![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder mensen als jij was de mens waarschijnlijk nooit gekomen tot waar we zijn. Toch is de nood aan vlees minder geworden tov vroeger omdat we minder actief zijn. Ondanks dat gegeven zijn we steeds meer vlees gaan eten. Ook dat is niet geheel logisch. Ik zie je bereidheid en vermogen om dieren te doden veeleer als een gave van het verleden en minder als een gave voor de toekomst. Hoewel er ongetwijfeld werk is in die branche omdat naar ik vermoed steeds minder mensen dit werk willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij je wil baseren op de normen en waarden van de natuur, ok, maar wees dan wel consequent. Kijk dan naar alle vormen van geweld, inclusief kannibalisme. Nee, jij vindt het net fantastisch om ver van de natuur te staan, om bv je argumenten te beargumenteren (op een internetforum nog wel) in plaats van de ander de kop in te slaan.
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En alle lekkere dessertjes enzo kun je veganistisch eten. Dat geklaag van vleeseters is al goed door psychologen onderzocht geweest. Dat is zoals zeggen dat deze pepsicola toch lekkerder is dan coca cola, omdat pepsicola een dynamischer reclamefilmpje maakte met bekende voetballers. Terwijl je in werkelijkheid eigenlijk net coca cola gedronken hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je zegt dat ik hypocriet ben en me beter voordoe dan ik ben, over welke dingen heb je het dan? Ik eet toch niet voor mijn plezier iemand anders op?
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Minder dierlijk zou al beter zijn. Helemaal schrappen is dom. Zeker als je fysiek belastend werk doet. Als je dan zelfs geen melk, whey, eieren of kaas tot je neemt dan verschrompelen je spieren en word je uiteindelijk zelf een vorm van vegetatie.
Overdrijven is in geen elk geval goed. De Westerse mens eet te veel dierlijke producten. Een veganist te weinig. Zorg gewoon dat je ergens tussenin zit. Als je inzit met het dierenwelzijn, kweek dan zelf wat konijnen die je een goed leven geeft door ze te laten buitenlopen. Af en toe een konijntje slachten of een eitje van kippen in vrije uitloop kan niet veel gewetensbezwaren opleveren. Ge moet natuurlijk wel dat konijn zo snel en pijnloos mogelijk kunnen dooddoen. Nek omdraaien of een luchtgeweer duurt 1 seconde. In elk geval beter dan de industrie waar ze in kotjes zitten die veel te klein zijn en een miserabel leventje lijden. Enkel op soja bonen leven, vergeet het. Ge schijt er niet enkel uw hol van uiteen maar er ontbreken enkele essentiële aminozuren die je enkel in dierlijke producten kan vinden. Een ander goed alternatief: Whey poeder. Dat is een afvalproduct van de kaasproductie die hoe dan ook wordt geproduceerd. Het bevat alle essentiële aminozuren voor de spieropbouw en is bovendien zeer goedkoop. Ge hebt tegenwoordig zelfs verschillende smaken. Havermout, whey poeder met bananensmaak, beetje water erbij en roeren: heerlijk! En geloof mij, als ge in combinatie daarmee ook nog wat workout doet krijgt ge net als ik een goddelijk lichaam en lopen de vrouwtjes je achterna. Daarentegen, van soja bonen krijg je hinderlijke uitlaat en stoot je de vrouwtjes af. Trust me, i've been there. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus dat verklaart waarom vleeseters een hoger risico hebben op kanker, hart en vaatziekten, diabetes etc... Citaat:
Citaat:
Als je wil geef ik je een aantal referenties naar recent grootschalig wetenscghappelijk onderzoek, met verbazende conclusies over de gezondheidsvoordelen van veganisme. Bv. dat veganisten 15% minder risico hebben op een chronische ziekte en vroegtijdige sterfte, dat veganistische vrouwen 30% minder risico hebben op een vrouwelijke kanker. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, en de gorilla's zijn planteneters maar geen herkauwers. En die hun gebit lijkt meer op een carnivoor dan jouw gebit, met die lange hoektanden, maar dat wil nog niet veel zeggen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 augustus 2014 om 18:09. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik dan enkel puur op soja mijn spieren moet proberen te voeden dan moet ik een hoop soja vreten. Een hoop soja = een hoop gas. Trouwens het feit dat mijn lichaam last krijgt van de gasophoping is het grootste bewijs dat het verlangt naar een dierlijk vervangproduct. Veganisme is tegennatuurlijk net zoals de hedendaagse vleesconsumptie. Veganisme is er enkel gekomen als tegenreactie op de degoutante, Westerse dierlijke overconsumptie. Maar de realiteit leert me dat tegenreacties meestal even dom zijn als de initiële actie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Scott Jurek http://www.greatveganathletes.com/scott_jurek Mac Danzig http://www.greatveganathletes.com/mac_danzig En vele anderen. Bv dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=lXvAw96eDCQ "It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. Well-planned vegetarian diets are appropriate for individuals during all stages of the life cycle, including pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence, and for athletes." Citaat:
Citaat:
Andere recente grote studies over gezondheid van veganisme Singh et al., (2003). Does low meat consumption increase life expectancy in humans? American Journal of Clinical Nutrition, 78 (3). Sinha, R. e.a. (2009). Meat Intake and Mortality. A Prospective Study of Over Half a Million People. Arch Intern Med. 169(6):562-571 Crowe F.L., Appleby P.N., Travis R.C., & Key T.J. (2013). Risk of hospitalization or death from ischemic heart disease among British vegetarians and nonvegetarians: results from the EPIC-Oxford cohort study. American Journal of Clinical Nutrition January 30, 2013. Key TJ, Appleby PN, Spencer EA, Travis RC, Allen NE, Thorogood M, Mann JI. (2009). Cancer incidence in British vegetarians. Br J Cancer.;101(1):192-7. Key TJ, Appleby PN, Spencer EA, Travis RC, Roddam AW, Allen NE. (2009). Cancer incidence in vegetarians: results from the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC-Oxford). Am J Clin Nutr. 89(5):1620S-1626S. Tantamango-Bartley Y, Jaceldo-Siegl K, Fan J, Fraser G. (2013). Vegetarian diets and the incidence of cancer in a low-risk population. Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. 22(2):286-94. Citaat:
En die vrije uitloop is ook niet zo diervriendelijk: kweken van ernstige gehandicapte kippen die elke dag een ei leggen (doe het maar eens, als vrouw; van nature heeft een wilde kip (bankivahoen) net zoals een vrouw 12 menstruaties per jaar, geen 300), vergassen of versnipperen van miljoenen haantjes,... Citaat:
Citaat:
Soja kan wel een mooie aanvulling zijn in een gevarieerde voeding. Citaat:
Citaat:
![]() We mogen niet iemand kunstmatig zwanger maken en dan de pasgeborene wegnemen van de moeder en dan de melk voor onszelf claimen. Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=bNvPgUTiqds https://www.youtube.com/watch?v=4Rbq...C2F459FACFF3FF Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Pas op Deepeco, ik heb respect voor uw overtuiging en ik geef u volkomen gelijk: de hedendaagse Westerse dierconsumptie is degoutant.
En ge geeft goede argumenten en alternatieven waar ik nog nooit van had gehoord, maar ik vind het te streng. En te strenge opvattingen slaan niet aan bij het volk. Als ge mensen wilt overtuigen zult ge inschikkelijker moeten zijn en moeten tolereren dat ze zich af en toe toch eens bezondigen aan een stukje vlees. Want iedereen van de ene dag op de andere volledig op plantaardig zetten is niet realistisch. Ze zien je dan enkel als een extremist en extremisten volgen ze niet. Als je echt iets wilt bereiken en mensen overtuigen: Gematigd beginnen en zo mensen gaandeweg meer in jouw richting leiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb inderdaad een beetje overdreven i.v.m. groente- en fruitgebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doet er mij trouwens aan denken. Mag ik nog moedermelk drinken? Dit is nl. ook niet plantaardig en dus immoreel. Maar ik zuig toch zo graag aan haar sjoupappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mens kunnen we niet zonder groenten, dat is een feit. We kunnen misschien wel zondervlees maar dan moeten we beginnen met het echt uitbalanceren van bepaalde voedingsstoffen (ik ben niet voor die vlees vervangende pillekes), dus eet ik op regelmatige basis mijn vlees. Ik vorige week 10 hanen geslacht. Ze hebben een mooi leven gehad in de vrije natuur, ze werden gevoed met graan en veel, zeer veel afval. Ik heb er nu nog 20 zitten die waarschijnlijk volgende week zullen overlijden aan de casseroleziekte. In september (halfweg) zijn de 5 kalkoenen aan de beurt. Ook zij hebben redelijk wat afval verwerkt. De konijntjes worden geslacht in oktober. Een eend slacht ik tussendoor. Al mijn dieren hebben vrije uitloop en worden hoofdzakelijk gevoerd met keukenafval, zelfs de konijnen (wordt wel geselecteerd). Het meeste vlees dat ten huize reservespeler geconsumeerd wordt is van eigen kweek en eigen vetmesting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want ik volg Deepeco in zijn redenering ook wel: het échte leven is nog altijd vrij in de natuur. En er op gaan jagen met pijl en boog lijkt me dan beter en sportiever. Het beest heeft de kans om weg te vluchten en gij zult veel minder vangen. Ge hebt veel meer kans om zieke of oudere dieren te vangen en zo zijt ge het meest natuurlijk bezig. Ze in uw hof vetmesten en kweken is beter dan de industrie, akkoord, maar niet sportief. Ik opteer voor de jacht met pijl en boog. Al wie niet kan mikken moet dan maar soja bonen frettè! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kippen (twintig stuks) krijgen nooit legkorrel en toch leggen ze gemiddeld 5 eieren per week. Gelukkig heb ik onder die twintig kippen een tiental broeken, die ervoor zorgen dat ik op regelmatige basis kuikentjes heb (vandaag een nest van 9). Natuurlijk leggen die kippen dan een tijdje geen eieren. Ik moet alleen zorgen dat mijn oude kippen tijdig veranderen in vidé vlees en dat ik om de drie jaar een nieuwe haan aankoop (tegen inteelt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet makkelijk om deze dieren (die wild zijn) te vangen hoor. Vooral bij de konijnen is het niet evident. Ik heb wel verdelingen gemaakt om de dieren die ik vetmest te scheiden van de andere dieren (inteelt vermijden). In mijn "park" staan veel bomen en struiken als natuurlijke schuttingsplaats, en ja, soms moet ik een konijn of een haan neerschieten met de luchtkarabijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |