![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in : | |||
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders |
![]() ![]() ![]() |
28 | 44,44% |
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon |
![]() ![]() ![]() |
28 | 44,44% |
weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijke aanleg zou betekenen dat allochtonen, hoe dan ook , crimineel zouden worden. En dan heeft een opvoeding daar niks mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oorspronkelijk bericht door ingenious
dit is nog in geen enkele thread weerlegt. die correlatie is er wel degelijk, je kan er enkel geen causaal verband uit trekken. Citaat:
Citaat:
oorzakelijke verbanden leggen tussen origine en criminaliteit is dan weer overhaaste conclusies trekken. uiteraard is criminaliteit een ontzettend complex maatschappelijk probleem, en ik denk niet dat het stigmatiseren van de HELE allochtonenbevolking ("HET gedragspatroon van DE allochtoon") daar een goede oplossing voor is, integendeel.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaak zijn er triggers die deze natuurlijke aanleg effectief tot uiting laten komen, zoals slechte opvoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het is niet omdat iemand het niet akkoord is met je zéér subjectieve stelling (en dat is een understatement) dat hij daarom het probleem domweg ontkent. jij veroordeelt een ganse bevolkingsgroep adhv feiten gepleegd door een minderheid (de criminelen) uit die groep. als je diezelfde logica zou doortrekken is elke blanke bijvb. een (potentiële) seriemoordenaar, aangezien +/- 85% van de seriemoordenaars blank is. (http://www.uplink.com.au/lawlibrary/...Docs/Doc5.html) we weten natuurlijk allemaal wel dat dat niet zo is, maar waarom moeten we van jou dan geloven dat elke allochtoon een (potentiële) crimineel is?
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 26 september 2004 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dat demoniseren? ![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
óf je bent een domme linkiewinkie-negationist óf je bent een toffe peer die zegt dat "het gedrag" van allochtonen niet getolereerd mag worden... ![]() aiai, ik pas al niet binnen die simplistische stelling; in welk vakje pas ik dan thuis? ![]() gelukkig heb ik van mijn ouders mogen leren dat ik best niet te snel oordelen vel, en dat zwart/wit-denken niet echt verstandig is.
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als je het toch wil weten: ik heb al twee keer ferm op mijn smoel gehad; toen ik 16 was en twee kopstoten kreeg van een "buitenwipper" op een fuif die stoned en zat was, en erom bekend stond dat hij uitging om te vechten, en toen ik 18 was van een bendeke krapuul die het leuk vond om zomaar op ons groepje scoutsleiding in te beuken. beiden zonder aanleiding, en geen allochtoon te bespeuren. de zus van mijn vriendin is wél al overvallen geweest, en kreeg er nog wat slaag bovenop. ook geen allochtoon in de buurt. wat is uw punt?
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
had je een beetje verder gekeken, had je best wel kunnen zien dat ik het niet in de eerste plaats over het fenomeen "seriemoordenaars" had, maar over de manier waarop jij je redenering samenstelt. dat "de overgrote meerderheid van vreemdelingen" "crimineel crapuleus gedrag" vertoont, durf ik gerust tegen te spreken; voor zover ik weet zijn er meer niet-criminele vreemdelingen dan zij die wél crimineel zijn. je mag gerust je stelling verduidelijken met cijfers, als je met zo'n ongeloofwaardige stelling afkomt.
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik begrijp je redenering volledig, en ik vermoed dat er zo nog wel velen zijn. maar sta me toe je stelling een beetje aan te vullen: rechts is er ander ook wel goed in geslaagd om hun haatpolitiek door te drijven naar gemeentes waar de enige allochtonen de uitbaters van het plaatselijke pitta-kot zijn...
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
kijk, ik vind gewoon al die "conclusies" en veronderstellingen op zijn minst voorbarig en ze schetsen allerminst een correct beeld van de oorzaken, en de mogelijke conclusies en oplossingen zijn dan op voorhand evenmin correct. ik geloof niet in quick-fix oplossingen en éénduidige simplistische antwoorden, daarom dat ik zeer sceptisch sta tegenover de oplossingen en oorzaken die "rechts" voorstelt. ter illustratie: criminaliteit in Antwerpen bron: http://www.gva.be/dossiers/-c/crimiant/dossier.asp ![]() Nationaliteit zegt weinig over misdrijven ![]() "Kijk je naar de feiten die zijn gepleegd door Albanezen, dan kom je uit op een totaal van 205. Als je de fout zou maken die score te relateren met de in Antwerpen wonende Albanezen, dan zou 700% van die bevolkingsgroep een strafbaar feit hebben gepleegd." Een ander voorbeeld vormen de winkeldiefstallen: 36% van die feiten werden gepleegd door autochtonen, 64% door vreemdelingen. Huisdiefstallen daarentegen werden voor 80% gepleegd door Belgen en maar voor 20% door vreemdelingen. "Simpel", verklaart Ponsaers, "huisdiefstallen is de term die gebruikt wordt voor diefstallen die vooral worden gepleegd in bedrijven. En daar werken nu eenmaal het vaakst Belgen... Anderzijds is het niet abnormaal dat winkeldiefstallen voornamelijk gepleegd worden door buitenlanders. Een stad is niet voor niks een aantrekkingspool. Ook voor criminaliteit." Tot slot moeten deze cijfers ook globaal worden gerelativeerd. Huisdiefstallen maken slechts 0,4% uit van het aantal feiten, winkeldiefstallen 3,75%. Antwerpen zou overigens al op de goede weg zijn in de aanpak van de criminaliteit. In vergelijking met vorig jaar tonen de eerste twee maanden van 2002 een daling van 4%. En op straat? -9,4% gewapende diefstallen, + 6,8% handtasroven, -1,7% diefstallen met geweld en + 29,2% gauwdiefstallen.
![]() |