenst, de huizen om ter grootst, de kinderen om ter blijst, het verkeer leefbaar en niet potvast, de wagens bijgevolg groter en groter, de orde en netheid picco bello, de staat en infrastructuur waren vooruitlopend, armoede en honger was er niet, de frigo's waren rijkelijk gevuld, we konden regelmatig op restaurant gaan, twee maal reizen per jaar was voor velen de standaard samen met vele weekendjes weg, pretparkbezoeken waren de regel, ons onderwijs was zeer hoogkwalitatief, onze jobmarkt zeer goed, onze starterslonen zeer gegeerd, iedereen had een prachtige toekomst, er waren bijzonder weinig ergernissen in vergelijking met u want alles ging gewoon goed/perfect en enkel maar steeds beter... We waren een typisch germaans land dat zeer vooruitstrevend was en telkens verder klom op de ranglijst. In ons land was het goed om te leven. De laatste jaren heeft dit een duidelijk kentering genomen. Wanord een chaos nemen toe, geweld neemt toe, diefstallen en overvallen met compleet buitensporig geweld wat we in onze contreien nooit gekend hebben neemt toe, de zwaarte van de wapens die men in privé-bezit heeft (oorlogswapens!) nemen toe, carjackings, homejackings, vermoord worden voor een pindanoot of zomaar, etnisch geweld, verkrachtingen (!!!!!!!!!!!!!), nemen toe, homorechten en vrouwenrechten komen in het geding, ons onderwijs: we weten er geen blijf meer mee, probleemjongeren van hier tot in tokyo, allerhande plaatsen van alle mogelijke wachtlijsten van sociale woningen tot asielcentra tot onderwijs, kinderopvang, verpleeg- en zorgtehuizen, ... zitten allemaal vol, net als onze wegen. Op de woonmarkt is krapte tot en met. Niemand kan nog een huis betalen. En als blanke kom je niet meer op de wachtijsten: tien jaar wachten is dan je lot, om te gaan wonen tussen een bonte mengeling aan mensen die totaal andere culturen hebben en jouw cultuur uitspuwen? Ik bedoel maar?? Dit zijn omstandigheden waarin het voor de single of zelfs voor gezinnen ofwel: - niet meer mogelijk is om "veel buiten te komen" wegens gebrek aan middelen - niet meer interessant is om veel buiten te komen wegens de grotere risico's en de vele ergernissen (risico op ongevallen, geweld, slagen en verwondingen, voor vrouwen specifiek: beledigingen, verkrachtingen, dwingende blikken, intimidatie, provocatie (de typische slagzin van allochtonen vroeger als je hen bekeek om goeiendag te zeggen - nog voor je het gezegd had: "hebt ge een probleem ofzo?!" of "wat is uw probleem jong?". Er kan bij je worden ingebroken. Je kan worden geramd, en dat zal helaas in de meeste gevallen gebeuren door vreemdelingen die niet verzekerd zijn (volgens de statistieken) en die hun rijbewijs al dan niet hier hebben behaald, en zelfs al dan niet hebben. Vele ziektes die hier al lang verdwenen waren, zijn uiteraard ook terug. - niet meer interessant is om andere redenen (ik overdrijf misschien wel wat maar ik ken heel veel mensen die bv bij een bezoek aan eender wat al te maken kregen met de stereotype allochtoon die er ruzie begon te maken en de keet op stelten zetten, van het gevecht in de discotheek tot de wachtrijen in het pretpark of de popcorn in de bioscoop), daar heb je als beschaafde mens geen zin in) of bv omdat je meer risico loopt. Een land als de V.A.E. is een land wat een bijzonder strakke lijn houdt tov zijn eigen cultuur en wat natuurlijk ook quasi niet afwijkt tov de culturen die het binnenkrijgt (als we het over arabische instroom hebben, of instroom van Afrikanen die Moslims zijn). Dat is bij een onderdanig, bescheiden en buigzaam land als België/Vlaanderen (eigenlijk vnl Vlaanderen) niet het geval. (In Wallonië is het nog wat anders. Dat zegt natuurlijk al genoeg: als het water tussen Wallonië en Vlaanderen al zo diep is, waarom zou het dan minder diep zijn tussen ons en mensen uit een totaal andere wereldhoek met een totaal andere achtergrond die er totaal andere overtuigingen en ideeên op nahouden? De identiteit die een mens heeft bestaat ook uit zijn uiterlijk en zijn innerlijk. Probleem is volgens mij dat dit vaak los van mekaar wordt gezien: uiterlijk heeft niets te maken met het innerlijk, of beter: uiterlijk en innerling correleren niet/hangen niet samen, wanneer het over ethniën gaat. We weten echter hoe groot het verschil is tussen de blanke Belgen en de blanke Nederlanders, de laatste groep is veel meer rechttoe-rechtaan en bijna alle Nederlanders die je ontmoet zullen door de bocht genomen eerder "flapuits" zijn dan de Belgen (Vlamingen). (Ja ik ken mijn geschiedenis, nederland is door belgen gesticht, maar toch zijn we blijkbaar los van mekaar geëvolueerd waardoor er genetische verschillen zijn die niet zozeer tot uiting komen in ons fenotype, maar wel in het karakter. Kijken we naar de Scandinavische landen, weten we dat deze groepen kaukasiërs veel meer effeciënt en effectief zijn, veel zuiniger, dichter bij de natuur leven ook, ... Dat is cultuur, maar de cultuur shapet zijn mensen ook, en shapet welke mensen zich al dan niet kunnen voortplanten in die cultuur nl degenen die het beste inpassen in deze cultuur, alzo heeft cultuur ook een invloed op de genen die worden doorgegeven. Onze zuiderburen van Europa die doorgaans iets getinter zijn door de aanwezigheid van de zon, zullen we voornamelijk kenmerken als veel passioneler, heviger, emotioneler, ... Ook als sterkere voorvechters van hun cultuur, als trotser. Van Amerikanen weten we (V.S.-burgers) dat indien we een Europeaan en een Amerikaan een persoonlijkheidstest laten invullen die Europees is, de Amerikaan eruit zal komen als hysterisch, dramatisch, narcistisch misschien zelfs, theatraal, overdreven, een drama queen en extreem assertief. Om maar te zeggen... Moslims of mensen uit het midden-oosten hebben over het algmeeen ook een ander karakter, dat maakt dat de hoeveelste generatie het al dan niet is, indien beide ouders Arabisch zijn wordt dit specifieke karakter en die genen en eigenschappen die vooral excellent zijn in het midden-oosten, worden doorgegeven. Dat zijn ter plaatse vooral strijdkrachten, daar strijd daar doorheen de eeuwen steeds gewoed heeft. Alsook indruk maken, trots zijn, eervol zijn, intimiderend, provocerend, en vooral bijzonder agressief zijn... Natuurlijk ook liefst zeer gevoelig voor geloofsovertuigingen. Allemaal eigenschappen die je ideaal maken om succesvol een strijd te voeren. Dat element van identiteit of van afkomst, namelijk dat het genetisch is en het zo ook voor een deel in je karakter vervat ligt, vergeten wij wel eens. Iedereen kan langs kleur kijken, dat is voor de meeste mensen hoop ik dan toch geen probleem (al is jammer genoeg aangeboren dat er een voorkeur is voor de eigen soortegenoten bewijzen dierexperimenten). Maar langs ander gedrag, langs andere omgangsvormen die voor ons overigens totaal niet gebruikelijk zijn en als zeer affronterend, shockerend, confronterend, brutaal, ... overkomen, is een pak moeilijker en misschien zelfs onmogelijk. Het resultaat van deze omgangsvormen zie je overigens hier, waar de massamigratie vooral gedomineerd wordt door Moslims uit het midden oosten (op dit moment vooralsnog, momenteel zijn er dacht ik een 150 nationaliteiten vertegenwoordigd) en waar de Vlaming een toch eerder bescheiden soort is die de kaas maar al te graag van zijn brood geeft (en niet laat jatten, maar gewoon geeft!). Dat, en niet kleur, neus- of wimperlengte, is het grote probleem van de migratie/integratie wat we over het hoofd hebben gezien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Uiteraard evolueren samenlevingen steeds, maar wat we nu meemaken is een bevolkingsvervanging of een omgekeerde kolonisatie, dat heeft niets meer te maken met
Deze massale veranderingen kunnen de autochtonen niet absorberen, daar hun karakter er niet naar is, het beleid er niet naar is, de ondersteuning er niet naar is (we proberen zelfs culturele uitingen van andere groepen te bevorderen al stroken die niet met de onze) en daar er gewoonweg te weinig autochtonen overschieten om hiervoor te compenseren. Ik ben overigens gevlucht naar een iets wittere stad, maar daar ik uit een zeer sterk verkleurde stad kwam (Brusselse rand die almaar verbreed) weet ik wat me te wachten staat. Hier kan ik voorlopig nog gerust over straat lopen. In de vorige stad kon ik dat niet. Die evolutie heeft toen in minder dan 2 jaar plaatsgegrepen. Ik verwacht dan ook dat ik hier tegen 2020 me niet meer zal kunnen kleden hoe ik wens en niet meer alleen over straat zal kunnen van zodra het donker wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Dan ben je waarschijnlijk een voorstander van de islam, hoe meer we die ideologie injecteren in onze maatschappij, hoe meer we terug gaan in de tijd. We kunnen zelfs veel verder gaan dan 100 jaar terug. Wil je dat echt?
Ons morele immuunsysteem is na WOII zo ingesteld op zelfkritiek dat het externe virussen niet meer herkent, maar wel voortdurend de eigen cellen aanvalt. The paradox - The secret - The solution In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia Het sprookjesbos! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn in Engeland 1400 minderjarige blanke meisjes verkracht dankzij uitschot dat vindt dat je 'niet alleen om blanke kinderen bekommerd mag zijn'. Laatst gewijzigd door Thuleander : 28 augustus 2014 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onzin, typische post-modernistische drogredenen.
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar haal jij het idee dat Thuleander de Bijbel leest?
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 't Zou tijd worden dat ge terug begint te werken volgende week zeker?
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dit ook. Stel je voor dat op het Afrikaanse continent plots hordes blanken en aziaten worden ingevoerd, die op sommige plaatsen tot 90% van de bevolking zouden uitmoorden. Die blanken zouden nogal wat meemaken.
Wij zeggen, please, have a seat, eat, and we provide you with everything you need for the rest of your life. En als je een aanpassingkje wilt of onze cultuur niet leuk vindt, geef maar een gil, we passen de wetten wel aan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, samenlevingen hebben een leeftijd, dat is zo. maar bedelaars tot heren aller landen en handen trekken naar hier. Ze hebben hier meer vrijheid en rechten dan waar dan ook. Ze vragen zich misschien best eens af of de samenleving na deze die ze proberen te vervangen wel eentje is waar ze in willen leven.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 augustus 2014 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, ik sta inderdaad te popelen om binnenkort weer les te geven aan mijn conservatief-libertarische welpjes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben dat overleefd. Ook mijn kinderen zullen de doemscenario's van de hedendaagse onheilsprofeten overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoogmoed voor de val.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 augustus 2014 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |