![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gewoon een paper of een herhaalbaar experiment waaruit het zou blijken En ja, er is wel iets ( meerdere zaken zelfs ) dat het uitsluit ![]() Da's toch al een vrij zwaar tegengewicht medunkt. Uiteraard kan er een openingspiste zijn of een effect vanuit een andere theorie of visie... men dient niks uit te sluiten maar erg plausibel is het niet en ooit gedemonstreerd of theoretisch benaderd : nougabollen Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2014 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat heb ik je soms graag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ipv hem welterusten te wensen kan je misschien ook even eenvoudig uit de doeken doen waarom een tegenkracht opgewekt door magnetisme nu wel zou vallen onder anti-gravitatie en die voorbeelden niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Indien men vandaag als bedrijf in staat zou zijn om anti-gravitatie op te wekken, zijn daar zo vele toepassingen voor dat dit simpelweg een goudmijn zou zijn. Het zou dan ook volslagen idioot zijn om dat achter te houden... En eigenbelang is een goede motivator voor bedrijven. Immers, elke militaire technologie vindt toch zijn weg naar de private industrie in verloop van tijd: dat was ook zo met jet-motoren, internet, GPS, space-telescopen... gezien de leeftijd van de voorgestelde ontdekking en militaire toepassing, is een burgerlijke toepassing nu al mogelijk, of zou er reeds een militaire toepassing zijn die ons verbluft. De enige nieuwste ontdekking van een militaire toepassing is een werkende, high output laser (https://www.youtube.com/watch?v=XLwqWBtmUEc) Verder zit men ook te werken aan rail guns.(https://www.youtube.com/watch?v=y54aLcC3G74) Als dergelijke zeer gevaarlijke toepassing gekend zijn, kan ik me moeilijk een hogere graad van beveiliging/geheimhouding voorstellen voor een techniek die men zogezegd 30 jaar geleden al onder de knie had.
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand zonder commercieele drijfveren zou wel eens knettergek kunnen zijn. Daar al eens over nagedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voordat je van informatief kunt spreken dient er natuurlijk zoiets als informatie te zijn hé... en van dat laatste is hier totaal geen sprake |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou ja? Toch heb je van die eeuwig draaiende gevallen. Anti zwaartekracht mag opgewekt worden door een andere kracht. Blijkbaar werkt zwaartekracht immers ook door een bepaalde kracht. Al zijn ze er nog niet zo aan uit welke. Dus met magneten kan je wel degelijk zwaartekracht opheffen maar door de beperkte kracht is het slechts een fractie. Maar het is er wel. Bij een andere test die vergelijkbaar is met de test van galileo destijds met zijn vallende stenen is hetzelfde gedaan met 2 zware magneten met negatieve kant tegen elkander gehouden. En het viel meetbaar trager. Die test is 9 keer opnieuw gedaan. Dus er zijn nog natuurwetten en krachten die niet geschreven zijn of nog niet volledig zijn. En dat is het uitgangspunt. Ergens in een bepaald labo hebben ze een zwevende kikker voor elkander gekregen, dat is dus wel degelijk zwaartekracht opheffen. Op kleine schaal zijn er tal van gelukte experimenten. Ik ben er redelijk zeker van dat men dat heeft kunnen vergroten met toevoeging van een bv een nucleaire aangedreven motor om vermogen op te voeren. Het zal wel geheim zijn maar tal van vliegtuigbouwers militaire hebben in interviews al dikwijls een allusie gemaakt dat wanneer je vreemde dingen in de lucht ziet het wel eens van ons zou kunnen zijn. Zonder het kind bij naam te noemen toch een duidelijke verwijzing telkens.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Militair gezien heeft wie dat kan de wereld dominantie in zijn hand en een voorsprong van minstens 100 jaar of meer.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel.... alleen het feit dat je dat al niet meteen inziet spreekt boekdelen
Citaat:
Je hebt er die zo goed als wrijvingsloos lijken eeuwig te draaien maar die het ooit wel laten afweten... al zeker als je ze belast Citaat:
Om het even plastisch voor te stellen : Laat ons veronderstellen dat er zoiets als een tegenwerkende of anti-zwaartekracht bestaat ( zoals vroeger wegens louter omwille van symmetrieredenen analoog aan de andere fundamentele krachten vaak werd geopperd ) maar dat die blijkbaar niet inwerkt op objecten tenzij je wat speciaals doet om die aan te spreken... wel die zou je dus gratis krijgen, precies tegengesteld zijn en eens aangesproken komt het nettoresultaat neer als ware er geen zwaartekracht. Doch alle door jou gegeven voorbeelden komen daar niet in de buurt van. Om iets naar boven te liften met magnetisme Citaat:
![]() Je weet toch dat de huidige visie het houdt bij een een vervorming van het ruimte-tijd-continuüm, net door de aanwezigheid van massa. De huidige geeft een zeer accurate beschrijving van het phenomeen en heeft zaken verklaard en voorspeld die niet mogelijk waren met de klassieke visie van een kracht zoals Newton die gaf en aanleiding gaf tot de idee van een omgekeerde versie ervan. Helaas is er met die huidige visie geen plaats voor een omgekeerde versie. [quote]Dus met magneten kan je wel degelijk zwaartekracht opheffen maar door de beperkte kracht is het slechts een fractie. Maar het is er wel. quote] Ja goed maar wat maken magneten het dan zo speciaal ? Je kan ook met andere zaken een tegenwerkende kracht genereren...iets wat we dagelijks doen...zelfs de in het zot getrokken voorbeelden van PatrickV voldoen aan die eis. Ik zal je vertellen wat magneten zo speciaal maken : vele leken snappen maar bitter weinig van elektromagnetisme en men kan er zeer leuke blitse zaken mee waardoor het publiek makkelijk op het verkeerde been wordt gezet. [quote]Bij een andere test die vergelijkbaar is met de test van galileo destijds met zijn vallende stenen is hetzelfde gedaan met 2 zware magneten met negatieve kant tegen elkander gehouden. En het viel meetbaar trager. Die test is 9 keer opnieuw gedaan. Dus er zijn nog natuurwetten en krachten die niet geschreven zijn of nog niet volledig zijn. En dat is het uitgangspunt. quote] Dat zal je dan toch eens heel precies moeten uit de doeken doen Citaat:
Citaat:
Het lijkt wel een discussie met een creationist die maar blijft volhouden dat de evolutietheorie al tal van male gefalsificeerd is maar geen enkele deftige referentie kan geven. Citaat:
Ik had graag van jou een bron, een experiment een manuscript waaruit blijkt dat het mogelijk zou zijn. Maar nog liever had ik eerst graag dat je het begrip deftig afbakent...als de gewone bekende magnetic levitation voor jou al anti-zwaartekracht moet voorstellen dan zijn we in feite uitgeklapt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=praha;7312687]toch wel.... alleen het feit dat je dat al niet meteen inziet spreekt boekdelen
neen hoor die heb je niet Je hebt er die zo goed als wrijvingsloos lijken eeuwig te draaien maar die het ooit wel laten afweten... al zeker als je ze belast Dat is dus niet meteen wat men eronder verstaat maar ik wil dat nog wel accepteren als die tegenkracht je ergens door een een bepaald principe/mechanisme vrij wordt aangereikt en precies tegengesteld is als die zwaartekracht. Om het even plastisch voor te stellen : Laat ons veronderstellen dat er zoiets als een tegenwerkende of anti-zwaartekracht bestaat ( zoals vroeger wegens louter omwille van symmetrieredenen analoog aan de andere fundamentele krachten vaak werd geopperd ) maar dat die blijkbaar niet inwerkt op objecten tenzij je wat speciaals doet om die aan te spreken... wel die zou je dus gratis krijgen, precies tegengesteld zijn en eens aangesproken komt het nettoresultaat neer als ware er geen zwaartekracht. Doch alle door jou gegeven voorbeelden komen daar niet in de buurt van. Om iets naar boven te liften met magnetisme Tiens ! ![]() Je weet toch dat de huidige visie het houdt bij een een vervorming van het ruimte-tijd-continuüm, net door de aanwezigheid van massa. De huidige geeft een zeer accurate beschrijving van het phenomeen en heeft zaken verklaard en voorspeld die niet mogelijk waren met de klassieke visie van een kracht zoals Newton die gaf en aanleiding gaf tot de idee van een omgekeerde versie ervan. Helaas is er met die huidige visie geen plaats voor een omgekeerde versie. [quote]Dus met magneten kan je wel degelijk zwaartekracht opheffen maar door de beperkte kracht is het slechts een fractie. Maar het is er wel. quote] Ja goed maar wat maken magneten het dan zo speciaal ? Je kan ook met andere zaken een tegenwerkende kracht genereren...iets wat we dagelijks doen...zelfs de in het zot getrokken voorbeelden van PatrickV voldoen aan die eis. Ik zal je vertellen wat magneten zo speciaal maken : vele leken snappen maar bitter weinig van elektromagnetisme en men kan er zeer leuke blitse zaken mee waardoor het publiek makkelijk op het verkeerde been wordt gezet. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zwevende kikker; https://www.youtube.com/watch?v=rotTjRY5lRw
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pepertum ; https://www.youtube.com/watch?v=zqG-TL0WnjE
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Geen enkele pepertum te bespeuren in uw YT link. Probeer nog eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach bestaat al honderden jaren inmiddels.
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Allee. Ik neem het voorbeeld waar een metalen projectiel (mogelijk ook een magneet) tussen een rij schuin opgestelde magneten door geschoten wordt.
Dat is geen perpetuum mobile. Alleen wanneer dat projectiel terugkeert naar zijn uitgangspositie, en terug weggekatapulteerd wordt zonder dat er externe energie toegevoerd wordt, dan is er sprake van een perpetuum mobile. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |