Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 18 september 2014, 10:19   #41
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
O, Max is niet hypocriet. Hij is juist heel rechtlijnig. Zijn haat voor Israël baseert op het feit dat Israël een voornamelijk joodse staat is. Nu heeft Max het als zeer vrome katholiek niet zo op met joden, omdat ze volgens hem schuldig zijn aan de dood van Christus, en hierdoor voor eeuwig met zonde en verdoemenis beladen blijven. De Middeleeuwen waren dus een redelijk goede toestand voor Max, waarin de kerk baas was, en joden bij voorkeur vervolgd werden. Ook is de periode 1939-1945 voor hem "een wel zeer speciale tijd". Voor Max begon het pas goed mis te gaan toen die joden er geen vrede meer mee hadden constant vervolgd te blijven zijn, en liep het helemaal faliekant fout toen ze nog de vermetele onbeschoftheid hadden een eigen staat te stichten, en voor hun eigen veiligheid in te staan (stel u voor, joden die in vrede en veiligheid leven, hoe durven ze), in plaats van maar lijdzaam alle vervolging te ondergaan, zoals volgens Max hun gerechte straf voor de moord op Christus is.
Ja want Israël is de meest veilige plek ter wereld.

Citaat:
Bijgevolg is alles wat tegen Israël is, automatisch een bondgenoot van Max, al zijn het de allerergste islamitische extremisten, die eigenlijk ook haaks zouden staan voor al wat het Christendom voorstaat, en die zelf Christenen vervolgen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend...

Hypocriet? Nee. Het is een heel consequente rode lijn die Max vervolgt. Alleen één detail vergeet hij: Christus was ook een jood...
Hezbollah is helemaal niet antichristelijk, de Assad-regering evenmin.
mvd is offline  
Oud 18 september 2014, 11:11   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ja want Israël is de meest veilige plek ter wereld.
Toch veiliger dan menig oord in Europa, zowel in het verleden alsook vandaag de dag (ik denk aan Parijs en Brussel). Bovendien is het de enige plaats waar het joodse volk zelfbeschikking heeft, wat niet het geval is in Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hezbollah is helemaal niet antichristelijk, de Assad-regering evenmin.
http://english.alarabiya.net/en/view...ial-post-.html

Een vrouwelijke parlementariër in Libanon, die toch wat sceptisch is betreffende de relaties tussen Hezbollah en de Christenen.

http://www.algemeiner.com/2014/09/09...ollah-dhimmis/

Zo peis en vree is het niet tussen Hezbollah en de Christenen...
Lof der Zotheid is offline  
Oud 18 september 2014, 11:30   #43
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijgevolg is alles wat tegen Israël is, automatisch een bondgenoot van Max, al zijn het de allerergste islamitische extremisten, die eigenlijk ook haaks zouden staan voor al wat het Christendom voorstaat, en die zelf Christenen vervolgen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend...
Inderdaad, de ene soort achterlijke moslim verkiezen/prefereren boven de andere, zoiets breekt U later wel ooit op. Iets wat de Amerikanen ook doen. Uitermate dom. Een moslim blijft een moslim, en er zijn geen goede moslims. De enige goede moslim is een **** moslim, maar dat mag ik niet schrijven natuurlijk, en ik bedoel geen ongelovige zoals De Morgen denkt.

Samenheulen met moslims is gewoonweg not done, en daarom vind ik Nietsche's en Max sympathie voor een bepaalde soort moslims (ik noem die soort altijd hete bollen - Hezbollah), die wereldwijd als terroristen beschouwd worden, er zwaar over. Het is gewoon een andere soort godsdienstmaniakken, en even gevaarlijk voor elke soort vrede in het Midden Oosten..
DeProf_eet is offline  
Oud 18 september 2014, 11:35   #44
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch veiliger dan menig oord in Europa, zowel in het verleden alsook vandaag de dag (ik denk aan Parijs en Brussel). Bovendien is het de enige plaats waar het joodse volk zelfbeschikking heeft, wat niet het geval is in Europa.

http://english.alarabiya.net/en/view...ial-post-.html

Een vrouwelijke parlementariër in Libanon, die toch wat sceptisch is betreffende de relaties tussen Hezbollah en de Christenen.

http://www.algemeiner.com/2014/09/09...ollah-dhimmis/

Zo peis en vree is het niet tussen Hezbollah en de Christenen...
Ik lees nergens dat Hezbollah of de Syrische regering christenen discrimineert of vervolgt. In het tweede artikel wordt gesproken over christenen die gedood zijn door Assad, maar de context is totaal afwezig, dus ja..
mvd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be